Мета: дати характеристику образу Діка Сенда , розвивати усне мовлення, логічне мислення, уміння підтверджувати думку цитатами з тексту, виховувати мужність, вірність, доброту, відвагу.
Тема. Характеристика образу Діка Сенда.
Мета: дати характеристику образу Діка Сенда , розвивати усне мовлення, логічне мислення, уміння підтверджувати думку цитатами з тексту, виховувати мужність, вірність, доброту, відвагу.
Епіграф: Боротися й шукати, знайти і не здаватися.
В.Каверін „Два капітани”
Хід уроку
Слово учителя. Сьогодні замість звичайного привітання ви повинні сказати пароль ( слово, словосполучення, що стосуються твору Ж.Верна „П’ятнадцятирічний капітан”) і лише тоді маєте право сісти за парту і приступити до роботи на уроці.
Оголошення теми, мети уроку.
Учитель. Поясніть назву роману Ж.Верна. Чи вдало , на ваш погляд, письменник підібрав назву?
Усне малювання ескізів до обкладинки твору .
(Випереджальне завдання. Учні поділені на мікрогрупи, які вдома колективно створювали рекламний ролик за романом Ж.Верна „П’ятнадцятирічний капітан”)
Кожна група демонструє свою рекламу, а інші аналізують її за критеріями:
Рольова гра. Від імені Діка Сенда розповісти про його дитинство.
Знайти і зачитати портретні описи Діка.
Усне змалювання портрета п’ятнадцятирічного капітана.
Прохарактеризувати образ Діка Сенда за схемою:
Розповідь про Діка Сенда за планом-характеристикою, складеним на минулому уроці.
Робота в групах.
1 група записує на папірцях ознаки, які асоціюються з образом Діка Сенда, і прикріплює на дошці.
2 група знаходить підтвердження у тексті.
„Мозковий штурм”.
- Чи мають відношення слова В. Каверіна до образу Діка ? (Звернення до епіграфу).
Складання синкану.
Дік Сенд.
Хоробрий, відповідальний.
Рятує, вивчає, перемагає.
Хочеться мати такого друга.
Капітан.
Підсумок. „Мікрофон”. „Я хочу подякувати(побажати) Діку Сенду..... „.
Домашнє завдання. Підібрати цитати до образу Геркулеса.
Намалювати ілюстрації до улюблених епізодів із
зображенням темношкірого Геркулеса.