Розробка занять математичного гуртка " Розумнички"

Про матеріал
Мета цієї розробки допомогти педагогам організувати позакласну роботу та поглибити знання з математики, розвивати пізнавальну активність,логічне мислення, кмітливість,креативність, вміння розв'язувати нестандартні математичні завдання,розвивати творчі здібності дітей.
Перегляд файлу

                                            

 

 

 

 

 

 

ДИДАКТИЧНИЙ         МАТЕРІАЛ

 

 

З     МАТЕМАТИКИ

 

 

ДЛЯ     ЗАСІДАНЬ       КЛУБУ

 

 

 

“ Р О З У М Н И Ч К И “

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            

 

 

 

 

                                                         Вихователь  Котелевської  гімназії  №1

                                                                    імені  С. А. Ковпака

                                                                          Шокало   Н. М.

 

                                                                         

                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАСІДАННЯ №1

 

 

 1,   .Батька одного громадянина звуть Микола Петрович, а сина цього громадянина Олексій Володимирович. Як звуть громодянина?(Володимир Миколайович)

 

 

  2,.Пиріг прямокутної форми  двома відрізками розділи на 4 частини так, щоб дві із них були чотирикутної форми, а  дві трикутної.

 

 

3,.У колесі 12 спиць Скільки проміжків між спицями?

 

 4,Скільки проміжків між  5 стовпами, якщо вони розміщені у ряд по прямій , по колу.
   (Виясняємо закономірність , якщо по колу ,то скільки  кілочків,стільки й проміжків, якщо ж по прямій, то маємо на 1 проміжок  менше).

  

    5,.Олег і Петрик живуть в одному будинку.Піднімаючись на свій поверх,  Олег проходить у три рази більше сходів, ніж Петрик, який живе на третьому поверсі. На якому поверсі живе Олег?

(Якщо Петрик проходить 2 проміжки, то Олег 2х3=6(пр.), значить на 7 поверсі).

 

 

 6,Троє хлопчиків  зіграли три партії в шахи. Скільки партій зіграв кожний?

 (По дві  партії)

 

 

 

                                           ЗАСІДАННЯ №2

 

 

   1.На  сковорідці  розміщується 2 шматочки хліба. На піджарювання шматочка з однієї сторони потрібно 1 хв. Як піджарити  за 3 хв три шматочки з обох сторін?

 

  

  2.Стоять 6 склянок, перші три з них із водою. Як  зробити,щоб пусті склянки і склянки з водою  чергувалися. Дозволяється брати тільки одну склянку.

 

 

  3.Катруся живе на  10 поверсі, а Оля на 4.  У скільки разів Катрусі треба більше пройти східців, ніж Олі? ( у 3 рази).

 

 

  4.Скільки потрібно зробити розрізів,щоб розпиляти  семиметрову колоду на частини  завдовжки 1м кожна?( Розрізів буде на 1 менще, тобто 6).

 

 

   5.Як можна записати  10 трьома одиницями?

   ( 11-1=10)

 

   6.Як можна записати 100 за допомогою п’яти одиниць і знаків дій?

   (111-11=100)

 

   7,Мама з сином їхали в електричці. Мама запитала сина «В якому по порядку вагоні ми їдемо?» Син відповів «У шостому, якщо лічити з голови поїзда або у третьому , якщо лічити з хвоста».Скільки вагонів у електричці? (8)

 

 

 

                                   ЗАСІДАННЯ № 3

 

 

   1.Назви всі трикутники, чотирикутники і п’ятикутники у зображенні п’ятикутної зірки.

 

 

 2.Колоду можна розпиляти на  дві частини за 3 хв. За який час цю саму колоду можна розпиляти  на 3 частини, на 5 частин?

 (6хв, 12хв.)

 

 

 3.У будинку 5 поверхів. Між поверхами по 20 сходинок. Скільки сходинок у будинку?

 

 

  4.Як з трьох сірників, не ламаючи їх зробити 4?

 

 

  5.Загадка. Чим більше із неї береш, тим більша вона стає,( Яма)

 

 

  1. Як  можна записати число 8  п’ятьма п’ятірками?

  (5+5+5)*5+5=8

 

   7.Водій автомашини має двох сестер, але вони не мають брата. Як це може бути? (Водій - жінка).

 

 

   8.На одному березі 2 дорослих і 2 хлопчики.У човні може плисти або 1 дорослий  або 2 хлопчики. Як їм усім переправитись на другий берег?

  

 

 

 

                                        ЗАСІДАННЯ №4

 

 

  1. Як у кімнаті можна поставити два стільці так, щоб біля кожної стіни стояло по  одному стільцю?

 

     2.Палиця має 2 кінці. Скільки всього кінців у двох з половиною палиць?

 

     3.Сестра старша від свого брата на 5 років. На скільки вона буде старша від нього  через 6 років?

 

     4.Стрічку довжиною 24 м розрізали на рівні частини. Яка довжина однієї частини, якщо зроблено 5 розрізів? (4м)

 

     5.Під час спорудження паркану  поставили по прямій 10 стовпів, відстань між якими 2м. Яка довжина паркану?(18м).

 

  6.У класі 37 учнів. Чи можна стверджувати,що серед них є хоча б 2 учні, прізвища яких починаються з однієї й тієї ж букви?

 

  7.У трьох пакетах було порівну горіхів. Коли з  кожного пакета взяли по 6 горіхів, то в них стало стільки горіхів, скільки раніше було в двох пакетах. Скільки горіхів було в кожному пакеті спочатку?(18)

 

 

  8.У мішку 100 кг зерна. Як поділити це зерно на дві частини, щоб у одній було на 20 кг більше, ніж у другій? (40кг і 60кг).

 

 

 

 

 

 

                               ЗАСІДАННЯ №5

 

 . 1, 22 грудня ніч довша за день на 10 год. Скільки триває ніч і скільки  день

            22 грудня? (24-10)*2=7год.

 

  

2,.Марійка пішла до школи на  2хв раніше від Клави, а Клава - на 2 хв раніше від Зої. Хто вийшов раніше - Марійка чи Зоя і на скільки  хвилин? ( Марійка, на 4хв.)

 

 

 3.У  бджоли очей стільки, як у тебе, та ще стільки, та ще півстільки. Скільки очей  у бджоли? (6)

 

 

  4,Ставок, біля якого ростуть чотири дуба треба розширити, вдвічі збільшити площу,але зберегти квадратну форму і зробити це так, щоб дуби стояли на березі нового ставка.

 

5,   Гуси з вирію летіли                             Якщо нас порахувати,

          І в зеленім лузі сіли,                           Й скільки є,ще раз додати,

           Їх побачив Єлисей                             А до того половину,   

        - Добрий день вам, сто гусей!               Ну, а потім четвертину,

 

         Нас не сто!-  сказав вожак,                  Та пристав би ти до нас,

         Найповажніший гусак,                         То було б вже сто якраз.

        - Скільки ж вас?- хлопчак питає,           Ой ,скажіте, любі друзі,

  • Хто кмітливий- відгадає!           Скільки ж їх було у лузі?

                                                                                В. Жилін.

 

                       (36 гусей)

 

 

 

                                      

                                          ЗАСІДАННЯ № 6

             

 

    1.Як розставити в кімнаті 16 стільців, щоб біля кожної з чотирьох стін стояло по 5 стільців?

 

2,Склади з дванадцяти однакових паличок 4 рівних квадрати. Забери 2 палички так, щоб утворилось 2 квадрати.

 

 

 

      4.Кріль  важить 2кг та ще стільки, скільки важить його половина. Скільки важить кріль? (4)

 

 

 

  5.Трійка коней пробігла 12 км. Скільки кілометрів пробіг  кожний кінь?

 

 

  6.Василько написав на папірці число 89 і сказав Тані : « Не виконуючи ніяких записів, зменш це число на 21»Таня відразу розв’язала задачу. Як вона це зробила?

 

 

 7.Число 27 записати однаковими цифрами( трійками, четвірками).

 

         3х3х3=27       (4+4)х4-(4+4:4)=27   

 

 

 

 

 

                                      ЗАСІДАННЯ № 7

 

 

  1.Знайти  два такі числа, добуток яких 24 і частка від ділення більшого числа на менше також 24. (24, 1).

 

 

2.Драбина має 17 щаблів. На який щабель  треба піднятися, щоб бути посередині драбини?

                                                            

  3.Число 27  записати однаковими цифрами: п’ятірками

   (5х5+(5+5):5=27

 

  4.Чи можна поділити три апельсини між двома батьками і двома синами

   так, щоб кожному дісталося по апельсину?

  ( Так, якщо      це будуть  батько, син, онук)

 

 

  5.Летіла зграя гусей, одна гуска попереду, а  дві позаду. Одна  гуска позаду, а дві попереду. Одна гуска між двома і три в ряд. Скільки було гусей?

 

 

   6.У п'яти ящиках лежить однакова кількість яблук. Якщо з кожного ящика вийняти  по 60 яблук, то у всіх ящиках залишиться стільки яблук, скільки раніше було у двох ящиках. Скільки яблук було в кожному ящику спочатку?

 

 

  7.Щоб визначити масу дитини в кілограмах,що відповідає нормі, треба її зріст, виражений в дециметрах збільшити в 4 рази. Перевір, чи відповідає нормі твоя маса.

 

 

 

 

                                        ЗАСІДАННЯ № 8

 

  1. Віра, Марійка і Люба — сестри. Марійка молодша від Віри

 на 3 роки. А   Люба  молодша від Марійки - на  4 роки. Скільки років кожній сестрі, якшо Любі -5 років?

         (12, 9,5).

 

    2.У класі є дівчатка, які або чорняві, або мають коси.

      - Чи може бути білява дівчинка без кіс? -

      - Чи може бути чорнява дівчинка з косами? -

      - Чи може  бути білява дівчинка з косами? +

      - Чи може бути  чорнява дівчинка без кіс? +

 

 

   3.У пакеті є по 5 цукерок однакової форми двох сортів. Яке найменше число цукерок треба вийняти,  щоб серед них  були принаймні:

  • 2 цукерки одного сорту (3)
  • 2 цукерки різних сортів (6)
  •  2 цукерки  одного сорту і 2 цукерки іншого ( 7)

 

 

  1. В одному будинку живе  троє дівчат- Таня,  Клава  і Люда. Одна з них - співає у хорі, друга навчається у танцювальному гуртку, третя — грає на фортепіано. Відомо,що

- подруга Клави з радістю сказала: « Вчора я вивчила новий танок»

- подруга піаністки  сказала:  «Ти б, Людо,  могла б добре акомпонувати нашому хору».

Назви ім’я дівчинки і чим вона займається.

(Люда - грає, Таня — танцює, Клава - співає.)

 

     5.У  класі 30 учнів ходить до ГПД, з них  12 дівчаток. Всього у класі 19 дівчаток. Скільки   всього  учнів у  класі, якщо всі хлопчики ходять до ГПД?(37)

 

                                            ЗАНЯТТЯ № 9           

 

   1.Онук запитав у дідуся:  «Скільки тобі років?» Дідусь відповів: « Якщо проживу половину того, що прожив, та ще 1 рік, то мені буде 100 років» Скільки років дідусеві? (66 р.)

 

 

  2.Хлопчик допомагав батькові пиляти колоду. Вони розпиляли її на 5 частин. Одне розпилювання тривало 3 хвилини.Скільки часу вони витратили, щоб розпиляти колоду? (12 хв.)

 

  3.Що важче: кілограм заліза чи кілограм  пір’я?

 

   4.Щоб зварити 1 кг м’яса, потрібна 1 год. За який час звариться півкілограма м’яса?

 

 

  5,Два хлопчики грали в шахи 1 год 20 хв.Скільки хвилин грав кожен із суперників?

 

6.Одна сторона квадрата дорівнює 5 см, а друга- на 2 см  більша. Який периметр квадрата? (У квадрата всі сторони рівні).

 

7,Термометр показує 15 градусів. Яку температуру покажуть два таких термометр

 

8. Є посудини 5л і 3 л.  Як ними набрати 4л води?

 

 9.Буханка хліба  важить  півкілограма і півбуханки. Скільки важить ціла буханка?(1кг)

 

 10..Коли чапля стоїть на одній нозі, вона важить 3кг. Скільки буде важити чапля, якщо вона стане на  дві ноги?

 

11,.Який рік тягнеться 1 день? (Новий рік)

doc
Додав(-ла)
Шокало Надія
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку