Бандурівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Урок на тему:
«Тематичний натюрморт
в техніці аплікація
«Чарівний світ речей»»
Вчитель: Цвігун Андрій Андрійович
Образотворче мистецтво. 6 кл.
Тема. Тематичний натюрморт в техніці аплікація
«Чарівний світ речей».
Мета:
навчальна: закріплювати знання, уміння й навички з композиції при виконанні аплікації натюрморту, вчити створювати виразний художній образ засобами аплікації, послідовно та свідомо виконувати роботу, удосконалювати;
розвиваюча: розвивати творче мислення, фантазію, кмітливість, уміння аналізувати свою діяльність;
виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, охайність, увагу, любов до загальнолюдської культурної спадщини, інтерес до образотворчої діяльності.
Методи і методичні прийоми:
Обладнання: мультимедійний супровід (презентація картин, репродукції натюрмортів в реалістичному та декоративному виконанні, зразки декоративних тематичних натюрмортів в техніці аплікація, магнітна дошка, паперові силуети речей та предметів для складання композицій тематичних натюрмортів, музичний супровід.
Матеріали та інструменти:
аркуш паперу формату А-3, альбом для малювання, графітний олівець, гумка, кольоровий папір, клей-олівець, ножиці, гофрований папір, степлер,
Основні поняття:
«натюрморт», «композиція», «аплікація», «ескіз».
Тип уроку:
комбінований, урок розвитку практичних навичок.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. (2 хв.)
Протягом уроку я розраховую на вашу підтримку і взаємодопомогу. Кожному із вас хочу побажати на цьому уроці бути:
У – успішним
С – самостійним
П – працьовитим
І – індивідуальним
Х – хоробрим
У – уважним
Інакше кажучи, бажаю вам УСПІХУ.
Перевірка підготовки учнів, наявності необхідних матеріалів та інструментів.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв.)
Діти, зараз ми повторимо вивчений матеріал. Для цього розділіться на групи. Кожна група отримує конверт із картками для лото. У конвертах є кілька термінів та визначень до них. Вам потрібно уважно прочитати і дібрати відповідники. Таку роботу ми з вами уже проводили і ви знаєте як працювати. (діти швидко складають лото. Потім зачитують по одному визначенню від групи, а всі перевіряють чи вірно).
Натюрморт К.Білокур «Ранок»
Пейзаж Шишкін «У лісі»
Портрет В.Тропінін «Українка»
Анімалістика «Вовки у лісі»
Якщо бачиш на картині чашку кави на столі
Чи велику жовту диню чи конвалії малі
Чи карафу повну кави, вазу, яблуко чи торт
Чи усі ці речі разом, знайте все це…
НАТЮРМОРТ.
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь. (5 хв.)
Оголошення теми і мети уроку.
Яке зображення ми вважаємо декоративним, чому?
Робота в групах
Інтерактивна вправа «Склади натюрморт» (серед запропонованих вчителем частин композицій в різних техніках учні складають декілька видів натюрмортів). (Підібрано 4 види натюрморту)дітям пропонується вибрати собі вид натюрморта для роботи у вигляді пелюсточки від квітки.
Учитель викликає до дошки декілька учнів та поділяє їх на команди, кожній з яких дає завдання скласти на магнітній дошці в заданому форматі за допомогою заздалегідь підготовлених паперових силуетів предметів, ескіз тематичного натюрморту. Орієнтовані теми: «Натюрморт музиканта», «Натюрморт спортсмена», «Чайний натюрморт», «Декоративний натюрморт». тощо).
____________________________________________________________
Робота в групах.
«Ескіз» – попередній начерк, швидко виконаний малюнок, неприпустимий як готова робота.
«Композиція» - побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням, характером.
Робота над ескізом виконується швидко. Після того, як учні виконали завдання на дошці, учитель аналізує ескізи, вказує на недоліки та пропонує повторити основні правила та прийоми композиції:
ІV. Пояснення практичного завдання. (5 хв.)
Інтерактивна вправа «Визнач техніку виконання» (серед декоративних натюрмортів учні відбирають аплікацію).
Аплікація (від латин. – накладаю) – виготовлення художніх зображень накладанням (нашиванням) чи наклеюванням на папір (тканину) різнокольорових шматочків паперу (матерії).
Отже, сьогодні на уроці ми створимо декоративний тематичний натюрморт в техніці аплікація.
Робота в парах.
Учні об’єднуються в пари. Кожна пара приготує своє робоче місце. Підручник покладіть у сумку, аби не забруднити клеєм, в щоденник запишіть домашнє завдання – стисло - поспостерігати за розмаїттям речей та предметів навколо нас, поміркувати над темами оригінальних тематичних натюрмортів.
Все зайве з парти прибрати, залишаються речі для роботи над аплікацією та пенал.
Послідовність виконання завдання:
V. Практична робота. (20-25 хв.)
Інструктаж з техніки безпеки. (вчитель проводить залучаючи дітей).
Робота в парах.
Учитель допомагає учням порадами, рекомендаціями.
Звучить спокійна музика за вибором педагога
(наприклад, інструментальний концерт оркестра Поля Моріа). Фізкультхвилинка ( Юлія)
VІ. Підсумок уроку.
Демонстрація учнівських робіт. Аналіз робіт.(на дошці прищепками)
Оцінювання робіт за критеріями: відповідність змісту композиції темі, композиційне рішення, кольорове рішення, охайність виконання, оригінальність.
Інтерактивна вправа «Мікрофон».