Урок на тему: «Тематичний натюрморт в техніці аплікація «Чарівний світ речей»»

Про матеріал
Метою даного уроку є закріплення знань, умінь й навичок з композиції при виконанні аплікації натюрморту, вчити створювати виразний художній образ засобами аплікації, послідовно та свідомо виконувати роботу, удосконалювати; розвивати творче мислення, фантазію, кмітливість, уміння аналізувати свою діяльність; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, охайність, увагу, любов до загальнолюдської культурної спадщини, інтерес до образотворчої діяльності.
Перегляд файлу

Бандурівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок на тему:

«Тематичний натюрморт

 в техніці аплікація

 «Чарівний світ речей»»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Цвігун Андрій Андрійович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Образотворче мистецтво. 6 кл.

               Тема. Тематичний натюрморт в техніці аплікація

                                       «Чарівний світ речей».

Мета:

навчальна: закріплювати знання, уміння й навички з композиції при    виконанні аплікації натюрморту, вчити створювати виразний художній образ засобами аплікації, послідовно та свідомо виконувати роботу, удосконалювати;

розвиваюча: розвивати творче мислення, фантазію, кмітливість, уміння аналізувати свою діяльність;

виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, охайність, увагу, любов до загальнолюдської культурної спадщини, інтерес до образотворчої діяльності.

Методи і методичні прийоми:

  • Бесіда, пояснення;
  • Інтерактивні вправи;
  • Демонстрація, аналіз.

Обладнання: мультимедійний супровід (презентація картин, репродукції натюрмортів в реалістичному та декоративному виконанні, зразки декоративних тематичних натюрмортів в техніці аплікація, магнітна дошка, паперові силуети речей та предметів для складання композицій тематичних натюрмортів, музичний супровід.

Матеріали та інструменти:

аркуш паперу формату А-3, альбом для малювання, графітний олівець, гумка, кольоровий папір, клей-олівець, ножиці, гофрований папір, степлер,

Основні поняття:

 «натюрморт», «композиція», «аплікація», «ескіз».

Тип уроку:

 комбінований, урок розвитку практичних навичок.

                                      Хід уроку.

І. Організаційний момент. (2 хв.)

Протягом уроку я розраховую на вашу підтримку і взаємодопомогу. Кожному із вас хочу побажати на цьому уроці бути:

У – успішним

С – самостійним

П – працьовитим

І – індивідуальним

Х – хоробрим

У – уважним

Інакше кажучи,  бажаю вам УСПІХУ.

Перевірка підготовки учнів, наявності необхідних матеріалів та інструментів.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв.)

Діти, зараз ми повторимо вивчений матеріал. Для цього розділіться на групи. Кожна група отримує конверт із картками для лото. У конвертах є кілька термінів та визначень до них. Вам потрібно уважно прочитати і дібрати відповідники. Таку роботу ми з вами уже проводили і ви знаєте як працювати. (діти швидко складають лото. Потім зачитують по одному визначенню від групи, а всі перевіряють чи вірно).

  • У кожної групи є одна карта іншого кольору. Зараз, ви, прочитавши визначення уважно, вийдете до нашої виставки репродукцій, вибирете саме ту картину, що відповідає визначенню і розкажете про неї.

Натюрморт  К.Білокур  «Ранок»

Пейзаж Шишкін «У лісі»

Портрет  В.Тропінін «Українка»

Анімалістика «Вовки у лісі»

  • Сьогодні ми з вами будемо творчо працювати, застосовувати на практиці знання, які отримали раніше. Над чим ми будемо працювати, ви зрозумієте, коли прослухаєте вірш-загадку.

                Якщо бачиш на картині чашку кави на столі

               Чи велику жовту диню чи конвалії малі

               Чи карафу повну кави, вазу, яблуко чи торт

               Чи усі ці речі разом, знайте  все це…

                                                    НАТЮРМОРТ.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь. (5 хв.)

       Оголошення теми і мети уроку.   

  • Переглянемо уважно презентацію творів відомих світових митців.

Яке зображення ми вважаємо декоративним, чому?

Робота в групах

Інтерактивна вправа «Склади натюрморт»  (серед запропонованих вчителем частин композицій в різних техніках учні складають декілька видів натюрмортів). (Підібрано 4 види натюрморту)дітям  пропонується вибрати собі вид натюрморта для роботи у вигляді пелюсточки від квітки.

Учитель викликає до дошки декілька учнів та поділяє їх на  команди, кожній з яких дає завдання скласти на магнітній дошці в заданому форматі за допомогою заздалегідь підготовлених паперових силуетів предметів, ескіз тематичного натюрморту. Орієнтовані теми: «Натюрморт музиканта», «Натюрморт спортсмена», «Чайний натюрморт», «Декоративний натюрморт». тощо).

____________________________________________________________

Робота в групах.

«Ескіз» – попередній начерк, швидко виконаний малюнок, неприпустимий як готова робота.

«Композиція» - побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням, характером.

Робота над ескізом виконується швидко. Після того, як учні виконали завдання на дошці, учитель аналізує ескізи, вказує на недоліки та пропонує повторити основні правила та прийоми композиції:

  • формат і величина композиції;
  • рівновага;(залежить від розташування основних мас композиції, від організації композиційного центру, від пластичної і ритмічної побудови композиції, від її пропорції, від колірних, тональних і фактурних відносин окремих частин між собою і цілим.
  • ритм; (ритм надає композиції динамізм, породжує рух зі складнішою характеристикою; ритм в архітектурі, малярстві, скульптурі, графіці, де пластичні форми знаходяться постійно і відчуття ритму виникає з співвідношення реальних та існуючих елементів.Ритм може бути виражений за допомогою всіх образотворчих засобів: ритми форм, ритми кольору, ритми виражені фактурою.
  • композиційний центр (це частина композиції, яка найбільше привертає увагу)
  • __________________________________________________________

ІV. Пояснення практичного завдання. (5 хв.)

Інтерактивна вправа «Визнач техніку виконання» (серед декоративних натюрмортів учні відбирають аплікацію).

Аплікація (від латин. – накладаю) – виготовлення художніх зображень накладанням (нашиванням) чи наклеюванням на папір (тканину) різнокольорових шматочків паперу (матерії).

Отже, сьогодні на уроці ми створимо декоративний тематичний натюрморт в техніці аплікація.

Робота в парах.

 Учні обєднуються в пари. Кожна пара приготує своє робоче місце. Підручник покладіть у сумку, аби не забруднити клеєм, в щоденник запишіть домашнє завдання – стисло - поспостерігати за розмаїттям речей та предметів навколо нас, поміркувати над темами оригінальних тематичних натюрмортів.

Все зайве з парти прибрати, залишаються речі для роботи над аплікацією та пенал.

Послідовність виконання завдання:

  • намалювати, вирізати основний та другорядні силуети предметів враховуючи масштаб;
  • розташувати на заданому форматі згідно вимогам композиції;
  • приклеїти на формат;
  • доповнити дрібними декоративними елементами.

V. Практична робота. (20-25 хв.)

Інструктаж з техніки безпеки. (вчитель проводить залучаючи дітей).

 Робота в парах.

Учитель допомагає учням порадами, рекомендаціями.

Звучить спокійна музика за вибором педагога

(наприклад, інструментальний концерт оркестра Поля Моріа). Фізкультхвилинка ( Юлія)

VІ. Підсумок уроку.

Демонстрація учнівських робіт. Аналіз робіт.(на дошці прищепками)

Оцінювання робіт за критеріями: відповідність змісту композиції темі, композиційне рішення, кольорове рішення, охайність виконання, оригінальність.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  • Які правила та прийоми композиції ви використовували в своїй роботі?
  • Ви створювали реалістичний чи декоративний натюрморт?
  • Чи можемо ми використати тематичний натюрморт для оздоблення певного помешкання? Якого?
  • Чи буде доцільним використати декоративний натюрморт в галузі промислової графіки? Де саме?

 

 

 

doc
Додано
23 жовтня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку