Творче заняття "Лабораторія цікавих досліджень. Неньютонівська рідина" для вихованців закладів позашкільної освіти, вікова категорія вихованців 9-10 років
Творче заняття
«Лабораторія цікавих досліджень. Неньютонівська рідина»
(вікова категорія 9-10 років)
Мета:
Навчальна: Забезпечити засвоєння знань про рідини, стан рідини, фізичні властивості.
Розвивальна мета: Розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси гуртківців до науки, сформувати вміння, працювати з матеріалами для створення неньютонівської рідини.
Виховна мета: сприяти формуванню етичних взаємин у колективі (доброзичливості, взаємодопомоги), в гуртківців почуття прекрасного, почуття художнього смаку, уміння пізнавати і створювати прекрасне самим.
Методи та прийоми: Інформативно - рецептивні (розповідь, бесіда), наочні (демонстрування відео та презентації), практичні (виконання експерименту).
Тип заняття: комбіноване
Форма заняття: нетрадиційна
Обладнання: Ноутбук, мультимедійна установка, лотки для змішування рідини, крохмаль, вода, кольорові харчові барвники, стеки.
Тривалість: 45 хв.
Хід заняття
1. Організаційний момент:- Доброго дня, любі друзі! Давайте перевіримо всіх присутніх.
2. Вступна частина:
- У нас сьогодні не звичайне заняття, а чарівне!
Ми побуваємо з вами в казковому світі науки, переглянемо декілька відео та виконаємо один цікавий експеримент. Ну, що готові до подорожі? (Відповідь вихованців-Так)
Керівник гуртка:
Нас ніхто не може зупинити,
Кличуть нас незвідані світи.
Всі ми хочем відкриття зробити
Щось своє в науці віднайти.
3.Основна частина:
- Скажіть мені, будь ласка, можливо ходити по воді? (відповідь вихованців-Ні);
- З точки зору фізики це неможливо!
- Але це тільки в тому випадку якщо мова не йде про неньютонівську рідину!
- Що це за чарівна рідина і чому по ній можливо ходити?!
- Всі Ви знаєте що по воді бігати неможливо, але є така істота якій це вдається! Прошу уваги на екран (відео про ящерку Василіска).
- Ми переглянули відео і розуміємо, що єдиній істоті бігати по поверхні води все ж таки вдається! І це ящерка Василіск або Шлемоносний василіск!
- Але як зробити так щоб рідина могла витримати людину? Відповідь проста-змінити її стан. Прошу уваги на екран (презентація Неньютонівська рідина).
Слово керівника гуртка:
Ми з вами переглянули презентацію тепер давайте перейдемо до наших експериментів і все наглядно побачимо.
У кожного з вас на парті стоїть лоток, вода, крохмаль, стеки для змішування та кольорові харчові барвники.
Нам потрібно змішати воду і крохмаль в співвідношенні 1х1. Змішуємо повільно, потроху добавляючи крохмаль, стеками обережно перемішуємо, щоб не утворювався пил. Змішали, і тепер, ми можемо експериментувати далі, давайте швидко зануримо палець в нашу рідину, що ми бачимо?
- При швидкому ударі по поверхні води, палець не занурюється та остається сухим, але якщо зробити те саме уповільнено то ця рідина нічим не буде відрізнятися від звичайного киселя. А якщо різко вдарити по нашій експериментальній рідині, вона робиться твердою.
Підсумок:
Всі ви сьогодні плідно попрацювали, здобули нові знання, закріпили отримані раніше, ви великі молодці, поаплодували собі, а тепер давайте разом з фотографуємось на пам'ять.
Звучить музика