ПНЗ «Будинок дитячої та юнацької творчості Заводського району» м. Запоріжжя
Розробка занять художно естетичного напряму колектив естрадного танцю «Ексклюзив»
керівник гуртка Ченцова Наталія Борисівна
Розробка заняття № 3 Тема заняття: «Вивчення та вдосконалення вправ “колесо”, “рондат”».
Мета заняття:
– навчальна: допомогти вихованцям правильно використовувати власне тіло; сприяти вивченню хореографічних комбінацій із використанням вправ “колесо” та “рондат”;
– розвивальна: вдосконалювати основні рухи (термінологія та виконання); розвивати рухливість опорно-рухового апарату, силу м’язів, координацію всіх частин тіла, витривалість, дихання, зміцнення м’язового апарату;
– виховна: розвивати вміння працювати в колективі, викликати інтерес до акробатичних трюків.
Завдання заняття: закріпити порядок і правила виконання рухів; проконтролювати ступінь засвоєння основних умінь і навичок виконання трюку «колесо», а також вивчених і сформованих на попередніх заняттях трюків «колесо» на передпліччі та «рондат»; застосувати отримані знання й уміння для розкриття сценічного образу у виконанні танцювальних етюдів, композицій.
Методи: словесні, наочні.
Тип заняття: формування практичних умінь і навичок.
Обладнання: хореографічний зал, танцювальні станки, дзеркала, мати спортивні, музичний центр, флеш-накопичувачі, диски.
Інструктажі з безпеки життєдіяльності: запобігання травмам під час виконання зазначених вправ.
Хід заняття
1. Підготовча частина
1.1. Перевірка підготовки вихованців до заняття
1.2. Перевірка присутніх
1.3. Бесіда з правил безпеки життєдіяльності
Кожна вправа виконується зі страховкою педагога або дітей старшого віку.
1.4. Уклін
1.5. Повідомлення теми і мети заняття
1.6. Розігрів на середині залу
Типи вправ: для м’язів ніг, для м’язів рук; для м’язів спини; вправи на підлозі.
Етапи виконання вправ:
1. Розкриття ступнів ніг із природної позиції в першу й знову в першу природну позиції (у зворотному порядку, лежачи на спині, руки заведені під голову).
2. Натягування ніг до самих кінчиків пальців ступнів і виведення їх у положення на п’ятки (ноги паралельно).
3. Пасе.
4. Жабка (вправа на гнучкість).
5. Гойдалки – вправа на розвиток підйому ступні («фрог-позішн») (сидячи підтягнути ноги, коліна на підлозі, нахиляння корпусу); шпагати; вправи на гнучкість («кільце», «кошик», «місток»); «гой-дай» (перекачування на спину з упору навшпиньки); «берізка» (стійка на лопатках); віджим від підлоги.
2. Основна частина
2.1. Повторення трюкових вправ: колесо, стійка на передпліччі, стійка на руках
2.2. Засоби виконання
Стійка на передпліччях
З упору, присівши, поштовхом ніг вийти в стійку на передпліччях, згрупувавшись; потім, розгинаючи ноги, виконати стійку. У стійці зберігати вертикальне положення. Способи виконання: поштовхом однієї та махом іншої ноги; силоміць з упору, присівши, і з упору, зігнувшись.
Стійка на руках
Поштовхом однієї та махом іншої ноги; з упору, присівши, поштовхом двома ногами; силоміць з упору, присівши, й упору, зігнувшись; з упору, лежачи поштовхом.
2.3. Напрацювання техніки
На середині зали: вправи для м язів спини: «берізка», «берізка – х- метелик», «човник», «кошик».
Вправи на гнучкість і розвиток танцювального кроку:
– розтягування шпагатів на підлозі;
– розвиток рухливості суглобів;
– вправи на силу м’язів рук і шиї;
– стійка на голові.
Вправи по діагоналі:
– колесо (див. рис. 1);
– стрибок нарізно з позиції присяду;
– колесо з підйому на передпліччі (див. рис. 3);
– колесо з коліна;
– колесо в затяжці (див. рис. 4);
– рондат (див. рис. 2).
2.4. Постановча робота: танок «Ти мрій»
Використання трюків «колесо», «рондат» у танці
3. Заключна частина
3.1. Закріплення отриманих знань і вмінь
1. Вправа «Знаю. Хочу навчитись. Навчився» (вихованці висловлюють свою думку стосовно вивченого на занятті, озвучуючи позицію «навчився»).
2. Вправа «Мікрофон».
3.2. Аналіз роботи та результативність засвоєння нового вивченого матеріалу вихованцями
3.3. Домашнє завдання
1. Навчитися відчувати м’язи та розрізняти «болить» і «тягне».
2. Уклін. Вихід із залу.
Рис. 1. «Колесо» Рис. 2. «Рондат»
Рис. 3. Колесо з підйому на передпліччі Рис. 4. Колесо в затяжці
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
1. Далькроз Ж. Э. Ритм. Его воспитательное значение для жизни и искусства: Шесть лекций / Перевод с нем / Ж. Э. Далькроз. – Москва : Театр и искусство, 1907. – 120 с.
2. Лисицкая Т. С. Аэробика на все вкуси / Т. С. Лисицкая. – Москва : Просвещение : Владос, 1994. – 92 с.
3. Ростовцева М. Ю. Музыкально-ритмическое воспитание в профессиональной подготовке студентов, специализирующихся на гимнастике: метод. разработка для студентов ГЦОЛИФК / М. Ю. Ростовцева. – Москва : ГЦОЛИФК, 1989. – 28 с.
4. Фізичне виховання в контексті сучасної освіти: Матеріали VI регіональної методичної конференції. – Київ : НАУБ, 2011. – С.124–126.
5. Харун О. С. Общие принципы построения хореографии в аэробике / Харун О. С., Хачатрян В. В. – Київ : НАУ, 2011. – С. 146–148.