Розв’язуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного

Про матеріал
Урок ознайомлення з розв'язанням нових типів задач на знаходження четвертого пропорційного за підручником для 3 класу НУШ С.Скворцової О.Оноприєнко
Перегляд файлу

Тема Розв’язуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного . с. 55-56

Очікувані результати виконує додавання та віднімання, множення і ділення на основі нумерації чисел; [3 МАО 4.3]володіє навичкою усного додавання і віднімання круглих чисел; [3 МАО 4.3] обчислює усно зручним для себе способом; [3 МАО 4.3] перевіряє правильність обчислень;

[3 МАО 3.3], [3 МАО 3.4] розв’язує задачі на знаходження четвертого пропорційного. [3 МАО 1.2]. - виконує усно обчислення в межах тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1];

Обладнання:Таблиці задач, фото супермаркетів, відеозапис фізкультхвилинки, таблички груп, ноутбуки, картки для рефлексії.

І Організація класу та емоційне налаштування

Клас готовий працювати?

Додавати й віднімати,

Вчасно руку піднімати,

 Складні задачі розв’язати?

То ж за парти всі сідайте.

Працювати починайте.

ІІ. Повідомлення теми

  • Сьогодні в нас незвичайний урок. Ми відправимось за покупками в супермаркет. А що це таке?
  • Супермаркет - велика крамниця самообслуговування, що пропонує у продаж бакалійні та домогосподарські товари, поєднує функції універмагу та універсаму. В Павлограді – це ВАРУС, СІЛЬПО, АТБ. (фото)
  • Бакалія- від турецької мови бак- ал, що позначає: ДИВИСЬ і обирай будь що.

ІІІ  Щоб придбати  товар, звичайно, потрібні гроші. Зараз ми їх і заробимо. А допоможе нам це зробити учитель інформатики А.А.

1.Інформатика.  На уроці ми працювали з програмою ______________

Зараз учні продемонструють, як можна заробити гроші .

2. Каліграфічне письмо. Усний рахунок.( На дошці) Результати в зошиті

 

 

440+ 200,   550 – 200,  430 + 200,   620 – 400,  360+200,  540 – 200

640,   350,   630,   220,  560, 340

- А ми також будемо заробляти, виконував  обчислення на додавання і віднімання трицифрових чисел. Обчислюємо усно, пишемо відповіді. Працюємо над каліграфією.

Підсумок учителя інформатики

3.Робота з підручником с. 55- 56.

1.Тему урока ви прочитаєте, виконав завдання. Відповіді пишемо в 2 рядок.

640+70(з)   350 - 60(а), 630 +  90),  220 – 50(а),   560+ 70  (Ч) 340 – 80 (і)

710,  290,  720,  170, 630, 260 ( відкрити тему уроку)

2. Відкрийте підручник. Уявіть собі, що ми увійшли в супермаркет.

1) За 3 книжки заплатили 240 грн. Ціна книжок і квитків до театру однакова. Скільки квитків до театру можна придбати на 480 грн?

2) Для нагородження переможців шкільного конкурсу читців виділили деяку суму грошей. На ці гроші можна купити або 3 книжки, по 80 грн за кожну, або 6 квитків до театру. Яка ціна одного квитка до театру?

3) Для нагородження переможців конкурсу бальних танців купили однакову кількість книжок і квитків до театру. За книжки ціною 80 грн кожна заплатили 240 грн. Яка ціна квитка, якщо за всі квитки заплатили 300 грн?

1) 240 : 3 = 80 (грн) – ціна кн. або кв., однакова величина;

2) 480 : 80 = 6 шт. – кількість квитків.

2.   1) 80 • 3 = 240 (грн) – вартість кн. або кв., однакова величина;

     2) 240 : 6 = 40 (грн) – ціна квитка.

3.   1) 240 : 80 = 3 шт. – кількість кн. або кв., однакова величина;

       2) 300 : 3 = 100 (грн) – ціна квитка.

3..  Перевір розв'язання задач 1 і 2. Зістав задачі 1 і 2. Що змінилось? Як ця зміна вплинула на план розв'язування задачі 2?

Зістав задачі 2 і 3. Що змінилось? Як ця зміна вплинула на план розв'язування задачі З?

Що спільне в розв'язанні задач 1-3? Узагальни план розв'язування таких задач. (Картка трикутник)

  1. Першою дією є  ділення. У таких задачах ми дізнаємося про однакову величину, оскільки без неї ми не зможемо відповісти на запитання задачі.
  2. Другою дією може бути ділення або множення? Чому? ( Ціна і кількість знаходиться діленням, а вартість множенням.

480 + 240 +300 = 1020 грн. А ми заробили?

4.Фізкультхвилинка

Поки ми купляли книжки та квитки для переможців,  втомилися і зголодніли, тому треба відпочити і підкріпитися.

  • Яка корисна їжа для дітей і всіх людей?

5.Закріплення нового матеріалу Повертаємось додому.

1. Розв’язати  задачу . Коротка умова на дошці.

  • З'ясуй, якого типу подана задача. Згадай план розв'язування таких задач і розв'яжи подану задачу.

Купили однакову кількість кілограмів яблук і слив. Ціна кілограма яблук – 6 грн, а слив – 10 грн. Знайди вартість яблук, якщо вартість слив становила 20 грн.

Яблука - ? кг по 6 грн. - ? грн. Коротка умова на дошці.

Слив - ? кг по 10 грн. - 20 грн.

1) 20 : 10 = 2 (кг) - слив або яблук

2) 6 •  2 = 12 (грн.)

Відповідь: вартість яблук - 12 гривень

- Це задача на знаходження четвертого пропорційного.

3. Знайди значення сум і різниць різними способами.

670 + 180 = (670 + 30) + 150 = 700 + 150 = 850

910 - 770 = (800 - 700) + (110 - 70) = 100 + 40 = 140

350 + 270 = (300 + 200) + (50 + 70) = 500 + 120 = 620

430 - 270 = (430 - 230) - 40 = 200 - 40 = 160

280 + 280 = 28 д. + 28 д. = 56 д. = 560

810 - 650 = (810 - 600) - 50 = 210 - 50 = 160

VI. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  1. Із якими задачами ви познайомились сьогодні на уроці?
  2.  За якими ознаками можна «впізнати» задачі на знаходження четвертого пропорційного? ( одна  величина стала, а 2 змінні)
  3. За яким планом розв’язують задачі на знаходження четвертого пропорційного? ( Спочатку знаходять сталу величину)
  4. Група дітей підрахували, скільки грошів залишилося в нас після походу в супермаркет.  Надаємо їм слово. - Давайте порахуємо, вистачило в нас грошів на покупки?

      4. Загадкові листи

  • Оберіть лист, який ви хочете відкрити.
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 березня 2021
Переглядів
3647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку