Розробка уроку з ЯДС для 1 класу на тему: "Якою буває вода. Що може вода."

Про матеріал
Розробка уроку з ЯДС для 1 класу на тему: "Якою буває вода. Що може вода." Розробка уроку з ЯДС для 1 класу на тему: "Якою буває вода. Що може вода."
Перегляд файлу

Дата:

Урок:  ЯДС

Клас: Якою буває вода. Що може вода.

Тема:

Мета: дати учням явлення про властивості води (прозора, рідка, безбарвна, без запаху, розчиняє речовини), про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води, розповісти про значення води для рослин, тварин, людини, сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; виховувати дбайливе ставлення до води.

Обладнання: підручники, зошити, таблиця, ілюстрації, комп’ютерна презентація на тему «Вода», глобус, сигнальні картки.

Тип: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1) Щойно пролунав дзвінок –

 Починаємо урок.

 Працюватимем старанно,

 Щоб почуть наприкінці,

 Що у нашім першім класі

 Діти – просто молодці!

 

2) Сьогодні у нас на уроці присутні гості.

 Привітаймо їх.

 Посміхніться, налаштуйтеся на роботу.

 Тихо сядьте на своє місце.

 

3) Астрологи радять у цей день старанно працювати. А зірки кажуть, що він надзвичайно сприятливий для набуття  учнями 1-го класу нових знань.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 «Мозковий штурм»

 

Я впевнена, що ви вже багато знаєте. А чи відомо вам, що таке природа?

(Природа – це сонце, зорі, повітря, пісок, вода, каміння)

 

На які дві групи поділяють все, що є у природі?

(Жива і нежива природа)

 

Чим відрізняється жива природа від неживої?

(Жива природа може: дихати, рости, живитися, розмножуватися, відмирати)

 

Чи може жива природа обійтися без неживої?

(Ні. Для живої природи необхідні повітря, вода, сонце)

 

Давайте пограємо в гру «Жива – нежива природа»

У кожного з вас є сигнали з червоним і синім кольором. Я буду називати предмети живої і неживої природи, а ви підніматимете сигнали:

синій колір – жива природа

червоний – нежива природа

(Камінь, пісок, собака, бджола, трава, кінь, вода, земля, кішка)

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Щоб дізнатися про що йтиме мова на уроці пропоную відгадати загадку:

 Без чого не може мама

 Ні готувати, ні прати,

 Без чого скажемо прямо

 Людині помирати?

 

 Щоб дощик лився з неба,

 Щоб росло колосся хліба,

 Щоб плавали кораблі,

 Щоб варились киселі,

 Щоби не було біди –

 Жити не можна без…(Води)

 

Отже, сьогодні на уроці ми помандруємо в країну «Води».

А перший крок ми зробимо за допомогою ось цього уривку.

(Слайд №1 - уривок з м/ф «Капітошка»)

 

Весела краплинка  Капітошка недарма завітала до нас на урок.

 

 На великій планеті Земля

 Жила чемна чиста краплинка

 Їй питання заважали, друзі:

 Як звати? Де живу?

 Що собою представляю?

 Навіщо всім потрібна я?

 На питання відповісти

 Сама краплинка не може

 Жде, не діждеться вона

Коли ми їй допоможем…

 

Отож, сьогодні на уроці ми будемо дослідниками води, проведемо досліди та дізнаємося про її властивості, про значення води в житті.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

В нашому повсякденному житті вода настільки звична, що ми не задумуємося про неї.

 

А де зустрічається вода у природі? Де живе краплинка води?

(На землі, під землею, у повітрі, у тілі людини, в річці, в морі, в крані, в калюжі)

 

А чи знаєте ви кому потрібна вода?

(Людині, рослинам, тваринам)

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1) Слово вчителя.

 А чому ж воду так назвали? Вода?

Над цим питанням ви думали вдома і за вашими роздумами ми склали таку версію виникнення води.

 

2) Казка «Звідки з'явилась назва «Вода»».

(Слайд №2 – первісні люди)

 

 

 

 І учень: Ми придумали так:

 Давним – давно, в дуже далекі часи особливий вид мавп перетворювався в людей. Відрізнялася мавпа від людини тим, що вміла говорити.

ІІ учень: І от одного разу дві первісні людини пішли на полювання. Вони забрели далеко від знайомих місць. День був спекотний, людей мучила спрага.

І учень: Нарешті вони набрели на струмок. Один з них попробував рідину із струмка і сказав: «Во!». Що означало «добре».

ІІ учень: Другий покуштував і погодився: «Да-а-а!» Так і стали вони з тих пір рідину в струмках називати словом «Вода».

 

3) Розповідь  вчителя.

 а) Демонстрація глобуса.

 Погляньте на глобус. Якщо його швидко обертати, то він здається одного кольору – блакитного.

 А це тому, що цього кольору на ньому більше, ніж зеленого, коричневого, білого. Блакитним кольором зображені океани, моря, ріки, озера нашої планети.

 

б) (Слайд №3 - глобус)

А ось як з космосу виглядає наша земля. На ній дійсно переважає блакитний колір.

Якби води не стало її вигляд був би такий.

(Слайд №4 – земля без води)

 

в) Вода займає  3/4  площі нашої планети. І мабуть правильно було б назвати нашу планету: планета ВОДА.

(Слайд №5 - діаграма)

 

г) Більшу частину нашого тіла також становить вода.Вона входить до складу крові. Випаровуючись із поверхні шкіри, вода регулює температуру тіла.

(Слайд №6 – вода в тілі людини)

 

д) Багато води міститься і в організмах тварин та в рослинах.

(Слайд №7 – вміст води в організмах)

 

4) Практична робота. Знайомство з властивостями води.

А тепер настав час дослідити можливості води. Дізнатися що може вода.

(Слайд №8 – практична робота)

 

Дослід №1

І учень: Для проведення досліду ми набрали в стакан звичайну воду. Якого вона кольору? Чи має вона його взагалі?

 Якщо порівняти кольорові смужки і воду, то можна зробити висновок: Вода – безбарвна.

 

ІІ учень: Якщо ми візьмемо будь-який предмет, наприклад, ложку чи намисто і зануримо їх у воду, то вони не зникнуть, не втратять своєї форми, кольору. Ми все рівно будемо їх бачити. Отже, Вода – прозора.

 

ІІІ учень: Чи має вода запах? Чи має вода смак?

 Понюхаємо її і для порівняння духи, дезодорант. Ми переконаємося, що вода не пахне.

 Таке саме враження виникає, коли ми її пробуємо. Тому й говорять в певних випадках: «Як вода…», тобто без смаку.

(Слайд №9 – висновок І досліду)

 

Отже, робимо висновок: вода – безбарвна, прозора, без запаху і смаку.

 

Дослід №2

І учень: Учень показує склянку з водою.

 Чим вода відрізняється від каменя?

 Камінь твердий, його можна взяти в руку, покласти на стіл, кинути. Від цього він не змінити форми.

 Чи має вода будь-яку форму?

 Чи можна покласти її на стіл, тарілку, як камінь?

 Ні.  Вода потече, розіллється.

 Отже, вода – текуча.

 

ІІ учень: Воду можна перелити з однієї посудини в іншу, і тоді вона легко змінює свою форму, набираючи форму посудини, в якій вона міститься.

Отже, вода – це рідина без форми.

(Слайд №10 – висновок ІІ досліду)

 

Таким чином, робимо висновок: вода – текуча рідина без власної форми.

 

Дослід №3

Вчитель: Хочу запропонувати вам три склянки з рідиною. Хто з вас не боїться допомогти мені в вирішенні проблеми: Що в цих склянках?

 (Треба попробувати на смак)

 Що в І склянці? ІІ склянці?  ІІІ склянці?

 

 Отже, вода може розчиняти речовини. Так ми розчинили цукор, сіль.

 

І учень: Можна розчинити у воді, наприклад, йод, марганець.

 

ІІ учень: Але не всі предмети можна розчиняти. Крапля олії не розчиняється, вона плаває на поверхні; камінь не розчиняється і нам його добре видно.

(Слайд №11 – висновок ІІІ досліду)

 

 Отже, вода – розчиняє деякі речовини.

 

5) Фізкультхвилинка.

 Сонечко дає нам ласку

 І розказує всім казку,

 Вітерець ледь повіває,

 Сили дітям добавляє.

А водичка умиває

 І здоров'я зберігає.

 Вправи робим залюбки

 Ми здорові малюки.

1, 2 – всі піднялись,

 3, 4 – засміялись,

 5, 6 – всі нагнулись,

 Випрямились, потягнулись.

 7, 8 – повернулись,

 9, 10 – всі вдихнули, видихнули,

 Підморгнули.

 Можемо за парти сідати

 І роботу починати.

 

6) Розповідь вчителя.

 З горы сбегая без труда,

 Она гремит как гром.

 В морозный день она тверда –

 Руби хоть топором!

 Нагрей ее и к небесам

 Она взлетит тогда.

 Теперь ты мне ответишь сам:

 Зовут ее …(Вода)

 

Звичайно, ви здогадалися, що це вода.

Отже, вода буває в трьох станах:: рідкому, твердому, газоподібному.

(Слайд №12 – стани води)

 

З одного стану  в інший вода переходить при зміні температури. І цей процес переходу води з одного стану в інший можна побачити не тільки вдома, а й навкруги. Перехід води в природі з одного стану в інший називається кругообігом води в природі.

(Слайд №13 - кругообіг)

 

7) Декламування вірша «Непосида»

  Непосида

 Непосидливій водичці

 Любо плинути у річці,

 Гомоніти у струмочку,

 Відпочити у ставочку.

 А як сонечко пришкварить,

 Непосида небом марить,

 Щоб хмаринкою за вітром

 Мандрувати понад світом.

 Та не зовсім все так сталось,

 Як мріялось – гадалось:

 За сосну перечепилась

 І дощем униз пролилась.

-         Дощик, дощик! – раді діти, -

Нам полив дерева, квіти!

І з хмариночки водичку

Повернув у нашу річку.

 

VІ. Узагальнення вивченого матеріалу.

  1.    На думку вчених, життя на Землі зародилося саме в воді. І зараз ні один живий організм без води не виживе.

Тож до води всім нам треба ставитися з повагою.

А тепер поглянемо, яку пораду нам дає з цього приводу підручник.

 

  1.    Робота з підручником ст. 56.

Тож яка порада тут прозвучала?

(Бережи воду!)

(Слайд № 14 – охорона води)

 

3)А тепер попрацюємо в парах. Ваше завдання скласти з деформованих речень інші поради щодо користування та відношення до води.

(Слайд №15 - поради)

 

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.    Слово вчителя:

В одній казці героїні дають завдання принести воду в ситі. Як ви гадаєте вдалося їй це чи ні?

 

Давайте пригадаємо деякі казки, в яких так чи інакше зустрічається вода. В якому стані вона перебуває?

(Слайд №16 - казки)

 

  1.    Чи зможете ви відгадати загадки?

Про що в них йшла мова?

(Слайд №17 - загадки)

 

VІІІ. Підсумок уроку.

(Слайд №18 - А вода - це справжнє диво)

  1.    Діти, про що ми говорили сьогодні на уроці?   (Про воду)

Де зустрічається вода в природі?

Чи можуть жити без води рослини, тварини, люди?

Які властивості води ви запам'ятали?

Як треба ставитися до води?

 

  1.    На протязі уроку ви отримували кружечок певного кольору і знаєте як була оцінена ваша робота. Хто отримав Молодець?

Добре?

Умнічка?

  1.    Дома ви ще раз пригадаєте нашу розмову про воду, перекажете вашим батькам те, що вам найбільше запам'яталося. А також розфарбуєте малюнки у вашому зошиті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

docx
Додано
12 червня
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку