Урок "Українська мова. Письмо"

Про матеріал
Ознайомити учнів з великою друкованою буквою Д; вчити читати склади і слова з нею; розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення учнів, пізнавальні інтереси учнів, об’єктивну самооцінку, спостережливість,увагу, фантазію, уміння працювати з підручником, виділяти головне; порівнювати, узагальнювати, робити висновки; розвивати загально навчальні та творчі компетентності учнів, уміння долати перешкоди; виховувати інтерес до навчання, працьовитість, старанність, бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

 Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Зима 

Тема дня. Велика буква Д. Читання складів, слів, речень і тексту з вивченими

літерами

Мета:ознайомити учнів з великою друкованою буквою Д; вчити читати склади і слова з нею; розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення учнів, пізнавальні інтереси учнів, об’єктивну самооцінку, спостережливість,увагу, фантазію, уміння працювати з підручником, виділяти головне; порівнювати, узагальнювати, робити висновки; розвивати загально навчальні та творчі  компетентності учнів, уміння долати перешкоди; виховувати інтерес до навчання, працьовитість, старанність, бережне ставлення до природи.

Обладнання: підручники, ілюстративний та роздатковий матеріал, презентація,

кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І.  Організація класу

  • Дорогі діти. Сьогодні на нашому уроці присутні гості: вчителі нашої школи. Поверніться до них, подаруйте їм свої чарівні усмішки .

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Ми усі приготувались,

На перерві постарались.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп’ята.  

 

ІІ Актуалізація опорних знань

2.1 Гра «Сніжинки розсипалися»

— Діти, Вітер-пустунець вирішив погратися з  літерами-сніжинками і вони всі переплуталися. Давайте спробуємо скласти з цих букв слова.

428

2.1. Чистомовка

Зі сметаною в обід

Дерунів об’ївся дід.

Да-да-да, ді-ді-ді,

Дерунів об’ївся дід.

— Який звук повторювався?

— Дайте йому характеристику.

— У якому слові він відрізнявся від інших? (У слові дід він м’який.)

— Чому?

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми познайомимося з великою  буквою — Д.

- Пригадайте, коли ми пишемо великі букви?

( під час написання імен, прізвищ людей, назв країн, кличок тварин, на початку речення)

Але ось біда, Снігова королева забрала до себе цю букву. Щоб її повернути, ми маємо виконати завдання, які приготувала Снігова королева.

       Дорога у нас буде нелегка. Щоб дістатися до замку Снігової королеви нам потрібно подолати всі перешкоди на нашому шляху. Діти, ви готові? Ніхто не злякався?

  •         Для початку давайте більше дізнаємося про літеру Д.

        Ознайомлення з великою буквою Д

        Метод “Я - літера”.

(Дитина ставить себе на місце букви і розповідає.)

– Я  велика буква Д. Де живу? (назвати місце в абетці)

  • На кого схожа? (демонстрація вчителем зображень, а дитина називає)
  • Якого зросту? (дитина називає свій зріст, якщо не знає можна відразу      виміряти)
  •  Що їм?  (назвати продукти на літеру Д. Наприклад, диня, деруни, долма. Вчитель показує ілюстрації та розказує про ці продукти)

        Деруни — оладки з тертої картоплі.

      Долма - страва, що являє собою начинені виноградні листя   за типом голубці з начинкою з рису і відвареного м’ясного фаршу з безліччю спецій і приправ.

  • Із ким дружу? (розказати і показати в алфавіті сусідні літери з Д)

Буква Д – неначе дім,

Височезний дах на нім.  В. Гринько

 

  • Для пошуків літери Д нам потрібен її портрет, щоб знати як вона виглядає.

Заштриховування “веселої” букви.

G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Читання\Урок №48\item_393.jpg

Хвилинка природолюба

Щоб краще орієнтуватися у царстві Снігової королеви давайте ми з’ясуємо всі + та - ЗИМИ

Метод Т - схема

Снігова королева намела снігових кучугур, щоб ми не потрапили до її царства. Нам треба прочитати слова  і кучугури розтануть.

Читання слів  на  снігових  кучугурах.

Читання нам допомогло і шлях вільний. Але до замку Снігової королеви ще дуже далеко -  нам потрібен транспорт.

Зараз нам треба   обрати транспорт, який починається на букву Д і зможе довезти нас замку Снігової королеви.

Поки ми їдемо у джипі давайте почитаємо буквар.

Робота за букварем.

Наш Букварик заскучав.

Всю  перерву нас  чекав.

Просяться слова читати,

Нові літери вивчати.

- Відкрийте букварики на сторінці 92

- Хто  зображений  на малюнку? ( дід і діти).

- Куди прийшли діти з дідусем?

- Читалочка підготувала для вас завдання. Склади читаємо хором, а слова ланцюжком.

- Діти, чому слова Десна і Дніпро надруковані  з великої букви? (Назви річок)

- Ось ми і відповіли на наше запитання.

- Що ви знаєте про ці ріки?

Дніпро – найбільша річка України. Вона протікає одразу через три країни  Україну, Росію і Білорусь.

  • Що відбувається з річками взимку? (Вони замерзають)
  • Як потрібно поводитися на водоймах взимку?

 

- Уявіть собі, що ви залізли на  гірку,а для того, щоб спуститися потрібно прочитати речення. Отже, перше речення прочитає…………, добре молодець. Далі читає……..

Динамічна пауза. Вправи для очей:

Ви старанно потрудились,

Ваші книжки вже стомились,

Час прийшов для відпочинку,

Розпочнем фізкультхвилинку.

 

Сплять маленькі совенята.

Раз – відкрили оченята,

Подивились – вліво, вправо,

Вгору і додолу,

А тепер іще навколо.

Оченята блим, блим, блим,

Відпочити треба їм.

Совенята будуть спати,

А ми будем танцювати.

 

Робота з загадкою.

Узимку хто,

Скажіть мені,

Малює квіти

На вікні?(Мороз)

Ой зовсім нічого не видно. Наші вікна у машині заморозив мороз. А  давайте ми з ним позмагаємось, хто кого перемалює, той і переможе.

     Творча хвилинка

Намалюйте візерунок морозу у вікні.

Молодці! Вікна розтанули і дорогу можна побачити. Але наша машина ледве їде. Чому? Відгадайте загадку і дізнаєтесь.

Гуляю в полі,

Літаю на волі,

Кручу, бурчу,

Нікого знати не хочу.

Уздовж дороги пробігаю,

І замети намітаю.(Завірюха)

Нам назустріч дме хурделиця.

- Щоб подолати хурделицю, нам потрібно виконати ще одне завдання. Ви готові? Треба прочитати склади на сходинках. Починаємо хором.

-  Наступне завдання ми прочитаємо по рядах. Перший стовпчик читає І ряд, другий стовпчик – ІІ ряд, третій – ІІІ ряд.

- Тепер сіли рівненько і уважно слухайте текст, а у кінці доберете заголовок ( дасте назву тексту) Вчитель читає текст.

 

 

Хурделиця стихла. Ой, а хто там заховався?

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни.( ведмідь)

У царство Снігової королеви випадково потрапив ведмідь.

- Що ви знаєте про ведмедя?

Стратегія “Кубування”.

1-а грань “Хто це?” (Тварина, звір, ласун…)

2-а грань “Опишіть (Дикий, хижий, бурий, великий, кошлатий, клишоногий, зубатий, сильний…)

3-я грань “Де живе?” (У лісі, в зоопарку, в цирку.)

4-а грань “Що їсть?” (Малину, мед, тварин.)

5-а грань “Встановіть асоціації” (мед, гора, великий дім).

6-а грань “Чи потрібен у лісі?” (Кожна тваринка в природі виконує свою роль.)

Ведмедик  просить почитати для нього

Робота за букварем.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Наша подорож скінчилася. Ось ми і дісталися замку Снігової королеви. — Ми виконали всі завдання Снігової королеви. Буква Д повернулася на місце! Але вона вся заледеніла. Давайте ми всі дмухнемо на неї  і вона розтане.

  • Ось літера і розмерзлась і навіть зацвіла наша літера.

              Ви — молодці!

Самооцінювання коронами.

Якщо ви все зрозуміли і були дуже активні покажіть червону корону.

Якщо щось залишилось не зрозумілим, а протягом уроку ви добре працювали покажіть жовту корону.

Якщо урок вам не сподобався і ви сьогодні не хотіли працювати покажіть синю корону. (Якщо дитина показує синю корону, потрібно її підбадьорити, поцікавитись чому урок не сподобався і сказати, що на наступний урок в дитини обовязково буде гарний настрій та бажання працювати)

  • Чи сподобалася вам наша подорож?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Що потребує ще пояснення, що залишилось не зрозумілим?

 

1

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку