6 клас
Образотворче мистецтво
__________________
__________________
__________________
__________________
Тема: Фантастичний пейзаж.
Мета (формувати компетентності): предметні (узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «пейзаж», закріпити знання учнів про живопис та його жанри, закріплювати розуміння учнями природних форм, навички малювання пейзажу; знаходити кольорові рішення; розвивати фантазію, творчу уяву, вміння аналізувати твори образотворчого мистецтва, характерні особливості фантастичної композиції, формувати образне, логічне, просторове мислення; окомір, почуття композиції; формувати художній смак при добірці кольорів; вчити розуміти мистецькі твори;
ключові (уміння вчитися впродовж життя: самооцінювання досягнень і помилок; організувати своє робоче місце готовність відшукувати нові шляхи художньотворчого розвитку; ініціативність: прагнення до творчої самореалізації; відповідальність за особистий результат; розуміння значущості мистецтва для суспільного розвитку; виховувати почуття краси та гармонії; формувати здатність сприйняття художнього образу; міжпредметних компетентностей: розвивати відчуття простору, спостережливість, зорову пам’ять, образне мислення й уяву; міжпредметної естетичної компетентності: вміння давати естетичну оцінку та висловлювати ставлення до творів мистецтва.
Оснащення:
Зоровий ряд: фото ряд репродукції картин Ч.Шихун «Фантастичний пейзаж», Є.Лещенко «Визріваючі кручі»,М.Чюрльоніса «Створення світу»
Матеріали та інструменти: олівці, пастель, фарби.
Тип уроку: закріплення набутих знань
Наочність і обладнання: підручник, презентація, роздатковий матеріал, малюнки дітей.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Привітання. Перевірка наявності учнів. Готовність учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація знань.
Давайте відгадаємо загадку.
Бачим ліс, галявину ясну,
День безхмарний та прекрасний,
Захопило подих аж
Як побачили …(Пейзаж)
Пейзаж-це жанр образотворчого мистецтва, в якому зображується природа або певна місцевість.
Ми з вами закінчуємо тему «Пейзаж», тож давайте перевіримо, що з цієї теми ви запам’ятали.
Гра « Вірю не вірю»
Гра «Ану, відгадай!
1.Колір, про який іде мова не жовтий не оранжевий і не схожий на перший чи другий. Цей яскравий колір
нам нагадує теплі сонячні промені. (Червоний)
2.Скажіть, будь-ласка, яким є цей колір: основним чи похідним? Так, цей колір є основним. Зараз ми будемо відгадувати колір, що зустрічається в багатьох місцях та особливо лісах, полях, садах, парках, майже на всіх рослинах ми можемо побачити цей колір. (Зелений).
3.Скажіть, цей колір є основним чи похідним? Так, він є похідним і утворюється при поєднанні синього та жовтого кольорів.
4.Ми будемо відгадувати колір, що зустрічається в забарвленні пелюсточок волошки або в морських хвилях. (Синій) Це є основний колір. А де ще в природі ми можемо зустріти цей колір. Молодці! Відгадали!
Діти, пригадайте, якими є всі ці кольори теплими чи холодними? Червоний колір є теплим і може символізувати радість (Сонечко) тобто гарний настрій. Зелений колір є холодним і може символізувати спокій, тобто помірний настрій. Синій колір символізує сум і навіює відчуття холоду. Тому він може супроводжувати поганий настрій.
ІІІ.Повідомлення теми та мети уроку.
Ви вже так багато знаєте, що мабуть, вважаєте себе майже художниками? Але чарівний світ мистецтва лише відчиняє вам свої двері. Давайте увійдемо в них!
Сьогодні на нас чекає цікава подорож до країни «Фантазія».
Використовуючи набуті знання ми виконаємо роботу « Фантастичне місто», а також дізнаємося про таке нове поняття, як «футурологія».
Футурологія – наука про майбутнє; наукове прогнозування майбутнього; метою футуролігії є також інтерпретація сучасного з точки зору майбутніх результатів теперішніх явищ, рішень, процесів.
Будинок майбутнього… Місто майбутнього…Яким чином вони будуть розвиватися? Найчастіше про це думають архітектори. Технічна вигадка, своєрідність, містобудівне винахідництво архітекторів – футурологів
( «футурум» - майбутнє) буквально не знають меж фантазії. Єдине світове місто, міста – мости, перекинуті над протоками, що розділяють континенти й острови, міста – кратери, гори – лабіринти, підводні та плаваючі поселення та жилі штучні супутники Землі… - неможливо перелічити все різноманіття іх проектів.
Жак Фреско
94-річний футуролог з Флориди пропонує людям всій Землі відмовитися від грошей, урядів, бізнесменів і рекламних агентів.
Архітектор і промисловий дизайнер, виробничий інженер і винахідник, соціолог і футуролог - все в одній особі. І у всьому самоучка. Жак Фреско дивиться в наше спільне майбутнє і бачить там тільки гарне. В абсолютно ідилічному майбутньому Фреско немає бідних і немає багатих, усі рівні, живуть в одному світі без кордонів і ніщо не затьмарює їхнього існування. Якщо робота, то тільки та, що приносить радість, і на благо всього людства. Земна куля - спільний дім для всіх, затишний і куди більш комфортабельний, ніж зараз. Працювати в Нью-Йорку, а ввечері на швидкісному підземному експресі (6500 км / ч) повертатися до Москви. За квиток не платити ні копійки. Жити в хмарочосі посеред океану і не платити за оренду. А можна взагалі не працювати і хоч до старості вчитися у найкращих університетах світу.
За даними статистики, 50% людей у світі - жителі міст. Можливо, ця цифра буде збільшуватися рік від року, а може бути ... міста почнуть зникати з лиця планети! Принаймні такий варіант розвитку подій не виключає футуролог Данила Медведєв.
|
То якими ж вони будуть - мегаполіси майбутнього? На цей рахунок у Данила прогнози практично фантастичні: «Найбільші міста планети будуть більше пов'язані один з одним, ніж з власними країнами. Глобальні мегаполіси (так званий клуб елітарних міст) будуть центрами інновацій, розваг, туризму і просто людського спілкування ». Ці «столиці світу» будуть пропонувати не товари і навіть не послуги, а спосіб життя. Вони розділять між собою обов'язки: попрацювавши у фінансовій столиці, людина зможе підлікуватися в медичній, а на вихідні виїхати в театральну. Власні квартири в таких містах стануть пережитком минулого. Динамічні і мобільні професіонали будуть часто і легко переїжджати з місця на місце. Різниця - інший район або інший континент - для них зникне. |
Ті ж, кого не влаштує неймовірний темп життя нових надміст, зможуть перебратися в невеликі поселення. У них збережеться звичний спосіб життя, але повністю зміниться технічне забезпечення. Будинки будуть оснащені сонячними і вітряними генераторами, а машини - їздити на біопаливі, зробленому зі сміття. У будинках буде панувати розумна техніка. Розвиток віртуальної реальності дозволить більшості людей працювати дистанційно. Промисловість, навколо якої колись і виникли наші мегаполіси, більше не гратиме у житті міст ніякої ролі. Десь на Землі залишаться заводи і фабрики, але оскільки працювати там будуть тільки роботи, то мало хто буде навіть знати, де вони розташовані. Роботи заповнять і вулиці міст.
Пробки зникнуть: «По-перше, літаючі автомобілі вже на підході. Дослідні зразки існують, і, думаю, приблизно через десять років ми побачимо перші летомобілі.
Також, за прогнозами Данила, вулиці будуть забудовані будинками-трансформерами: «Перетворення будівлі з університету в офіс, а з театру - в житло дозволить задовольняти швидкозростаючі і часто мінливі потреби жителів».
|
|
Один з таких проектів представив недавно болгарський архітектор Цветан Тошка (Tsvetan Toshkov). За його задумом у містах майбутнього повинні піднестися до неба величезні міста-квіти з великою кількістю сонячного світла і зеленню.
|
Коли фантазія митця сягає краєвидів майбутнього чи вигаданих світів, зірок , він створює фантастичний пейзаж.
Для того щоб зобразити реалістичний пейзаж, художник- пише його з натури, перебуваючи на відкритому повітрі (на пленері), знаходячись серед поля, у лісі, на березі моря, на міській або сільській вулиці.
Щоб створити фантастичний пейзаж, автору необхідна фантазія, адже в такому творі він зображає ніким не бачені краєвиди, дивовижні споруди, чарівні рослини, незвичайних тварин. Однак митець завжди черпає натхнення з довкілля, при цьому він звертає увагу на реальні форми, милується їхньою красою.
Якого дивного вигляду не мав би фантастичний пейзаж, для його зображення художники застосовують ті самі, що й у реальних пейзажах, закони лінійної та повітряної перспективи, дотримуються плановості в розміщенні об'єктів.
Перегляд картин підручника ст.52-54
• Роздивіться фантастичну рослинність. Чи є щось спільне між земним і фантастичним світом природи? Обґрунтуйте свою думку.
Мікалоюс Константінас Чюрльоніс (1875-1911)
|
Мікалоюс Чюрльоніс (1875-1911) народився в м. Варене на півдні Литви в родині органіста. Навчався живопису в художній школі та училищі Варшави. Професію композитора опановував у Варшавському музичному інституті та в Лейпцизькій консерваторії. |
Упродовж свого короткого творчого життя митець написав 400 музичних творів і понад 300 картин, серед яких неперевершені фантастичні пейзажі, графічні роботи, а також створив чимало художніх фотографій.
Його картини відрізняються гармонійністю думки і форми, народністю внутрішньої структури, оригінальністю художнього трактування. Ідейний їх зміст є в співставленні зображуваних явищ. Це – ідея безмежного відтворення на землі та у Всесвіті краси та життєвості природи, гармонії космосу та теми унікальності і мудрості людини.
V.Практична робота.
1.Місто майбутнього під водою. 2. У небі. 3. На землі
Створення композиції « Фантастичне місто».
Інструктаж
Оберіть мотив роботи.
Продумайте яку техніку будете використовувати.
Зробіть начерк простим олівцем.
Побудувати споруди (фронтальна перспектива).
Намалювати другорядні елементи композиції.
Звернути увагу на пропорції, форму.
Визначити кольорове вирішення композиції.
VІ. Підсумок уроку. Аналіз робіт. Оцінювання.
Інтерактивна вправа «Інтерв’ю» .
- Якими кольорами краще зображувати архітектурні об’єкти?
- Яким ви бачите майбутнє місто?
- Щоб вам хотілося у місті майбутнього?
- Чи буде людям комфортно та безпечно жити в ньому?
- Чи буде місто чистим, чи буде відрізнятися від сучасного
VІ. Домашнє завдання.
Знайти мережею Інтернет незвичайні пейзажі нашої планети.
Ж А Н Р И |
НАТЮРМОРТ |
ПОРТРЕТ |
ПЕЙЗАЖ |
АНІМАЛІСТИЧНИЙ |
ІСТОРИЧНИЙ |
ПОБУТОВИЙ |
БАТАЛЬНИЙ |