Заняття №6
(Спільно діти з батьками).
Тема: Співпраця батька та дитини.
Інструментарій: аркуші паперу з написаними на них словами, аркуш ватману, фломастери.
1. Розминка.
Вправа «Привітатись частинами тіла» (учасники стоять у колі).
Ціль: підвищення емоційного фону, встановлення тактильного контакту.
Інструкція: Ну, що ж, словами ми з вами привіталися, а тепер привітаємося частинами тіла. Необхідно привітатися всіма учасниками і зробити це якнайшвидше.Пропонована послідовність: «Долонь-лікоть-плече-стопа-коліно-стегно. (10 хв).
Вправа "Паровозик я + хороший".
Мета: підняття самооцінки кожного учасника та загального емоційного тла групи.
Інструкція: Всім стати один за одним і покласти один одному руки на плечі. Першим постає ведучий тренінгу. «Паровозик» починає рухатися кімнатою. Ведучий перший каже: "Я (називає своє ім'я) хороший". Після цього гурт хором каже: «Звичайно!». Так продовжується далі, поки кожен із учасників не назве себе добрим і не отримає підтвердження від групи. Головна умова вправи – говорять і голосно. (10 хв).
2. Основна частина.
Вправа «Спільна творчість»
Ціль: актуалізація цінності сім'ї.
Інструкція: Батько та дитина перетворюються на будівельників. Психолог заздалегідь виготовляє з паперу цеглу (вирізати прямокутники). Батькові та дитині необхідно побудувати будинок із цегли. При цьому на кожній цеглині необхідно написати, або намалювати те, що необхідно для міцного надійного будинку. При цьому під будинком мається на увазі сім'я. Наприклад, слухняність, допомога, любов, турбота, увага тощо. буд. Цеглини приклеюються на ватман. (20 хв)
Вправа "Посварилися".
Мета: навчити дітей передавати емоції (злість, гнів, образу) з допомогою невербальних засобів спілкування – міміки, і навіть управляти своїми емоціями.
Інструкція: Батько та дитина стають спиною один до одного і зображують на обличчі емоції гніву та агресії на кривдника. Сильно сильно надувають щоки. Далі ведучий каже: Ви посварилися. Вам не вистачає спілкування з мамою (татом). Ви хочете помиритись. Для того, щоб це зробити, потрібно повернутись один до одного. Обережно пальцями «здути» надуті щоки скривдженого, образа і злість лопнуть як повітряна кулька. Засміятися та обійнятися». Виконується з кожною родиною по черзі. (10 хв.)
Вправа «Колаж сім'ї».
Ціль: Згуртування членів сім'ї.
Інструкція: батько та дитина спільно виконують колаж своєї сім'ї, використовуючи вирізки з журналів (30 хв.)
Обговорення вправи: Кожна сім'я представляє свій колаж. Інші члени групи можуть ставити уточнюючі питання (10 хв).
Завершення.
Вправа «Оплески»
Мета: вправа дає емоційний підйом учасникам, підтримку кожному, розуміння «закінченості» виконаної роботи.
Інструкція: Ведучий починає тихенько плескати в долоні, дивлячись на одного з учасників та поступово підходячи до нього. При цьому гучність оплесків посилюється. Коли учасник приєднається до оплесків ведучого, вони стають знову тихими. Потім цей учасник починає плескати разом із ведучим (спочатку тихо) вибирає із групи наступного, кому вони аплодують удвох уже голосно.Третій приєднується до попередніх і починає тихо, доки не вибере четвертого і т.д. Останньому учаснику аплодує вже вся група. Спочатку бавовни будуть звучати тихо, а потім ставати сильнішими і сильнішими при цьому кожен учасник вибере того, кому він аплодує і так, по черзі, всі отримають оплески. Останньому аплодуватиме вся група.
Обмін почуттями, враженнями від заняття (10 хв)