Розробка виховного заходу "Молодь за здоров'я"

Про матеріал
Тренінгові заняття „Ми за здоровий спосіб життя” Тема: Здоров’я – цінність нашого життя. Твій вибір, твоя відповідальність. Мета: сформувати у підлітків навички здорового способу життя та відповідальне ставлення до власного здоров’я, допомогти набути комунікативні якості та компетентність у вирішенні проблем здорового способу життя; формувати у учнів відповідальну внутрішню позицію щодо свого здоров’я, життєві цінності; розвивати самостійне варіативне творче мислення; підвищити рівень поінформованості підлітків їз проблем пов’язаних з негативним впливом алкоголю, нікотину та інших наркогенних речовин; учити розв’язувати проблемні ситуації, внутрішній конфлікт. Завдання:  Поінформувати учасників про поняття здорового способу життя та фактори, що впливають на формування здоров’я  Актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності досягнення й збереження його  Сформувати у підлітків прагнення займати активну життеву позицію  Пробудити самосвідомість, розуміння сутності проблеми здоров’я  Сприяти визначенню власних духовних цінностей  Розвинути здатність і прагнення діяти  Розкрити причини вживання наркотичних речовин, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і показати негативні наслідки їхньої дії на організм підлітка, впливу на сімейне та суспільне благополуччя  Навчити підлітків оцінювати ситуації ризику, приймати відповідальне рішення та протистояти соціальному тиску  Сформувати у юннатів уміння і навички ведення просвітницької роботи серед однолітків щодо здорового способу життя.
Перегляд файлу

 

Тренінгове заняття

„Ми за здоровий спосіб життя”

 

Тема: Здоров’я – цінність нашого життя. Твій вибір, твоя відповідальність.

 

Мета: сформувати у підлітків навички здорового способу життя та відповідальне ставлення до власного здоров’я, допомогти набути комунікативні якості та компетентність у вирішенні проблем здорового способу життя; формувати у учнів відповідальну внутрішню позицію щодо свого здоров’я, життєві цінності; розвивати самостійне варіативне творче мислення; підвищити рівень поінформованості підлітків їз проблем пов’язаних з негативним впливом алкоголю, нікотину та інших наркогенних речовин; учити розв’язувати проблемні ситуації, внутрішній конфлікт.

 

Завдання:

  • Поінформувати учасників про поняття здорового способу життя та фактори, що впливають на формування здоровя
  • Актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності досягнення й збереження його
  • Сформувати у підлітків прагнення займати активну життеву позицію
  • Пробудити самосвідомість, розуміння сутності проблеми здоровя
  • Сприяти визначенню власних духовних цінностей
  • Розвинути здатність і прагнення діяти
  • Розкрити причини вживання наркотичних речовин, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і показати негативні наслідки їхньої дії на організм підлітка, впливу на сімейне та суспільне благополуччя
  • Навчити підлітків оцінювати ситуації ризику, приймати відповідальне рішення та протистояти соціальному тиску
  • Сформувати у юннатів уміння і навички ведення просвітницької роботи серед однолітків щодо здорового способу життя.

 

Хід заняття.

 

І Оголошення теми і мети заняття.

Тема сьогоднішнього заняття: „Здоровя – цінність нашого життя”. Поговоримо ми про здоровя, активну життеву позицію, спробуємо визначити власні духовні цінності та їх вплив на наше життя.

 

ІІ Мотивація діяльності.

Вправа „Знайомство”

По черзі кожен називає своє імя та розповідає про себе: „Я цікавий тим, що...”

 

Обговорення правил спілкування в групі:

  • Слухати і чути
  • Бути активним
  • Говорити тільки за темою і тільки від свого імені
  • Не критикувати, кожен має право на власну думку
  • Взаємоповага
  • Говорити коротко, по черзі
  • Правило піднятої руки

 

Вправа „Перевтілення”

Мета: сприяти усвідомленню учнями власного „я” та кращому відчуттю інших людей.

Учасники сідають у коло. Ведучий говорить про те, що знайомство продовжується, і пропонує закінчити речення:

  • Якби я був книжкою, то був би... (детективом, словником, романом тощо)
  • Якби я був явищем природи... (вітром, сонцем, буревієм тощо)
  • Якби я був музикою... (романсом, класикою, джазом тощо)
  • Якби я був лікарем... (терапевтом, лором, хірургом тощо)

 

ІІІ Робота над темою заняття

Інформаційне повідомлення „Що таке здоровя?”

Здоровя – це спосіб життя людини. Це той стиль, який людина обирає для себе, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. Давно доведено, що все, що робить людина відбивається на стані її здоровя. Міцне здоровя – це постійний процес роботи над собою. До нього людина може йти будучи зовсім здоровою чи навіть інвалідом. Воно залежить від цілей життя людини, її інтересів і звичок. Людина в житті може йти двома шляхами: один веде до її здоровя, інший – від здоровя. Сьогодні ми спробуємо скласти свій шлях до здоровя, а от у якому напрямку до нього йти обирати вам!

Що таке здоровя?

Здоровя – це стан повного фізичного, соціального і психічного благополуччя, а не лише відсутність хвороб чи немічність

Здоровя це утримання від вживання алкогольних напоїв і паління.

Здоровя – значить бути щасливим.

Здорова людина – це така людина, яка житте радісно і охоче виконує обов’язки, які покладає на неї життя, та повністю реалізує свої фізичні і розумові здібності.

Здоровя – це відчуття радості від того, як ти виглядаєш

Здоровий спосіб життя – це такий спосіб, який зберігає і поліпшує здоровя.

 

Вправа „Інопланетяни на Землі”

Інопланетяни потрапили на землю і з’ясували, що багато людей курять, п’ють та вживають наркотичні речовини. У них на планеті такого немає, всі дбають просвоє здоровя. Їх це дуже здивувало. Давайте їм розповімо причини цього. Учасники діляться на 3 групи і кожна відповідає на своє питання: „Чому люди палять?”, „Чому вживають алкоголь?”, „Чому вживають наркотичні речовини?” 5 хвилин на обдумування.

 

Вправа „Модель здоровя”

Учні розбиваються на групи. Кожній групі пропонуєтьсястворити модель здоровя, в яку можуть входити всі складові здоровя. Групи представляють свої моделі. Після представлення учасникам пропонюється обмінятися моделями. Далі групи руйнують чужі моделі, тобто зображують чинники, що руйнують здоров’я

Питання для обговорення.

Що ви відчували, коли руйнували чужу модель здоровя?

Чи легко відновити зруйноване? (Висновок: Відновити важко, тому треба берегти, що маємо)

Це завдання проведене не випадково. Одним з чинників, що руйнують здоров’я, є шкідливі звички: вживання алкоголю, надмірний перегляд телепередач, куріння, вживання наркотичних речовин, переїдання тощо.

 

Вправа „Криниця”

Мета: сприяти створенню доброзичливої атмосфери в групі, формуванню установок на пізнання себе.

Викликаємо 4-х добровольців, з них обирається один, який отримує завдання побудувати з сірників криницю, а інші повинні заважати йому, ставити запитання, оточити з усіх боків, набридати, відволікати, але при цьому не штовхати її. Час 10 хвилин.

Обговорення асоціацій і відчуттів, які визвала ця гра.

Запитання для „будівничого”:

  • Чи важко було будувати криницю?
  • Що ти відчував будуючи криницю?
  • Чи була у тебе особиста установка?

Запитання для інших учасників:

  • З чим асоціюється ця гра?

 

 

 

Вправа „Як розпорядитися своїм життям?”

Мета: навчити учасників визначити власні духовні цінності, вплив духовних цінностей на своє життя.

Ця гра допоможе кожному знайти відповідь на питання „Як розпорядитися своїм життям?”

На початку гри прошу кожного написати своє імя на 10 папірцях, які вам роздали. Кожен з цих папірців репрезентує якусь вашу частку: вашу енергію, ресурси, час, інтереси, ідентичність. Протягом кількох хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати вас, отже кожен має витратити їх з користю.

Через хвилину перед кожним постане вибір „витратити” чи „заощадити” папірці. На продаж буде виставлено різноманітні товари по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що, коли закінчаться папірці, вже нічого не можна буде купити. Усі покупки можна роботи лише коли товари пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж уже виставлено наступну пару.

Пара 1. Чудова квартира або будинок (1 папірець)

             Новий автомобіль на вибір (1 папірець)

Пара 2. Повністю оплачена поїздка на канікули терміном на 1 місяць у будь-яку країну світу разом з другом (2 папірці)

               Повна гарантія того, що людина, з якою б тобі хотілося одружитися вже сьогодні, обов’язково одружиться з тобою у майбутньому (2 папірці)

Пара 3. Стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном на 2 роки (1 папірець)

               Мати одного справжнього друга (2 папірці)

Пара 4.  Закінчити престижний університет (2 папірці)

               Заснувати прибуткову компанію (2 папірці)

Пара 5.Мати щасливу сімю (3 папірці)

             Здобути всесвітню славу (3 папірці)

Тим, хто вибрали щасливу сімю повертаються 2 папірці, як винагорода.

Пара 6. Можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 папірець)

                Відчуття задоволення протягом всього життя (2 папірці)

Пара 7. Пять років безмежної фізичної насолоди (2 папірці)

             Любов та повага тих людей, які для тебе є найдорожчими (2 папірці)

Ті, хто вибрав 5 років фізичної насолоди сплатіть ще один папірець (якщо він залишився), оскільки за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку.

Пара 8. Чиста совість (2 папірці)

              Здатність досягти успіху в тій сфері, де більше цього прагнеш (2 папірці)

Пара 9. Створити диво для того, кого любиш (2 папірці)

             Можливість прожити заново (або повторити) одну подію з власного минулого життя (2 папірці)

 

Більше не дозволяється робити покупки, ті папірці, що не були використані знецінюються.

Запитання для обговорення:

  • Яка покупка подобається вам понад усе? Чому?
  • Чи шкодуєте ви, що зробили якусь покупку? Чому?
  • Чи хотілося б вам змінити правила гри? Чому?
  • Чому навчила вас ця гра?

 

Наші духовні цінності впливають на те, як ми витрачаємо свій час та ресурси. Правила гри можна змінити, але життя – це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте в минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості залишаться відкритими для тебе через тиждень або через рік. Тобі завжди бракуватиме часу. Варіантів вибору, грошей, можливостей тощо. Ти повинен будеш платити за кожен свій вибір у житті – і часто ця плата буде перевищувати твої сподівання.

 

 

 

Розповідь „Історія морських зірок”

Якось один чоловік ішов вздовж морського узбережжя. Він помітив, що на берег за ніч викинуло величезну кількість морських зірок і просто гуляв. Пройшовши далі, він помітив дівчинку, яка старанно збирала морських зірок і кидала їх у море. Від подиву чоловік зупинився на мить, а потім запитав: „Навіщо ти кидаєш їх у море?”. „якщо я залишу їх на березі, то сонце висушить їх і вони загинуть, а я хочу, щоб вони жили”, - відповіла дівчинка. Так їх цих зірок на березі мільярди, що ти можеш зробити?” Дівчинка на хвилину замислилася над його словами, а потім повільно нахилилася підняла ще одну морську зірку і кинула її в море. Повернулася і усміхнено сказала: „Можливо ви маєте рацію, але саме для цієї зірочки я змінила життя”

Тож, кожен з вас здатний допомогти іншому обрати правильний безпечний життевий шлях. Для цього ми проведемо наступну гру.

Вправа „10 заповідей здоровя”.

Мета: звернути увагу на власні звички та необхідність здорового способу життя, закріплення знань, отриманих на занятті.

Учасники діляться на підгрупи.

Пропоную уявити себе мудрецями, які жили у давнину, і, спілкуючись у групах, розробити 10 настанов-заповідей для зміцнення здоровя.

(групи репрезентують свої настанови)

Запитання для обговорення:

  • Як ви розумієте вислів: „Якщо є сумніви – утримайся”
  • Чи важко було виконувати цю вправу? Чому?
  • Що дає робота над цією вправою?

 

IV Підведення підсумків заняття.

Вправа „Запитання-відповіді”

Мета: підведення підсумків тренінгу, перевірка набутих знань.

Розділити учасників на 4 групи. Запитання 1 на кожну групу.

  1. Для чого нам здоров’я?
  2. Що заважає людям бути здоровими?
  3. Що шкодить здоров’ю?
  4. Від чого чи від кого залежить стан здоров’я?

 

Вправа „Мої враження”

На аркушах червоного кольру написати свої позитивні враження від тернінгу, а на аркушах жовтого кольру – побажання щодо поліпшення нашої роботи або те, що не сподобалося і чому.

 

Прикінцеве слово. „Все залежить від вас”

Колись давно у стародавньому Китаї жив пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум та минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками.

Аж ось пройшов по всій країні розголос, що неподалік від кордону зявився чернець, розумніший за всіх на світі. Дойшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він, як може якийсь ченець називатися найрозумнішою людиною в світі? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до свого палацу. Сам же задумав його обдурити: „Я візьму у руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо скаже. Що мертве – випущу його.”

І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім захотілося подивитися двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому стулі, тримаючи за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися і до зали ввійшов маленький худорлявий чоловік. Він привітався до мандарина і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло посміхаючись, мандарин проказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?”. Мудрець трохи подумав, посміхнувся і відповів: „Усе в твоїх руках!”. Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю. Радісно тріпочучи яскравими крильцями.

Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватися про своє здоровя і чм буде ваше майбутнє щасливим і безтурботним.

 

Вправа „Кроки до здоров’я”

Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім зробити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули і про що дізналися, пропоную вам розробити власний шлях до здоровя, зробити перші кроки на цьому шляху. А от який шлях оберете ви – покаже саме життя. Я роздам вам паперові сліди, на яких ви напишете власні кроки до здоровя. Можливо хтось захоче повторити ваш шлях. А тепер крокуйте на шляху до здорового і щасливого майбутнього. Усе у ваших силах. Бажаю удачі! До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку