Розробки занять з елементами арт-терапії

Про матеріал

Представлена міні-збірка занять з елементами арт-терапії для учнів різних категорії: учнів 1 класу, учнів 5 класу, обдаровних учнів, а також тих, що мають певні страхи

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з елементами арт-терапії

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконав:

Практичний психолог

Білозерської ЗОШ  І-ІІІ ступенів №15,14

Фісун О.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ З УЧНЯМИ  1 КЛАСУ

Мета: подолання емоційної нестабільності учнів.

Обладнання: папір формата А4, кольорові олівці.

  1.               Вправа «Встаньте ті, хто…»

Мета: створення позитивної атмосфери.

Дітям пропонується вставати, якщо названий факт про них:

- народився влітку/ взимку/ восени/навесні;

- хто любить цукерки;

- у кого є брат/ сестра;

- у кого є домашня тваринка;

- хто отримував хороші оцінки;

-хто чогось боїться.

2. Вправа «Чарівні дзеркала»

Мета: формування позитивної Я -концепції, підвищення впевненості в собі, зниження тривожності.

Матеріали: кольорові олівці або фломастери, папір А4.

Учасникам пропонується намалювати себе в 3-х дзеркалах, але не простих, чарівних: у першому – маленьким і переляканим, у другому – великим і веселим, у третьому – небоящимся нічого і сильним.

  1. Підведення підсумків

Учні по черзі відповідають на запитання «Чи сподобалося тобі сьогодні на занятті? А що саме?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ З УЧНЯМИ 5 КЛАСУ

Мета:

надати ефективну підтримку учням 5-го класу у період адаптації до навчання  в середній ланці школи.

Завдання:

зняття психоемоційного напруження; підвищення навчальної мотивації; формування дружніх стосунків у  колективі.

Обладнання:

аркуші паперу формату А4,кольорові олівці, релаксаційна музика «Звуки природи», кружечки для смайликів на кожного учня.

Хід заняття

  1. Вправа «Мій настрій»

Учні зображують свій настрій у вигляді смайлика,  а потім демонструють його однокласникам.

  1. Вправа «Мій Всесвіт» (під час виконання  вправи можна увімкнути музику для релаксації)

В центрі аркуша формату А4 малюють коло.   Зображують всередині кола планету, потім підписують її «Я».

Простір навколо планети заповнюють зарками, кометами, а підписують їх відповідями на запитання:

1. Які здібності я у себе знаходжу?

2. Які книги я люблю читати?

3. Про що я мрію?

4. Про що мені приємно згадувати?

5. Про що мені неприємно згадувати?

6. Який у мене характер?

7. Який настрій у мене буває найчастіше?

8. Що я вмію робити найкраще?

9. Що в житті мені здається найбільш привабливим?

10. Чим я люблю займатися найбільше?

11. Ким я хочу стати?

12. Чи Люблю я і вмію я працювати?

13. Часто я в чомусь сумніваюся?

14. Чого в мені більше: впевненості в собі, боязкості?

15. Розумію я гумор, жарти?

16. Відчуваю я іноді почуття сорому, каяття?

17. Відчуваю я в собі хоча б хвилинну злобу, заздрість, підозрілість?

18. Як я ставлюся до себе?

Наприкінці роботи учні демонструють один одному свої Всесвіти, можна влаштувати своєрідну виставку Всесвітів.

Психолог підводить учнів до висновку, що «зоряна карта» кожного учня показує, скільки у нього можливостей, наскільки він унікальний, що є загальним для всіх, що допомагає людині досягти успіху в житті.

(Психолог може паралельно з учнями малювати свій всесвіт на дошці, що викликає у цчнів ще більше зацікавленості у виконанні цієї вправи)

  1. Підведення підсумків

Учні зображують вдруге свій настрій у вигляді смайлика. Потім демонструють свій смайлик та відповідають на запитання «Що було на занятті цікавого, а що не сподобалося?»

 

 

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ

Мета: розвиток стресостійкості

Категорія: учні 9-11 класів

Обладнання: кольорові фарби, листи формату А4.

Хід заняття

  1.               Привітання

Мета: створити сприятливу невимушену психологічну атмосферу в групі.

Психолог пропонує учням скласти загальне привітання від всіх і кожного всім і кожному. Учнів порядку черговості (починає ведучий) говорять по одному слову. Кожен наступний  доповнює попереднього. Психолог командує «СТОП», коли текст привітання стає завершеним.

  1.               Асоціації

Мета: актуалізація знань про поняття «Стрес»

Кожен учень по черзі називає слово асоціацію на слово «Стрес»

Психолог підводить підсумки. Як відомо стрес – це специфічна відповідь організму на вимоги середовища, що змінюється і стає загрозливим для життя, здоров’я, соціального статусу, міжособистісних стосунків тощо. Якщо фізіологічний стрес виникає у зв’язку з безпосередньою фізичною дією, то при емоційному стресі вплив стресорів опосередковується через складні психічні процеси. Ці процеси забезпечують оцінку стимулу і зіставлення його з попереднім досвідом. Суб’єктивне ставлення до стимулу, яке залежить від неповторного досвіду (значною мірою сформованого в період дитинства), особистісних відмінностей, характеру когнітивних процесів і психічного стану, є важливим психологічним механізмом і визначає індивідуальну значущість стресора.

  1.               Створення мандали

А) Медитація.

Учням пропонується зайняти зручну позу, заплющити очі.

Психолог: розслабтесь, відчуйте енергію всередині власного тіла, вона рухається по всьому тілу, а ви її спрямуйте в район сонячного сплетіння. Відчуйте там пульсацію. А тепер уявіть, що там є двері. Роздивіться їх. Які вони? Обережно відчиніть ці двері. «Увійдіть» у свій внутрішній світ. Роздивіться усе навколо. Знайдіть там центральний, найголовніший предмет, який вас найбільше приваблює і який вам допомагає долати стресові ситуації. Роздивіться його уважно і запамʼятайте. Тепер ви можете повертатися. Зачиніть двері, через які ви входили у внутрішній свій. Можете розплющувати очі.

Б) Створення мандали. Малювання починається з того, що малюється коло, а потім в  центрі зображується той самий предмет, який бачили. Після малюнок треба малювати до тих пір, поки не буде красиво.

4. Обговорення створеної мандали

- Що відчували?

-Що намалювали в центрі?

- Що це означає саме для вас?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ  «МИ БІЛЬШЕ НЕ БОЇМОСЯ»

Мета: психологічна підтримка дітей, які мають страхи.

Категорія: молодші школярі

Обладнання: фольга, папір формату А4, кольорові олівці, мʼячик.

Хід заняття

  1.               Вправа «Відповідай-ка»

Мета: налаштування на роботу, створення доброзичливої атмосфери.

Психолог передає мʼяч учням по черзі і ставить запитання:

  •                   Як тебе звати?
  •                   Скільки тобі років?
  •                   А який не подобається?
  •                   Скільки тобі років?
  •                   Коли ти народився?
  •                   Що ти більше любишь- шоколад чи ковбасу?
  •                   Чи подобається тобі в школі?
  •                   Який урок тобі подобається?
  •                   Чого ти боїшся?
  1.               Вправа «Намалюй-ка»

Мета: актуалізувати відчуття страху.

Учням спочатку пропонують детально намалювати свій страх, розповісти іншим про те, що зображено. В кінці вправи учням пропонують позбавитися свого страху (діти найчастіше пропонують порвати та викинути папір).

  1.               Вправа «Мій талісман»

Мета: зниження тривожності

Учням пропонується взяти собі необхідний шматок фольги та зробити з неї якийсь предмет, який би був їх талісманом та захисником від страхів, які щойно були знищені.

Потім діти демонструють свої талісмани.

  1.               Підведення підсумків.

Учні по черзі відповідають на запитання «Що мені сподобалося/ що не сподобалося?»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савенко Наталья
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
17 січня 2018
Переглядів
17775
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку