Тема Розв’язуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного . с. 55-56
Очікувані результати виконує додавання та віднімання, множення і ділення на основі нумерації чисел; [3 МАО 4.3]володіє навичкою усного додавання і віднімання круглих чисел; [3 МАО 4.3] обчислює усно зручним для себе способом; [3 МАО 4.3] перевіряє правильність обчислень;
[3 МАО 3.3], [3 МАО 3.4] розв’язує задачі на знаходження четвертого пропорційного. [3 МАО 1.2]. - виконує усно обчислення в межах тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1];
Обладнання:Таблиці задач, фото супермаркетів, відеозапис фізкультхвилинки, таблички груп, ноутбуки, картки для рефлексії.
І Організація класу та емоційне налаштування
Клас готовий працювати?
Додавати й віднімати,
Вчасно руку піднімати,
Складні задачі розв’язати?
То ж за парти всі сідайте.
Працювати починайте.
ІІ. Повідомлення теми
ІІІ Щоб придбати товар, звичайно, потрібні гроші. Зараз ми їх і заробимо. А допоможе нам це зробити учитель інформатики А.А.
1.Інформатика. На уроці ми працювали з програмою ______________
Зараз учні продемонструють, як можна заробити гроші .
2. Каліграфічне письмо. Усний рахунок.( На дошці) Результати в зошиті
440+ 200, 550 – 200, 430 + 200, 620 – 400, 360+200, 540 – 200
640, 350, 630, 220, 560, 340
- А ми також будемо заробляти, виконував обчислення на додавання і віднімання трицифрових чисел. Обчислюємо усно, пишемо відповіді. Працюємо над каліграфією.
Підсумок учителя інформатики
3.Робота з підручником с. 55- 56.
1.Тему урока ви прочитаєте, виконав завдання. Відповіді пишемо в 2 рядок.
640+70(з) 350 - 60(а), 630 + 90(д), 220 – 50(а), 560+ 70 (Ч) 340 – 80 (і)
710, 290, 720, 170, 630, 260 ( відкрити тему уроку)
2. Відкрийте підручник. Уявіть собі, що ми увійшли в супермаркет.
1) За 3 книжки заплатили 240 грн. Ціна книжок і квитків до театру однакова. Скільки квитків до театру можна придбати на 480 грн?
2) Для нагородження переможців шкільного конкурсу читців виділили деяку суму грошей. На ці гроші можна купити або 3 книжки, по 80 грн за кожну, або 6 квитків до театру. Яка ціна одного квитка до театру?
3) Для нагородження переможців конкурсу бальних танців купили однакову кількість книжок і квитків до театру. За книжки ціною 80 грн кожна заплатили 240 грн. Яка ціна квитка, якщо за всі квитки заплатили 300 грн?
1) 240 : 3 = 80 (грн) – ціна кн. або кв., однакова величина;
2) 480 : 80 = 6 шт. – кількість квитків.
2. 1) 80 • 3 = 240 (грн) – вартість кн. або кв., однакова величина;
2) 240 : 6 = 40 (грн) – ціна квитка.
3. 1) 240 : 80 = 3 шт. – кількість кн. або кв., однакова величина;
2) 300 : 3 = 100 (грн) – ціна квитка.
3.. Перевір розв'язання задач 1 і 2. Зістав задачі 1 і 2. Що змінилось? Як ця зміна вплинула на план розв'язування задачі 2?
Зістав задачі 2 і 3. Що змінилось? Як ця зміна вплинула на план розв'язування задачі З?
Що спільне в розв'язанні задач 1-3? Узагальни план розв'язування таких задач. (Картка трикутник)
480 + 240 +300 = 1020 грн. А ми заробили?
4.Фізкультхвилинка
Поки ми купляли книжки та квитки для переможців, втомилися і зголодніли, тому треба відпочити і підкріпитися.
5.Закріплення нового матеріалу Повертаємось додому.
1. Розв’язати задачу . Коротка умова на дошці.
Купили однакову кількість кілограмів яблук і слив. Ціна кілограма яблук – 6 грн, а слив – 10 грн. Знайди вартість яблук, якщо вартість слив становила 20 грн.
Яблука - ? кг по 6 грн. - ? грн. Коротка умова на дошці.
Слив - ? кг по 10 грн. - 20 грн.
1) 20 : 10 = 2 (кг) - слив або яблук
2) 6 • 2 = 12 (грн.)
Відповідь: вартість яблук - 12 гривень
- Це задача на знаходження четвертого пропорційного.
3. Знайди значення сум і різниць різними способами.
670 + 180 = (670 + 30) + 150 = 700 + 150 = 850
910 - 770 = (800 - 700) + (110 - 70) = 100 + 40 = 140
350 + 270 = (300 + 200) + (50 + 70) = 500 + 120 = 620
430 - 270 = (430 - 230) - 40 = 200 - 40 = 160
280 + 280 = 28 д. + 28 д. = 56 д. = 560
810 - 650 = (810 - 600) - 50 = 210 - 50 = 160
VI. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
4. Загадкові листи