Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: «Звуки [п], [п'], буква Пп»

Про матеріал

Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Звуки [п], [п′], буква Пп“.

Метою уроку є: закріплювати вміння учнів читати склади, слова, речення з буквою Пп («пе»), подані друкованим та рукописним шрифтами; закріплювати вміння складати звукові моделі слів; розвивати зв'язне діалогічне мовлення.

Містить роботу за підручником М.С. Вашуленко, Н.Ф. Скрипченко.

Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Звуки [п], [п′], буква Пп

Мета: закріплювати вміння учнів читати склади, слова, речення з буквою Пп («пе»), подані друкованим та рукописним шрифтами; закріплювати вміння складати звукові моделі слів; розвивати зв’язне діалогічне мовлення, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до дерев.

Обладнання: предметні малюнки, складова таблиця.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Повторення вивченого матеріалу

— Назвіть букви на позначення голосних звуків.

— Назвіть букви на позначення приголосних звуків.

— Яку з цих букв ми вивчили на минулому уроці?

— Які звуки вона може позначати?

— Утворіть злиття з таких звуків: [п], [и] — [пи]; [п’], [і] — [п’і]; [п], [а] — [па].

2. Гра «Впіймай слово»

Послухайте вірш.

Вранці тато з магазину

Приніс дітям пластиліну.

Здивувалася Поліна:

— І нащо мені ця глина?...

Пластилін пом’яв Павлусь,

До сестрички посміхнувсь —

І в руках у нього виник,

Мов живий, червоний... (півник).

Назвіть слова зі звуками [п], [п’], вкажіть їх позицію у слові.

Зробіть звуко-буквений аналіз слова півник.

3. Робота над загадками

Відгадайте загадки.

Бджоли прилітають,

З квітів мед збирають.

На початку літа

Зацвітає... (липа).

— Якому місяцю липа дала своє ім’я? (Липень)

— Про яке свято, що відзначають у цьому місяці, ми читали?

Затишна моя хатинка —

Непомітна павутинка,

Гляньте, скільки ниточок!

А господар... (павучок).

Мов червоний ніс,

На городі зріс.

В борщику скупався,

У роті заховався,

Язик припік

Та й утік! (Перець)

Знайдіть звукову схему до кожного слова-відгадки. Які слова мають однакові схеми?

 

 

Складіть речення зі словами перець, павучок, липень.

4. Робота над чистомовкою

— А тепер промовте чистомовку.

Па-па-па — зацвіла липа.

Пи-пи-пи — бджоли мед беруть із липи.

Пу-пу-пу — візьмемо сапу.

Пі-пі-пі — завилися миші у копі.

Ип-ип-ип — півник наш охрип.

Іп-іп-іп — закипів окріп.

5. Робота за складовою таблицею

— Прочитайте склади за схемою.


р

н

м а

л

п

р

н

м і

л

п

лв

кл

мн и

сл

пр

лв

кл

мн о

сл

пр


ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні ми будемо читати склади, слова, речення з вивченою буквою. Попрацюємо над виразним читанням речень, складанням діалогів. Поміркуємо над вчинком головного героя тексту, який прочитаємо на уроці.

IV. Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу

1. Робота зі складовою таблицею

— Прочитайте записані склади.

— Які склади пропущено?

Читання складів горизонтально, вертикально з нарощуванням темпу.

2. Робота над пірамідою слів

ма к

к   лас

ми    ска

ві        кно

ра          ма

но            ра

пі               на

Фізкультхвилинка

Руки вгору підіймаєм,

А тоді їх опускаєм,

А тоді скоріш, скоріш

Тупай, тупай веселіш.

3. Робота за Букварем (с. 52–53)

1) Читання слів писав, списав, написав

— Що цікавого ви помітили в цих словах?

2) Читання речень

— Які слова писали Пилип і Панас?

— Що написала Поліна?

— Чому слова Поліна, Панас, Пилип написані з великої літери?

3) Робота над текстом «Сливи»

а) Словникова робота

Читання слів за променеподібною таблицею, слів у колонці.

б) Читання тексту вчителем

— Про кого цей текст?

в) Повторне читання тексту учнями

г) Відтворення змісту прочитаного з елементами вибіркового читання

— У кого була повна миска слив?

— Яке слово у тексті пропущено?

— У кого був кошик?

— Зачитайте, що зробив Павлик?

— Проаналізуйте вчинок хлопчика.

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

Сидять маленькі совенята.

Раз — розплющили оченята.

Подивилися навколо.

Потім — вгору і додолу.

Оченята — блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будемо читати.

4) Робота в парах

Складання діалогу між Поліною і Павликом.

5) Розглядання малюнка на с. 53, складання речень до нього, побудова графічних моделей

6) Читання речень, поданих рукописним шрифтом

— Прочитайте питальне речення.

— Дайте відповідь на нього.

— Складіть речення.

Сливи сині, а калина... (червона).

V. Підведення підсумків уроку

— Наш урок завершується. Чи цікавим він був?

— Які завдання вам сподобалися? Які викликали труднощі?

— Що спільного у словах Пилип, Панас, Павлик, Полінка?

— Пригадайте слова зі звуками [п], [п’].

— Що означає вислів бережливе ставлення до дерев?

 

doc
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку