Образотворче мистецтво
Тема: Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображення. Практична робота: «Веселий сніговик»
Мета: навчати учнів свідомо визначати положення аркуша паперу залежно від форми та положення об’єкту зображення; продовжувати закріплювати поняття «симетричний малюнок»; навчати учнів визначати центр композиції; формувати навички роботи в техніці гуаш; навчати дітей виявляти емоційне ставлення до краси зимової природи, працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; виховувати спостережливість, акуратність, увагу; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи.
Обладнання: репродукції картин відомих художників, альбом-посібник, гуашеві фарби, палітра, пензлі, ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
— Сьогодні на уроці ми вчитимемося малювати веселих сніговичків, навчимось правильно розміщувати їх на малюнку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя
— Ми вже знаємо, що найбільше білого кольору ми бачимо взимку. Усе навкруги вкриває зима пухнастою білою ковдрою. На білому снігу, мов на білому аркуші, вона створює свої казкові малюнки.
2. Організація сприйняття творів мистецтва
(Учитель демонструє репродукцію картин, на яких зображено сніговика на тлі пейзажу.)
— Що можна сказати про першу картину?
— Який настрій вона створює? (Розповіді учнів.)
— Яке місце на картині займає сніговик?
— Що допомогає художникові відтворити зимовий настрій?
— Пропорції картини більші у ширину (горизонтальні пропорції). Чому, на вашу думку, художник обрав саме такі пропорції?
— Якби вам необхідно було зобразити лише поодинокого сніговика на пагорбі, то які пропорції зображення обрали б ви?
— Складіть невеличку розповідь за картиною. (Розповіді учнів.)
— А ось який вірш чудовий склав С. Маршак.
Ми не їли, ми не пили
Бабу снігову ліпили.
Тихне в місті дзвін трамваїв,
Місяць вже встава,
Наша баба сніговая
буде не сама.
— Давайте й ми намалюємо Веселого сніговика, але за допомогою фарб. Яким кольором ми малюватимемо сьогодні? (холодними кольорами)
Фізкультхвилинка
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
3. Пояснення до творчого завдання
— Розгорніть альбом-посібник на с. 32. Прочитайте вірш про сніговика.
— Прочитайте. (Усі діти взимку люблять ліпити сніговика. Пригадайте, з яких частин він складається.)
— З яких частин він складається? Прочитайте про це вірш.
— Розгляньте сніговиків. Намалюйте Веселого сніговика гуашевими фарбами. Послідовність виконання ви знайдете на с.32, виконувати роботу потрібно на с. 33.
— Пам’ятайте про те, що аркуш потрібно розмістити правильно, обґрунтувавши свій вибір.
Правила роботи і техніка безпеки
Головне зображення на малюнку не приховується по кутках аркуша, а розташовується посередині.
Головне зображення на малюнку не повинне бути завеликим або замалим.
Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого.
Не використовуємо під час малювання кольори безпосередньо з банки, а змішуємо їх на палітрі.
Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями.
4. Індивідуальна робота за творчим завданням
Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу за потреби.
ІV. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
Аналіз та оцінювання робіт учнів.
— Що найбільше сподобалось на уроці?
— Як же слід розміщувати зображення на малюнку?