Розробка заняття з хореографії для гуртків закладів позашкільної освіти "Партерний тренаж. Розвиток фізичних здібностей". Дана розробка допоможе поглибити знання щодо усвідомлення власного тіла; розвинути можливості використання тіла, способів вираження почуттів; встановлення учасниками групи зв'язку почуттів з рухами, вивільнення і дослідження почуттів через танець.
Заняття з хореографії
Зразкового художнього колективу театру сучасної хореографії «Алегро»
керівник гуртка: Цемах Д. Г.
«Партерний тренаж. Розвиток фізичних здібностей»
Хід заняття:
Перевірка готовності до занять, перевірка присутніх.
Повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів.
Розігрів
Вправа 1: танець окремих частин тіла.
Цілі: Допомогти підготувати своє тіло до наступної роботи. Детальний розігрів м’язів вихованців, усвідомлення і зняття м'язових зажимів.
Виконання:вихованці повинні стати в коло. Педагог називає по черзі частини тіла, танець яких вони будуть виконувати. Кожен придумує свої рухи. Учасники повинні по-максимуму використати в танці названу частину тіла, наприклад:
Вправа1: відтворення простих задач.
Цілі:поглиблення усвідомлення власного тіла; розвиток усвідомлення можливостей використання тіла, способів вираження почуттів; встановлення учасниками групи зв'язку почуттів з рухами, вивільнення і дослідження почуттів через танець.
Виконання:педагог називає будь який простий жест або дію словом, а вихованець повинен його відобразити. Спочатку стереотипно, як в побуті, а потім будь яким особливим способом, таким, який ви ніколи не робили. Варіанти рухів:
Цілі: розвиток фізичних даних вихованців.
Комплекс вправ сидячи на підлозі:
В.П: ноги в 6 позиції, руки на поясі, голова в положенні особи. Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- помірний, чіткий.
на « 1» - стопи скорочуються, голова повертається до правого плеча,
на «2» - стопи витягуються в В.П., голова повертається в становище особи,
на «3» - стопи знову скорочуються, голова повертається до лівого плеча,
на « 4 »- стопи і голова повертають у В.П.
Слідкувати за максимальним витягуванням і скороченням стоп, за підтягнутим, прямим тулубом, втягнутими м'язами живота, правильним положенням кистей рук на поясі (4 пальці разом), прямою спиною.
В.П.: ноги в 6 позиції, руки на поясі, голова в положенні особи .Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- помірний, чіткий.
На « 1» - скорочується права стопа, голова нахиляється до правого плеча, ліва нога в свою чергу знаходиться в натягнутій 6 позиції (натягнутому положенні),
на «2» - стопа витягуються в В.П., голова повертається в становище особи,
на «3» - ліва стопа скорочується, голова нахиляється до лівого плеча,
на «4» - стопа і голова повертають у В.П.
Слідкувати за максимальним витягуванням і скороченням стоп, за підтягнутим, прямим корпусом, втягнутими м'язами живота, правильним положенням кистей рук на поясі (4 пальці разом), прямою спиною.
В.П.: ноги в 6 позиції, руки на поясі, голова в положенні особи. Музичний супровід : розмір - 4/ 4 , характер - повільний , чіткий .
На « 1» - стопи максимально скорочуються,
на «2» - у скороченому положенні стопи кладуться на підлогу,
на «3» - стопи доходять до 1 виворотної позиції,
на «4 » - у В.П.
Слідкувати за натягнутими колінами, стопами, розгорнутість ніг.
В.П.: ноги натягнуті, руки знаходяться у вільному положенні, долоні лежать на підлозі.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний.
На « 1» - руки піднімаються в гору,
на «2» - корпус разом з руками опускаються на ноги.
На «3,4»лежимо. У цьому положенні знаходимося 4 такти 4/4. Неприпустимо розслаблення м'язів. Слідкувати за зімкнутими між собою ногами, за тим, щоб спочатку лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова.
В.П.: ноги зігнуті в колінах, стопи з'єднані.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер - плавний, мелодійний.
На « 1» - руки піднімаються вгору,
на «2» - корпус разом з руками опускаються між ніг - на стопи.
На «3,4» лежимо. У цьому положенні знаходимося 4 такти 4/4. Не припустимо розслаблення м'язів, підняття корпусу не можливе тільки поглиблення. Слідкувати за тим, щоб спочатку лягали коліна (на підлогу), потім лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова.
В.П.: ноги натягнуті, корпус прямий, руки знаходяться у вільному положенні позаду спини, долонями в підлогу.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий .
На « 1» - права нога, згинаючись в коліні, ведеться по підлозі і ставиться на носок,
на «2» - нога кладеться на підлогу, як можна щільніше,
на «3» - нога повертається у вертикальне положення,
на «4» - п.н. повертається в В.П. Аналогічно виконується рухлівою ногою. Слідкувати за прямою спиною і за стегнами.
Комплекс вправлежачи на спині :
В.П.: ноги натягнуті, поперек лежить на підлозі, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний, темп - помірний.
На 1-ий такт 4/4 - права нога відривається від підлоги і піднімається як найвище,
на 2-ий такт 4/4 - нога зберігає положення, посилюючи амплітуду,
на 3-ій такт 4/4 - нога повільно опускається в В.П,
на 4- й такт 4/4 - пауза в В.П. Аналогічно рух повторює ліва нога, потім цей же рух виконують обидві ноги одночасно. Слідкувати за натягнутість стоп, колін, як робочої ноги, так і опорної, за рівністюспини. Допомога руками не бажана.
В.П.: ноги на 90 градусів, стопи скорочені, руки вздовж корпусу. Музичний супровід: розмір - 2/4 або 4/4, характер- чіткий, темп - швидкий.
Ноги по черзі згинаються в колінах, описуючи, коло в повітрі.
В.П.: ноги лежать на підлозі, стопи натягнуті, руки вздовж корпусу. Музичний супровід: розмір - 4/4, темп- помірний.
На «1,2» натягнуті ноги піднімаються на 90 градусів,
на « 3,4 » утворити пряму лінію, починаючи від стоп ніг закінчуючи лопатками . Триматися в такому положенні 4 такти 4/4,
на «1,2» таз опускається на підлогу,
на «3,4» ноги опускаються на підлогу в В.П.
Комплекс вправ лежачи на животі :
В.П.: ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий.
На « 1» руки згинаються в ліктях і ставляться біля грудної клітини,
на «2» руки відкриваються в 1 класичну позицію,
на «3» руки розкриваються в сторони (відкриваються в 2 класичну позицію),
на «4» плечовий пояс піднімається як найвище. У цьому положенні знаходимося 2 такти 4/4. Потім повернутися у В.П.
В.П.: ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- чіткий.
На «1,2» руки згинаються в ліктях і ставляться біля грудної клітини,
на «3,4» плечовий пояс подається назад. У цьому положенні знаходимося 4 такти 2/4, потім повернутися в В.П. Слідкувати за невідривністю стегон від підлоги під час виконання вправи.
В.П.: ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий.
На « 1» руки згинаються в ліктях і ставляться біля грудної клітини,
на «2» плечовий пояс подається назад,
на «3» ноги згинаються в колінах, пальці ніг прагнуть дістати до потилиці,
на «4» пауза. У цьому положенні знаходимося 2 такту 4/4, потім повертаємося в В.П. Слідкувати за невідривністю стегон від підлоги під час виконання перегину плечового пояса.
В.П.: ноги в натягнутому положенні, п'яти разом, руки лежать під підборіддям.
Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- чіткий.
На 1 такт 2/4 руки випрямляються і розкриваються по сторонах, при цьому плечовий пояс також відривається від підлоги, натягнуті ноги піднімаються на 25 і вище градусів, на ширину не більше ширини плечей. Перебуваємо в такому положенні 2 такту 2/4,
на 4-й такт відпочиваємо в В.П. - «Кошик » В.П.: ноги в натягнутому положенні, п'яти разом, руки лежать під підборіддям. Руки обхоплюють гомілковостопні суглоби обох ніг і витягуються вгору.
Комплекс вправ для розтягування м'язів ніг
В.П.: ноги натягнуті, руки знаходяться у вільному положенні, долоні лежать на підлозі.
Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- плавний, мелодійний.
На «1,2» руки піднімаються догори,
на « 3,4 » корпус разом з руками опускаються на ноги. У цьому положенні знаходимося 8 такту 2/4. Неприпустимо розслаблення м'язів, підняття корпусу не можливе тільки поглиблення. Слідкувати за зімкнутими між собою ногами, за тим, щоб спочатку лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова.
В.П.: ноги розкриті по сторонах. Тягнеться кладе корпус між ніг, а напарник чинить значний тиск на спину, так щоб корпус ліг на підлогу.
В.П.: ноги зігнуті в колінах, стопи з'єднані.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний.
Один тягнеться лягає животом на стопи, а другий тягне тисне руками на лопатки або лягає своєю спиною на спину тягнеться цим самим посилюючи тиск і розвиваючи пахову виворотність і пасивну гнучкість. Неприпустимо розслаблення м'язів, підняття корпусу не можливе тільки поглиблення. Слідкувати за тим, щоб спочатку лягали коліна (на підлогу), потім лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова.
Цілі:набуття вихованцями творчих здібностей, фантазії, акторської майстерності. Вміння застосовувати набуті раніше навички в мистецтві постановника.
Вправа 1:актор – режисер.
Виконання:потрібно розділитися на пари. Один буде актором, інший режисером. Актор починає здійснювати довільні рухи. При слові "зрушення" сказаному режисером актор кардинально змінює свої рухи. Завдання виконується протягом 2 хвилин. Далі зміна ролей і продовження ще 2 хвилини.
Вправа 2:ім’я.
Виконання: виконавець повинен показати своє ім’я у русі. Так, як буде вважати за потрібне. Глядачі повинні його відгадати.
Підбиття підсумків, аналіз, самоаналіз.