Розробка уроку з музичного мистецтва в 3 класі.

Про матеріал
Опорний заклад «Шишацький спеціалізований ліцей Ім. В.І. Вернадського Шишацької селищної ради Полтавської області» конспект уроку № 11 у 3-му класі за підручником Т. Є. Рублі вчителя музичного мистецтва Валентини Паламарчук Т Е М А: Образи тварин у мистецтві 2023 р.
Перегляд файлу

Опорний заклад

«Шишацький спеціалізований ліцей

Ім. В.І. Вернадського

Шишацької селищної ради

Полтавської області»

 

 

 

 

конспект уроку № 11 у 3-му класі

                                за підручником Т. Є. Рублі

                            вчителя музичного мистецтва

Валентини  Паламарчук

 

 

Т  Е  М  А:

 

О б р а з и   т в а р и н

 у мистецтві

 

 

 

 

2023 р.

Мета: познайомити учнів із одночасною музичною формою, вчити аналізувати і слухати музичні твори, формувати міжпредметну естетичну компетентність, актуалізувати знання про сюїту; розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість; виховувати інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу, продовжувати виховувати любов до тварин та природи, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: мультимедійний комплект, фонохресоматія, музичні інструменти.

Музичний матеріал: сюїта Каміль Сен-Санс «Карнавал тварин»:

«Персонажі з довгими вухами» та «Черепахи».

Тип уроку: комбінований урок.

Основні поняття: сюїта, одночастинна музична форма.

Хід уроку:

Організація класу:  діти входять до класу під музичний супровід сюїти

 К. Сен-Санса «Карнавал тварин» Королівський марш Лева.

https://www.youtube.com/watch?v=mUoYet7-

 Мотивація навчальної діяльності: Жива природа—це дивовижний, багатогранний світ. Особливе місце в цьому світі відведено тваринам.

Повідомлення теми уроку: Образи тварин у мистецтві.

У різних видах мистецтва образи тварин стають досить популярними. Вони являються героями творів у літературі, музиці, театрі, образотворчому мистецтві, кіно. Це, дійсно, справжній творчо-мистецький літопис відносин людей і тварин.

Вивчення нового матеріалу: Ще з давніх часів тварини мали велике значення у житті людей, та їх потреб. Первісні люди полювали на мамонтів, биків, оленів, бобрів, та на багатьох інших тварин. М’ясо використовували для їжі, зі шкур шили одяг, а кістки використовували для будівлі житла та знаряддя праці. З плином життя люди поступово приручали тварин,  які допомагали в домашньому господарстві: собаки—охороняли домівки людей, їх брали на полювання; коні—додавали швидкості у пересуванні; бики—спушували землю під посіви та перевозили вантажі; а кози, свині, гуси, качки, кури… використовували для харчування. Та люди не лише приручили диких тварин, а шляхом добору вивели багато цінних порід, поліпшили потреби тварин лісових та степових мешканців.

Образ тварин у мистецтві займає один із вагомих щаблів. Дуже багато митців: художників, скульпторів, музикантів присвятили свої шедевральні твори саме тваринам. Вони являються героями казок, мультиплікаційних фільмів, художніх фільмів, оповідань, опер, балетів, мюзиклів.

Ми вже знайомились з деякими творами сюїти французького композитора Каміля Сен-Санса «Карнавал тварин». Пригадайте, що таке сюїта, та назви творів. Сьогодні ви послухаєте ще два твори з цієї сюїти: «Персонажі з довгими вухами» та «Черепахи». Пригадайте, що таке сюїта.

Слухання музики: Каміль Сен-Санс «Карнавал тварин»:

«Персонажі з довгими вухами» та «Черепахи».

https://www.youtube.com/watch?v=uV0k5qwBsg8&ab_channel=ArtWayMusic

https://www.youtube.com/watch?v=4yyV4Tl5j5Q&ab_channel=%D0%86%D0%BD%D0%BD%D0%B0

 

Подумайте та поясніть свою відповідь, чи вдалося композитору, за допомогою музичної мови, зобразити певних тварин? Обгрунтуйте свою відповідь.

Зверніть увагу на прослухані твори, вони складались із однієї частини, чи декількох?

Так, як ці твори виражають один настрій та один характер, побудовані на одному музичному матеріалі не містять контрастних частин—така форма будови музики називається одночастинною.

Ритмічна вправа: «Веселі долоньки».

https://www.youtube.com/watch?v=rtcFDQy1RvQ&ab_channel=%D0%98%D0%B3%D0%BE%D1%80%D1%8C%D0%94%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

Вокально-хорова робота: З. Компанієць, П. Синявський  «Пісенька

горобчика».

https://www.youtube.com/watch?v=1sj3bxkoQeo&ab_channel=%D0%92%D1%96%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B0%D0%9C%D0%B5%D1%85%D0%B5%D0%B4%D0%B0

Підсумок уроку. Рефлексія:

І.   Що нового ви дізналися сьогодні на у році?

ІІ.  Яка музична форма називається одночастинною? 

ІІІ. В чому різниця між  одночастинною та куплетною формою?

VІ. Що таке сюїта?

 

docx
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку