Розробка уроку з виготовлення сувеніру "Пташки"

Про матеріал
Розробка уроку з виготовлення сувенірів з тканини своїми руками для дітей шкільного віку в закладах позашкільної освити художньо-єстетичний напрям. Навчіти гуртківців самостійно виготовляти подарункі, сувеніри тощо.
Перегляд файлу

             Розробка уроку з виготовлення сувеніру «Пташки»

             Виготовлення сувеніру «Пташки» з тканини.

                                  гурток «Рукодільниця» 

 

Даний урок побудований на засвоєння знань про мяку іграшку, як сувенір зроблений своїми руками.  Ознайомлення з видами птахів, інструменти та матеріали для їх виготовлення.

Тема уроку: Виготовлення сувеніру «Пташки» з тканини.

Мета: Засвоєння знать про виготовлення м’якої   іграшки, як сувеніру .Формування вмінь і навичок виготовлення сувеніру з тканини. Розвиток інтересу до різних  видів мистецтв , свідомого ставлення   до безпеки життєдіяльності при виконанні практичної роботи , самостійної праці, фантазувати , охайності та інтересу  до творчості . Виготовляти красиві речі своїми руками.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання : ілюстраційний  матеріал, сувеніри з пташок виготовленні з різноманітних матеріалів.

Інструменти та матеріали: тканина різноманітна , ножиці, голка, нитки,  матеріал для наповнення сувеніру, бісер, ґудзики, папір, крейда.

                                                   Структура уроку

Організаційний момент. Привітання дітей.

Актуалізація знань і життєвого досвіду.

Мотивація навчальної діяльності .

Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Практична робота. Виготовлення сувеніру.

Заключна частина.   Підсумок уроку.  

                                                       Хід уроку

Організаційний момент. Привітання дітей.

Дорогі діти, я дуже рада вас усіх бачити здоровими та в доброму настрої. За віконцем весна , пташки весело співають , радість нам дарують та самі радіють що повернулись в рідний край. Послухайте ось такій вірш.

Ти знов защебетала

У мене під вікном

Із вирію вернувшись,

Клопочешся з гніздом.

А там же вічно літо

Цвіте, як божий рай

-Чого ж вернулась знову  ти в мій журливий край?

-Хоч літо там і сяє,

Любіше  тут мені:

Така квітчасто пишна

Вкраїна по вісні .

Така квітчасто люба ,

Що й в тім краю-раю

Все бачу я хатинку

Де це гніздечко вю   (Борис Грінченко)

Ви зрозумілі ,це ластівка. Дуже гарний вірш.

Я не дарма прочитала вам вірш про птаха так , як тема нашого з вами заняття  «Виготовлення сувеніра-пташки з тканини»

Від вас  я очікую , що ви сьогодні  будете старинними , активними , проявите  творчість, наполегливість. А в кінці уроку перевіримо  чи досягли ми з разом поставленої мети.  Є відоме Українське прислівя: «Діло майстра величає» , а ви все таланові ти. Я знаю.

Актуалізація опорних знань і життєвого досвіту.

Як ми уже дізнались про тему нашого заняття, це виготовлення сувеніру своїми руками. Подарунок-сувенір! Звідки ж бере   своє початку ця приємна традиція? Дарувати подарунки – один з найбільших  давніх звичаїв. Перше , що згадується – легенда про народження  Ісуса.  Знамениті золото, смірна і ладан піднесені  немовляті волхвами  були одними  з перших зафіксованих  в історії  дарування подарунків. У стародавніх римлян  існував  звичай дарувати подарунки  на новий рік , ця традиція дуже сподобалась  громадянам , що вони стали дарувати подарунки  по всіляких  приводів  один одному.

Сувенір. Адже історія  предметів, сувенірів-це цілий світ, який може розповісти   про життя і творчість людей і народностей різних часів епохи. Крім цього  сувенір-це в цілому прекрасний подарунок  на пам’ять. Я вважаю , ще серед культурних цінностей  сувенір займає  важливе місто , є пам’яттю людства, своєрідною сполучною ниткою.

Я трошки вам розповім про історичну довідку . Серед культурних цінностей сувенір займає дуже важливе місце. Історія розвитку  сувеніра йде корінням  в глибоку старовину.  Вона повязана  з магічними  обрядами. У далекі часі, коли людина не могла розібратися в явищах природі  він наділяв ії надприродною силою. Щоб відвести лиха  і нещастя, людина навчилася  зображати  божество в амулетах  створюваних зі звичного матеріалу-глини, дерева, металу. Поступово божество переходить в розряд іграшок і прикрас. Крім того, історія розвитку сувеніру пов’язана з іншим . Колись наші предки  передавали з покоління в покоління в предметній формі життєво важливу інформацію  Таким чином  сувенір був родовою памяттю, яка  зв’язує  членів родини . В даний час сувеніри  поширені  не менш  широко. Даруючи  свої подарунки-сувеніри, ви залишаєте спогад  про себе.

І так мої дорогі діти ви багато дізналися і про походження подарунка  і про сувенір. У мене для вас є питання? А вдома у вас є сувеніри-подарунки  що для вас дуже цінні. Я думає, що є. (слухаємо дітей)

З яких матеріалів вони виготовленні ?

Подарунки люблять діти ,чи можливо  дорослі?

Чи завжди ви маєте придбати іграшку, подарунок чи сувенір, якій вам дуже сподобалась?

Мотивація навчальної діяльності .

Так діти не завжди ми маємо можливості  купувати  іграшки, сувенір чи інші речи . Але э можливість  навчитися виготовляти їх самостійно. Тому вспоминів усі свої навички та вміння в виготовленні м’якої  іграшки , ми можемо приступати до роботи.

Повідомлення теми , мети та завдань уроку.

 Тема сьогоднішнього уроку «Виготовлення сувеніру з тканини –пташки». Матеріали та інструменті необхідні для роботи.

В кінці уроку ми повинні:  знати про подарунок-сувенір його походження, матеріали та інструменті , необхідні для їх виготовлення.

Вмити:  розробити ескіз  птаха ,виготовляти викройку-лекало, розкрій матеріалу, з’єднання  окремих деталей, шиття , оформлення сувеніра.

Поперед приступити до практичної роботи проведемо  фізкульхвилинку.

Працувати перестали і тепер всі дружно встли.

Будемо відпочивати, нумо вправу починати !

Руки в гору , руки вниз і легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись, на хвилинку зупинились .

Пострибали , пострибали , раз-присіли , другій – встали.

Всі за парти посідали.

Трошки відпочили, а зараз за роботу.

Практична робота. Виготовлення сувеніру.

Вступній інструктаж по техніці безпеки під час заняття.

Звертаю вашу увагу на обережне ставлення при роботе с ножицями та голками.    

                                          Роздатковий матеріал

Перевірка  наявності матеріалів та інструментів: тканина різноманітна, нитки, ножиці, голки, бісер, папір, наповнювач: синтепон, синтепух, олівець,. Відрізки різноманітних  стрічок, мережева тощо. Клей ПВА.

І так звертаю вашу увагу на технологічну послідовність виробу нашого сувеніру з тканини.

1.Вібір матеріалу

2.Наявність викройки-лекала

3.Розкрий тканини.

4.Шиття окремих деталей, зєднання всієї іграшки

5.Наповнення синтепоном

6.Оформлення.

Діти, у всіх є достатньо матеріалу, є викройки –лекала різних пташок , я для вас їх підготувала, ваша мета вибрати яка до душі , охайно приступити до роботи, виконувачі послідовність . Підбір матеріалу, розкрій, шиття, наповнення, оформлення. Оформлення дуже цікавий етап , застосуєте свої знання і навички в роботе з бісером, оформлення аплікацій . Памятайте , ви робити сувенір на згадку про себе.

Поточний інструктаж.

Контроль якості виконуваних  робіт, аналіз недоліків  у роботі і шляхів їхнього усунення.

Заключна частина. Підсумок уроку.

Підсумки завдання. Чи виконали ми ті завдання, які ставили перед собою на початку уроку? 

Що найбільше сподобалось  на уроці?

Аналіз кращих робіт.

Мотивація оцінок , оцінювання виконаної роботи.

Контроль прибирання робочих міст.

                                                                              

                                                                             підготувала керівник гуртка

                                                                             «Рукодільниця»  Паук Н.В.

                                                                               ЦДЮТ «СОНЯХ» м. Кривий Ріг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку