РОЗРОБКИ УРОКІВ УЗАГАЛЬНЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ 9 КЛАС
НА 2020/2021 Н.Р.
СКЛАДЕНО ВЧИТЕЛЕМ
історії та правознавства
Палагута С.А.
№1 Історія України
Узагальнення навчального матеріалу з тем
«Українські землі у складі Російської імперії наприкінці
ХVІІІ – у першій половині ХІХ», «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»
Мета: повторити, узагальнити та оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення тем «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ», «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»; формувати ключові компетентності.
Обладнання: завдання до узагальнення.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, контроль знань
Очікувані результати: учні зможуть отримати оцінку рівня знань, умінь та навичок, набутих під час вивчення тем.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
Оголосити учням мету уроку, очікувані результати, ознайомити з планом і формами роботи на уроці. Відповісти на запитання, що виникли в учнів.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Організувати виконання узагальнюючих і тестових завдань.
І. Дати визначення – 3б.
Асиміляція
Промисловий переворот
Масонство
ІІ. Виберіть правильні відповіді – 3б.
1. Коли відбувся перший поділ Польщі, унаслідок якого Галичина увійшла до складу Австрійської монархії?
а) 1768 р.; б) 1772 р.; в) 1775 р.; г) 1793 р.
2. Яке місто Галичини стало провідним центром українського культурно-освітнього руху в 30–40-х рр. 19 ст.?
а) Перемишль; б) Львів; в) Тернопіль; г) Станіслав.
3. Коли відбулася подія, про яку йдеться в історичному джерелі?
«...Засноване політичне товариство “Головна Рада” – єдиний український національний уряд, що мав обстоювати перед центральним правительством політичні й національні потреби українців».
а) 1847 р.; б) 1848 р.; в) 1849 р.; г) 1850 р.
4. Коли відбулася подія, про яку йдеться в історичному джерелі?
«...Засноване політичне товариство “Головна Рада” – єдиний український національний уряд, що мав обстоювати перед центральним правительством політичні й національні потреби українців».
а) 1847 р.; б) 1848 р.; в) 1849 р.; г) 1850 р.
5. Яка декабристська організація в своїх програмових документах планувала створити на території України дві автономії: Українську (столиця Харків) та Чорноморську (столиця Київ)?
а) Союз благоденства; б) Північне товариство; в) Південне товариство; г) Товариство об’єднаних слов’ян.
6. Який завод збудовано фірмою «Брати Яхненки й Симиренко» в 1843 р. в селі Ташлику на Черкащині – один із перших у Російській імперії?
а) машинобудівний; б) цукровий; в) чавуноливарний; г) мідяний.
ІІІ. Дати відповідь – 3б.
7. Що передбачали положення програмових документів Кирило-Мефодіївського братства? – 1б.
8. Якими були наслідки «Весни народів» 1848–1849 рр. у західноукраїнських землях?- 1б.
9. Які явища та процеси були характерними для промислового розвитку українських земель у складі Російської імперії в першій половині 19 ст.? – 1б.
ІV. 10. Доведіть або спростуйте твердження: «Україна залишилася мертвим звуком у політичних програмах російських декабристів» - 3б.
ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ
Перевірити виконання завдань, зупинитися на типових помилках.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити тему І, ІІ.
№2 Історія України
Узагальнення навчального матеріалу з теми
«Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»
Мета: повторити, узагальнити та оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення теми «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»; формувати ключові компетентності.
Обладнання: завдання до узагальнення.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, контроль знань
Очікувані результати: учні зможуть отримати оцінку рівня знань, умінь та навичок, набутих під час вивчення теми.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
Оголосити учням мету уроку, очікувані результати, ознайомити з планом і формами роботи на уроці. Відповісти на запитання, що виникли в учнів.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Організувати виконання узагальнюючих і тестових завдань.
І. ДАТИ ВИЗНАЧЕННЯ – 3б.
Повсякденне життя
Меценат
Парафіяльні школи
ІІ. ВИБЕРІТЬ ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ – 3б.
«...У Львові як столиці Галичини вже існуючі і ті, що будуть відкриті в майбутньому, наукові інститути творитимуть разом університет з такими факультетами: богословським, правничим, філософським і медицини» (з диплома Йосифа ІІ Габсбурга).
а) 1773 р.; б) 1774 р.; в) 1784 р.; г) 1793 р.
а) у Києві; б) у Харкові; в) в Одесі; г) у Чернівцях.
а) «Історія України-Русі»; б) «Історія русів»; в) «Історія Малої Росії»; г) «Книга буття українського народу».
а) Михайло Максимович; б) Микола Цертелєв;
в) Пантелеймон Куліш; г) Микола Костомаров.
а) 1661 р., 1805 р.; б) 1812 р., 1861 р.; в) 1805 р., 1834 р.; г) 1834 р., 1840 р
6. Розвиткові якої науки сприяла діяльність Михайла Остроградського?
а) математики; б) історії; в) біології; г) хімії.
ІІІ. СКЛАСТИ ТАБЛИЦЮ – 3б.
Заповніть таблицю «Культура України першої половини ХІХ ст.» - 3б.
ІV. ДАТИ ВІДПОВІДЬ – 3б
Визначте роль Т. Шевченка в розвитку української культури.
ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ
Перевірити виконання завдань, зупинитися на типових помилках.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити тему ІІІ.
№3 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
ТЕМА: УКРАЇНСЬКИ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА
АВСТРО-УГОРЩИНИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
Мета: повторити, узагальнити та оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення тем
«Українськи землі у складі Російської імперії» та «Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст»; формувати ключові компетентності.
Обладнання: завдання до узагальнення.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, контроль знань
Очікувані результати: учні зможуть отримати оцінку рівня знань, умінь та навичок, набутих під час вивчення тем.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
Оголосити учням мету уроку, очікувані результати, ознайомити з планом і формами роботи на уроці. Відповісти на запитання, що виникли в учнів.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Організувати виконання узагальнюючих і тестових завдань.
I. Завдання цієї форми складаються зі вступного запитання та чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний (3б).
1. Аграрні відносини — це:
А скасування кріпосного права;
Б продуктивні методи господарювання;
В товарне виробництво;
Г система відносин зв’язків, що склались в агровиробництві.
2. Виробництво продукції з метою отримання прибутку — це:
А екстенсивне виробництво;
Б товарне виробництво;
В ефективне виробництво;
Г передове виробництво.
3. Модернізація — це:
А відмова від нових ідей;
Б назва течії в мистецтві;
В використання нових технологій;
Г повернення до минулого.
4. Проповідь національної винятковості, панування однієї нації над іншими — це:
А расизм;
Б націоналізм;
В радикалізм;
Г шовінізм.
5. Якого року відбувся похід у «Таврію за волею»?
А 1861 р.;
Б 1856 р.;
В 1859 р.;
Г 1860 р.
6. Позначте рік виходу Валуєвського циркуляру:
А 1900 р.;
Б 1899 р.;
В 1873 р.;
Г 1863 р.
IІ. Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою. ( 4 б)
7. Установіть відповідність між назвами реформ та датами їх проведення.
А Земська |
1 1864 р. |
Б міська |
2 1862–1877 рр. |
В військова |
3 1861 р. |
Г аграрна |
4 1870 р. |
|
5 1897 р. |
8. Установіть відповідність між назвою регіону та його економічною спеціалізацією в другій половині XIX ст.
А Донбас |
1 зернове господарство |
Б Кривий Ріг |
2 вугільна промисловість |
В Правобережна Україна |
3 цукрова промисловість |
Г Степова Україна |
4 залізорудна промисловість |
|
5 виноробна, видобуток солі, харчова. |
10. «М. Драгоманов сприйняв втрату української державності як негативний факт, однак не вірив у можливість відновлення національної державності в умовах другої половини XIX ст.». Чи згодні ви з прогнозом, висловленим М. Драгомановим? (2б)
11. Охарактеризуйте діяльність Русько-української радикальної партії (РУРП) (1,5б)
ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ
Перевірити виконання завдань, зупинитися на типових помилках.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити теми ІV, V.
№4 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
ТЕМА: УКРАЇНСЬКИ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА АВСТРО-УГОРЩИНИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ СТ.
КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В XIX — НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.
Мета: повторити, узагальнити та оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення тем Українськи землі у складі Російської імперії та «Австро-Угорщини в другій половині хх ст», «Культура україни в xix — на початку хх ст.»; формувати ключові компетентності.
Обладнання: завдання до узагальнення.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, контроль знань
Очікувані результати: учні зможуть отримати оцінку рівня знань, умінь та навичок, набутих під час вивчення тем.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
Оголосити учням мету уроку, очікувані результати, ознайомити з планом і формами роботи на уроці. Відповісти на запитання, що виникли в учнів.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Організувати виконання узагальнюючих і тестових завдань.
І. Дати визначення (3б)
Націоналізм
Лібералізм
Парламентаризм
Українська діаспора
Мадяризація
«Справа Бейліса»
II. Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою(4б).
Установіть відповідність між датами та подіями.
А 1904 р. |
1 створення «Крайового союзу ревізійного» |
Б 1911 р. |
2 створення організації «Пласт» |
В 1912 р. |
3 загибель українського студента А. Коцка, що стало приводом до студентських заворушень |
Г 1910 р. |
4 створення «Селянської партії» в Чернівцях |
|
5 розкол РУРП та утворення НДП. |
Установіть відповідність між прізвищами авторів та їхніми творами.
А М. Коцюбинський |
1 «Земля», «Царівна» |
Б Леся Українка |
2 «Кам’яний хрест», «Дорога» |
В О. Кобилянська |
3 «Тіні забутих предків», «Сміх» |
Г В. Стефаник |
4 «Лісова пісня», «В пущі» |
|
5 «Борислав сміється». |
Прізвище |
У якій галузі науки працював |
Найвидатніші досягнення |
|
|
|