Розробка уроку з української мови "Буква Аа"

Про матеріал
У дані розробці показано наскільки влучним є використання мультимедійної презентації, яка зробила урок по-справжньому розвивальним і пізнавальним, підвищила ефективність ознайомлення з новим звуком та буквою, яка позначає його на письмі. розробка відповідає вимогам державного стандарту освіти.
Перегляд файлу

Тема: Звук [а]. позначення його буквами «А», «а».

Мета: Ознайомити учнів з артикуляцією звука [а], позначенням його буквами  «А», «а»;  подовжити вправляння у звуковому аналізі слів; вчити учнів висловлювати свої думки, складати речення; збагачувати словниковий запас.

Обладнання: мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок вивчення нового звука і букви.

 

Зміст уроку

І. Актуалізація опорних знань.

1. Фронтальна бесіда

Вчора ми закінчили перший розділ «Букваря». Згадаймо, про що говорили.

Відгадайте загадку.

Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш … (буквар).

2. Звуковий аналіз слова-відгадки.

- З чого складається слово?

- Складаємо звукову модель слова «буквар».

- Поділ на склади.

- Називання ланцюжка звуків у слові.

- Характеристика звуків, позначення їх фішками.

- Визначення наголосу.

- Чому навчає нас «Буквар»?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми починаємо знайомитися з буквами. З якої букви починаємо? Щоб взнати це, ми звернемося по допомогу до одного казкового героя. Він завжди готовий допомогти всім, хто потрапив у біду. Він і познайомить нас з першою буквою. Відгадавши загадку, взнаєте хто це.

ІІІ. Артикуляційна хвилинка.

На-на-на – рідна сторона.

Ай-ай-ай – наш рідненький край.

Жу-жу-жу – землю бережу.

Ба-ба-ба – золоті хліба.

Ті-ті-ті – руки золоті.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вступне слово вчителя.

Сьогодні в нас незвичайний урок. Ми з вами розпочинаємо вивчати букви. Раніше ми позначали звуки рискою, двома рисками, кружечком, а сьогодні вивчимо інші позначення звуків, які називаються буквами. Букви розміщуються в певному порядку. Такий порядок називають абеткою, або алфавітом. Який звук є на початку і в кінці слова «абетка».

Голосиста буква А

Твій Букварик відкрива

Не одна вона іде

А всю азбуку веде.

  • А зараз послухайте оповідання про хлопчика, у якого була дуже цікава абетка.
  1. Розвиток в учнів аудіативних умінь.

Слухання тексту з букваря і робота над змістом.

  • Як звати хлопчика?
  • Що вміла говорити незвичайна абетка?
  • Коли вона це говорила? Що говорила абетка, коли Тарасик помилився?
  1. Фізкультхвилинка.

Ми метелики чудові,

Маєм крильця кольорові,

Над квітками літаємо,

Втоми ми не знаємо.

Пташки ми злякалися,

Під квітку заховалися.

  1. Ознайомлення з буквою А.

Розглядування її в Букварику або на демонстраційних зразках.

  1. Гра «На що схожа буква А»?

А яка ж та буква А?

Що нагадує вона?

Досить схожих є прикмет:

Мов шпаківня, мов намет,

Мов курінь, що на баштані,

Буква А здалося Тані.

  1. Розгляд малюнків.
  2. Фантазування.

Варіанти образів букви А, що пропонуються дітьми.

  1. Створення образу букви А.

V. Закріплення знань і вмінь учнів.

1. Повторення вивченого звука і букви (с.23)

- Хто зображений? Як граються діти? Складіть речення за схемою.

|__ __ _ ______.

  • «Розшифруйте» звукові схеми слів. До яких малюнків вони накреслені?

2. Розвиток мовлення учнів.

Наші друзі з Африки пропонують вам скласти про них речення у яких буква А позначає ціле слово. А для цього тварин треба протиставити.

Жирафа висока, а мавпа низька.

Папуга літає, а мавпа лазить.

VІ. Підсумок уроку.

  • Яку букву ми вивчали сьогодні на уроці?
  • Який звук вона позначає?
  • Які слова зі звуком [а] ви запам’ятали?
  • Чи є в нашому класі діти, імена яких починаються зі звука [а]? будемо вважати їх сьогодні іменинниками. У них сьогодні свято букви.
docx
Додано
20 серпня 2021
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку