Методична
розробка уроку
з предмету
«Спеціальна технологія»
Розробив викладач
спец. дисциплін Головинського ВПУНТ Андрій ЗАРЕЧНИЙ
Тема уроку: «Будова системи охолодження тракторного двигуна ».
Мета уроку:
Матеріально-технічне забезпечення: розрізи двигуна, агрегати системи охолодження, мультимедійне забезпечення, макети, плакати.
Методи проведення уроку: пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемно-повідомлюючі, частково-пошукові.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форми роботи: бесіда, дискусія, розповідь.
Форма організації навчальної діяльності: групова, індивідуальна.
Хід уроку
Система охолодження двигуна призначена:
Коментарі:
Температура газів у циліндрах двигуна, що працює, досягає 1800-2000 .
У разі перегрівання двигуна:
У разі переохолодження двигуна:
Системи охолодження двигунів:
Оптимальний температурний режим двигуна:
Температура охолоджуючої рідини, що знаходиться в головці блока циліндрів має становити 80 - 85 . Такий температурний режим найвигідніший, забезпечує нормальну роботу двигуна і не повинен змінюватися від температури навколишнього повітря та навантаження двигуна.
Будову і роботу всіх агрегатів системи рідинного охолодження двигуна вивчаємо по плакатах і з використанням макетів та комплектного двигуна в кабінеті двигунів, а також з використанням схем розрізів агрегатів на великому екрані за допомогою мультимедійного проектора.
Радіатор – призначений для охолодження рідини, що відводить теплоту від
двигуна. Він складається з верхнього на нижнього бичків припаяних до серцевини та заливної горловини з кришкою, яка має паровий і повітряний клапани. Радіатор виготовлений із латуні, серцевина може бути трубчаста або пластинчаста.
Водяний насос – забезпечує примусову циркуляцію рідини в системі
охолодження. Він складається з корпуса, в якому запресований сталевий стакан. У стакані розміщено два підшипники з валом. На передньому кінці напресовано маточину вентилятора, на задньому чавунну крильчатку.
Термостат – призначений для прискорення підігрівання двигуна після пуску й автоматичного підтримання найвигіднішого теплового режиму двигуна під час руху автомобіля. Він складається з корпуса в якому розміщено рухоме осердя з основним та перепускними клапанами.
Основні несправності системи охолодження двигунів:
Причини:
У разі перегрівання двигуна:
У разі переохолодження двигуна:
Далі викладач по кожному пункту причин несправностей системи охолодження двигуна чітко вказує на способи ліквідації вказаних несправностей.
Технічне обслуговування викладач пояснює при допомозі технологічної карти по ТО систем охолодження.
Використана література:
1. . Гурєвіч О.М., Сорокін Є.М. «Трактори і автомобілі», М. Колос 1979 р.
2. Білоконь Я.Ю., Окоча А.І. «Трактори і автомобілі» К. Урожай 2002 р.
3. Лебедєв А.Т та інші «Трактори та автомобілі» ч.1 «Автотракторні двигуни», К.; Вища школа 2000 р.
4. Бойко М.Ф. «Трактори та автомобілі» ч.2 «Електрообладнання», к. Вища освіта, 2001р.
5. Лебедєв А.Т та інші «Трактори та автомобілі» ч.3 «Шасі», К.; Вища освіта 2004 р.
6. Білоконь Я.Ю., Окоча А.І., Войцехівський С.О. «Трактори та автомобілі» К. Вища освіта 2003 р.