Розробка уроку зарубіжної літератури за твором Д. Олдріджа "Останній дюйм"

Про матеріал

Дана розробка уроку буде цікавою вчителю зарубіжної літератури. В ній матеріал, який навчить бачити проблему твору, розмірковувати над нею, висловлювати своє судження; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; Матеріал також спрямований на виховання поваги до батьків, бажання зробити перший крок до подолання сімейних конфліктів.

Перегляд файлу

                              Автор розробки уроку із зарубіжної літератури

                              вчитель російської мови та зарубіжної літератури

                              Криворізької загальноосвітньої школи

                              І-ІІІ ступенів № 99

                              Лисякова Тамара Миколаївна,

                              спеціалист вищої категорії, старший вчитель             

 

ТЕМА.  Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

МЕТА: навчити бачити проблему твору, розмірковувати над нею, висловлювати своє судження; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість, вміння обстоювати власну думку; виховувати повагу до батьків, бажання зробити перший крок до подолання сімейних конфліктів.

Хід уроку

«КОЛИ, ЗДАЄТЬСЯ, ЖИТИ НЕСПРОМОГА,

  КОЛИ, ЗДАЄТЬСЯ, БІЛЬШЕ СИЛ НЕМА,

  пОВІР У СЕБЕ – І ТВОЯ ТРИВОГА

  РОЗВІЄТЬСЯ, ЯК МАРЕВО, САМА…»

І. Організаційний момент

Учитель. Добрий день! Я вас вітаю, дорогі діти, на уроці.

Нідерландський філософ Бенедикт Спіноза говорив: «Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося вам, подаруйте йому свій хороший настрій.». Дуже хочеться, щоб кожен із вас через знання та діяльність на уроці зумів поліпшити собі настрій. Отож, запрошую до співпраці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

-1-

  1. Відеоролик «Листи батькам»
  2. Метод «Прогнозування»
  • Діти. Давайте спробуємо здогадатись, про що піде мова на сьогоднішньому уроці?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

    Отож, тема нашого уроку…

  1. Учитель. Життя! Яке воно непередбачуване, мінливе, бурхливе. І так хочеться, щоб воно було наповнене тільки щасливими хвилинами, приємними моментами. Але трапляється так, що ці хвилини затьмарюють сімейні негаразди, прикрощі,і найстрашніше – непорозуміння з батьками.
  2. – Які стосунки ідеальні між дітьми та дорослими? (відверті, теплі, дружні)

Отож, метою нашого уроку є винести рецепт досягнення порозуміння у сім’ї, тобто з’ясувати, які мають бути стосунки між рідними людьми – батьком і сином, обговорити можливі способи їх зближення, вміння розвивати толерантність, повагу до батьків і відповідальність перед родиною.

  1. Бесіда з учнями
  • Чи любите ви море?                                                                                                      
  • Хто з вас відпочивав на морі?
  • З ким ви їздили на море?
  1. «Словесне малювання» (зобразіть одним – двома словами, яким запам’яталося вам море?)

До речі, художників, які зображують на своїх полотнах морський пейзаж називають мариністами.

Ви вдома теж малювали море, подивимось на ваше бачення морської стихії (Діти презентують і коротко розповідають про море)

  • Діти, а чи зрозуміли ви, чому ми з вами заговорили про море? (тому,

-2-

 що події відбуваються саме на морі)

  • Що символізує море? (життя, зміни. Життя як море, то спокійне, то бурхливе)

ІV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

    За жанром твір Олдріджа «Останній дюйм» – це новела (пригадуємо, що таке новела)

  • А давайте переглянемо, про що цей твір
  1. Перегляд відео «Останній дюйм»
  2. Робота з текстом.
  • Хто є головними героями твору?
  • Що можна сказати про стосунки в сім’ї героїв?
  • Яким було ставлення батьків до Деві? Які речення найчастіше вживає батько до сина? (наказові)
  • У чому причина таких стосунків? (вони не розуміють один одного)
  1. Проблемне запитання.
  • Чому виникає непорозуміння, відчуження між батьками та дітьми?
  1. «Ланцюжок». Причини непорозуміння у стосунках між батьком і сином: самотність, недовіра, байдужість, зрада, конфлікт, непорозуміння, відчуження

          Отже. Ми з’ясували причини непорозуміння між батьком і сином.

          Що ми можемо їм порадити?

           Рецепт №1. Знаходити порозуміння

  • Як ви думаєте, що більше лякає хлопчика – політ на літаку чи ситуація, коли вони з батьком лишаються наодинці?
  • Як батько ставиться до сина під час польоту?

           Рецепт №2. Бути уважними і терплячими один до одного

  • Що трапилося з Беном під час занурювання під воду?
  • Як повів себе Деві?                                                                                                           

Рецепт №3 Не  впадати у відчай

-3-

  • Чи вдалося врятуватися Бенові й Деві? Яка спільна дія зблизила батька й сина? (вижити)

Рецепт №4. Ніколи не втрачати бажання жити.

  • Що змінилося у стосунках батька й сина?
  • Що не розгледів батько в своєму хлопчикові? (доброти, самотності,те,що він відчував себе непотрібним)

Рецепт №5. Вникати в проблеми близьких людей.

  • Чи є майбутнє у стосунках батька й сина?
  1. Проблемне питання.
  • Яку ситуацію пропонує використати Дж. Олдрідж для подолання відчуженості між

батьком і сином? (екстремальну ситуацію)

  • Пригадайте твори, в яких герої потрапляли в екстремальні ситуації («Робінзон

Крузо», «Жага до життя», «15- річний капітан»). Наші герої теж опинились в екстремальній ситуації. Невже потрібна була екстремальна ситуація, щоб герої змогли розгледіти один одного?

            Рецепт № 6. Найдорожче – це життя.

  1. Завдання з математики. А зараз візьміть лінійку, олівець і накресліть відрізок, що означає 1 дюйм (2,5см). Дюйм – зовсім невелика відстань, але іноді вона перетворюється на прірву, яку і впродовж життя люди не можуть здолати.
  2. Слово вчителя. Саме так, дюйм за дюймом йдуть герої назустріч один одному. Вони йдуть разом до своєї перемоги, і не тільки у фізичному плані, а найголовніше – психологічному.
  • Чи згодні ви зі словами епіграфа: «Коли, здається, жити неспромога…»
  • Як ви вважаєте, чи має місце ця проблема сьогодні?
  • Якби нам випала можливість погортати сімейний альбом родини Деві,

як ви думаєте, що б ми змогли там побачити? Які фото там були б?

-4-

        8. Колаж  «Щасливі миті мого життя».  Діти презентують свої фото.

       V. Закріплення вивченого матеріалу. Виставлення оцінок.

       1. Слово вчителя. Отож, сьогодні ми з вами придумали власний рецепт   досягнення  успіху у стосунках з рідними людьми і він полягає у тому… (перелік рецептів). Я сподіваюсь, що цим рецептом ви обов’язково скористаєтесь і він стане вам у нагоді. І дуже хочеться, щоб ви ніколи не ставали у чергу для спілкування зі своїми батьками, так, як хлопчик у одній із поезій.

Отец, как обычно, с работы пришёл                                                                                       

И чинно уселся за письменный стол,

Привычно открыл верхний ящик стола,

Затем с головой погрузился в дела.

- Пойду – ка я к папе, - сказал маме сын,

  Он, верно, скучает, коль снова один.

- Не надо мешать. Он там занят теперь.

Но сын не послушал, открыл тихо дверь.

С отцом незаметно он рядышком встал.

Склонившись над книгой, тот что – то писал.

- А что в этой книге? –

- Ты вряд ли поймешь.

- Но, папа, я буду стараться…

 – Ну что ж.

Здесь важные встречи, людей имена,

Здесь всё, чем я занят в течение дня.

Уставился мальчик на папу, любя:

- Скажи, а записан ли я у тебя?

Твір «Останній дюйм – це своерідний глибокий роздум про вічні цінності людського життя, про становлення людини, про духовне зближення батьків і дітей.

-5-

    Прийшовши сьогодні додому, обов’язково поцілуйте своїх батьків і подякуйте їм за те, що вони у вас є, що вони про вас піклуються, захищають. І батькам теж потрібно подякувати вам, адже ви є у них. Тому давайте просто приносити одне одному радість. Це так мало і так багато водночас. Бажаю вам повного взаєморозуміння з вашими батьками, справжньої духовної близькості.

VІ.  Домашнє завдання. Написати в зошит прислів’я та приказки про сім’ю. Підготувати повідомлення про Р.Кіплінга.

Звучить пісня  Анатолія Матвійчука «Присвята батькам»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-6-

docx
Додано
28 липня 2018
Переглядів
976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку