Розробка відкритого уроку "Тригонометричні функції"

Про матеріал
Матеріал, щ міститься в даній розробці допоможе вдосконалити та перевірити знання учнів з теми; розвивати вміння виконувати перетворення виразів, використовуючи основні співвідношення тригонометричних функцій числового аргументу, тригонометричних формул та формул зведення.
Перегляд файлу

 «Професійно-технічне училище» ВП РАЕС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка

відкритого уроку за темою:

«Тригонометричні функції»

 

 

 

 

Підготовлено:

викладач математики

Ювковецька Н. Г.

 

 

 

 

 

 

 

м. Вараш,  2019р.

Тема уроку: Тригонометричні функції.

Мета уроку:

  •    Навчальна: вдосконалити та перевірити знання учнів з теми; розвивати вміння виконувати перетворення виразів, використовуючи основні співвідношення тригонометричних функцій числового аргументу, тригонометричних формул та формул зведення.
  •    Розвиваюча: сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів; розвивати математичну мову та логічне мислення; розширювати кругозір; вміння працювати в колективі.
  •    Виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, потяг до наукової творчості, уявлення про математику як невід’ємну складову загальнолюдської культури.

 

Очікувані результати:

  •        Учні повинні засвоїти тригонометричні функції числового аргументу; основні тригонометричні формули; формули зведення.
  •        Вміти використовувати набуті знання при розв’язуванні різнорівневих завдань.
  •        Засвоїти навички виконання завдань на швидкість, індивідуальної самостійної роботи та роботи в парах.
  •        Вміти висловлювати власні думки.

 

Обладнання: підручники, дидактичний матеріал, комп’ютерні технології.

 

Тип уроку: повторення, узагальнення і систематизація знань з вивченої теми.

 

Вид уроку: урок з елементами інтеграції.

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент (1 хв.)

Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми й мети уроку.

  1. Вступне слово вчителя (1 хв.)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань (3 хв.)

 1. Фронтальне опитування.

1) Чому дорівнює?

а) sin2 + сos2    (=1);

б) tgα    (=sinα/cosα);

в) сtg2    (=cosα/sinα);

г) tgα* сtg2   (=1);

д) x2 – y2;

 

 2) Гімнастика для розуму. (2 хв.)

 

cos2

 

3?

 

sin2   

               

2

 

                           

                

                

 

sin          cos        1

 

   4                 3          ?

 

 

Слайд 1

 

 

                 Слайд 2     

 

3) Історичні відомості. (2 хв.)

- Поняття Sin ввели індійські вчені, розглядаючи її, як половину хорди. Індійська назва Sin означало, як половина тєтєви лука.

- Назва cos, ctg були введені в 1581 році.

- Значення sin і сos такими як ми користуємось були введені в трудах Ейлера.

- З поняттям tg і сtg вчені зустрілися при розв’язуванні задач на обчислення довжини тіні від стовпа

 

 

 

ІІІ. Формування вмінь та навичок

  1. Математичний диктант (з послідуючою перевіркою в парах). Відповіді на диктант ( Додаток 1). (7 хв.)

І ВАРІАНТ

ІІ ВАРІАНТ

1.Визначте знаки

1. Визначте знаки

а) sin40˚; б) cos130˚; в) sin78˚.

а) sin50˚; б) cos110˚; в) sin88˚.

2. Перетворити градусну міру в радіанну

2. Перетворити градусну міру в радіанну

60˚

90˚

3. Спростити вираз

3. Спростити вираз

(1 - sinα)*(1 + sinα)

(1 - cosα)*(1 + cosα)

4. Якщо sinα = 1

4. Якщо sinα = 0

то cosα ?

то cosα ?

5. Чи можуть sinα і cosα дорівнювати одночасно

5. Чи можуть sinα і cosα дорівнювати одночасно

1 і -1 ?

і ?

2.Розв’язування вправ (15 хв.)

а) Розкласти на множники (учні розв’язують з коментуванням):

1) 1 – sin2;

 2) 1 - cos2;

 3) 1 – tg2;

 4) sin2 - 1;

 5) cos2 - 1.

б) Розв’язування вправ з підручника біля дошки

№ 464 (а, б)

а) 2sin2ℒ + 2cos2ℒ = 2(sin - cosℒ);

б) -sin2ℒ - sin2ℒ = -( sin2ℒ);

№ 506 (а, б)

а) ctg 1500˚ = ctg (360˚*4 + 60˚) = ctg 60˚ =

б) cos(-945˚)=cos945˚=cos(720˚+225˚)=cos225˚=cos(180˚+45˚)=-cos45˚=

 

ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

 

САМОСТІЙНА РОБОТА (10 хв)

 

І ВАРІАНТ

ІІ ВАРІАНТ

1. Спростити вираз:

1. Спростити вираз:

а) (1 - ) :

б) (1 - )*(1 + ).

а) (1 - ) :

б) (1 - )*(1 + c).

2. Доведіть тотожність

2. Доведіть тотожність

 

V. Підбиття підсумків уроку

Гра «І в жарт і в серьйоз» (5 хв.)

  1. Який самий щасливий день в житті учня?
  2. Який знак має sin 180о.
  3. Автобус від Вараша до Кстпооля їхав 1год 30 хв. А повертаючи назад, не змінюючи швидкості витратив 90 хв. Як це сталось?
  4. cos 180о в радіанах дорівнює.
  5. Водій таксі ремонтував колесо. Відкрутив 4 гайки він випадково обронив їх в каналізаційний люк. Дістати їх було неможливо. Водій дуже засмутився не знав, що робити. Поряд проходив хлопець і дав йому пораду. Яку пораду дав хлопець водію.
  6. Розкласти на множники sin2 - cos2 .
  7. tg142o має знак.

 

 VІ. Домашнє завдання (1 хв.)

  1. Знати основну тригонометричну тотожність та наслідки з неї.
  2. Записати їх на кольоровому аркуші А4, залишивши місце для продовження запису формул.

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Відповіді до математичного диктанту:

І варіант       ІІ варіант

1) а)+ б)- в)+     1)а)+  б)- в)+

2) а)        2)а)

3)cos2      3) sin2

4) 0       4) 1

5) ні       5) ні


Перелік літератури

 

  1. Підручник: Г. П. Бевз, В. Г. Бевз,  «Математика, 10 клас, рівень стандарту»,  Київ, Генеза,  2016 рік.
  2. В.С. Крамор, «Повтояем и систематизируем школьный курс «Алгебра и начало анализа»,  Москва, 1990 год.
  3. В.Н. Скнар, Г.Н. Литвиненко и другие,  «Сборник заданий для письменного єкзамена по математике»,  г. Донецк, 1993 г.
doc
Додано
29 червня 2021
Переглядів
941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку