Розробка уроку з предмета Спеціальна технологія (трактори) на тему "Система охолодження ДВЗ" для здобувачів освіти ПТНЗ.

Про матеріал
Розробка уроку з предмета Спеціальна технологія (трактори) на тему "Система охолодження ДВЗ" для здобувачів освіти ПТНЗ.
Перегляд файлу

 

 

 

Методична

розробка уроку

з предмету

«Спеціальна технологія»трактор.jpg

                            Розробив викладач

спец. дисциплін Головинського ВПУНТ  Андрій ЗАРЕЧНИЙ

 


Тема уроку: «Будова системи охолодження тракторного двигуна ».

Мета уроку:

  • Навчальна – систематизація знань учнів з технічного обслуговування системи охолодження, її будова та принципи роботи її агрегатів та охолоджуючих рідин;
  • Виховна прищеплювання учням поваги до праці, виховання сумлінності, відповідальності;
  • Розвивальна розвиток пізнавальної активності й самостійності учнів, логічного мислення;
  • Методична удосконалення методики проведення уроку з використанням інтерактивних методів навчання.

Матеріально-технічне забезпечення: розрізи двигуна, агрегати системи охолодження, мультимедійне забезпечення, макети, плакати.

Методи проведення уроку: пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемно-повідомлюючі, частково-пошукові.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форми роботи: бесіда, дискусія, розповідь.

Форма організації навчальної діяльності: групова, індивідуальна.

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
    • Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку.
    • Перевірка учнів на уроці
  2. Актуалізація опорних знань
    • Що називається трактором?
    • Як класифікуються трактора?
    • Яка загальна будова колісного трактора?
    • Яке призначення двигуна, трансмісії?
    • Яка загальна будова  двигуна трактора?
    • Яке призначення і будова кривошипно-шатунного механізму та газорозподільного механізму  двигуна?
    • Із яких механізмів і систем складається двигун внутрішнього згорання?
  3. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу за планом:
    • Загальна будова системи охолодження двигуна трактора;
    • Призначення системи охолодження. Температурний режим двигуна;
    • Призначення, загальна будова і принцип дії агрегатів системи охолодження;
    • Несправності та технічне обслуговування системи охолодження.

  1. Загальна будова системи охолодження двигуна трактора

 

  1. Призначення системи охолодження. Температурний режим двигуна

Система охолодження двигуна призначена:

  • Підтримання оптимального температурного режиму двигуна;
  • Відведення надлишкового тепла від деталей кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів.

Коментарі:

Температура газів у циліндрах двигуна, що працює, досягає 1800-2000 .

У разі перегрівання двигуна:

  • Зменшується потужність двигуна;
  • Збільшується витрата палива;
  • Може призвести до заклинювання поршнів, обгоряння головок клапанів, вигоряння масла, виплавляння  підшипників ковзання , руйнування поверхні шийок колінчастого вала;

У разі переохолодження двигуна:

  • Частина робочої суміші конденсується, змиваючи мастило зі стінок циліндрів;
  • Підвищується корозійне спрацьовування стінок циліндрів внаслідок утворення сірчаних і сірчистих сполук;
  • Падає потужність двигуна.

Системи охолодження двигунів:

  • Рідина ;
  • Повітряна .

Оптимальний температурний режим двигуна:

Температура охолоджуючої рідини, що знаходиться в головці блока циліндрів має становити 80 - 85 . Такий температурний режим найвигідніший, забезпечує нормальну роботу двигуна і не повинен змінюватися від температури навколишнього повітря та навантаження двигуна.

 

 

 

  1. Призначення, загальна будова і принцип дії агрегатів системи охолодження

Будову і роботу всіх агрегатів системи рідинного охолодження двигуна вивчаємо по плакатах і з використанням макетів та комплектного двигуна в кабінеті двигунів, а також з використанням схем розрізів агрегатів на великому екрані за допомогою мультимедійного проектора.

Радіатор призначений для охолодження рідини, що відводить теплоту від

двигуна. Він складається з верхнього на нижнього бичків припаяних до серцевини та заливної горловини з кришкою, яка має паровий і повітряний клапани. Радіатор виготовлений із латуні, серцевина може бути трубчаста або пластинчаста.

 

 

 

 

 

 

 

 


 Водяний насос      забезпечує   примусову   циркуляцію   рідини   в   системі

охолодження. Він складається з корпуса, в якому запресований сталевий стакан. У стакані розміщено два підшипники з валом. На передньому кінці напресовано маточину вентилятора, на задньому чавунну крильчатку.

 

Термостат – призначений для прискорення підігрівання двигуна після пуску й автоматичного підтримання найвигіднішого теплового режиму двигуна під час руху автомобіля. Він складається з корпуса в якому розміщено рухоме осердя з основним та перепускними клапанами.

 

 

 

 

 

 

  1. Несправності та технічне обслуговування системи охолодження

Основні несправності системи охолодження двигунів:

  • Перегрівання двигуна
  • Переохолодження двигуна

 

Причини:

У разі перегрівання двигуна:

  • Їзда у спеку на знижених передачах, подолання бездоріжжя, затяжних підйомів;
  • Замаслювання, буксування або обрив паса привода рідинного насоса та вентилятора;
  • Зниження рівня охолоджуючої рідини;
  • Заклинювання жалюзі радіатора у закритому положенні;
  • Несправність клапана термостату;
  • Велике відкладання накипу у сорочці охолодження;
  • Порушення встановлення моменту запалювання;
  • Їзда при збагаченій або збідненій горючій суміші.

У разі переохолодження двигуна:

  • В холодну пору не утеплений радіатор;
  • Відкриті жалюзі радіатора (можливе їх заїдання);
  • Несправний термостат або зовсім відсутній.

 

 

Далі викладач по кожному пункту причин несправностей системи охолодження двигуна чітко вказує на способи ліквідації вказаних несправностей.

 

Технічне обслуговування викладач пояснює при допомозі технологічної карти по ТО систем охолодження.

 

 

  1. Закріплення нових знань
    • Яке призначення системи охолодження двигуна?
    • Назвіть основні агрегати системи охолодження двигуна.
    • Як працює система рідинного охолодження двигуна?
    • Які основні несправності системи охолодження двигуна?
    • Які основні причини виникнення несправностей системи охолодження двигуна?

  • Які роботи необхідно виконати при ТО системи охолодження двигуна: ЩО?, ТО 1?, ТО 2?, сезонне ТО?
  1. Підсумок уроку, виставлення оцінок, їх мотивація.
    • Викладач оцінює рівень знань учнів попереднього матеріалу та ступінь засвоєння ними нового матеріалу, оголошує оцінки.
  2. Домашнє завдання.
    • Опрацювати матеріал підручника;
    • Повторити вивчений матеріал з попередньої теми.

 

Використана література:

1. .     Гурєвіч О.М., Сорокін Є.М. «Трактори і автомобілі», М. Колос 1979 р.

2. Білоконь Я.Ю., Окоча А.І. «Трактори і автомобілі» К. Урожай 2002 р.

3.     Лебедєв А.Т та інші «Трактори та автомобілі» ч.1 «Автотракторні двигуни», К.; Вища школа 2000 р.

4.     Бойко М.Ф. «Трактори та автомобілі» ч.2 «Електрообладнання», к. Вища освіта, 2001р.

5.     Лебедєв А.Т та інші «Трактори та автомобілі» ч.3 «Шасі», К.; Вища освіта 2004 р.

6.     Білоконь Я.Ю., Окоча А.І., Войцехівський С.О. «Трактори та автомобілі» К. Вища освіта 2003 р.

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
20 січня 2023
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку