Розробки батьківських зборів для 1 класу

Про матеріал

В данному матеріалі є тематика та розробки батьківських зборів для 1 класу. Тематика розрахована на весь рік, вона різноманітна. Це і бесіди про адаптацію учнів 1 класу, і про вдачі і негаразди, про емоції і інше.

Перегляд файлу

ПЕРШІ ЗБОРИ. ЗНАЙОМСТВО З БАТЬКАМИ УЧНІВ-ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Педагоги зустрічаються з батьками першокласників перед початком навчального року. Доречніше за все проводити таку зустріч-збори наприкінці серпня. Учитель використовує перші збори для того, щоби познайомитися з батьками, налаштувати родину на необхідність спілкування зі школою, педагогами, створити оптимістичний настрой на навчальну діяльність, зняти страх родини перед школою.

Задачі зборів:

1. Познайомити батьків із педагогами, школою, адміністрацією, службами школи й один з одним.

2. Допомогти родині підготуватись до навчання дитини в першому класі.

Запитання для обговорення:

  • Де батькам можна одержати консультацію з питань виховання дитини?
  • За якими законами повинно йти виховання в родині?
  • Що цікавого є в окремо взятій родині - традиції та звичаї (обмін досвідом)?

План проведення зборів (орієнтовний)

I. Знайомство з директором школи та шкільною адміністрацією.

II. Представлення педагога, який буде працювати з класом.

III. Екскурсія шкільною будівлею.

IV. Міні-лекція «Закони виховання в родині. Якими їм бути?».

V. Анкетування батьків із теми зборів.

VI. Самопредставлення - візитна картка родини.

VII. Батьківський тренінг «Дитина у дзеркалі батьків».

Хід зборів-зустрічі

Збори проводяться в тому класі, де будуть проходити заняття дітей. Клас святково оформлений (можна розмістити на стенді побажання, творчі роботи учнів, які закінчили початкову школу). На дошці фотографії випускників, які учились у педагога, який набирає клас.

I. Вступне слово директора школи (як варіант). Шановні татусі й мами, дідусі та бабусі, усі дорослі, які прийшли на першу зустріч зі школою, поріг якої переступлять у вересні ваші малята!

Сьогодні ми оголошуємо вас і себе членами однієї великої команди корабля за назвою «Школа». Наше плавання починається сьогодні, а закінчується через дванадцять років. Стільки ми будемо разом, а поки наш корабель буде плисти океаном знань, ми будемо переживати шторми та бурі, смутки та радості. Хочеться, щоб це плавання було цікавим, радісним і значущим у житті кожної дитини та кожної родини.

Як навчитись переборювати труднощі, як навчити падати, набиваючи якнайменше шишок, де одержати консультацію, що вичерпує відповідь на нерозв'язне запитання - про все це можна довідатись у кабінеті заступника директора з початкової школи.

II. Виступ заступника директора з початкової школи

Виступ повинен містити інформацію про традиції та звичаї початкової школи, про вимоги до учнів. Необхідно познайомити батьків зі статутом школи, вручити кожній родині візитну картку школи, указати дні консультацій заступника директора з початкової школи, представити вчителів початкових класів, які будуть працювати з конкретним класом.

III. Самопрезентація вчителя

Учитель проводить самопрепрезентації (як варіант):

  • Розповідь про себе, про вибір професії педагога.
  • Розповідь про своїх учнів-випускників, про плани на майбутнє в роботі з новим класом.

IV. Самопрезентація родин

Дуже цікаво проходить на батьківських зборах-зустрічі самопрезентації родин. Це свого роду візитна картка родини. Бажано записати на магнітофон виступи батьків, які розповідають про себе на зборах. Така робота дозволить відразу визначити особливості родин, ступінь їхньої відкритості, систему сімейних цінностей і взаємин. Класному керівнику буде важливо проаналізувати міні-розповіді про родину.

План самопрезентації родини

1. Прізвище, ім'я, по батькові батьків.

2. Вік батьків, день народження родини.

3. Інтереси, захоплення родини.

4. Традиції та звичаї родини.

5. Девіз родини.

Можна записати девізи родин на листі ватману, що кріпиться на дошці у класі. Цей матеріал можна буде успішно використовувати в роботі з учнями.

V. Екскурсія шкільною будівлею

Після самопрезентації батьків, педагогів і встановлення теплої атмосфери проводиться екскурсія по школі. Дуже важливо показати батькам кабінет психологічної служби, познайомити з розкладом його роботи, запропонувати записати телефон довіри психологічної служби.

VI. Поради батькам

Наприкінці зустрічі кожна родина одержує наказ у вигляді сувою, в якому записані закони виховання дитини в родині. Батькам дається можливість прочитати закони та поставити запитання вчителеві.

VII. Анкетування батьків

Проводиться наприкінці зборів із позначеної теми.

Можна зробити загальну фотографію на пам'ять про перший «шкільний» день батьків.

ДРУГІ ЗБОРИ. ПРОБЛЕМА АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКЛАСНИКІВ У ШКОЛІ

Форма проведення: «круглий стіл».

Задачі зборів:

1. Познайомити батьківський колектив із можливими проблемами адаптації дітей у перший рік навчання.

2. Розробити рекомендації для створення системи комфортних взаємин із першокласником.

Питання для обговорення:

  • Фізіологічні труднощі адаптації першокласників у школі.
  • Психологічні труднощі адаптації першокласників у школі.
  • Система взаємин дітей у класі.

Хід зборів

I. Обговорення першого шкільного дня дитини

Батьки діляться враженнями один з одним і вчителями: з яким настроєм дитина прийшла додому, як її поздоровляли члени родини, які подарунки вона одержала.

II. Батьківський практикум-гра «Кошик почуттів»

Це може виглядати приблизно так.

Слово педагога. Шановні мами й татусі! У мене в руках кошик, на дні якого знаходяться найрізноманітніші почуття, позитивні й негативні, котрі може відчути людина. Після того як ваша дитина переступила шкільний поріг, у вашій душі, у вашому серці міцно оселились почуття й емоції, що заповнили все ваше існування. Опустіть руку в кошик і візьміть «почуття», що найбільше переповняє вас уже тривалий період часу, назвіть його.

Батьки називають почуття, що їх переповняють, які вони болісно переживають.

Таке завдання дозволяє акцентувати увагу на важливості події, виявити проблеми та труднощі, що виникають у родинах, та обговорити ці проблеми в ході розгляду теми зборів.

Фізіологічні умови адаптації дитини до школи

Обговорення питання

Ознайомлення педагога та лікаря з проблемами здоров'я дитини. Зміна режиму дня дитини в порівнянні з дитячим садком. Необхідність чергування ігор з навчальною діяльністю дитини. Спостереження батьків за правильною позою під час виконання домашніх занять (попередження короткозорості, викривлення хребта). Організація правильного харчування дитини. Турбота батьків про загартовування дитини, максимальний розвиток рухової активності (створення вдома спортивного куточка). Виховання в дітях самостійності та відповідальності як головних якостей збереження власного здоров'я.

Психологічні труднощі адаптації дитини до школи

Під час обговорення даної проблеми необхідно звернути увагу на такі важливі умови психологічної комфортності в житті першокласника:

  • створення сприятливої психологічної атмосфери для дитини з боку всіх членів родини;
  • роль самооцінки дитини в адаптації до школи (чим нижче самооцінка, тим більше труднощів у дитини у школі);
  • формування інтересу до школи, прожитого шкільного дня;
  • обов'язкове знайомство з дітьми її класу та можливість їхнього спілкування після школи;
  • неприпустимість фізичних заходів впливу, залякування, критики на адресу дитини, особливо у присутності третіх осіб (бабусь, дідусів, однолітків);
  • виключення таких засобів покарання, як позбавлення задоволень, фізичні та психічні покарання;
  • урахування темпераменту в період адаптації до шкільного навчання;
  • надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація контролю її навчальної діяльності;
  • не тільки заохочення дитини за навчальні успіхи, а й моральне стимулювання її досягнень;
  • розвиток самоконтролю та самооцінки, самодостатності дитини.

Взаємини однокласників

Відомий педагог і психолог Симон Соловейчик, ім'я якого значуще для цілого покоління учнів, батьків і вчителів, опублікував правила, що можуть допомогти батькам підготувати дитину до спілкування з однокласниками у школі. Батькам необхідно пояснити ці правила дитині та з їх допомогою готувати дитину до дорослого життя.

  • Не віднімай чужого, але і своє не віддавай.
  • Попрохали - дай, намагаються відняти - намагайся захиститись.
  • Не бийся без причини.
  • Кличуть грати - іди, не кличуть - спитай дозволу грати разом, це не соромно.
  • Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
  • Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Два рази ні в кого нічого не проси.
  • Через оцінки не плач, будь гордим. З учителем через оцінки не сперечайся і на вчителя за оцінки не ображайся. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов'язково в тебе будуть.
  • Не ябедничай і не наговорюй ні на кого.
  • Намагайся бути акуратним.
  • Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.
  • Пам'ятай: ти не краще за всіх, ти не гірше всіх! Ти - неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!

Дуже добре, якщо батьки помістять звід цих правил у кімнаті чи в робочому куточку своєї дитини на видному місці. Бажано наприкінці тижня звернути увагу дитини на те, які правила їй удається виконати, а які - ні і чому. Можна спробувати придумати разом з дитиною свої правила.

ТРЕТІ ЗБОРИ. ТЕЛЕВІЗОР У ЖИТТІ РОДИНИ ТА ПЕРШОКЛАСНИКА

Задачі зборів:

1. Визначити разом з батьками достоїнства й недоліки наявності телевізора в житті дитини.

2. Визначити найменування та кількість передач для перегляду дітьми.

Питання для обговорення:

  • Роль телебачення в житті дитини.
  • Вплив телепередач на формування характеру та пізнавальної сфери дитини.

Запитання для дискусії:

  • Чи вважаєте ви, що телевізор повинен бути в числі головних предметів побуту?
  • Які телепередачі, на ваш погляд, формують особистість дитини?
  • Як, на ваш погляд, необхідно організувати перегляд телевізора дитиною? Припустіть можливі варіанти.

Хід зборів

I. Вступне слово вчителя (варіант). Телевізор у житті дитини - це добре чи погано? Скільки часу і які передачі повинні дивитись діти? Чи треба виключати телевізор, якщо ми вважаємо, що передача дитині буде нецікава? Ці й інші запитання сьогодні вимагають відповіді.

Трохи статистики:

  • Дві третини наших дітей у віці від 6 до 12-ти років дивляться телевізор щодня.
  • Час щоденного перегляду телепередач дитиною складає в середньому більше двох годин.
  • 50 % дітей дивляться телепередачі поспіль, без усякого вибору та виключень.
  • 25 % дітей у віці від 6 до 10-ти років дивляться ті самі телепередачі від 5 до 40 разів поспіль.
  • 38 % дітей у віці від 6 до 12-ти років при визначенні рейтингу використання вільного часу на перше місце поставили телевізор, виключивши при цьому заняття спортом, прогулянки на свіжому повітрі та спілкування з родиною.

Але, можливо, ви подумаєте, що ця статистика не стосується наших дітей? Дарма. Ось результати опитування у класі, проведеного приблизно за такими запитаннями:

  • Скільки разів на тиждень ти дивишся телевізор?
  • Ти дивишся телевізор один чи зі своєю родиною?
  • Ти любиш дивитись усе поспіль чи віддаєш перевагу якійсь окремій передачі?
  • Якби ти опинився на незаселеному острові, які би предмети ти замовив доброму чарівнику, щоби твоє життя було цікавим і ненудним?

II. Обговорення результатів аналізу відповідей дітей на запропоновані запитання

III. Дискусія

  • Далі можлива дискусія з питань:
  • Що ж робити і чи потрібно щось робити? Можливо, варто заборонити перегляд телепередач чи обмежити дитини визначеними програмами?
  • Що дає дитині телевізор? Є чи в перегляді телепередач, особливо для першокласників, щось позитивне?

Проводяться обговорення проблеми й обмін думками.

Думки учнів 10-літнього віку про перегляд телепередач

Перегляд телевізора дає можливість:

  • розслабитися, забути щоденні проблеми, відійти від страхів і переживань;
  • знаходити відповіді на запитання, на які не відповідають дорослі через зайнятість;
  • зрозуміти за допомогою телевізора, що таке «добре» і що таке «погано»;
  • дізнаватись про різні явища в різних галузях знань;
  • розвивати уяву, фантазію, емоційну сферу.

Коментар учителя, обговорення

До даних батьківських зборів можна підготувати виставку малюнків дітей «Я дивлюсь телевізор».

IV. Рекомендації батькам:

1) Разом із дітьми визначати телепередачі для перегляду дорослими та дітьми на наступний тиждень.

2) Обговорювати улюблені телепередачі дорослих і дітей після перегляду.

3) Вислуховувати думки дітей із приводу дорослих передач і висловлювати свої думки з приводу дитячих.

4) Телевізор не повинен бути значущою частиною в житті батьків, тоді це стане позитивним прикладом для дитини.

5) Необхідно зрозуміти, що дитина, яка щодня дивиться сцени насильства, убивств, звикає до них і навіть може відчувати від таких епізодів задоволення. Необхідно виключити їх із перегляду малятами.

V. Домашнє завдання батькам: визначте для себе відповіді на такі запитання.

  • Скільки часу проводить ваша дитина біля телевізора?
  • Чи ставить запитання після перегляду передач, чи хоче обговорити з вами передачу?
  • Яким передачам віддає перевагу?
  • В якій передачі хотіла би сама взяти участь?
  • Як зробити, щоб діти не чули від батьків: «Знову уроки ввечері робиш?», «Чим ти займався, знову біля телевізора сидів?» і т. д.

Батькам на замітку

Необхідно пам'ятати про те, що вплив телебачення на психіку дітей різко відрізняється від подібного впливу на дорослих. Наприклад, першокласники, за результатами досліджень, не можуть чітко визначити, де правда, а де неправда. Вони сліпо довіряють усьому тому, що відбувається на екрані. Ними легко керувати, маніпулювати їхніми емоціями та почуттями Лише з 11-ти років діти починають усвідомлено сприймати те, що пропонує телебачення.

ЧЕТВЕРТІ ЗБОРИ. ЕМОЦІЇ ПОЗИТИВНІ ТА НЕГАТИВНІ

Форма проведення: сімейна рада.

Задачі зборів:

1. Ознайомитися із самооцінкою учнів класу.

2. Визначити причини переваги негативних чи позитивних емоцій в учнів.

Хід зборів

I. Вступне слово педагога (варіант). Шановні мами й татка! У нас сьогодні батьківські збори, які ми проводимо у формі сімейної ради. Сімейна рада збирається тоді, коли справа не терпить зволікань і вимагає всебічного аналізу. Перш ніж ми перейдемо до ради за оголошеною проблемою, послухайте, будь ласка, магнітофонний запис відповідей дітей на запитання: який я? (Наприклад, я - добрий, красивий, розумний і т. д.).

Після прослуховування запису батьки повинні відповісти на запитання про мотиви вибору дитиною прикметників, що позначають позитивні та негативні якості. Відбувається обмін думками.

Сьогодні ми поговоримо про людські емоції. Мені хотілося звернути вашу увагу на ті емоції, що стимулюють розвиток неврозів, руйнують здоров'я дитини. Це емоції руйнування - гнів, злість, агресія та емоції страждання - біль, страх, образа. Спостерігаючи за дітьми, доводиться констатувати, що емоції страждання, руйнування їм ближче, ніж емоції радості й добра.

II. Батьківський тренінг

Питання

Наведіть приклади ситуацій із вашого життя, з життя родини або ситуацій, що спостерігаються, пов'язані з негативними та позитивними емоціями.

Чи можете ви сказати, що у відповідях дітей на магнітофонній стрічці ви почули відзвуки негативних емоцій? (На думку психологів, позитивні емоції з'являються в людини тоді, коли її люблять, розуміють, визнають, приймають, а негативні - при незадоволенні потреб.) Як формувати позитивні емоції? Із чого починати?

Перед вами лежать аркушики паперу. Запишіть на них висловлювання, заборонені у спілкуванні з дитиною у вашій родині, а також висловлювання, що рекомендуються й бажані.

Висновок. При спілкуванні з дітьми не слід уживати такі, наприклад, висловлювання:

  • Я тисячу разів казав тобі, що...
  • Скільки разів треба повторювати...
  • Про що ти тільки думаєш...
  • Невже тобі важко запам'ятати, що...
  • Ти стаєш...
  • Ти такий же, як...
  • Відчепись, ніколи мені...
  • Чому Олена (Настя, Ліля і т. д.) така, а ти - ні...

При спілкуванні з дітьми бажане вживання таких висловлювань:

  • Ти в мене найрозумніший (красивий і т. д.).
  • Як добре, що в мене є ти.
  • Ти в мене молодець.
  • Я тебе дуже люблю.
  • Як ти добре це зробив, навчи й мене.
  • Дякую тобі, я тобі дуже вдячна.
  • Якби не ти, я б ніколи з цим не справився.

Постарайтесь використовувати перераховані бажані висловлювання якнайчастіше.

III. Рекомендації батькам:

1) Безумовно приймайте свою дитину.

2) Активно слухайте її переживання, думки.

3) Якнайчастіше спілкуйтеся з нею, займайтеся, читайте, грайте, пишіть один одному листи та записки.

4) Не втручайтесь у її заняття, що їй по плечу.

5) Допомагайте, коли просить.

6) Підтримуйте та відзначайте її успіхи.

7) Розповідайте про свої проблеми, діліться своїми почуттями.

8) Вирішуйте конфлікти мирно.

9) Використовуйте у спілкуванні фрази, що викликають позитивні емоції.

10) Обіймайте та цілуйте один одного не менше чотирьох разів на день.

IV. Домашнє завдання батькам: напишіть листа своїй дитині, який їй варто розкрити у випускному класі школи.

Анкета для батьків

1. Чи стимулюєте ви прояв позитивних емоцій у своєї дитини? Як ви це робите?

2. Чи виявляє ваша дитина негативні емоції? Чому, на ваш погляд, вони виникають?

3. Як ви розвиваєте позитивні емоції своєї дитини? Наведіть приклади.

Анкетування проводиться протягом ходу зборів, педагог виділяє для цього 10-15 хвилин. Листки з відповідями батьки віддають педагогу, який використовує їх у подальшій роботі з батьками й учнями.

П'ЯТІ ЗБОРИ. ПІДСУМКИ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ - «ПЕРЕГОРТАЮЧИ СТОРІНКИ...»

Форма проведення: усний журнал.

Усний журнал - це аркуші ватману, складені у вигляді великої книги, перевитої стрічкою. Кожний аркуш - сторінка життя класу за рік.

На цих зборах хочеться зупинитись особливо. Тут підбивається підсумок роботи батьків, чого вони навчаються за рік. Зустріч повинна бути урочистою, цікавою, незвичайною. Збори проводяться разом з учнями.

Хід зборів

I. Огляд сторінок усного журналу

Сторінка перша. «Наше життя на уроках» (фрагменти уроків).

Сторінка друга. «Наші перерви» (фізкультпауза, ігри тощо).

Сторінка третя. «Наше життя після уроків» (найбільш яскраві моменти заходів, проведених у класі за рік).

Сторінка четверта. «Наша творчість» (огляд творчості учнів: читання віршів, пісень, гурткова діяльність).

Сторінка п'ята. «Ми і наші батьки» (нагородження батьків за роботу у класі).

Медаль - дитяча долонька, розмальована й розписана дітьми.

Сторінка шоста. «Наші плани на літо» (кожний учень одержує на літо завдання, яке він повинен виконати для всього класу).

II. Підсумки роботи батьків учнів за рік

З повідомленням виступає класний керівник, представник від батьківського комітету.

Наприкінці зборів учні разом з батьками та вчителями фотографуються. Вручаються фотографії, зроблені раніше на інших зборах і заходах класу.

Батьківські збори батьків 1-го класу

 

План

 

1. Як зберегти інтерес до навчання.

2. Вплив шкідливих звичок батьків на фізичний і духовний розвиток дітей.

3. Діти – це наше майбутнє!

 

Як зберегти інтерес до навчання.

 

Дуже добре , коли батьки є дитині друзями, порадниками, коли діти не бояться своїх батьків , їх покарань, коли батьки цікавляться здібностями своїх дітей, намагаються вирішувати із дитиною її особисті проблеми.

Хочу запропонувати анкету, в якій, я сподіваюсь , ви знайдете відповіді на питання, які вас хвилюють, яке, можливо, допоможе вам у стосунках з вашими дітьми.

Анкета для батьків «Батьки і діти»
1.Чи знаєте ви здібності своєї дитини?
Ні - 0
Намагаюся взнати  - 3
Так -  5

2. Чи вирішуєте разом із дитиною її особисті проблеми?

У дитини проблем не буває - 0
Навряд чи - 3
Думаю, що так -  5

3. Що ви можете сказати про темперамент своєї дитини?
Нічого - 0
Подібний до мого - 3
Знаю і зважаю на нього - 5

4. Чи звертаєте ви увагу на фізичний стан своєї дитини (поставу і т.п.)?
Не маю часу  - 0
Думаю, що так -  3
Вважаю, що це дуже важливо -  5

5. Музика, образотворче мистецтво, художня література допомагають вихованню в дитини почуття краси, гармонії?
 Це марнування часу - 0
 Не знаю - 3
 Здається, так  - 5

6. Якщо дитина вчинила негарно, чи розумієте ви, що це може бути результатом вашого неправильного виховання?
 Цього не може бути  - 0
 Не знаю  - 3
 Можливо  - 5

7. приходячи з роботи у розлюченому стані, ви часто вихлюпуєте свій гнів на дитину?
Так  - 0
Не замислююся над цим  - 3
Намагаюся контролювати свої емоції і залишати за дверима домівки проблеми, які стосуються роботи  - 5

8. Якби вам запропонували цікаву подорож, чи взяли б ви з собою дитину?
Люблю відпочивати на самоті  - 0
Не знаю  - 3
Обов’язково, якщо це було б можливо -  5

9. Якщо вчитель нарікатиме на вашу дитину, ви зразу розлютитесь?
Так  - 0
Дивлячись за що -  3
Вислухаю дитину і постараюсь розібратись у суті речей  - 5

10. Як ви вважаєте: дитина скоріше прислухається до вашої думки, ніж до думки когось іншого (свого товариша)?
Гадаю, що ні - 0
Безперечно  - 3
Гадаю, що моя думка має для неї вагу - 5

0 – 20. Батьки мають приділяти своїм дітям якомога більше уваги.
21 – 35. Батьки звертають увагу на проблеми своїх дітей, але повністю вирішувати їх не мають або можливостей, або знань, або часу.
36 – 50. Гарні стосунки в сім’ї дозволяють спільно розв’язувати проблемні ситуації, прекрасно розуміти один одного. Але не слід забувати про виховання самостійності і самодостатності.

     Більшість дітей приходить до школи з бажанням “добре вчитися”. Здебільшого подальші шкільні успіхи залежать від того, чи вдається зберегти та змінити початковий інтерес до школи.

   Не секрет, що дитина, котра хоче вчитися , досягає набагато більше успіхів, ніж більш здібні однокласники, які вчаться без бажання.

  Чому ж діти байдужіють до школи ? Однією з головних причин, що може спричинити зниження інтересу до навчання, є відчуття не успіху,  яке дитина відчуває та переживає в процесі навчання. Йдеться саме про відчуття , яке може переживати як і двієшник так і хорошист, якщо батьки чекають від нього найкращих результатів будь-якою ціною.

У школі і вдома дії дитини постійно оцінюють. Через найкращі наміри, намагаючись допомогти виправити помилки й недоліки, дорослі  нерідко зловживають критикою, забуваючи, що оцінювання має не лише відображення реального стану справ, а й надихати дитину на подальшу напружену працю.

Щоб допомогти дитині впоратись з труднощами, зберігти віру в свої сили та зміцнити бажання “добре вчитися” хочу дати декілька порад.

Порада 1 : “Не бий лежачого”.

Суть цієї поради в тому, що ви, батьки розуміли, що “двійка”- це достатнє покарання для дитини. Тому не варто двічі карати за одні й ті самі помилки. Оцінку своїх знань дитина вже одержала, а вдома від батьків очікує спокійної допомоги. А як часто одержує нові і несправедливі докори.

Порада 2 : “Знайте міру”

Суть : щоб позбавити дитину недоліків, робіть не більше, як одне зауваження на хвилину. Інакше, дитина не зрозуміє, чого ви від неї чекаєте.

Порада 3 : “За двома зайцями поженешся, ні одного не впіймаєш”

Суть : порадьтеся з дитиною і почніть з ліквідації тих труднощів, які для неї більш значущі. Якщо ви візьметесь за все разом, у дитини просто не вистачить сил та енергії справитись з таким навантаженням.

Порада 4 : “Хвалити – виконавця, критикувати виконавця”

Суть : при аналізі виконання якогось завдання наголошувати на неправильне виконання, не на аліграфічне письмо, неохайне письмо, але ні в якому разі не називати дитину неохайним, нерозумним.

Порада 5 : “Такий єдиний”

Суть : оцінюючи успіхи дитини, не порівнюйте її з іншими дітьми. Адже кожна дитина – індивідуальність ; одне і те саме завдання кожний виконує по своєму . Щось робить краще, щось гірше. В цьому і є неповторність кожної дитини.

Порада 6 : “Похвала”

Суть : не скупіться на похвалу. Хвалити дитину треба весь час, навіть за невеликі успіхи. Дитина завжди чекає похвали, а коли її отримує у неї  з`являється впевненість в своїх силах, здібностях, виникає бажання зробити краще і більше.

Порада 7 : “Острівець успіху”

Суть : виділяйте в морі помилок острівець успіху. Навіть, якщо ви бачите, що завдання або прохання виконанно погано , знайдіть, за що можна подякувати або похвалити дитину.  

 

Вплив шкідливих звичок батьків на фізичний і духовний розвиток дітей.

   Непоправної шкоди завдають дітям батьки, які курять і вживають у щоденному побуті алкогольні напої або відверто пиячать. Це створює, з одного боку, вкрай несприятливі умови для морального виховання та інтелектуального розвитку дітей і підлітків, з другого – призводить до їх раннього прилучення до куріння і вживання алкогольних напоїв, що в свою чергу, підриває здоров’я молоді, зумовлює ранній розвиток алкоголізму.

     Спинимося на цьому докладніше. Наука довела: куріння негативно позначається на   здоров’ї людини. Шкідливість його дії зумовлюється, зокрема, вмістом у тютюні отруйних речовин – алкалоїдів, серед яких най шкідливий – нікотин.

     Потрапляючи з димом в організм людини, він всмоктується слизовими оболонками рота, носа і дихальних шляхів, а звідти через легеневі альвеоли потрапляє в кров.

     Отруйна дія чистого нікотину така, що одна – дві краплі його вбивають собаку. Досить наблизити одну краплю нікотину до дзьоба голуба, як він гине за 2-3 хвилини. Одноразова доза чистого нікотину 0,08 смертельна для людини. Відомо, як важко буває спочатку звикнути до куріння. Запаморочення, нудота, блювання, кашель – така захисна реакція організму на отруту, яка вводиться в нього.

     Побутує думка про заспокійливу дію куріння, що воно підвищує працездатність , може зняти втому. Це зовсім не так. Коли причину, яка викликала хвилювання, не усунуто, а дія сигарети закінчується, людина хвилюється, нервує ще більше і знову тягнеться до чергової сигарети.

     Нікотин шкідливо діє на судини мозку і нервові закінчення, розміщені в ньому, на периферичну нервову систему. Дослідженнями доведено: людина, яка викурює пачку сигарет за день, не дає своїм кровоносним судинам відпочинку. Вони постійно перебувають у стані спазму, що часто призводить до стенокардії, облітераційного ендартеріїту – переміжної кульгавості, а інколи навіть до гангрени кінцівок.

     Смертність від захворювань серця і судин людей віком від 50 до 54 років серед курців удвічі вища, ніж серед тих, хто не курить. 33% усіх випадків смерті від ішемічної хвороби серця в середньому віці вчені відносять на рахунок куріння.

     Надзвичайно шкідлива дія нікотину. Він утруднює процес газообміну й зумовлює розвиток різних захворювань – туберкульозу, хронічного бронхіту і навидь раку. Розладнується у курців і робота шлунка та кишечника, знижується апетит, зявляється нудота. Підвищення кислотності шлункового соку при курінні – одна з причин виникнення виразки шлунка і дванадцятипалої кишки.

     У курців притуплені чуття дотику, нюху, знижується слух і зір, порушується здатність розпізнавати кольори, оскільки нікотин викликає хронічне запалення зорового, слухового та інших нервів.

     Особливої шкоди завдає куріння здоровю жінок, чия нервова система особливо чутлива й вразлива. Руйнівної дії зазнає не тільки нервова система, а й інші органи і, зокрема залози внутрішньої секреції: щитовидна, яєчники, гіпофіз. У жінок, які курять, порушується менструальний цикл, ослаблюються мязи матки, що часто призводить до передчасних родів при вагітності.

     Нікотин шкідливо впливає на розвиток дитини, яка перебуває ще в утробі матері. Залишки нікотину виявляють у молоці годуючої матері, що надає молоку неприємного присмаку й отруює дитину.

     Згубно впливає наявність курців у домі на організм дітей, які також мимоволі стають пасивними курцями, оскільки змушені вдихати тютюновий дим. Батьки повинні замислюватися над цим і робити все, щоб позбутися шкідливої звички.

     «Живі квіти землі» - так поетично назвав дітей М.Горький. І ми з вами повинні зробити все для того, щоб дати можливість цим квітам повністю розцвісти, розпустити пелюстки. Тому однією із важливих проблем є застереження дітей від вживання алкогольних напоїв.

     Ще більшої шкоди завдає дітям вживання батьками алкогольних напоїв і пияцтво. Побутує думка, що нібито горілка і вино в невеликих дозах корисні для організму і поліпшують апетит. Це абсолютно не так. У здорової людини, яка веде правильний спосіб життя, немає проблем з апетитом, а вживання алкогольних напоїв лише ослаблює організм, руйнує нервову систему і призводить до захворювань серця, шлунка, печінки та інших органів.

     Постійні випивки поступово руйнують внутрішні органи, призводять до розумового і фізичного ослаблення, зниження працездатності, активності і помітного ослаблення волі. Головна небезпека вживання алкоголю криється в тому, що людина, яка пє від випадку до випадку, поступово починає випивати дедалі частіше.

     Алкоголь здатний отруїти будь-яку живу істоту. Наприклад, у воді, що містить тільки 1% алкоголю, не можуть жити ніякі водяні тварини.

     Дуже чутливий до алкоголю мозок. Введення в організм лише 7-8 г. алкоголю порушує функцію центральної нервової системи: змінюється психіка, поведінка, працездатність, фізичні якості людини, притупляються смак, нюх, знижується зір і слух, погіршується чутливість шкіри. І серцево-судинна система людини руйнується від дії спиртного. Під його впливом рано настають склеротичні зміни в серцевому м’язі, в результаті воно втрачає здатність переносити фізичні навантаження.

     Потрапляючи до шлунка і кишечника, алкоголь погіршує травлення,змінює склад шлункового соку. Зявляється печія, нудота, болі в животі, запалюється слизова оболонка шлунка, виникають тяжкі захворювання.

     Алкоголь уражає органи дихання. Від його частого вживання руйнується еластична тканина альвеол, що призводить до тяжких хвороб, наприклад: туберкульозу.

     Останнім часом у педіатрії  зявився новий термін – алкогольна фетопатія (хронічне алкогольне ураження плоду в утробі матері). Тобто вже в період внутрішньоутробного розвитку плід зазнає отруйної дії алкоголю і в момент своєї появи на світ дитина хронічно, а іноді навіть безнадійно хвора. Деякі батьки, не вважаючи себе алкоголіками, думають, що така небезпека їх дітям не загрожує. Але вони помиляються. Так, вони – не пяниці, тільки інколи випивають. І діти в них народжуються наче здорові, не мають явних фізичних і розумових вад і якийсь час розвиваються зовсім нормально. Але раптом дитина стає безпідставно нервовою, легко збуджується, часто хворіє на інфекційні і простудні захворювання. Або в поведінці сина чи доньки спостерігаються прояви жорстокості, які не можуть витікати з характеру і традицій сім’ї, оточення, системи виховання.

     Батьки розгублені: звідки це в ній? Звідки підвищена втомлюваність, байдужість, безініціативність, нездатність прийняти самостійне рішення?

     Що спричинило психічну і моральну недосконалість? Шукаємо в системі виховання, в соціальному середовищі, а нерідко знаходимо на дні маминого келиха шампанського, татових традиційних недільних сто грамів. І це не перебільшення, а факт, доведений наукою.

     Діти нині прилучаються до алкоголю в середньому в 11 років, а до повноліття спиртні напої відомі всій молоді. Цей факт не може не позначитися на їхній поведінці. За різними даними, 40-70%% злочинів скоюють у стані спяніння, при цьому 8 із 10 порушень, як правило, припадає на протиправні дії, вчинені після вживання алкоголю в компанії старших.

     Склалося так, що ми більше знаємо про навколишній світ, ніж про самих себе. А незнання себе, невміння керувати собою призводять до помилок, конфліктів, розчарувань та життєвих безвиходів. Треба бути сильною людиною, щоб відмовитися від шкідливих звичок. Остерігайтеся їх заради свого життя і життя своїх дітей.

Діти – це наше майбутнє!

          На канікулах у ваших дітей буде багато вільного часу, вони будуть відпочивати, гуляти з друзями на подвір'ї, але слід пам'ятати, що небезпека може підстерігати їх на кожному кроці.
          Тому хто, як не Ви є першими помічниками і порадниками.
          Щоб не трапилося лиха підчас відпочинку Вам, як батькам потрібно постійно контролювати розваги своїх дітей, володіти інформацією про, те, де, в якій компанії та з якими друзями вони перебувають. Контролюйте дотримання ними режиму дня, учням дозволяється перебувати на вулиці до 20 години.
Слідкуйте за ними  під час відпочинку біля водоймищ, щоб уникнути травм.

          Постійно нагадуйте їм правила вуличного руху, щоб запобігти травмуванню на дорогах.

          Перебуваючи в містах потрібно бути обережним при переході трамвайних та залізничних  колій. Переходити залізничну колію тільки по пішохідних настилах, по надземних або підземних переходах. Не  можна переходити  залізничну колію, коли наближається потяг. Не можна стояти  біля краю платформи на залізничній станції та в метро.
          Не меншої уваги потребує електро та газобезпека. Слідкуйте за тим, щоб діти виконували правила користування такими приладами, не допускайте утримання в Ваших домівках зіпсованих побутових приладів.
           Слідкуйте за тим, що діти не чіпали бродячих тварин, адже вони можуть переносити різні інфекційні захворювання.
          Давно вже відгриміла війна, але її відлуння можна побачити до цих пір,  нагадуйте дітям про те, що  при знаходженні маловідомих предметів терміново повідомити  дорослих або відповідні організації.
          Незнайомі предмети, пакети, банки тощо не можна відкривати, нюхати, брати до рук, кидати у вогонь, бо в них можуть бути отруйні речовини.
                 У разі потреби телефони: «101»—пожежна безпека; «102» — міліція; «103» — швидка допомога; «104»—газова служба.

 

  Як виростити щасливих і здорових дітей

   Будьте добрим, люблячим і чуйним

Коли про дітей піклуються з теплотою і любов'ю, вони відчуватимуть себе в безпеці з дорослими, які доглядають їх.

   Прагніть розуміти і задовольняти бажання дитини

Розпізнавайте і реагуйте на звуки, рухи і вирази відчуттів вашої дитини. Це допоможе вашій дитині відчути і вашу турботу.

   Говоріть з дитиною, співайте і читайте їй

Все це допомагає створювати в мозку вашої дитини зв'язки, необхідні для його поточного і майбутнього зростання і розвитку.

   Встановіть повсякденні правила

Навчіть дитину орієнтуватися, що настав час лягати спати, за допомогою щоденного ритуалу (наприклад: виконання пісні, опускання штор). Ритуали, пов'язані з позитивними емоціями, роблять позитивний вплив на дітей.

   Дивіться телебачення з дитиною

     Дивіться телепрограми разом з дитиною і розмовляйте про те, що дивитеся. Не дозволяйте дитині проводити весь час біля телевізора.

   Використовуйте дисципліну для навчання

На додаток до послідовного і люблячого нагляду учіть дитину того, що існують обмеження. Ніколи не бийте і не трясіть дитиною.

   Визнайте, що кожна дитина унікальна

 Діти зростають різними темпами. Їх думки і відчуття про себе відображають в значній мірі відношення до них батьків і опікунів.

   Стежте за собою

Батьки теж потребують турботи. Якщо ви втомилися, знервовані, засмучені або переобтяжені, вам важче задовольнятиме потреби дітей.

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку