Розробка заняття "Симфонія квіткової краси"

Про матеріал

Розробка заняття з образотворчого мистецтва "Симфонія квіткової краси" для вихованців закладів позашкільної освіти, вікова категорія вихованців 8-11 років

Перегляд файлу

РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ

«СИМФОНІЯ КВІТКОВОЇ КРАСИ»

Мета: - створити умови для самовиявлення, самореалізації кожної дитини відповідно до її творчих, інтелектуальних здібностей; сприяти умінню інтерпретувати твори мистецтва; навчити відрізняти засоби художньої виразності і розуміти їх роль у створенні художнього образу;  розвивати художній смак, творчі здібності,фантазію; виховувати любов та бережне ставлення до природи рідного краю; вдосконалити навички роботи гуртківців за уявою.

Тип заняття: інтегрований

Обладнання: збірка казок Андерсена, репродукції до казки «Квіти маленької Іди», картки із зображеннями різноманітних квітів,папір А-3, приладдя для малювання, музичний супровід.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Організаційний момент:

Привітання, інформація про відсутніх, підготовка робочого місця.

Робота над новим матеріалом:

1.Повідомлення теми та мети заняття.

2.Викладання теоретичного матеріалу

Сьогодні ми з вами поринемо у казковий світ рослин. Світ природи прекрасний та багатогранний, але давайте ми вигадаємо світ у якому рослини оживають. Вони живуть своїм життям, розмовляють, спілкуються рухами, схожими на танець. А можливо танцюють, і цей танок такий же прекрасний і незвичайний як самі квіти. Світ рослин будив уяву багатьох людей . Про це свідчать легенди та казки які прийшли до нас із давнини. Наприклад легенди Греції про Флору, Персефону, казки про Дюймовочку, Квітку Семицвітку, Кам,яну квітку та багато інших. Сьогодні ми розглянемо уривки з казки Ганса Хстиана Андерсена « Квіти маленької Іди».

Керівник гуртка зачитує уривки з казки.

«…Як тільки король і придворні переїдуть в місто, квіти зразу ж тікають із саду прямо у палац, і там для них настають веселі часи. От би тобі подивитись! Дві найкрасивіші троянди сідають на трон – це король з королевою. А червоні півники стають біля них, стоять і вклоняються,– це камер-юнкери. Потім приходять інші прекрасні квіти, і починається бал. Гіацинти і крокуси удають із себе маленьких морських кадетів і танцюють з панночками – голубими фіалками; а тюльпани і великі жовті лілії – це літні дами, і вони стежать за тим, щоб усі танцювали поважно і взагалі поводилися пристойно…

… Та серед ночі маленька Іда раптом прокинулась: вона тільки що бачила уві сні квіти, …

… І ось їй здалося, ніби в сусідній кімнаті грають на роялі, але дуже тихо і ніжно; такої музики їй ще не доводилося чути.

– Мабуть, то квіти танцюють! – сказала собі Іда. – Як би мені хотілося на них подивитись! … , а чудесна музика все звучала. Тоді маленька Іда не витримала, тихенько вилізла з ліжка, підкралась навшпиньки до дверей і заглянула у сусідню кімнату. О, як там було гарно!

В тій кімнаті нічник не горів, проте було зовсім світло від місяця, який дивився з віконця прямо на підлогу, де в два ряди вистроїлися тюльпани і гіацинти. На вікнах не залишилося жодної квітки, там стояли лише горщики з землею. А на підлозі всі квіти танцювали одна з одною та так мило: то ставали в коло, то простягали одна одній довгі зелені листочки і кружилися попарно. На роялі грала велика жовта лілія, …»

Потім показує на екрані ілюстраціїдо цієї казки [додатки № 1, 2, 3, 4], обговорює які відчуття викликають представлені ілюстрації. А чи відомо вам що-небудь про автора цих ілюстрацій. Це малюнки відомого італійського художника - ілюстратораЛібікоМарайя [додаток №5].

ЛібікоМарайа (Maraja) народився 15 квітня 1912, був п'ятою дитиною в сім'ї ФранческоМарайа.

Вже в ранньому дитинстві Лібіко малював картинки-листівки для Червоного Хреста і поранених солдатів. У 1926 р. він вступає до школи мистецтв Лугано (Швейцарія). А в 1938р. Робить свої перші ілюстрації для дитячої книжки. У 1941р його запросять брати участь у створенні першого повнометражного італійського мультфільму «Роза Багдада».

У 1952р. він починає співпрацю з видавничим домом Fabbri, яка триватиме до самої його смерті. У 1961 році він отримує міжнародне визнання як ілюстратор. До цього часу в його багажі роботи для «Тома Сойєра» та «Принца і жебрака» М. Твена, «Пригод Олівера Твіста»Ч. Діккенса, «Маленького лорда» і «Таємного саду» Ф. Бернетт, «Срібних коників» М. Додж, «Хлопчаків з вулиці Пала» П. Мольнара, «Маленьких жінок» М. Аскот та ін.

Шістдесяті роки відзначені роботами для таких творів як «Пригоди Гуллівера» Свіфта, «Навколо світу за 80 днів» Ж. Верна, музичних казок-балетів, «Пригод Синдбада», а так само чарівних європейських казок.

У 1981р. проходить його велика персональна виставка, в Лугано надається приміщення для створення музею ілюстрацій Л. Марайя.

Марайа помирає 30 грудня 1983 року в віці 71 року, попросивши олівець і папір, щоб накреслити останні слова, які так і залишилися нерозшифрованими.

Під музичний супровід показує картки із зображенням різноманітних квітів.

3. Актуалізація опорних знань

-На які групи розподіляються всі квіти? (садові, польові; темні, світлі; яскраві, бліді; таке інше)

- Які квіти називають польовими, які садовими?

-Чим відрізняються ці квіти?

-За якими ознаками можна визначити характер квітки?(колір, розмір, зовнішній вигляд, пора року, під час якої розпускається квітка).

 

Практична робота:

Гуртківці працюють над уявним зображенням образів і характерів квітів. Керівник гуртка слідкує за ходом роботи, допомагає, консультує.

Підведення підсумків заняття:

Перегляд робіт вихованців, коментарі щодо ведення роботи.

Робота наша не закінчена, але завдання сьогоднішнього уроку виконане. Ми з вами зробили важливу справу – закінчили композицію нашої майбутньої роботи. На наступному уроці ми продовжимо роботу над колоритом, або тоном, над виразністю малюнків.


Додаток №1


Додаток №2

 

Додаток №3


Додаток №4


Додаток №5

Описание: http://f7.ifotki.info/org/eeaa368b2450f7d009b4809bc9d1a0595f1ae772512978.jpg

docx
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку