Розширений план заняття на тему "Відносини власності в економічному житті суспільства"

Про матеріал
Розширений план заняття на тему "Відносини власності в економічному житті суспільства" містить актуальність теми, мету заняття, методи проведення, мотивацію навчальної діяльності, освітні компетенції
Перегляд файлу

Відкрите показове заняття з дисципліни

«Політична економія»

 

Викладач: Богданюк Т.Р.

Дата проведення: 29 вересня 2022 року

Група: М-21

Спеціальність: 075 «Маркетинг»

Місце проведення: конференційна зала

Мета проведення відкритого заняття: показ методики проведення заняття з дисципліни «Політична економія» з використанням принципів особистісно-розвивального навчання, поглибленого вивчення з доступним викладом теми

Тема: Відносини власності в економічному житті суспільства

Вид заняття: лекція

Тип заняття: засвоєння нових знань, формування компетентностей

Актуальність теми:

Формування у здобувачів освіти розуміння того, що власність - це ядро системи виробничих відносин, серцевина кожного суспільного способу виробництва, саме власність визначає цілі й мотиви розвитку виробництва.

Мета заняття:

навчальна:

ознайомити здобувачів освіти із поняттями «власність», «володіння», «розпорядження», «користування», розглянути економічний та юридичний зміст власності, з’ясувати проблеми відносин власності в Україні;

розвиваюча:

сприяти  розвитку пізнавальної самостійності студентів, уваги, мислення, вмінню орієнтуватись в ринковій економіці та формуванню активної життєвої позиції здобувачів освіти;

виховна:

виховувати економічне мислення у здобувачів освіти, сприяти формуванню наукового світогляду та  інтересу до участі у економічних процесах, розвивати допитливість і самостійність.

Мотивація навчальної діяльності:

Знання базової економічної термінології та формування у здобувачів освіти цілісної системи теоретичних знань і практичних навичок, вміння використовувати сучасні методи наукового дослідження під час вивчення економічних процесів та явищ, засвоєння основних принципів функціонування економічних систем.

Методи проведення:

словесні: розповідь, пояснення, виконання вправ та тестових завдань на закріплення

наочні: мультимедійна презентація

методи контролю: фронтальне опитування, тестовий контроль

Міжпредметні зв’язки:

забезпечуючі: ділова українська мова, географія, соціологія, історія,  технології (вступ до спеціальності);

забезпечувані: економіка підприємства, маркетинг, планування та організація діяльності підприємств, маркетингові дослідження, підприємницька діяльність, податкова система;

Матеріальне забезпечення:

  • Комплекс методичного забезпечення
  • Мультимедійна презентація
  • Вправи, тестові завдання

Література:

1. Башнянин Г. І., Шевчук Є. С. Політична економія: Навчальний посібник / За ред. д.е.н., проф. Г. І. Башнянина і к.е.н., доц. Є. С. Шевчука. – 4-те вид., переробл. і виправлене – Львів: «Магнолія 2006», 2017. – 280 с.

 2.Економічна теорія: Політекономія: підручник / за ред. В. Д. Базилевича; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – 9-те вид., доповн. – К.: Знання, 2014. – 710 с.

 3. Макаренко П.М., Дорогань-Писаренко Л.О., Кончаковський Є.О. Політична економія : Навчальний посібник / П.М. Макаренко, Л.О. Дорогань-Писаренко, Є.О. Кончаковський – Полтава РВВ ПДАА, 2013. – 295 с.

4.  Політекономія: навч. посібн. / Г.Г. Старостенко, Н.В. Мірко – Ірпінь: Видавництво Національного університету ДПС України, 2015 – 450 с. 5. Щетинін А.І. Політична економія. Підручник.– К.: Центр учбової літератури, 2011. – 48 с.

Освітні компетенції:

інтегральні: здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у процесі навчання; використання засобів дистанційного навчання під час вивчення економічних відносин власності; здатність описувати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних та прикладних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати;

загальні: використання інформаційно-комунікативних технологій при вивченні основних понять власності; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; формування економічного, креативного та критичного мислення в здобувачів освіти;

спеціальні: формування системи знань щодо економічних категорій та сучасних тенденцій в галузі економіки; розуміння базової економічної термінології; ознайомлення з поняттями власність, володіння, розпорядження та користування;здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.

 

 

План заняття

Вид заняття : лекція

Тема: Відносини власності в економічному житті суспільства

Мета заняття:

навчальна:

ознайомити здобувачів освіти із поняттями «власність», «володіння», «розпорядження», «користування», розглянути економічний та юридичний зміст власності, з’ясувати проблеми відносин власності в Україні;

розвиваюча:

сприяти  розвитку пізнавальної самостійності студентів, уваги, мислення, вмінню орієнтуватись в ринковій економіці та формуванню активної життєвої позиції здобувачів освіти;

виховна:

виховувати економічне мислення у здобувачів освіти, сприяти формуванню наукового світогляду та  інтересу до участі у економічних процесах, розвивати допитливість і самостійність .

Методи: пояснення з мультимедійним супроводом, розповідь, співбесіда, виконання вправ, виконання тестових завдань на закріплення.

Методи контролю: тестові завдання, вправи в усній та письмовій формі, індивідуальне та фронтальне опитування

 

Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби, ТЗН: ноутбук, мультимедійний комплекс.

 

Література (основна та додаткова):

1. Башнянин Г. І., Шевчук Є. С. Політична економія: Навчальний посібник / За ред. д.е.н., проф. Г. І. Башнянина і к.е.н., доц. Є. С. Шевчука. – 4-те вид., переробл. і виправлене – Львів: «Магнолія 2006», 2017. – 280 с.

 2.Економічна теорія: Політекономія: підручник / за ред. В. Д. Базилевича; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – 9-те вид., доповн. – К.: Знання, 2014. – 710 с.

 3. Макаренко П.М., Дорогань-Писаренко Л.О., Кончаковський Є.О. Політична економія : Навчальний посібник / П.М. Макаренко, Л.О. Дорогань-Писаренко, Є.О. Кончаковський – Полтава РВВ ПДАА, 2013. – 295 с.

4.  Політекономія: навч. посібн. / Г.Г. Старостенко, Н.В. Мірко – Ірпінь: Видавництво Національного університету ДПС України, 2015 – 450 с. 5. Щетинін А.І. Політична економія. Підручник.– К.: Центр учбової літератури, 2011. – 48 с.

 

 

 

 

 

 

 Структура заняття                                                             Відведений      

                                                                                               час

  1. Організаційна частина:        1
  • перевірка присутності здобувачів освіти на занятті (звіт старости);                   
  • записи в журналі
  1. Актуалізація опорних знань        2
  2.  Повідомлення теми, формування мети та основних завдань  2

4. Мотивація навчальної діяльності (питання, задачі, проблемні ситуації тощо), осмислення зв’язків і визначень в новому матеріалі

 

 5.    План заняття:

  1. Суть власності, її економічний і юридичний зміст.
  2. Суб’єкти та об'єкти власності.
  3. Типи, види і форми власності.
  4.           Відносини власності в Україні.             65

      6. Підведення підсумків:        10

  • узагальнення матеріалу упродовж  заняття (виконання вправ, тестові завдання)
  • видача завдання для самостійної роботи здобувачів освіти:

Ільченко Н.В. «Політична економія» (навчальний посібник), 2005р.,

 НМЦ – ст. 42-47.

 

    

 

 

Викладач           Тетяна  БОГДАНЮК

 

 

docx
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку