Мета: навчити вихованців виготовляти квадрати різного розміру; повторити базові форми складання орігамі; навчити конструювати об'ємні квіти з паперових квадратиків за схемами; розвивати увагу, фантазію, творчі здібності, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук; виховувати акуратність, терпіння, любов до природи, живопису.
Розробка заняття гуртка науково- технічного напряму «ОРІГАМІ»
Тема: Оригамі. Паперові квіти в 3D Мета: навчити вихованців виготовляти квадрати різного розміру; повторити базові форми складання орігамі; навчити конструювати об'ємні квіти з паперових квадратиків за схемами; розвивати увагу, фантазію, творчі здібності, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук; виховувати акуратність, терпіння, любов до природи, живопису. Обладнання: зразки виробів; репродукції картин відомих художників (можна показати слайди), фотографії із зображенням польових квітів, ножиці, кольоровий папір, кольорові олівці, клей Хід заняття I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Повідомлення теми та мети заняття — Сьогодні на занятті ми поринемо у казковий світ квітів. Квіти це природній витвір який створює сама природа. Що може бути найпрекраснішим на світі? КВІТИ Які дивовижні ці квіти, У кожній чарівність своя. Всі різні, та й що говорити — У квіти закохана я. Дивитись годинами можна На ніжні пелюстки в росі. Дивує і радує кожна, А щастя дарують усі. Квіти, квіти. Чарівні квіти, Кольорові, великі й малі. Ви умієте душу зігріти, Бо й самі ви — душа землі. Н. Ерасоткіна 2. Вступна бесіда. Розповідь педагога — Краса — це радість нашого життя. Людина стала людиною тому, що побачила глибину блакитного неба, мерехтіння зірок, рожевий розлив вечірньої зорі, прозорий серпанок степових просторів. Зупинись і ти в здивуванні перед красою. (На дошці — ілюстрації із зображенням різноманітних квітів.) — Особливу красу дарують нам квіти. Уявіть, якби на Землі не було квітів. Наскільки похмурим і суворим було б тоді все живе на Землі. На Землі величезна кількість квітів. Вони мають особливу форму, колір, аромат. Квіти — саме життя. Народилася людина — її зустрічають з квітами. Першокласники на перше вересня йдуть до школи з букетами квітів. Дні народження, ювілеї, весілля, свята так само не обходяться без квітів. Неповторні і скороминущі картини навколишнього світу. Людині завжди хотілося відобразити прекрасне, все, що дивувало і радувало її, зупиняло погляд. Відомі художники на своїх полотнах зображували квіти. Діти розглядають репродукції картин: • О. Кипренський «Дівчинка в маковому вінку»; • Ю. Арсенюк «Троянди», «Жоржини»; • АнтоніоДжанільятті « Тюльпани ». Вихованці.
Давайте відгадаємо загадку: На кущі — сто квіточок, На стеблі — сто колючок. І перлистих рос гірлянди, Мов намисто, у . {троянди). — Яке слово прочитали? — Що ви вже знаєте про оригамі? — Звідки до нас прийшло це мистецтво? Фізкультхвилинка — Прийміть зручну позу. Заплющте очі. Уявіть, що ми йдемо лісовою стежиною, нас оточує краса, пахнуть квіти. Робимо глибокий вдих і відчуваємо їх ніжний аромат. Можна нахилитися, торкнутися їх ніжних пелюсток. Ми йдемо все далі і далі, а дерева стають все вище і вище. Вони тягнуть до сонця свої гілки. Сядьте на м’яку травичку під деревом, можна опертися на його потужний стовбур і відчути, як енергія дерева струмує по стовбуру від коренів до гілок. Можна відчути, як енергія дерева наповнює нас. Ми продовжуємо нашу подорож лісовою стежкою і зустрічаємося з Матінкою-Природою. Її ніжні і теплі руки торкнулися нашої голови, наших долонь, і ми відчули, як це тепло наповнює наше серце. Адже наше серце — це центр спокою, добра, любові. Тепер нам час повертатися до класу. Пам’ятайте про те, що ви завжди можете повернутися в це місце і зустрітися з Матінкою-Природою. Повільно розплющуємо очі — і знову ми всі разом на нашому занятті. — Вам сподобалася прогулянка? — Які почуття ви відчували, коли здійснювали прогулянку лісовою стежиною?
І перед вітром не схиляю. Я жовтий, білий, полум’яний, І наче яблуко, рум’яний. В саду я квітну навесні. Скажи, яке ім’я мені? (Тюльпан)
Пелюстків біла хустинка. Знає бджілка і мурашка, Звуть цю квіточку. (ромашка).
А під снігом задрімав, Щоб у синю сукенчину Одягнуть весняну днину. (Барвінок) — А пам’ятаєте, хто вас зустрів у лісі? (Матінка-Природа) — А як ви її собі уявляєте? — А як ви вважаєте, Матінка-Природа була рада зустрічі з вами? — А чому? — А чи завжди Матінка-Природа радіє від зустрічі з людьми? (Ні, не завжди.) — Змогли б ви навести приклади, коли вона була засмучена від зустрічі з людьми? (Відповіді дітей.) 3. Демонстрування та аналіз зразка 1) Вступне слово педагога. Перегляд мультфільму. — На жаль, трапляються такі випадки, коли Матінка-Природа засмучена від зустрічі з людьми, які не вміють берегти зелену «сукню» Землі, красу нашої планети. Я пропоную переглянути уривок з мультфільму «Паровозик із Ромашкова». У ньому розповідається, як діти вирушили на паровозику в подорож. Дорога лежала через ліс. У лісі вони зробили зупинку. — Перегляньте уривок і спробуйте оцінити поведінку героїв мультфільму. — Що сподобалося в поведінці дітей і паровозика? — А чи траплялися моменти, які викликали у вас не дуже приємні відчуття? — Так, діти, дуже часто люди милуються красою природи і, щоб продовжити ці почуття, йдучи додому, рвуть букети квітів. А лісові квіти дуже ніжні і дорогою додому вони в’януть. А люди не піклуються про те, щоб зелена «сукня» Землі була ще яскравішою, ошатнішою, гарнішою. 2) Інструктаж педагога. — Розгорніть зразок букету. Спробуємо створити такі квіти. Вихованці виконують завдання за педагогом III. Практична робота вихованців — Зі скількох частин складається букет квітів? — Що нам знадобиться для виготовлення цього букету? — Чи знадобиться нам для роботи клей? — Згадаймо правила безпечної роботи з клеєм! — Зараз приступаємо до роботи. Працюємо за раніше обговореним планом. Якщо хтось забуде порядок роботи, подивіться на дошку, де розташована схема. Діти працюють самостійно, вчитель здійснює індивідуальний підхід. IV. Виставка та оцінювання робіт — Подивіться на нашу виставку! Якого тільки кольору квітів тут немає! — Ви всі дуже добре постаралися. Дехто встиг зробити декілька букетів квітів. — Чи задоволені ви своєю працею? — Чи зверталися ви по допомогу до схеми на дошці? Хто впорався сам? Хто зумів допомогти товаришу? V. Підсумок заняття — У якій техніці сьогодні працювали? — Назвіть батьківщину мистецтва орігамі? — Кому подаруєте свій букет квітів? — Чи зможете когось навчити виготовляти такі квіти? |
|
Інструкційна карта
1 2 3
3 1
1 2 3
3 1
1 2 3 (мал. 14,15,16)
14. 15. 1615.Берем основу для майбутнього букету (мал.17)17. 16. До основи приклеюємосередики з одного та з іншого боків (мал. 18,19) 18. 19.17. Розгортаємо готову откритку – букет у 3D зображенні (мал. 20,21) 20. 21.