У повсякденному сприйнятті «розумна істота» — це істота, що … сприймає інформацію
мислить
навчається
має бажання й емоції
робить вільний вибір
демонструє доцільну поведінку
Ро́зум (лат. ratio; дав.-гр. ὁ νοῦς) — філософське поняття, яке виражає здатність мислити: аналізувати, й робити висновки. Вища форма творчої інтелектуальної діяльності, що полягає в усвідомленому оперуванні поняттями і опирається на розкриття їхньої природи і змісту. Розум – це духовна зброя людини. В. Г. Бєлінський
Номер слайду 3
Розум характеризує загальний інтелектуальний розвиток, рівень пізнання, знань чого-небудь. Розумні люди - краща енциклопедія. І. Гете
Номер слайду 4
У повсякденному сприйнятті «розумна істота» — це істота, що …сприймає інформаціюмислить навчаєтьсямає бажання й емоціїробить вільний вибір демонструє доцільну поведінку Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати. Р. Декарт
Номер слайду 5
Компоненти розуму
Номер слайду 6
Інтелéкт — це здатність пізнавати і вирішувати проблеми, які об'єднують в собі пізнавальні здібностіНіколи не пізно порозумнішати. Д. Дефо
Номер слайду 7
Мова — це найважливіший засіб спілкування і пізнання. Заговори, щоб я тебе побачив. Сократ
Номер слайду 8
Креат́ивність — (лат. creatio — створення) — новітній термін, яким окреслюються «творчі здібності індивіда, що характеризуються здатністю до продукування принципово нових ідей, що входять в структуру обдарованості в якості незалежного фактора»Щоб розумно поступати, одного розуму - мало. Ф. М. Достоєвський
Номер слайду 9
Уява – це відображення людиною дійсності через комбінування образів раніше сприйнятих предметів. Розумній голові досить два слова. Народна мудрість
Номер слайду 10
Па́м'ять - психічний процес, який полягає в закріпленні, збереженні та наступному відтворенні минулого досвіду, що дає можливість його повторного застосування в життєдіяльності людини. Розум май хоч маленький, та свій. Максим Горький
Номер слайду 11
Ува́га — спрямованість психічної діяльності людини та її зосередженість у певний момент на об'єкти або явища, які мають для людини певне значення при одночасному абстрагуванні від інших,в результаті чого вони відображаються повніше, чіткіше, глибше, ніж іншіЗапам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним. Семюел Джонсон
Номер слайду 12
Психіка (від дав.-гр. ψυχή, «дихання, душа» та лат. префікс -ic) — система явищ суб'єктивного внутрішнього світу людини та тварин; буквально, те що притаманне психеї, душевне, психічне Гнучкість розуму може замінити красу Стендаль
Номер слайду 13
Здібності — індивідуально стійкі психічні властивості людини, що визначають її успіхи в різних видах діяльності Є дві категорії розуму: одну займає процес, іншу – результат. Еміль Мішель Чоран
Номер слайду 14
Поведінка – це дзеркало, в якому відбивається образ нашого ЯПоведінка - це дзеркало, в якому кожен демонструє свою зовнішність.І. Гете
Номер слайду 15
Шляхи формування компонентів розуму
Номер слайду 16
Інтелéкт:читання, написання творів, відповіді на запитання (вміння формулювати свої думки), розв’язування задач, виправлення помилок, самостійна робота. Для того, щоб удосконалити розум, треба більше роздумувати, ніж заучувати. Р. Декарт
Номер слайду 17
Мова:читання, переказ, опис, твір, обговорення питання (вміння довести свою думку)Яка головонька, така й розмовонька. Народна мудрість
Номер слайду 18
Креат́ивність:вирішення проблемних питань, закінчення творів (додумати кінцівку), створення проектів, пояснення однокласникам, вміння робити висновки, доведення власної думки, пояснення значень слів (прислів’їв) Не може довго подобатися той, хто розумний завжди на один лад. Ф. Ларошфуко
Номер слайду 19
Уява:читання, опис побаченого або почутого, опис за картиною, ілюстрації до тексту, заочна подорож Око бачить далеко, а розум ще далі. Народна мудрість
Номер слайду 20
Пам'ять:вивчення напам’ять, переказ, диктант, читання, бліц-опитування, систематичне заучування формул, повторення вивченого матеріалу. Якщо втрачаєш інтерес до всього, то втрачаєш і пам'ять.І. Гете
Номер слайду 21
Ува́га:вправи на спостереження,виконання тестів, складання речень із слів, утворення речень, відтворення побаченого Хто багато робить, той багато знаєНародна мудрість
Номер слайду 22
Психіка:читання, робота в групах, творчі завдання, виступи, участь у дискусіях. З усіх скарбів знання найцінніше, тому що воно не може бути ні вкраденим, ні загубленим, ані знищеним. Народна мудрість
Номер слайду 23
Здібності:виконання творчих завдань, нестандартні вправи, створення проектів, участь у гуртках, інтегровані вправи. Великий талант вимагає великої працьовитості. Петро Чайковський
Номер слайду 24
Поведінка:робота в парах, в групах, змагання між командами, позашкільні заходи (походи, подорожі, екскурсії, спільна праця) Людина віддзеркалюєтьсяв своїх вчинках. Ф. Шиллер
Номер слайду 25
Розумове виховання – цілеспрямований вплив педагогів на розвиток активної розумової діяльності дітей, їхнє мислення і прищеплення їм культури розумової праці
Номер слайду 26
Дякуємо за увагу!Дякуємо за увагу!Всі зображення в презентації взяті з інтернету