Розробка виховного заходу "Бути здоровим - жити здорово"

Про матеріал
Розробка для учнів початкової школи містить вірші, ігри,прислів'я, загадки,кросворд,казки.
Перегляд файлу

Виховний захід для учнів початкових класів

Тема.   Бути здоровим – жити здорово.

Мета: розширювати і закріплювати знання учнів про  здоров´я та здоровий спосіб життя; формувати усвідомлення взаємозв´язку між способом життя людини та її здоров´ям; виробляти переконання в особистій значущості здоров´я,здорового способу життя, формувати у школярів почуття відповідальності та збереження і зміцнення власного здоров´я, розвивати увагу, кмітливість, творчість, формувати здоров´язбережувальні компетентності.

Вчитель.  Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня!

Миру бажаємо кожній родині,

Щастя , здоров´я – кожній людині!

Діти, як ви гадаєте, про що піде мова на нашому заході?

(На дошці розсипані букви, з яких треба утворити слова)

ЗДОРОВ´Я,  СКАРБ, ЛЮДИНИ.

Діти утворюють прислів´я  «Здоров´я – скарб людини».

А що означає бути здоровим? Навіщо бути здоровим? Що впливає на здоров´я людини?

Наші пращури жили довго, а хворіли  - мало. Чому?  Бо вони правильно харчувалися.

Діти читають вірш «Як думав Василько»

Думав Вася, Танін брат,
Щобздоровим стати,
Треба їсти — все підряд
І побільшеспати.
Так Василько і робив,
Враз, як прокидався,
Щосьжуваввін, їв і їв,
Просто — запихався.
Став гладкий — не підбіжить!
Та і йти не може...
Як такому в світі жить,
Хто тут допоможе?

 

Учитель.

  • Яку пораду треба дати Василькові, щоб стати здоровим і гарним?
  • Чому необхідно дотримуватись режиму харчування?
  • А що треба дітямїсти, щоб бути здоровими?

Розгадайте ребус і ви дізнаєтесь, що потрібно для здоров´я людині

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

1)Солоденька, червоненька 
Оцяягідкамаленька. 
Маєкісточкутверду. 
З’їмїї, коли знайду. (Вишня) 

2)В діжці ми їх засолили, 
А тоді всю зиму їли. 
Солоненькі та хрумкі
У пупирцях(огірки).
3)З мене листяобдирають, 
Мене квасять, в борщ кидають, 
Пироги зі мной печуть
І в салат мене січуть! (Капуста)

4)На городівирісдужий,

Круглий, жовтий і байдужий

До червонихпомідорів,

 До капусти і квасолі.

Хтоцейгордий карапуз?

Здогадалися?… (Гарбуз)

5) Лист різнийізоксамита, 
Соком ягідка налита. 
А дляхвороїдитини
Кращіліки – чай з (малини).
 6) Вінтакийгіркий один. 
На городі виріс (хрін).
 7)Зелені серіжки

На полі висіли,

На сонці підсмажилися

Пожовтіли або почервоніли. (Черешні).

8) Під ногами усаду

   Стиглу ягідку найду

  Треба низько нахилиться,

  Щоб зірвати (полуницю).

Учитель. А які ваші улюблені страви?

Гра . «Корисні страви»

Учитель називає продукти харчування , діти плескають в долоні якщо корисне для здоров´я, встають якщо шкідливе для здоров´я.

Фанта, яблука, апельсин, тістечка, пиріжки, редиска, слива, сік, молоко, масло, м´ясо, чіпси, кола, риба, яйця, мед, цукор, цукерки.

Учитель. Молодці, діти,  ви знаєте які корисні продукти треба вживати в їжу, щоб не нашкодити своєму організму.

Щоб бути здоровим і встигати все робити вчасно треба дотримуватися  режиму дня.

Режим - слово французьке і в перекладі означає "управління".  В першу чергу це управління своїм часом.  Але зрештою - і своїм здоров'ям, і своїм життям.  Якщо ви будете дотримуватися  розпорядку дня — спати, їсти, гуляти, читати, готувати уроки завжди в один i той же час,— вашому органiзмовi буде легко працювати,  i ви почуватимете себе здоровими та бадьорими.  Сьогодні ми з вами здійснемо невеличку подорож режимом дня.  І так, з чого ж починається наш день?

Гра «Пантоміма». Діти діляться на групи за кольорами. Кожна група отримує завдання  і за допомогою жестів показує режимні моменти.

1 група (зелені) – прокидаються, роблять зарядку, ранкові процедури, снідають, йдуть до школи.

2 група (червоні) – заняття в школі, обідають, відпочивають, виконують домашнє завдання.

3 група (сині) – розважаються, вечеряють, вечірні процедури, сон.

Учитель.Зустрічайте кожний новий день з посмішкою. Адже посмішка – це частина здоров'я. Вранці підійдіть до джерела, посміхніться і скажіть собі та своїм рідним «Доброго ранку!

Діти. «Доброго ранку!» - мовлю за звичаєм,

 «Доброго ранку!» - собі зичу я.

 «Доброшо ранку!» - рідним бажаю.

«Доброго ранку!» - друзів вітаю.

І посміхаються у відповідь люди,

 Добрі слова ж бо для кожного любі!

Учитель. Хочу розповісти вам казку .

В одній  країні було місто із дивною назвою Здорове. Думаєте, місто отримало свою назву від того, що було великим і в ньому жило багато людей? Зовсім ні. Здоровим воно бувло тому, що всі його жителі мали хороше здоров'я, були здоровими. Хіба може бути таке, скажете ви?     Дійсно, важко в це повірити. Саме тому багато людей приїздило у місто Здорове, щоб на власні очіпобачити дивних його жителів та розкрити секрети їхнього здоров'я.

І що вони там побачили? На перший погляд нічого особливого: люди як люди. Але деякі секрети хорошого здоров'я в жителів Здорового дійсно були. А вам цікаво дізнатися про секрети? Тоді із слів складіть прислів'я і ви дізнаєтесь  про секрети здоров'я.

Діти складають прислів'я.

Прислів'я.

Якщо робиш зарядку, то і здоров'я в порядку.

Хто спортом займається, то й сили і здоров'я набирається.

Їси нашвидкоруч –про здоров'я забудь.

Краще їжу розжуєш – довше проживеш.

Не досипаєш - здоров'я втрачаєш.

І дорослим, і малим шкодить тютюновий дим.

Які звички маєш, так і про здоров'я дбаєш.

Здоров'я – то скарб людини: бережи його дитина.

Усі жителі Здорового знали ці секрети й користувалися ними багато років,

залюбки ділилися ними один з одним та з усіма охочими.

Діти читають вірш «Як думала Оленка».

Думала Оленка так: щоб здоров’я мати,
Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти,
Їсти супчики й борщі, вареники з сиром,
І котлетки, й вергунці, але знати міру.
Прокидатись на зорі, зарядку робити,
Помагатиудворі, з дітьми в миріжити.
Щетрудитисящодень, волю гартувати,
І завждиспіватьпісень, словом, не тужити!
Чемні говорить слова та людей вітати,
Добріїробитьділа, меншихзахищати.

Учитель.

  • Чи правильно міркувалаОленка?
  • Чому треба привчатися до роботи?

Бути здоровим нам допомагає спорт.

Відгадування загадок про спорт.

Кожного вдариш- він злиться й плаче.

А цього стукнеш – від радості скакає!

То вище, то нижче,

То низом , то навскач.

Хто він, догадався?

Гумовий (м'яч).

Багато років,щодня, уставши із постелі,

Піднімаю я (гантелі).

На повних трибунах крики і свист –

Мчить до воріт з м'ячем  (футболіст).

Ходок подоріжці йде,

А він по дорожці пливе  (пловець).

Не наздожененас  мороз:

Ми біжимо на лижах (крос).

Палиця у вигляді коми

Жене шайбу перед собою(ключка).

Ось полози, спинка, планки –

А все це…(санки).

Вправа «Мікрофон».  Якими видами спорту займаєтеся ви?

Гра «Комплимент»

Діти встають в коло, кидають один одному м'яч і роблять комплимент.

Учень. Головне — здоровим бути —
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світлюдинімилий.
Й думка внеї веселенька,
І тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити,
І сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє —
Зразу й сонечко тускніє.
Тому це запам’ятай
Й про своє здоров’я — дбай!

На дошці прикреплено сонечко. У дітей на партах промінці. Діти на промінцях пишуть, що допомагає їм стати здоровими.

(Варіанти відповідей: здорове харчування,  спорт, усмішка, радість,добрий настрій, щастя, активний спосіб життя,добрі справи, ввічливість)

Учитель.Від чого залежить здоров'я людини?

Береженого і Бог береже,- говорить народна мудрість. Бажаю вам берегти себе та бути здоровими.

Джерела:

http://krasotkina.com/content/%D0%B1%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B4%D0%B8/%D0%A1%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%

http://dovidka.biz.ua/ukrayinski-zagadki-pro-ovochi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

: http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-sport/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

sportal.ru/nachalnaya-shkola/zdorovyy-obraz-zhizni/2014/10/04/klassnyy-chas-v-4-klasse-po-teme-slagae

Владиславська Світлана Євгенівна

учитель початкових класів

спеціаліст вищої категорії

Бахмутської загальноосвітньої школи I-IIIступенів №18

ім.Дмитра Чернявського

Бахмутської міської ради Донецької області

docx
Додано
30 вересня 2021
Переглядів
370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку