Розробка уроку за темою: «Життя – це просто дивна казка» Елеонор Портер. «Полліанна». Ідея радості життя й відкриття світу у творі

Про матеріал
Розробка уроку за темою: «Життя – це просто дивна казка». Елеонор Портер. «Полліанна». Ідея радості життя й відкриття світу у творі" спрямована на узагальнення знаннь учнів про твір, його ідейно-художні особливості, естетичну цінність; на розвивиток мовлення учнів, позитивне мислення, читацьку пам’ять, уміння висловлювати та аргументувати власну точку зору; на виховання доброзичливості, взаєморозуміння та взаємоповагу. Застосовується групова форма роботи та метод інсценування.
Перегляд файлу

Зарубіжна література 5 клас

Тема: «Життя – це просто дивна казка»

Елеонор Портер. «Полліанна».

Ідея радості життя й відкриття світу у творі

 

Мета:

  • узагальнити знання учнів про твір, його ідейно-художні особливості, естетичну цінність;
  • розвивати мовлення учнів, позитивне мислення, читацьку пам’ять, уміння висловлювати та аргументувати власну точку зору;
  • виховувати доброзичливість, взаєморозуміння та взаємоповагу.

 

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Обладнання: ілюстрації, гімн Європейського союзу, уривки з фільму

 

Хід уроку:

 

І. Мотивація навчальної діяльності

   Оголошення теми та мети уроку.

 

Учитель:

Ось і перегорнута остання сторінка книги  Елеонор Портер «Полліанна». Ви вже знаєте, що в сучасній англійській мові слово «Полліанна» вживається дуже широко. Воно означає щиру й веселу людину, невиправного оптиміста. Варто лише знайти щось радісне навіть у найприкрішій ситуації, і тоді наше життя наче ліхтарики, осяють щирі усмішки, а головне – навколо нас зміниться весь світ. Дуже добре, якби прочитана книжка про Полліанну допомогла нам змінити своє життя на краще, навчила не лише брати добро, душевне тепло, а й дарувати його іншим людям. Послухайте притчу і спробуйте взяти у своє життя мудрість, яку вона дарує.

 Читання учителем притчі «Образи й радості»

  • Як ви зрозуміли слова «писати образи на піску» й «висікати радощі на камені»?

 

ІІ. Формування вмінь і навичок

 

Учитель:

«Гра в радість», про яку ми сьогодні будемо говорити – це геніальна знахідка, відкриття письменниці Елеонор Портер. Цей роман приніс їй славу і всесвітнє визнання. Роман було перевидано за життя письменниці 47 разів, має більше мільйона примірників, його перекладено багатьма мовами світу, знято фільми, а в театрах відбуваються вистави, були створені в Америці «Клуби Полліанни», а в Росії була створена навіть «Партія радості» (кадри з фільму).

Чому такий шалений успіх? Мабуть тому, щоб знаходити радість в дуже неприємних речах, складних обставинах – це дуже непросто. А хто зуміє це робити – щасливий. Отже, «рецепти радості» від Полліанни сьогодні на уроці.

 Згадаємо нашу героїню

  • Хто така Полліанна? Що ви дізналися про неї та її життя?
  • Чи такою ви її уявляєте? Знайдіть опис її портрету (зачитати)

Інсценівка епізоду зустрічі Полліанни на вокзалі

  • Яке враження справила на вас дівчинка Полліанна?
  • З якими словами Полліанна вперше звернулася до Ненсі ( Я така рада….)? Чим вони зумовлені?
  • Як повелася дівчинка, дізнавшись, що вона помилилася, прийнявши служницю за свою тітку? (знайдіть рядки в тексті)
  • Про які подробиці свого життя розповідає Полліанна? Чи скаржиться дівчина?
  • Як дівчина ставиться до тітоньки Поллі?   Чого вона очікує від переїзду? Якою була їх зустріч?
  • Яким було враження від кімнати?
  • Чому раділа Полліанна не побачивши в кімнаті дзеркала?
  • Чому раділа Полліанна не побачивши в кімнаті килимів, картин про які мріяла?

 

Вчитель:

Ви любите отримувати на свята подарунки?

Так подарунки люблять всі.

  • Давайте згадаємо, що сподівалася отримати із благодійної допомоги дівчинка, а що отримала?
  • Який випадок спонукав батька Полліанни вигадати для неї «гру в радість»?

Інсценування «Гра в радість»

  • Чому Ненсі вирішила грати разом з Полліанною?
  • Кого ще залучила Полліанна до своєї гри?
  • Як ця «гра» змінила мешканців міста?
  • Чи подобається вам «гра в радість»? Поясніть своє ставлення до неї.

 

Отже, ми теж спробуємо «пограти в радість»

Творча робота в групах Весна, Літо, Осінь, Зима

  1. З чарівної торбинки представники груп беруть по два предмети, порадившись, пояснюють кому з героїв їх можна порекомендувати як ліки проти негараздів і пояснити рекомендації
  1. Крем проти ластовиння (Полліанна)
  2. Троянда (тітка Поллі)
  3. Стетоскоп (лікар Чилтон)
  4. Будинок (Джимм)
  5. Нитки, спиці для в’язання (міссіс Сноу)
  6. Дитяча книжка (Джон Пендилтон)
  7. Бейджик з написом «Пишаюсь добрим ім’ям» (Ненсі)
  8. Біблія з закладкою «Радійте всі» (священник Пол Форд)
  1. Прописати ліки від удаваних негараздів (витягнути карточку)
  1. Ластовиння
  2. Заняття, навчання, турботи, праця
  3. Не подобається своє ім’я
  4. Самотність
  1. Знайти привід для радості
  1. Ваша подруга розповіла іншим вашу таємницю
  2. Ваш щоденник, який ви заховали знайшли батьки
  3. Ваших батьків викликає директор школи для бесіди
  4. Збиралися відпочити на природі, але цілий день іде дощ.
  1. Намалюйте від портрета Полліанни промені, виберіть самі колір олівців. Поясніть вибір
  2. Асоціативний диктант. Які риси характеру притаманні дівчинці. (вибрати потрібне)
  3. Чи красива дівчина Полліанна? В чому її краса?

 

Робота з проблемними питаннями

  • Що на вашу думку, можна вважити найтяжчим випробуванням у долі людини?
  • Що пропонує в таких випадках Полліанна?
  • Як закінчується роман Елеонор Портер «Полліанна»?
  • Чи згодні ви з думками Полліанни і як ви їх розумієте:
  • «Людина схожа на мушлю, треба тільки відкрити її, а там в середині доброта»
  • «Треба вміти радіти, бо в кожної людини є для цього всі можливості»
  • Як ви думаєте, чи можна навчи и людей радіти життю?
  • Що потрібно для того, щоб навчитися радіти життю і вміти радувати інших?

 

Виразне читання вірша «До радості»

Вчитель:

Такі слова взяті для з гімну Євросоюзу. Це свідчить про те, що загальна тенденція розвитку світової цивілізації спрямована на реалізацію людиною її прагнення до щастя, гармонії та радості в цьому, нажаль, досить короткочасному людському житті.

Звучить гімн Євросоюзу

 

ІІІ. Підведення підсумків

Що треба для того, щоб почувати себе щасливим?

  • Пам’ятати, що в житті бувають не тільки лише неприємності
  • Вірити в те, що за неприємними моментами слідують приємні
  • Пам’ятати, що щастя будується своїми руками, не треба чекати подарунків
  • Приносити радість людям

Закінчити речення: щаслива людина та що…..

 

Учитель:

Сподіваюсь, що цей урок був корисним, ви всі навчились «грі в радість» і цієї гри навчите інших, будете приносити радість людям, а значить бути щасливими. Подумайте, як би змінилося наше місто, країна, планета, якби в ньому жила Полліанна, або багато таких Полліанн. Тож будьте всі радісними і щасливими.

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку