Розробка заняття на тему: "Зd моделювання — це просто! Знайомство з онлайн-ресурсом Tinkercad. Продовження. ч. 3"

Про матеріал
Даний матеріал містить опис особливостей роботи в онлайн-ресурсі Tinkercad зі смартфона та продовження знайомства із основами 3д моделювання.
Перегляд файлу

Первомайський ЦНТТУМ

Гурток «Радіоелектронне конструювання»

Керівник гуртка Семенова Олена Анатоліївна

 

Розробка циклу занять:

 

Тема: «Зd моделювання — це просто! Знайомство з онлайн-ресурсом Tinkercad. Продовження. ч. 3»

 

Мета: оволодіти основами 3д моделювання за допомогою онлайн-ресурса, виховувати самостійність, увагу, спостережливість, розвивати просторове уявлення.

 

Обладнання: ПК або смартфон з доступом в Інтернет-мережу.

 

Хід заняття

 

1. Вступ.

 Досить часто за різних причин ми не маємо змоги працювати з персональним комп“ютером, але завдяки онлайн-ресурсам, таким, наприклад, як Tinkercad, ми маємо можливість моделювати в будь-якому місці і практично в будь-яких умовах: в дорозі, в ліжку, в черзі… В цьому нам допоможе смартфон :), звичайно, із доступом в інтернет-мережу.

 

2. Основна частина

 Продовжуємо знайомство з Tinkercad знову із нового заходу на сайт, але на цей раз хочу відмітити особливість роботи зі смартфона.

 Одразу раджу вам натиснути три вертикальні крапочки в верхньому кутку і в ось такому вікні , в рядку «Версия для ПК» поставити «галочку». Тоді ви можете вільно працювати із ресурсом.

 Звичайно, з телефона працювати не так зручно, як із комп“ютера, але можливо. Це перевірено особисто :), адже є кілька проєктів, зроблених саме зі смартфона, наприклад, ось цей:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Займає більше часу і потребує більше нервів та терпіння :), але при необхідності та бажанні можна моделювати. :)

 До речі,  моделювання нас вже зачекалось! :) Продовжуємо ..

 Отже, ми зупинились на тому, що згрупували нашу модель:

 Як бачите при групуванні отримуємо модель із спільним для всіх елементів кольором. Але нас це в нашому випадку не влаштовує. Як же бути?

 Хто ще не розібрався з цим самостійно, давайте згадаємо, як ми змінювали колір фігури… Пам“ятаєте? Так, у вікні властивостей фігури. На фото це вікно якраз відкрите  і там є  червоного кольору коло з написом «Тело».

 При натисканні на це коло відкривається додаткове вікно з можливістю змінити колір. В ньому є смугастий різнокольоровий квадратик і якщо поставити «галочку» біля напису «Разноцветный»…. То здійсниться диво :) - всі елементи згрупованої фігури набудуть власних кольорів.

 В принципі, можна було б на цьому зупинитись — адже ми отримали приблизно потрібну на вигляд модель. Але давайте ще попрацюємо із нею, щоб побачити інші можливості.

 Для початку можете «покрутити» модель, тобто, розглянути її з усіх боків за допомогою «кубика огляду» :) - бачите його в лівому кутку? На ньому написи та стрілки з усіх боків. Зупинимось на вигляді «Снизу».             

 А якщо нам потрібен цілий «низ», а не із кольоровими дірочками…?

 Як гадаєте, що тоді треба зробити?

 А треба повернутись до того моменту, коли ми встановлювали позиції циліндра відносно лінійки і її координат…             

 Пам“ятаєте цей момент? Стрілки на «зелених» полях — це координати. В даному випадку х=5 та у=5, але є ще одна — z, яка дорівнює 0. Це координата фігури відносно нашої робочої площини.

 Давайте подивимось, що відбуватиметься, коли її змінити. Для початку давайте розгрупуємо нашу модель. Потім знайдемо координату  z для зеленого циліндра і змінимо її на -5. Як думаєте, що зміниться?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 На перший погляд, нічого… Але подивіться отак:

 Бачите різницю? Жовтий та червоний циліндри знаходяться врівень, тобто точно на поверхні робочої площини. Але зелений трішки виглядає знизу - «вріс» :).

 

 

 

 

 

 Тобто, зміною координати  z = -5 ми на 5 одиниць опустили циліндр відносно нашої робочої площини. Якщо розглядати її як водну поверхню, то ми «занурили» циліндр на 5 мм нижче поверхні води. Тепер якщо ми змінимо коодинату на 2мм, то …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Наш циліндр піднявся… Він ще «утоплений» знизу в нашу прямокутну основу, але ось так це виглядає відносно поверхні площини, якщо циліндр прибрати трошки вбік:

 Він «плаває» у повітрі на відстані 2 мм від поверхні робочої площини.

 Якщо ми тепер застосуємо наші набуті ще на першому занятті знання:

 

1  крок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 крок  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 То отримаємо виріз круглої форми у прямокутній основі.

 Тепер, власне, ваше завдання… Сподіваюсь, воно буде для вас дуже легким!

1. Дайте відповіді на запитання: які операції були проведені на 1 кроці і на 2 кроці.

2. Створіть 3д модель стакана :).

Приклад:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 А для особливо бажаючих можна ускладнити завдання: створити 3д модель чашки для кави чи чаю із ручкою! :)

 Бажаю успіхів та приємного моделювання! :)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ірина Ткач Григорівна
    Вітаю. Я так вдячна вам за матеріал! А конкретно, за пораду, як працювати з мобільного. Але ще виникає запитання: а як на мобільному виділити об'єкти для групування? От саме "виділити"?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 січня 2021
Переглядів
1129
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку