РОЗРОБКИ УРОКІВ УЗАГАЛЬНЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. 9 КЛАС. НА 2020/2021 Н.Р.

Про матеріал
Розробки уроків узагальнення навчального матеріалу складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України для загальноосвітніх навчальних закладів, з урахуванням особливостей структури підручника з історії України для 9 класу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБКИ УРОКІВ УЗАГАЛЬНЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ 9 КЛАС

 НА 2020/2021 Н.Р.

 

 

 

 

СКЛАДЕНО ВЧИТЕЛЕМ

                                                                                           історії та правознавства                                              

                                                                                                      Палагута С.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№1 Історія України

Узагальнення навчального матеріалу з тем

«Українські землі у складі Російської імперії наприкінці

ХVІІІ – у першій половині ХІХ»,  «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»

Мета: повторити, узагальнити та оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення тем «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ»,  «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»; формувати ключові компетентності.

Обладнання: завдання до узагальнення.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, контроль знань

Очікувані результати: учні зможуть отримати оцінку рівня знань, умінь та навичок, набутих під час вивчення тем.

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Оголосити учням мету уроку, очікувані результати, ознайомити з планом і формами роботи на уроці. Відповісти на запитання, що виникли в учнів.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Організувати виконання узагальнюючих і тестових завдань.

І. Дати визначення – 3б.

Асиміляція

Промисловий переворот

Масонство

ІІ. Виберіть правильні відповіді – 3б.

1. Коли відбувся перший поділ Польщі, унаслідок якого Галичина увійшла до складу Австрійської монархії?

  а) 1768 р.; б) 1772 р.; в) 1775 р.; г) 1793 р.

2.  Яке місто Галичини стало провідним центром українського культурно-освітнього руху в 30–40-х рр. 19 ст.?

  а) Перемишль; б) Львів; в) Тернопіль; г) Станіслав.

3. Коли відбулася подія, про яку йдеться в історичному джерелі?

 «...Засноване політичне товариство “Головна Рада” – єдиний український національний уряд, що мав обстоювати перед центральним правительством політичні й національні потреби українців».

 а) 1847 р.; б) 1848 р.; в) 1849 р.; г) 1850 р.

4. Коли відбулася подія, про яку йдеться в історичному джерелі?

 «...Засноване політичне товариство “Головна Рада” – єдиний український національний уряд, що мав обстоювати перед центральним правительством політичні й національні потреби українців».

 а) 1847 р.; б) 1848 р.; в) 1849 р.; г) 1850 р.

5. Яка декабристська організація в своїх програмових документах планувала створити на території України дві автономії: Українську (столиця Харків) та Чорноморську (столиця Київ)?

 а) Союз благоденства; б) Північне товариство; в) Південне товариство; г) Товариство об’єднаних слов’ян.

6. Який завод збудовано фірмою «Брати Яхненки й Симиренко» в 1843 р. в селі Ташлику на Черкащині – один із перших у Російській імперії?

 а) машинобудівний; б) цукровий; в) чавуноливарний; г) мідяний.

ІІІ. Дати відповідь – 3б.

7. Що передбачали положення програмових документів Кирило-Мефодіївського братства? – 1б.

8. Якими були наслідки «Весни народів» 1848–1849 рр. у західноукраїнських  землях?- 1б.

9. Які явища та процеси були характерними для промислового розвитку українських земель у складі Російської імперії в першій половині 19 ст.? – 1б.

ІV. 10. Доведіть або спростуйте твердження: «Україна залишилася мертвим звуком у політичних програмах російських декабристів» - 3б.

ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ

Перевірити виконання завдань, зупинитися на типових помилках.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити тему І, ІІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№2 Історія України

Узагальнення навчального матеріалу з теми

«Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»

Мета: повторити, узагальнити та оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення теми «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»; формувати ключові компетентності.

Обладнання: завдання до узагальнення.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, контроль знань

Очікувані результати: учні зможуть отримати оцінку рівня знань, умінь та навичок, набутих під час вивчення теми.

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Оголосити учням мету уроку, очікувані результати, ознайомити з планом і формами роботи на уроці. Відповісти на запитання, що виникли в учнів.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Організувати виконання узагальнюючих і тестових завдань.

І. ДАТИ ВИЗНАЧЕННЯ – 3б.

Повсякденне життя

Меценат

Парафіяльні школи

ІІ. ВИБЕРІТЬ ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ – 3б.

  1. Коли відбулася подія, про яку йдеться у фрагменті джерела?

 «...У Львові як столиці Галичини вже існуючі і ті, що будуть відкриті в майбутньому, наукові інститути творитимуть разом університет з такими факультетами: богословським, правничим, філософським і медицини» (з диплома Йосифа ІІ Габсбурга).

 а) 1773 р.; б) 1774 р.; в) 1784 р.; г) 1793 р.

  1. Де було відкрито перший в підросійській Україні університет європейського зразка?

а) у Києві; б) у Харкові; в) в Одесі; г) у Чернівцях.

  1. Як називалася перша узагальнювальна праця з історії України від найдавніших часів і до кінця 18 ст. у чотирьох томах Дмитра Бантиша-Каменського?

 а) «Історія України-Русі»; б) «Історія русів»; в) «Історія Малої Росії»; г) «Книга буття українського народу».

  1. Хто був упорядником збірки «Досвід збирання старовинних малоросійських  пісень», що започаткувала українську фольклористику (опублікована 1819 р. в Петербурзі)?

а) Михайло Максимович; б) Микола Цертелєв;

в) Пантелеймон Куліш; г) Микола Костомаров.

  1. Оберіть дати відкриття університетів у Харкові та Києві. 

а) 1661 р., 1805 р.; б) 1812 р., 1861 р.; в) 1805 р., 1834 р.; г) 1834 р., 1840 р

6. Розвиткові якої науки сприяла діяльність Михайла Остроградського?

а) математики; б) історії; в) біології; г) хімії.

ІІІ. СКЛАСТИ ТАБЛИЦЮ – 3б.

Заповніть таблицю «Культура України першої половини ХІХ ст.» - 3б.

 

ІV.  ДАТИ ВІДПОВІДЬ – 3б

 Визначте роль Т. Шевченка в розвитку української культури.

ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ

Перевірити виконання завдань, зупинитися на типових помилках.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити тему ІІІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№3                                                 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

ТЕМА: УКРАЇНСЬКИ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА              

  АВСТРО-УГОРЩИНИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.

Мета: повторити, узагальнити та оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення тем

«Українськи землі у складі Російської імперії» та «Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст»; формувати ключові компетентності.

Обладнання: завдання до узагальнення.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, контроль знань

Очікувані результати: учні зможуть отримати оцінку рівня знань, умінь та навичок, набутих під час вивчення тем.

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Оголосити учням мету уроку, очікувані результати, ознайомити з планом і формами роботи на уроці. Відповісти на запитання, що виникли в учнів.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Організувати виконання узагальнюючих і тестових завдань.

 

 

I.  Завдання  цієї  форми  складаються  зі  вступного  запитання  та  чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний (3б).

1.  Аграрні відносини — це:

А  скасування кріпосного права;

Б  продуктивні методи господарювання;

В  товарне виробництво;

Г  система відносин зв’язків, що склались в агровиробництві.

2.  Виробництво продукції з метою отримання прибутку — це:

А  екстенсивне виробництво;

Б  товарне виробництво;

В  ефективне виробництво;

Г  передове виробництво.

3.  Модернізація — це:

А  відмова від нових ідей;

Б  назва течії в мистецтві;

В  використання нових технологій;

Г  повернення до минулого.

4.  Проповідь національної  винятковості, панування однієї нації над  іншими — це:

А  расизм;

Б  націоналізм;

В  радикалізм;

Г  шовінізм.

5.  Якого року відбувся похід у «Таврію за волею»?

А  1861 р.;

Б  1856 р.;

В  1859 р.;

Г  1860 р.

6.  Позначте рік виходу Валуєвського циркуляру:

А  1900 р.;

Б  1899 р.;

В  1873 р.;

Г  1863 р.

 

IІ.  Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою. ( 4 б)

7. Установіть відповідність між назвами реформ та датами їх проведення.

А  Земська

1  1864 р.

Б  міська

2  1862–1877 рр.

В  військова

3  1861 р.

Г  аграрна

4  1870 р.

 

5  1897 р.

 

 

8. Установіть відповідність між назвою регіону та його економічною спеціалізацією в другій половині XIX ст.

А  Донбас

1  зернове господарство

Б  Кривий Ріг

2  вугільна промисловість

В  Правобережна Україна

3  цукрова промисловість

Г  Степова Україна

4  залізорудна промисловість

 

5  виноробна, видобуток солі, харчова.

 

 

ІІІ. Завдання  відкритої форми  з  розгорнутою  відповіддю,  які  передбачають повну  відповідь  на запитання  або  творче  застосування  набутих  знань, умінь та навичок (3б.).

9. Яку роль відіграло «Братство тарасівців» у національному русі? (1,5б)

10. «М. Драгоманов сприйняв втрату української державності як негативний факт, однак не вірив у можливість відновлення національної державності в умовах другої половини XIX ст.». Чи згодні ви з прогнозом, висловленим М. Драгомановим? (2б)

11.  Охарактеризуйте діяльність Русько-української  радикальної партії (РУРП) (1,5б)

ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ

Перевірити виконання завдань, зупинитися на типових помилках.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити теми ІV, V.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№4                                                  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

ТЕМА: УКРАЇНСЬКИ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА                 АВСТРО-УГОРЩИНИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ СТ.

КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В XIX — НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.

Мета: повторити, узагальнити та оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення тем Українськи землі у складі Російської імперії та «Австро-Угорщини в другій половині хх ст»,  «Культура україни в xix — на початку хх ст.»; формувати ключові компетентності.

Обладнання: завдання до узагальнення.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, контроль знань

Очікувані результати: учні зможуть отримати оцінку рівня знань, умінь та навичок, набутих під час вивчення тем.

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Оголосити учням мету уроку, очікувані результати, ознайомити з планом і формами роботи на уроці. Відповісти на запитання, що виникли в учнів.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Організувати виконання узагальнюючих і тестових завдань.

І. Дати визначення (3б)

Націоналізм

Лібералізм

Парламентаризм

Українська  діаспора

Мадяризація

«Справа  Бейліса»

II.  Завдання  цієї форми  складаються  зі  спільного  вступного  запитання та   чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою(4б).

Установіть відповідність між датами та подіями.

А  1904 р.

1  створення «Крайового союзу ревізійного»

Б  1911 р.

2  створення організації «Пласт»

В  1912 р.

3  загибель українського студента А. Коцка, що стало приводом до студентських заворушень

Г  1910 р.

4  створення «Селянської партії» в Чернівцях

 

5  розкол РУРП та утворення НДП.

 

 Установіть відповідність між прізвищами авторів та їхніми творами.

А  М. Коцюбинський

1  «Земля», «Царівна»

Б  Леся Українка

2  «Кам’яний хрест», «Дорога»

В  О. Кобилянська

3  «Тіні забутих предків», «Сміх»

Г  В. Стефаник

4  «Лісова пісня», «В  пущі»

 

5  «Борислав сміється».

 

ІІІ. Завдання  відкритої форми  з  розгорнутою  відповіддю,  які  передбачають повну  відповідь  на запитання  або  творче  застосування  набутих  знань, умінь та навичок (5б.).

1.      У чому суть та якими були наслідки аграрної реформи Столипіна в Україні? (2б)

Прізвище

У якій галузі  науки працював

Найвидатніші досягнення

 

 

 

2.      Заповніть таблицю «Видатні науковці України» (1,5б)

Висновки

  1. Які політичні партії діяли в Галичині на початку 20 ст. та якими були напрями їхньої діяльності (1,5б)
  2. ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  3. Перевірити виконання завдань, зупинитися на типових помилках.
  4. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  5. Повторити теми V, VІ, VІІ.

 

 

 

docx
До підручника
Історія України (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням історії) 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
11 січня 2021
Переглядів
2677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку