Творче заняття "Лабораторія цікавих досліджень. Неньютонівська рідина"

Про матеріал

Творче заняття "Лабораторія цікавих досліджень. Неньютонівська рідина" для вихованців закладів позашкільної освіти, вікова категорія вихованців 9-10 років

Перегляд файлу

Творче заняття

 «Лабораторія цікавих досліджень. Неньютонівська рідина»

 

(вікова категорія 9-10 років)

Мета:

Навчальна: Забезпечити засвоєння знань про рідини, стан рідини, фізичні властивості.

Розвивальна мета: Розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси гуртківців до науки, сформувати вміння, працювати з матеріалами для створення неньютонівської рідини.

Виховна мета: сприяти формуванню етичних взаємин у колективі (доброзичливості, взаємодопомоги), в гуртківців почуття прекрасного, почуття художнього смаку, уміння пізнавати і створювати прекрасне самим.

Методи та прийоми: Інформативно - рецептивні (розповідь, бесіда), наочні (демонстрування відео та презентації), практичні (виконання експерименту).

Тип заняття: комбіноване

Форма заняття: нетрадиційна

Обладнання: Ноутбук, мультимедійна установка, лотки для змішування рідини, крохмаль, вода, кольорові харчові барвники, стеки.

Тривалість: 45 хв.

 

Хід заняття

 

1. Організаційний момент:- Доброго дня, любі друзі! Давайте перевіримо всіх присутніх.

2. Вступна частина:

- У нас сьогодні не звичайне заняття, а чарівне!

Ми побуваємо з вами в казковому світі науки, переглянемо декілька відео та виконаємо один цікавий експеримент. Ну, що готові до подорожі? (Відповідь вихованців-Так)

Керівник гуртка:

Нас ніхто не може зупинити,

Кличуть нас незвідані світи.

Всі ми хочем відкриття зробити

Щось своє в науці віднайти.

3.Основна частина:

- Скажіть мені, будь ласка, можливо ходити по воді? (відповідь вихованців-Ні);

- З точки зору фізики це неможливо!

- Але це тільки в тому випадку якщо мова не йде про неньютонівську рідину!

- Що це за чарівна рідина і чому по ній можливо ходити?!

- Всі Ви знаєте що по воді бігати неможливо, але є така істота якій це вдається! Прошу уваги на екран (відео про ящерку Василіска).

- Ми переглянули відео і розуміємо, що єдиній істоті бігати по поверхні води все ж таки вдається! І це ящерка Василіск або Шлемоносний василіск!

- Але як зробити так щоб рідина могла витримати людину? Відповідь проста-змінити її стан. Прошу уваги на екран (презентація Неньютонівська рідина).

 

Слово керівника гуртка:

Ми з вами переглянули презентацію тепер давайте перейдемо до наших експериментів і все наглядно побачимо.

У кожного з вас на парті стоїть лоток, вода, крохмаль, стеки для змішування та кольорові харчові барвники.

Нам потрібно змішати воду і крохмаль в співвідношенні 1х1. Змішуємо повільно, потроху добавляючи крохмаль, стеками обережно перемішуємо, щоб не утворювався пил. Змішали, і тепер, ми можемо експериментувати далі, давайте швидко зануримо палець в нашу рідину, що ми бачимо?

- При швидкому ударі по поверхні води, палець не занурюється та остається сухим, але якщо зробити те саме уповільнено то ця рідина нічим не буде відрізнятися від звичайного киселя. А якщо різко вдарити по нашій експериментальній рідині, вона робиться твердою.

  • Так чому ж так виходить?
  • Частки крохмалю розбухають у воді між ними утворюються фізичні контакти в вигляді хаотично сплетених груп молекул. Ці зв’язки називаються - ЗАЦЕПЛЕННЯМИ. При різкому впливі міцні зв’язки не дають молекулам зрушити з місця і система реагує на зовнішній вплив як пружна пружина. При сповільненому впливі ЗАЦЕПЛЕННЯ встигають розтягнутися та розплутатися, сітка рветься і молекули рівномірно розходяться.
  • Зрозуміли? (відповіді вихованців)
  • Тепер кожен з вас, візьме сподобавшийся колір харчового барвника та додасть його до нашої рідини, розмішаємо і отримаємо кольорову неньютонівську рідину. Тепер виймемо її з наших лотків та ще раз прослідкуємо за властивостями нашої рідини.

Підсумок:

  • Скажіть мені будь ласка, що ж це за чарівна рідина така і чому вона носить назву Неньютонівська? (відповіді вихованців);
  • Що нам знадобилося щоб зробити наш експеримент і змінити стан рідини? (відповіді вихованців);
  • Розкажіть мені будь ласка якій істоті вдається бігати по воді і не тонути? (відповіді вихованців);
  • Які висновки можна зробити щодо стану рідини?

 

Всі ви сьогодні плідно попрацювали, здобули нові знання, закріпили отримані раніше, ви великі молодці, поаплодували собі, а тепер давайте разом з фотографуємось на пам'ять.

Звучить музика

 

 

docx
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку