Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Пп“

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Пп“. Метою уроку є: закріпити й узагальнити знання учнів про вивчені звуки та букви; закріплювати вміння читати склади, слова, речення з буквою Пп («пе»); удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву. Містить роботу за підручником М.С. Вашуленко, Н.Ф. Скрипченко.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Пп

Мета: закріпити й узагальнити знання учнів про вивчені звуки та букви; закріплювати вміння читати склади, слова, речення з буквою Пп («пе»); удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, образне мислен­ня; виховувати любов до прекрасного.

Обладнання: предметні малюнки, складова таблиця.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Гра «Жучок-буквоїд» (повторення вивчених букв).

— Упізнайте літери. Яких елементів у них не вистачає? Допишіть.

— Які звуки позначають ці букви?

— Яку букву ми повторили на минулому уроці?

— Які звуки вона позначає на письмі?

2. Гра «Впіймай слово»

Послухайте вірш.

Перепілка прилетіла
І Петруся попросила:
 Почастуй моїх пташат,
Діточок-перепелят.
Насип проса і пшениці, 
Я спечу їм паляниці.

— Назвіть слова зі звуками [п], [п’], вкажіть їх позицію у слові.

У яких словах є і звук [п], і [п’]? (перепілка)

Зробіть звуко-буквений аналіз слова перепілка.

3. Робота над загадками

Відгадайте загадки.

Вилізають на нього опеньки,

Та не сердиться зовсім старенький. (Пень)

Красою вихваляється,

Хвостом своїм пишається.

Серед птахів панич,

Як звуть його? … (Павич.)

 

Цей справжнісінький дивак

Одягнувся в чорний фрак.

По крижинах походжає

І ніколи не літає. (Пінгвін.)

— Який перший звук у перших словах-відгадках? А у третьому?

— Подивіться, до якого слова підходить ця звукова схема. Доведіть.

                                    (пінгвін)

 

4. Робота над чистомовкою

— А тепер промовте чистомовку.

Пу-пу-пу, пу-пу-пу!

Йду на ринок по крупу.

Па-па-па, па-па-па!

Дуже добра ця крупа!

Пи-пи-пи,пи-пи-пи!

Зварю кашу із крупи!

Пу-пу-пу, пу-пу-пу!

Миші з’їли всю крупу!

5. Робота за складовою таблицею

 

а

о

у

и

і

вп

впа

 

 

 

 

кс

 

ксо

 

кси

 

св

 

 

сву

 

 

мр

 

 

 

 

мрі

сн

сна

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні ми продовжимо читати склади, слова, речення з вивченою буквою. Попрацюємо над виразним читанням речень, складанням зв’язної розповіді.

Фізкультхвилинка

Довгоногий чорногуз у болотечку загруз.

Будем його рятувати, за хвостика витягати,

Щоб не плакав чорногуз, що в болотечку загруз.

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Будем ніжки обмивать.

Хай летить собі на волю

І шукає кращу долю...

Ми йому допомагали,

Одночасно спочивали.

А тепер нам час сідати:

Будем далі працювати.

IV. Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу

1. Читання слів, поданих в аналітико-синтетичній формі

(сопілка, сосна, півник, ласка, калина)

— Яким словам відповідають подані моделі?

На дошці — звукові моделі слів: сосна, сопілка, півник.

2. Робота над пірамідою слів

сли ва

ма   сло

к       вас

ла       ска

ру        ка

по         ра

3. Гра «Відшукай кінець»

Ридають літери в кожному рядочку:

Від слів лишилися тільки шматочки.

Кінець треба відшукати,

Щоб всі слова ті врятувати.

 

 

 

 

 

 

4. Бесіда за сюжетним малюнком 

— Кого ви бачите на малюнку?

— Що роблять діти?

Складіть речення за малюнком.

5. Читання слів у стовпчиках «луною» за вчителем, потім — «ланцюжком»

— Яка спільна частина у словах першої колонки? (спів)

— Які слова написані з великої букви? Чому? Прочитайте їх.

— Прочитайте імена хлопчиків, дівчаток.

— Прочитайте назви музичних інструментів. Які ще музичні інструменти ви знаєте?

— Скільки складів у слові піаніно?

— Назвіть у ньому букви, звуки.

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

Сидять маленькі совенята.

Раз — розплющили оченята.

Подивилися навколо.

Потім — вгору і додолу.

Оченята — блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будемо читати.

6. Опрацювання тексту «Веселі пісні»

— Прочитайте назву тексту. Де і коли можна почути веселі пісні?

Виразне читання тексту вчителем. Колективне добирання слів — назв ознак в останньому реченні.

— Який урок був у дітей?

— Де відбувалися співи?

Гра «Бджілки»

Самостійне напівголосне читання тексту учнями.

Читання тексту ланцюжком.

— Де знаходяться діти?

— На чому грав Павлик? Поліна? Мирослава Пилипівна?

— Що робили решта дітей?

— Про що вони співали пісні?

V. Підведення підсумків уроку

Що ми повторили на уроці?

— Які завдання вам сподобалися найбільше?

— Яке завдання виявилося для вас найскладнішим?

doc
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку