Розробка заняття з хореографії для гуртків закладів позашкільної освіти "Партерний тренаж. Розвиток фізичних здібностей"

Про матеріал

Розробка заняття з хореографії для гуртків закладів позашкільної освіти "Партерний тренаж. Розвиток фізичних здібностей". Дана розробка допоможе поглибити знання щодо усвідомлення власного тіла; розвинути можливості використання тіла, способів вираження почуттів; встановлення учасниками групи зв'язку почуттів з рухами, вивільнення і дослідження почуттів через танець.

Перегляд файлу

Заняття з хореографії

Зразкового художнього колективу театру сучасної хореографії «Алегро»

керівник гуртка: Цемах Д. Г.

«Партерний тренаж. Розвиток фізичних здібностей»

 

Хід заняття:

  1. Організаційна частина

Перевірка готовності до занять, перевірка присутніх.

  1. Вступна частина

Повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів.

Розігрів

Вправа 1: танець окремих частин тіла.

Цілі: Допомогти підготувати своє тіло до наступної роботи. Детальний розігрів м’язів вихованців, усвідомлення і зняття м'язових зажимів.

Виконання:вихованці повинні стати в коло. Педагог називає по черзі частини тіла, танець яких вони будуть виконувати. Кожен придумує свої рухи. Учасники повинні по-максимуму використати в танці названу частину тіла, наприклад:

  •   танець кистей рук;
  •   танець рук;
  •   танець голови;
  •   танець плечей;
  •   танець живота;
  •   танець ніг і т. д.

Вправа1: відтворення простих задач.

Цілі:поглиблення усвідомлення власного тіла; розвиток усвідомлення можливостей використання тіла, способів вираження почуттів; встановлення учасниками групи зв'язку почуттів з рухами, вивільнення і дослідження почуттів через танець.

Виконання:педагог називає будь який простий жест або дію словом, а вихованець повинен його відобразити. Спочатку стереотипно, як в побуті, а потім будь яким особливим способом, таким, який ви ніколи не робили. Варіанти рухів:

  • кроки;
  • присідання;
  • стрибки;
  •   оберти.
  1. Основна частина

Цілі: розвиток фізичних даних вихованців.

Комплекс вправ сидячи на підлозі:

  1. Вправи для розвитку і зміцнення гомілково ступного суглоба:
  • Скорочення і витягування стоп обох ніг з поворотами голови

В.П: ноги в 6 позиції, руки на поясі, голова в положенні особи. Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- помірний, чіткий.

на « 1» - стопи скорочуються, голова повертається до правого плеча,

на «2» - стопи витягуються в В.П., голова повертається в становище особи,

на «3» - стопи знову скорочуються, голова повертається до лівого плеча,

на « 4 »- стопи і голова повертають у В.П.

Слідкувати за максимальним витягуванням і скороченням стоп, за підтягнутим, прямим тулубом, втягнутими м'язами живота, правильним положенням кистей рук на поясі (4 пальці разом), прямою спиною.

  •   Скорочення і витягування стоп по черзі з нахилами голови

В.П.: ноги в 6 позиції, руки на поясі, голова в положенні особи .Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- помірний, чіткий.

На « 1» - скорочується права стопа, голова нахиляється до правого плеча, ліва нога в свою чергу знаходиться в натягнутій 6 позиції (натягнутому положенні),

на «2» - стопа витягуються в В.П., голова повертається в становище особи,

на «3» - ліва стопа скорочується, голова нахиляється до лівого плеча,

 на «4» - стопа і голова повертають у В.П.

Слідкувати за максимальним витягуванням і скороченням стоп, за підтягнутим, прямим корпусом, втягнутими м'язами живота, правильним положенням кистей рук на поясі (4 пальці разом), прямою спиною.

  •     «Сонечко»

В.П.: ноги в 6 позиції, руки на поясі, голова в положенні особи. Музичний супровід : розмір - 4/ 4 , характер - повільний , чіткий .

На « 1» - стопи максимально скорочуються,

на «2» - у скороченому положенні стопи кладуться на підлогу,

на «3» - стопи доходять до 1 виворотної позиції,

на «4 » - у В.П.

Слідкувати за натягнутими колінами, стопами, розгорнутість ніг.

  1. Вправи для розтягування ахілового сухожилля:
  •     « Валіза »

В.П.: ноги натягнуті, руки знаходяться у вільному положенні, долоні лежать на підлозі.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний.

На « 1» - руки піднімаються в гору,

на «2» - корпус разом з руками опускаються на ноги.

На «3,4»лежимо. У цьому положенні знаходимося 4 такти 4/4. Неприпустимо розслаблення м'язів. Слідкувати за зімкнутими між собою ногами, за тим, щоб спочатку лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова.

  1. Вправи для розвитку пахово їрозгорнутості :
  •     «Метелик»

В.П.: ноги зігнуті в колінах, стопи з'єднані.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер - плавний, мелодійний.

 На « 1» - руки піднімаються вгору,

на «2» - корпус разом з руками опускаються між ніг - на стопи.

На «3,4» лежимо. У цьому положенні знаходимося 4 такти 4/4. Не припустимо розслаблення м'язів, підняття корпусу не можливе тільки поглиблення. Слідкувати за тим, щоб спочатку лягали коліна (на підлогу), потім лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова.

  •     «Гармошка»

В.П.: ноги натягнуті, корпус прямий, руки знаходяться у вільному положенні позаду спини, долонями в підлогу.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий .

На « 1» - права нога, згинаючись в коліні, ведеться по підлозі і ставиться на носок,

на «2» - нога кладеться на підлогу, як можна щільніше,

на «3» - нога повертається у вертикальне положення,

на «4» - п.н. повертається в В.П. Аналогічно виконується рухлівою ногою. Слідкувати за прямою спиною і за стегнами.

Комплекс вправлежачи на спині :

  1. Вправи на прес:
  •     Підняття ніг

В.П.: ноги натягнуті, поперек лежить на підлозі, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний, темп - помірний.

На 1-ий такт 4/4 - права нога відривається від підлоги і піднімається як найвище,

на 2-ий такт 4/4 - нога зберігає положення, посилюючи амплітуду,

на 3-ій такт 4/4 - нога повільно опускається в В.П,

на 4- й такт 4/4 - пауза в В.П. Аналогічно рух повторює ліва нога, потім цей же рух виконують обидві ноги одночасно. Слідкувати за натягнутість стоп, колін, як робочої ноги, так і опорної, за рівністюспини. Допомога руками не бажана.

  •     « Велосипед »

В.П.: ноги на 90 градусів, стопи скорочені, руки вздовж корпусу. Музичний супровід: розмір - 2/4 або 4/4, характер- чіткий, темп - швидкий.

Ноги по черзі згинаються в колінах, описуючи, коло в повітрі.

  1. Вправи для пресу і зміцнення м'язів поперекового відділу хребта
  •     «Берізка »

В.П.: ноги лежать на підлозі, стопи натягнуті, руки вздовж корпусу. Музичний супровід: розмір - 4/4, темп- помірний.

На «1,2» натягнуті ноги піднімаються на 90 градусів,

на « 3,4 » утворити пряму лінію, починаючи від стоп ніг закінчуючи лопатками . Триматися в такому положенні 4 такти 4/4,

на «1,2» таз опускається на підлогу,

на «3,4» ноги опускаються на підлогу в В.П.

Комплекс вправ лежачи на животі :

  1. Вправи для розвитку гнучкості
  •     «Віконечко »

В.П.: ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий.

На « 1» руки згинаються в ліктях і ставляться біля грудної клітини,

на «2» руки відкриваються в 1 класичну позицію,

на «3» руки розкриваються в сторони (відкриваються в 2 класичну позицію),

на «4» плечовий пояс піднімається як найвище. У цьому положенні знаходимося 2 такти 4/4. Потім повернутися у В.П.

  • «Змійка »

В.П.: ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- чіткий.

На «1,2» руки згинаються в ліктях і ставляться біля грудної клітини,

на «3,4» плечовий пояс подається назад. У цьому положенні знаходимося 4 такти 2/4, потім повернутися в В.П. Слідкувати за невідривністю стегон від підлоги під час виконання вправи.

  • «Жабка»

В.П.: ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий.

На « 1» руки згинаються в ліктях і ставляться біля грудної клітини,

на «2» плечовий пояс подається назад,

на «3» ноги згинаються в колінах, пальці ніг прагнуть дістати до потилиці,

на «4» пауза. У цьому положенні знаходимося 2 такту 4/4, потім повертаємося в В.П. Слідкувати за невідривністю стегон від підлоги під час виконання перегину плечового пояса.

  •     «Літачок»

В.П.: ноги в натягнутому положенні, п'яти разом, руки лежать під підборіддям.

Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- чіткий.

На 1 такт 2/4 руки випрямляються і розкриваються по сторонах, при цьому плечовий пояс також відривається від підлоги, натягнуті ноги піднімаються на 25 і вище градусів, на ширину не більше ширини плечей. Перебуваємо в такому положенні 2 такту 2/4,

на 4-й такт відпочиваємо в В.П. - «Кошик » В.П.: ноги в натягнутому положенні, п'яти разом, руки лежать під підборіддям. Руки обхоплюють гомілковостопні суглоби обох ніг і витягуються вгору.

Комплекс вправ для розтягування м'язів ніг

  •     « Валіза »в парах

В.П.: ноги натягнуті, руки знаходяться у вільному положенні, долоні лежать на підлозі.

Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- плавний, мелодійний.

На «1,2» руки піднімаються догори,

на « 3,4 » корпус разом з руками опускаються на ноги. У цьому положенні знаходимося 8 такту 2/4. Неприпустимо розслаблення м'язів, підняття корпусу не можливе тільки поглиблення. Слідкувати за зімкнутими між собою ногами, за тим, щоб спочатку лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова.

  •     Ноги по сторонах

В.П.: ноги розкриті по сторонах. Тягнеться кладе корпус між ніг, а напарник чинить значний тиск на спину, так щоб корпус ліг на підлогу.

  •        « Метелик » у парах

В.П.: ноги зігнуті в колінах, стопи з'єднані.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний.

Один тягнеться лягає животом на стопи, а другий тягне тисне руками на лопатки або лягає своєю спиною на спину тягнеться цим самим посилюючи тиск і розвиваючи пахову виворотність і пасивну гнучкість. Неприпустимо розслаблення м'язів, підняття корпусу не можливе тільки поглиблення. Слідкувати за тим, щоб спочатку лягали коліна (на підлогу), потім лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова.

  • « Напівшпагати »
  •  « Шпагат »
  1. Заключна частина

Цілі:набуття вихованцями творчих здібностей, фантазії, акторської майстерності. Вміння застосовувати набуті раніше навички в мистецтві постановника.

Вправа 1:актор – режисер.

Виконання:потрібно розділитися на пари. Один буде актором, інший режисером. Актор починає здійснювати довільні рухи. При слові "зрушення" сказаному режисером актор кардинально змінює свої рухи. Завдання виконується протягом 2 хвилин. Далі зміна ролей і продовження ще 2 хвилини.

Вправа 2:ім’я.

Виконання: виконавець повинен показати своє ім’я у русі. Так, як буде вважати за потрібне. Глядачі повинні його відгадати.

Підбиття підсумків, аналіз, самоаналіз.

docx
Додав(-ла)
Цемах Дар'я
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
1379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку