Розробка уроку "Зорова сенсорна система "

Про матеріал

Тема уроку "Зорова сенсорна система" тісно пов'язана із попередньою "Сенсорні системи організму", на уроці є активні методи, які мотивують учнів пригадати і вчити нове - гра "Велика кишеня", де учні із конверта-кишені наосліп витягують аркуші із термінами і одночасно їх розтлумачують, також із попереднього уроку на основі розгаданого кросворду перефразовують запитання до розгаданих слів. Є присутня гра "Зайве слово", потрібно не тільки сказати зайве, а й пояснити чому. На дошці учні вчаться малювати схеми, які зображують передачу імпульсів по зоровій сенсорній системі.

Перегляд файлу

Тема уроку. Зорова сенсорна система. Будова ока.  

Мета уроку. Сформувати  загальне уявлення про зорову сенсорну систему, розглянути її будову й особливості функціонування. Продовжити розвиток елементів логічного мислення: уміння спостерігати, виділяти головне, порівнювати , робити висновки; продовжити розвиток біологічної мови, пам’яті, уміння працювати з підручником, зошитом, додатковою літературою; реалізувати аспекти санітарно-гігієнічного, естетичного виховання.

Тип уроку. Засвоєння нових знань

Форма уроку. Традиційний урок.

Методи: словесні (бесіда, пояснення); наочні (демонстрація таблиць, схем, малюнки із підручників,; розбірні моделі головного мозку людини; метод активного навчання: проведення гри «Зайве слово», «Велика кишеня», розв’язання кросворда, розгадування загадок.

Обладнання та матеріали: таблиці  зі схемами структури сенсорних систем, схема розміщення нервових центрів у корі головного мозку людини, малюнки з підручника, таблиці «Будова ока», «Зоровий аналізатор».

Термінологія: очне яблуко, рогівка, судинна, білкова , райдужна оболонки, передня і задня камери ока, зіниця, склоподібне тіло,кришталик сітківка, брови, повіки, слізні залози.

Концепція уроку:ознайомити учнів з елементами, які входять до складу зорової сенсорної системи, розглянути будову ока і його основні компоненти, пояснити функції, які вони виконують.

Хід уроку.

  1. Організаційний етап.
  2. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.
  • Які сенсорні системи є у людини?

Гра «зайве слово»:

  • Сприйняття, аналіз, подразнення, рух, чутливість.
  • Зір, слух, дотик, нюх, смак, звук.
  • Рецептори органів чуття, чутливі нейрони, подразник, кора великих півкуль.

Сформулювати питання до кросворду із попереднього уроку.

На уроці з’ясувати, що таке зорова система, яку будову має око.

  1. Вивчення нового матеріалу:

Оголошення теми і плану уроку: «Зорова сенсорна система»

  1. Зоровий аналізатор
  2.  Будова ока.
  3. Порівняння  зорової системи людини із тваринами.

 

Зоровий аналізатор – найважливіший з усіх органів чуттів. Він складається з великої кількості рецепторних клітин (паличок і колбочок сітківки), сенсорних нейронів, що утворюють зоровий нерв, і складної системи допоміжних пристосувань. Близько 90% інформації ми отримуємо завдяки зору.

Схема зорового аналізатора (зобразити на дошці).

Схема аналізатора:

1 – рецептор (очне яблуко, сітківка);

2 – провідні шляхи (зоровий нерв, підкіркові зорові центри: латеральне колінчасте тіло, передні горби чотиригорбикового тіла, зоровий бугор);

 3 – центри в корі (потиличні частки кори великих півкуль).

Робота ока заснована на тих самих принципах, що й фотокамери:

  1. Контролює кількість світла, що проходить у середину;
  2. Фокусує зображення предметів зовнішнього світу з допомогою системи лінз;
  3. Реєструє зображення на чутливій поверхні;
  4. Переробляє невидиме зображення у внутрішній образ видимої картини світу.
  5. Очі розташовані в очних западинах черепа, що мають назву очниці; око прикріплене з допомогою чотирьох прямих і двох косих м’язів, що керують його рухами. Очне яблуко людини має діаметр близько 24 мм і важить 6-8 г. більшу частину ока складають допоміжні структури, призначення яких полягає в тому, щоб проектувати поле зору на сітківку.

 

Будова ока

Загадка: «Маленький, кругленький, та й до неба кинеш».

Розгляньте будову ока, з допомогою схеми поясніть, яку будову має око.

  1. Судинна оболонка
  2. Внутрішня оболонка
  3. Порожнини очного яблука
  4. Склоподібне тіло
  1. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів.

Гра «Велика кишеня»: оберіть картку, дайте визначення термінам: очне яблуко, рогівка, судинна, білкова , райдужна оболонки, передня і задня камери ока, зіниця, склоподібне тіло,кришталик сітківка, брови, повіки, слізні залози.

  1. Домашнє завдання: вивчити §, з підручника(1), виконати завдання (3), вміти відповідати на запитання в кінці параграфа, продовжувати формувати словник. Термінологічний словник: очне яблуко, рогівка, судинна, білкова , райдужна оболонки, передня і задня камери ока, зіниця, склоподібне тіло,кришталик сітківка, брови, повіки, слізні залози.

 

 

 

 

 

 

 

очне яблуко                                                    брови

 

 

 

 слізні залози                                                               повіки

 

 

 рогівка                                                            судинна оболонка

 

 

 райдужна оболонка                                              зіниця

 

 

 

 передня і задня камери ока                  білкова оболонка

 

 

 склоподібне тіло                                   кришталик сітківка

 

 

власна судинна оболонка

doc
Додано
15 жовтня 2018
Переглядів
1298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку