Розробка уроку з природознавства у 2 класі на тему:". Як утворюється лід . Практична робота: лід – вода; властивості льоду."

Про матеріал

Мета:Навчальна: формувати в учнів уявлення про процес утворення льоду у водоймах, про лід та його властивості;розширити знання учнів про три стани води;під час дослідів з'ясувати властивості льоду.Розвивальна: розвивати інформаційну, комунікативну, пізнавальну компетентності; експериментальні навички, спостережливість, логічне мислення, вміння виділяти головне у тексті, навички самостійної діяльності.Виховна: виховувати почуття взаємодопомоги, відповідальності за збереження свого життя та здоров'я; бажання пізнавати та любити природу; викликати цікавість до вивчення предмету

Перегляд файлу

C:\Users\User\Desktop\персонажі\01000lcf-5ec2.jpgТема. Як утворюється лід . Практична робота: лід – вода; властивості льоду.

Мета:

Навчальна: формувати в учнів уявлення про процес утворення льоду у водоймах, про лід та його властивості;розширити знання учнів про три стани води;під час дослідів з’ясувати властивості льоду.

Розвивальна: розвивати інформаційну, комунікативну, пізнавальну компетентності;  експериментальні навички, спостережливість, логічне мислення, вміння виділяти головне у тексті, навички самостійної діяльності.

Виховна: виховувати  почуття взаємодопомоги, відповідальності за збереження свого життя та здоров’я; бажання пізнавати та любити природу; викликати цікавість до вивчення предмету.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, шматки льоду , презентація «Лід. Властивості льоду», фрагмент календаря погоди на дошці; магнітна дошка, магніти, набір слів до вправи «Асоціативний кущ» у конвертах (конверти);   для кожного учня: склянка з водою; паперова серветка;

 

Хід уроку

І Організація класу  

Учитель:

Ось прийшов нам лист із неба,

Прочитати його треба. (Читає)

Білесенькі сніжиночки,

Вродились ми з води.

Легенькі, мов пушиночки

Спустилися сюди.

А коли ми встелимо

Всі стежки і доріжки,

Коли усе довкола

Прикрасимо хоч трішки,

Ось  тоді у світлий час

Миколай прийде до нас.

(На великому малюнку – резиденція святого Миколая, сніжинки будуть кріпитися біля неї)

Ви ж хочете зустрітися з Миколаєм та отримати подарунки від нього?

Де ж завдання нам шукати?

Загадку треба відгадати.

     Стоїть зелена і розкішна,

     Зелена в неї сукня пишна.

     Йде на галявину стежинка,

     А там – прикрашена… (ялинка)

Отже, наші завдання – на ялинці,

В іграшці або в торбинці.

  Перша сніжиночка  цікава

  Та, що від ялини справа,

  Закружляє  в той же час,

  Як будуть завданя виконані в  нас.

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Вправа «Асоціативний кущ» - робота в малих  групах. Кожна група отримує конверт зі словами до куща. Учні повинні вибрати слова, які підходять і прикріпити їх на магнітній дошці.

Група №1: Новий рік, мороз, мандарини, лід, ковзани, квіти, ластівка.

Група №2: Різдво, сніг, сніжки, лід, подарунки, трава, абрикоси.

Група №3: лід, хуртовина, бурулька, іній, паморозь,  тюльпани, гриби.

Група №4: лід, снігурі, хокей, сніжинка, метелик, полуниця, колядки.

Яке слово є в кожному кущі? (слово – лід)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вчитель:

 Будемо до Миколая мандрувати по льоду.

 А хто правила всі знає, щоб не потрапити в біду?   (Презентація «Обережно, лід!»)

(Діти називають правила поведінки на льоду, вчитель чіпляє сніжинку  біля резиденції святого Миколая)

Правила важливі повторили,

Легенькими сніжинками

Наш  шлях припорошили.

Вчитель:

А тепер часу не гаймо, -

Загадки знову відгадаймо.

Друзів лід зимових має,

Кожен учень їх пізнає.

На всіх сідає,
Нікого не минає.(Сніг)

Живе - лежить,
Помре - побіжить .(Сніг)

На дворі переполох:
З неба сиплеться горох.(Град)

 

Град, лід, сніг – це який стан води? У якому ще стані буває вода?

Вчитель:

Що ж, трудилися не марно,

Сніжинки кружляють  у небі гарно

(Прикріплюються сніжинки над будинком святого Миколая)

Ця сніжинка  – не остання,

Є ще в підручнику завдання.

Робота з підручником стор 64-65. – читають самостійно напівголосно до позначки «виконай завдання».

Бесіда за прочитаним:

  •              Що відбувається з водою у річках та ставках з настанням холодів? (вода охолоджується)
  •              Що утворюється на поверхні водойм, коли падає мокрий сніг? (утворюється крижана каша зі снігу та води)
  •              На що перетворюється крижана каша? (перетворюється на шматочки  льоду)
  •              Що відбувається із шматочками льоду? (злипаються і утворюють крижинки)
  •              А що відбувається з крижинками? (збільшуються і стають суцільним льодом).
  •              Отже, що відбувається з водою за перших морозів? (починає тверднути, замерзати – утворюється лід)(Відео «Як утворюється лід»)

Вчитель:

Щоб було веселіше гратись,

І на санчатах кожен зміг добратись,

Ми до хатини святого  Миколая

Сніжинками пухнастими шлях прокладаєм!

Змерзли ручки, змерзли ніжки,

Відпочити треба трішки!

Веселі сестрички- сніжинки

Ждуть для вас фізкультхвилинки!

Фізкультхвилинка

 

Вчитель:

Із ялинки завдання

Знов беру я навмання.

Щоб могли сніжинки

Нам шлях засипати,

Треба нам швиденько

Дослідниками стати.

 

А зараз ми станемо дослідниками і проведемо досліди і встановимо властивості льоду.

Але спочатку я нагадаю вам правила техніки безпеки:

 

  • Будьте уважні і обережні;
  • На парті повинен бути порядок;
  • На парті не повинно бути зайвих речей;
  • Дотримуйтеся вказівок вчителя.

Робота в дослідницькій лабораторії  (Відео «Властивості снігу і льоду»)

Дослід 1

  • Покладіть лід на долоню.
  • Який лід на дотик?

Якого кольору лід?    (безбарвний, але, якщо льоду багато, то він набуває синюватого відтінку)      

У вас на столі є шматок гірської породи – граніт. Порівняйте лід і граніт на прозорість. 

  • Подивіться, що відбувається зі шматочком льоду на вашій руці? (Тане)
  • Отже, що таке лід? (це вода у твердому стані)

 Висновок: лід безбарвний, прозорий, це вода у твердому стані.

 

 Дослід 2

  • Покладемо лід у воду. Витріть долоньки серветкою.
  • Як поводить себе лід у воді? (плаває)

Втопіть лід у воду пальчиком. Що відбувається (лід не тоне) 

  • Як ви думаєте, чому? ( Лід легший за воду)

Висновок: лід не тоне, бо легший за воду.

  • Що сталося б, якби лід був важчий за воду?

 

   Дослід 3

Візьміть шматочок льоду і з силою киньте його на підлогу.

Що сталося?

Отже, що ви можете сказати про його крихкість?

Висновок:  Лід крихкий  

Вчитель:

Добре досліди пройшли,

Що ліл – вода ви довели.

Знову сніжинка у небі кружляє,

І тихо лягає, де дім Миколая. (знову кріпимо сніжинку)

Ну, а вас сюрприз чекає,

Кінозал роботу вже розпочинає!

(перегляд мультфільму «Лунтик і його друзі. Лід»)

А тепер давайте обговоримо побачене і пограємо у гру.

Гра «Сніжколови» В кого я кидаю сніжку, той дає відповідь на запитання

№1 – Чому баба Капа не дозволяла Лунтику і Кузі йти кататися на лід? (бо була відлига і лід підтанув)

№2 – Які властивості льоду ви побачили у мультику? (лід не тоне, прозорий, крихкий)

№3 – Чому лід не потонув, коли Лунтик провалився під лід? (лід не тоне, бо легший за воду)

№4 – Як утворюється лід на ставку?

№5 - Що таке лід? (Замерзла вода)

№6 – Чи можна гратися на льоду без дозволу?

№7 – Чи правильно вчинили герої мультика, коли пішли на озеро?

№8 – Чи існує життя у водоймах взимку?

№9 – В чому небезпека льоду?

№10 – В чому користь льоду?

ІV Підсумок уроку

Ми трудилися не марно,

Усі шляхи позасипали гарно.

І тепер в святковий час

Їде Миколай до нас.

(Під музику заходить святий Миколай з торбиною)

Миколай

Друзі! Радий бачить вас

У такий святковий час!

 Багато ви завдань зробили,

Сніжинок  гарних натрусили.

І тому для вас на свято

Ласощів привіз багато.

Для кожного маю в торбинці
Найкращі у світі гостинці.
А хто без кінця бешкетує,
Тим чортик лиш різки дарує.

(Дарує подарунки всім дітям)

Вчитель:

Ми  у Бога завжди просим не цукерок і не грошей,
А здоров'я мамі й тату, миру, щастя в нашу хату,
Миру, щастя всій родині, усій нашій Україні!

Зі святом!

docx
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
3716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку