Урок- мандрівка « Перлини Чорного моря» ( до природоохоронної акції «День Чорного моря»)

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити учнів з Чорним морем, з його мешканцями; вчити працювати з фізичною картою України; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати логічне мислення, творчий підхід до виконання завдань; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

БОЛГРАДСЬКИЙ ЛІЦЕЙ №2
БОЛГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

Урок- мандрівка

« Перлини Чорного моря»

( до природоохоронної акції

«День Чорного моря»)

 

 

 

 

 

 

                                                                              Автор  :

Пармакова Марина Дмитрівна

вчитель початкових класів

Болградського ліцею №2

вчитель вищої категорії

«вчитель  методист»

2023р.

Урок- мандрівка « Перлини Чорного моря»

 Мета: ознайомити учнів з Чорним морем, з його мешканцями; вчити працювати з фізичною картою України;  активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати логічне мислення, творчий підхід до виконання завдань; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Очікувані результати: знатимуть хто такий мандрівник; ознайомляться із географічними об’єктами рідного краю; отримають нові знання про флору і фауну Чорного моря.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: ноутбук, проектор, презентація, відеофайли, картки, карта, дидактичний матеріал, картки та фото природи.

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент.

1. Ранкова зустріч . Музичне  привітання «Доброго ранку».

ІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.

  1. Вступне слово вчителя.

Учитель.  Діти, скажіть мені, будь ласка,  а від чого залежить настій людини? А яким буває настрій?  А який у вас сьогодні настрій? ( Куточок настрою) Оберіть картку із яким настоєм ви прийшли до школи. У кого веселий? Задоволений? Похмурий? Дякую. Сідайте на свої місця.

Визначивши  настрій, можемо вирушати до нашого інформаційного стенду і дізнатись щоденні новини. 

  2.Щоденні новини   

   Учитель.  Сьогодні: (день, число, місяць).

     Погода в нашому місті 

Учитель.  Які цікаві сьогодні новини?   Як ви гадаєте, а як ми можемо дізнатись про життя людей інших країн чи міст? (телепередачі, книги, Інтернет,  розповіді дорослих, подорожі до цих країн).

    Молодці, всі ваші відповіді правильні. І  самий ефективний спосіб отримання інформації – це самому побачити і  почути. Тому люди і полюбляють мандрувати різними містами, країнами, континентами.

Яким  транспортом  сьогодні ми будемо  подорожувати ? Спробуємо відгадати загадку.

3. Відгадування загадок.  

Через море – океан, в сильний шторм чи ураган

Впевнено вперед прямує, а на ньому люд мандрує.    (Корабель)

     Учитель. Як ви думаєте, на якому транспорті ми вирушимо у мандрівку?

Правильно. Сьогодні ми вирушимо у мандрівку на кораблі. А хтось з вас каталися на кораблі, або катері чи  човнику?  Де саме?

Учитель: Молодці,  транспорт для подорожі обрали, залишилось вам роздати квитки і можна вирушати.

 Як  ви  вже здогадались, у нас сьогодні урок – мандрівка. Чи все необхідне у нас є для мандрівки? Чого не вистачає? Вам допоможе фізхвилинка відповісти на це питання.

4. Фізхвилинка  «Морська руханка».

Щож потрібно нашому кораблику для безпечного перебуванню у морських просторах? Компас, карта.

 Чи знаєте ви, що означає на карті кожен колір?(синій  - річки, моря; зелений – суша,  коричневий чи жовтий – гори). Я пропоную вам сьогодні подорож до Чорного моря.

ІІІ. Повідомлення нової теми уроку.

  1. Зупинка «Острів історичного розвитку»

      Перша наша зупинка на історичному острові, на цій  зупинці ви дізнаєтесь як раніше називалося Чорне море.

Дивимося презентацію.

Учитель: Чорне море мало в минулому різні назви. Стародавні греки називали його негостинне море, а згодом, після успішного заселення його узбережжя,стали називати  гостинне море. Ним проходили важливі торгові шляхи, що зв’язували античні держави та племена Північного Причорномор’я,  тому деякі  письменники називали це море Скіфським.  Чорне море мало ще назву Козацьке, а з часом його стали називати Чорним. Можливо, через чорний колір води на значній глибині, можливо завдяки його бурхливості, а можливо й через те, що розчинений у морській воді сірководень призводив до того, що днища суден, якорі та інші металеві предмети, занурені у воду, набували чорного кольору через окиснення.

Учитель: Діти, хто запам’ятав які назви мало Чорне море? А чому саме чорним воно називається? Тому що вода має чорний колір та на дні моря є сірководень(газ з неприємним запахом), речовини, які потрапляють на дно Чорного моря окислюються та становляться чорними.

Учитель: Молодці, а зараз  ми  з вами відправимося до захопливої подорожі  підводним царством, де ви дізнаєтеся про мешканців Чорного моря. Отже, рушаймо до підводного царства. Увага на екран.

  1. Зупинка « Підземне царство Чорного моря»

Відео «Характерні ознаки моря».

Учитель:  -  Яких мешканців моря ви запам’ятали?

-  Хто вам сподобався найбільше?

- Кого ще не назвали?

 В Чорному морі є багато риб та тварин і в цьому ви переконаєтесь, коли пограєте в гру. Вирушаймо до ігрової бухти.

(  учитель  пояснює дітям, що вони повинні знайти тінь мешканців Чорного моря)

  1. Зупинка «Ігрова бухта».  

  Учитель:     Вам необхідно розглянути тіні морських мешканців і картки з їх зображеннями . Викладіть зображення тварин так , щоб тінь і зображення співпадали.  Кожен з вас буде заробляти мушлі за правильні відповіді за відведений час. Хто збере найбільше мушель , той стане переможцем гри. Час пішов.

https://naurok.com.ua/uploads/files/2817052/345657/397893_html/images/345657%2021.png   https://naurok.com.ua/uploads/files/2817052/345657/397893_html/images/345657%2022.png

Учитель:  Хто швидше впорався?. Давайте перевіримо та отримаємо мушлі. У кого найбільше мушель?

Перш ніж відправимося далі у подорож, давайте зробимо гімнастику для очей

 Гімнастика для очей. Слідкуємо за рибками.

Рушаймо далі. Робимо зупинку в косі екологічній.

  1. Зупинка «Екологічна».

 Учитель:      Екологічні проблеми Чорного моря виникають з двох причин. По-перше, надмірне та нераціональне використання ресурсів власне моря. Адже, як зазначалось, у акваторії продовжує поширюватися судноплавство, рибальство, а на узбережжях– туризм, на шельфі зростає видобування корисних копалин. Особливо руйнівними для екосистеми є військові навчання. Другою причиною створення проблем Чорного моря є характер і специфіка ведення господарства у Чорноморському басейні – території, з якою річками чи повітряними потоками до моря потрапляє забруднення. Енергетика, сільське господарство, меліорація земель спричиняють сильний тиск на дно і акваторію Чорного моря.

Ці факти підтверджують не тільки вчені, а й репортери каналу ТСН, які провели свій репортаж на узбережжі Чорного моря та подивилися екологічний стан узбережжя моря.

Увага на екран. Відео репортаж репортерів каналу ТСН.

Учитель:  Який висновок повинні зробити люди? Треба берегти, любити та захищати природу.

5. Зупинка  « Острів творчості»

Учитель: Діти, скажіть будь ласка чи можна назвати Україну морською державою?

Про яке море ми з вами говорили?

          Які слова можна підібрати до слова море  ми скажемо, коли зробимо зупинку на «Острові творчості». Давайте складемо асоціативний кущ із словом море.

 Складання асоціативного куща «Чорне море».

 

                                      глибоке                        Чорне                     чисте

 

 

               багате                                                  море                                    солоне

 

                   

чарівне                                                                       беззахисне

                                                                           красиве

 

 

 

VI.     Підсумок уроку.

  1. Фронтальна бесіда.

— Що вам сподобалося на уроці?

— Що запам’яталося?

— Які річки впадають у Чорне море?

 — Чому моря потребують охорони?
 

 

 

docx
Додано
19 червня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку