Розробка уроку з теми "Магнітне поле" "Захист проєктів"

Про матеріал
Цей матеріал стане в нагоді для проведення уроків з теми "Магнітне поле" для учнів 9 класу. А також для використання в подальшій роботі.
Перегляд файлу

Урок  з  фізики  у  9  класі

 

Тем а:     Захист  проектів.

Мета:  Навчальна: поглибити та розширити знання учнів з теми  «Магнітне  поле»;

Розвивальна: розвивати в учнів логічне  мислення, дослідницькі навички та інтерес до вивчення фізики;

Виховна: сприяти формуванню вміння працювати в команді, виховувати  цілеспрямованість,  наполегливість  т а  грамотність.

 

Формування ключових компетентностей:

  • Математична грамотність.
  • Компетентності в природничих науках і технологіях.
  • Інформаційно-цифрова компетентність.
  • Уміння навчатися впродовж життя.
  • Соціальні і громадянські компетентності.
  • Підприємливість
  • Екологічна грамотність і здорове життя.

 

Тип  уроку:  захист  навчальних  проектів.

Обладнання  та  наочність: презентації  учнівських  проектів, лепбуки  учнів,

учнівські  реферати.

 

Хід  уроку.

І. Організаційний  етап.

 

ІІ. Аналіз  виконання  контрольної  роботи.

 

ІІІ. Захист  проектів.

 

Теми  для  захисту  проектів (на  вибір  учня)

 

  1. Магнітне  та  геомагнітне  поле  Землі.  Магнітні бурі.
  2. Магнітні  матеріали,  використання  та застосування.
  3. Вчені  фізики та  їх  відкриття в області магнетизму.
  4. Магнітне  поле  струму.
  5. Різноманітні  електромагнітні  пристрої.

 

ІУ. Підбиття  підсумків  уроку.

 

У. Домашнє  завдання. Повторити  розділ  «Магнітне  поле».

 

І.  Вступне  слово  вчителя.

       Вивчивши  тему  «Магнітне  поле»,  сьогодні  ми  будемо  захищати  проекти  з  підтем,  які  ви  обрали.  З  магнітними  явищами  ми  з  вами  зустрічаємося в повсякденному  житті,  бо  це  є  невід’ємною  частиною  життя  - існування магнетизму в  нашій  природі. Земля  -  велетенський  магніт. Існує магнітний  запис  інформації,  багато  фізичних  пристроїв  в  основі  яких  лежать  магнітні  явища. В  географії  ми  використовуємо  компас.  Існує  два  географічних  полюси  та два  магнітних  полюси  Землі: Піденний  магнітний  полюс та  Північний  магнітний  полюс. МАГНЕТИ́ЗМ – комплекс явищ і властивостей, пов’язаний з існуванням магнітного поля. Магнітні властивості притаманні певною мірою усім тілам (речовинам),  проявляється як взаємодія між електричними струмами, струмами та магнітами (тілами, що мають магнітний момент). Для  цього переглянемо  ваші  презентації,  заслухаємо  реферати та  повідомлення.  Над  темою «Захист  проектів»  ми  працюємо  вже  з  вами третій  рік. Метою  нашого  проекту є поглиблення  та  розширення  знань з  теми  «Магнітне  поле». Ви  самостійно  виконували  комплекс  дій,  які  закінчилися  створенням  даного  проекту. Для  закріплення матеріалу  пропоную  вам створити  леп бук  з  того  матеріалу,  який  ви  приготували  вдома. Лепбук – це інтерактивна  папка для  дітей та особлива  організація навчального  матеріалу  на  певну  тематику, ( «Магнітне  поле»)

Проєкт — термін, який має кілька значень. Ми  будемо  з  вами  працювати  над  створенням інформаційного  проекту спрямованого  на збирання  інформації про  магнітні  явища,  магнітне  поле  Землі, геомагнітне  поле, вчених  фізиків  в  області  даної  теми та  застосування  магнітних  матеріалів.

( На  дошці  вивішую  леп бук з даної  теми  і  учні  узагальнюючи  матеріал розкладають  картки  по  коміркам,  відповідаючи  на  запитання та доповнюючи   певною  інформацією)

 

ІІ. Створення  проекту   Гра «Розклади  картки  по  коміркам»

  1. Дидактичні  матеріали  та  наочності.

Учні  з  вчителем  гот ували  картки  для  теми «Магнітне  поле».

Обираючи  картку  з  даної  теми  один учень  зачитує  питання,  а  другий  відповідає  на  нього  і заповнює  ним  комірку.

 

C:\Users\Учень 03\Desktop\IMG_20211018_141919.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Учень 03\Desktop\1.jpgC:\Users\Учень 03\Desktop\2.jpgC:\Users\Учень 03\Desktop\IMG_20211018_141943.jpgC:\Users\Учень 03\Desktop\3.jpg

 

Як  тільки  комірки  будуть  заповнені – підводимо  підсумок.

Учні  зачитували  цікаві  повідомлення  про магнетизм.

Як  поводять  себе  живі  істоти попадаючи  в  магнітне  поле, як діє  магнітне  поле  на   організм людини…

 

Повідомлення  учнів.

1.Що нам відомо про магнітне поле зараз, у ХХІ столітті?

Більшість дослідників сходяться на тому, що воно виникає завдяки зовнішній розплавленій частині ядра нашої матінки-Землі, яке й має магнітні властивості. Магнітне поле, немов ковдра, огортає Землю, а його полюси розташовуються поблизу географічних полюсів. Це поле дуже слабке, і якщо порівняти силу його магнітного впливу та, наприклад, знайомого нам МРТ, то виявиться, що воно мало не в 1000 разів слабше. Але навіть такі слабкі впливи деякі тварини здатні сприймати, та  більше – орієнтуватися з їхньою допомогою.

 

2.Хто ж може відчувати слабкі магнітні сигнали Землі? І як їх використовувати? Насправді, це багато століть роблять птахи під час своїх перельотів. Так, вони орієнтуються за Сонцем і зірками, запам'ятовують ландшафти й мають свої наземні орієнтири. Але не менш точно вони дотримуються свого маршруту, коли Сонце та зорі закриті хмарами, а пейзажі внизу вкриті туманом. Подібним способом орієнтується риба, коли йде на нерест вгору по річечці. Адже в неї немає дорожніх знаків або карти! І так, якщо зверху подивитися на стадо корів під час випасання, то вони будуть розміщені строго уздовж магнітних ліній, тобто де північ, а де південь відчувають і вони теж. А ще магнітне поле відчувають бактерії, деякі земноводні, собаки, бджоли, плодові мушки.

 

3.Але де ж орган, який відчуває ці невловимі магнітні імпульси? Зображення, наприклад, сприймає око, і тут усе просто: ми його бачимо й навіть можемо при бажанні доторкнутися. Зі звуком гірше: його сприймає внутрішнє вухо, яке вже так просто не побачиш. Але навіть звичайний школяр може розповісти, як виглядають наші внутрішні органи. Тому ми впевнені, що звук сприймає внутрішнє вухо, а як воно виглядає, можемо запросто підглянути в підручнику з біології. З рецепторами, які сприймають тиск або біль усе складніше, бо вони маленькі й нерівномірно розкидані по нашому тілу. А ось якби магніторецептори були користувачами соцмереж, то в розділі ″Location″ точно красувалося б ″все складно″. Так склалося, що деякі види бактерій – організми, що належать до числа найбільш вивчених із погляду механізму здійснення магніторецепції.

Ці всюдисущі мікроорганізми являють собою морфологічно, філогенетично і фізіологічно різноманітну групу грамнегативних бактерій. Магніточутливі бактерії були вперше зібрані й описані Salvatore Bellini (Сельваторе Беліні) в 1963 році у прісноводних водоймах поблизу Павії, Італія. Він спостерігав велику кількість бактерій, які пливуть у північному напрямку, і припустив, що така їхня поведінка пов'язана з наявністю внутрішнього "магнітного компаса."

Наявністю магніторецепції ці бактерії завдячують спеціальним органелам – магнітосомам. За своєю будовою це маленькі міхурці із подвійної мембрани, заповнені нанокристалами з магнітними властивостями. Ці кристали, немов маленькі магнітні голки, точно вказують своєму власникові, де магнітний північ, а де південь.

4.З чого ж вони складаються? Найчастіше зі сполук заліза – Fe3O4 або Fe3S4, розмірами від 35 до 150 нм. Виглядає це, наче ланцюжок або кілька намистинок. Таке ″намисто″ з магнітосом максимізує магнітний дипольний момент клітини і примушує її рухатись уздовж силових ліній магнітного поля. Для чого це потрібно клітині? Рух вздовж магнітних ліній необхідний бактеріальній клітині для того, щоби знайти потрібне їй середовище існування з низьким вмістом кисню. Зазвичай такі зони у водоймі розташовані саме поблизу  дна.

До речі, в одному з марсіанських метеоритів знайдено безліч такого бактеріального ″намиста″, що може свідчити про наявність життя на Марсі, як мінімум у вигляді магніточутливих бактерій!

 

https://lh5.googleusercontent.com/Lh9v5NqwupoJpC8CVFOTrXbkltBAKJFpTKz-5REMhJDHPxcRXhk7aeBLeBuISruyONi27Gn7Do_NzuCK8Tvo4uGsMy9R9amo3INh2RfDeJ6LHI-KfIQU0pIkzdA3DuLPxoAn3QFj

 

Вплив магнітного поля на живі організми" - презентація з фізики

C:\Users\Учень 03\Desktop\4 (1).jpg

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

Вплив магнітного поля на живі організми - презентация онлайн

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використання  магнітного  поля  в  медиині…

 

C:\Users\Учень 03\Desktop\thumb_8.jpg

 

Використання  магнітного  поля в  сільському  господарстві

 

C:\Users\Учень 03\Desktop\10.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вплив магнітного поля на живі організми - презентация онлайн

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вплив магнітного поля на живі організми - презентация онлайн

 

 

 

 

 

 

Впровадження інформаційних технологій на уроках фізики: Вплив магнітного  поля на живі організми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентация на тему: "ВПЛИВ МАГНІТНОГО ПОЛЯ ЗЕМЛІ НА БІОСФЕРУ Підготував  учень 9 класу Кащенко Сергій.". Скачать бесплатно и без регистрации.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Птахи бачать магнітне поле Землі | Життя у магнітному полі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Птахи бачать магнітне поле Землі

Сьогодні  відомо, що основну роль в орієнтації птахів відіграє магнітне поле. Вченні нараховують біля 50 видів живих істот – ссавців, птахів, земноводних, риб і навіть комах, які можуть користуватися магнітним полем Землі для навігації. Вченні припускають, що у птахів є декілька способів сприйняття магнітного поля: – очі, – дзьоб.

images3

    З останніх повідомлень :  дослідили, що  перелітні птахи не просто  «відчувають» магнітне поле Землі, а й бачать його очима. Дослідники садовим славкам (Sylvia borin), яким вводили молекулярні маркери, здатні рухатися по нервових волокнах під час передачі сигналів між нервовими клітинами.  Один вид маркера був введений сітківку, а другий – область мозку («кластер N»), яка є єдиною областю мозку у птахів, пов’язану з орієнтуванням з допомогою магнітних полів.  Результати приголомшили дослідників…

Вияснилось, що птахи не просто відчувають магнітне поле – вони його бачать.  В очах за цю функцію відповідають молекули білків криптохромів, які можуть знаходитись в різних станах в залежності від власної орієнтації відносно магнітних полів.

Цікаво!!! Яке ж око бачить магнітне поле?

Рисунок5

    Проводячи експерименти з птахами: по черзі закриваючи то ліве то праве око для малинівки, вдалось встановити, що вони магнітне поле Землі бачать правим оком. Всі нервові волокна, які йдуть від правого ока, ведуть в ліву половину мозку, яка обробляє інформацію про магнітне поле Землі.

Урок фізики в 11 класі по темі: "Вплив електромагнітного поля на живі  організми" | Конспект. Фізика

 

 

 

 

 

 

Що  буде,  якщо  зникне  магнітне  поле Землі?

 

Що буде, якщо зникне магнітне поле Землі? - 11 клас - Каталог статей - Сайт  учителя фізики

 

 

Цікаві  факти  про  лисицю.

Лисиця на полюванніПредставники цього сімейства є єдиними тваринами у світі, які при полюванні використовують магнітне поле Землі. Коли взимку випадає сніг і вкриває землю товстим шаром, лише лисиця може відшукати мишку під заметом. Шурхіт здобичі вона точно почує, адже слух у неї розвинений неймовірний. Але оцінити свої шанси на успіх в полюванні їй допомагає потрапляння жертви в магнітне поле. Якщо лисиця уловлює синхронізацію здобичі з випромінюванням від магнітного поля Землі, то в 98% випадків полювання буде успішним. Погодьтеся, унікальна здатність.

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Заключна  частина  уроку.

1.Підведення  підсумків уроку. Виставлення  оцінок  з  коментуванням.

2.Домашнє завдання. Повторити  розділ «Магнітне  поле».  Допрацювати  завдання  до  проєкту.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Клепікова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шапталова Галина
    Багато цікавого дізналась з розробки! Корисний матеріал. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Горбатко Любов
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
1718
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку