Розв'язування експериментальних задач

Про матеріал
Розробка практичної роботи з розв'язування експериментальних задач, яка дозволяє перевірити й оцінити практичні вміння й навички учнів у розв'язуванні експериментальних задач; скоригувати знання про властивості металів та їхніх сполук; переконатися в єдності класів неорганічних сполук, виконуючи генетичний зв'язок між ними.
Перегляд файлу

СТАРОБІЛЬСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I-III СТ. №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота № 2

 

Розв'язування

 експериментальних задач

10 клас

 

 

 

 

 

Учитель: Лисогор Л.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

Старобільськ 2020

Тема уроку: Практична робота № 2. Розв'язування експериментальних задач

Девіз уроку: Від теорії до практики - такий шлях пізнання істини.

Цілі уроку:

  • перевірити й оцінити практичні вміння й навички учнів у розв'язуванні експериментальних задач;
  • скоригувати знання про властивості металів та їхніх сполук;
  • переконатися в єдності класів неорганічних сполук, виконуючи генетичний зв'язок між ними.

Тип уроку: застосування вмінь і навичок; практичного використання знань, умінь і навичок.

Форми роботи: виконання практичної роботи.

Обладнання: реактиви й устаткування відповідно до інструкції до практичної роботи  № 2.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організація класу

Експериментальний метод - основний в навчанні хімії. Великі вчені М.В.Ломоносов, Ж.Л.Гей-Люссак зробили свої відкриття: закон збереження маси речовин, закон об'ємних відношень на основі хімічного експерименту.

Сьогодні Ви, розв'язуючи експериментальні задачі, пройдете шляхами хімічних відкриттів, перевірите глибину власних знань і в подальшому будете розвивати експериментальні вміння, формувати загальну компетентність в питаннях безпечного використання речовин.

Бажаю удачі!

  1. Повторення правил техніки безпеки в кабінеті хімії, під час проведення хімічного експерименту, інструктаж перед початком практичної роботи
  2. Виконання практичної роботи за підручником (завдання на картках)

Варіант І

1. Експериментально установіть, чи взаємодіє ферум(ІІ) сульфат з:

 а) лугом; б) міддю; в) барій хлоридом.

4. Доведіть, що виданий вам твердий натрій сульфат містить домішок магній сульфату.

6. Розпізнайте (без розчинення, а за допомогою відкритого полум'я нагрівального пристрою) тверді зразки натрій хлориду, калій хлориду и барій хлориду.

8.Установіть експериментально, яка з речовин — натрій хлорид чи амоній хлорид — взаємодіє з лугом.

 

Варіант 2

2. В трьох пробірках без етикеток містяться розчини амоній хлори­ду, барій хлориду та хлоридної кислоти. Визначте, в якій з пробірок знаходиться кожна з цих речовин.

6. Проведіть взаємодію речовин за такою схемою:

а) Fе → FеС12 → Fе(ОН)2 → FеS04

7. Підберіть речовини та проведіть реакцію, що відповідає такому скороченому йонному рівнянню реакції: г)              Н+ + ОН- = Н2О

Варіант 3

3. В трьох пробірках без етикеток містяться розчини феррум(ІІ) суль­фату, феррум(ІІІ) сульфату та амоній сульфату. За допомогою лише одного реагенту визначте, в якій з пробірок знаходиться кожна з цих речовин.

6. Проведіть взаємодію речовин за такою схемою:

б)  Аl2(S04)3 → А1(ОН)3  А1С13→ Аl(NО3)3

7. Підберіть речовини та проведіть реакцію, що відповідає такому скороченому йонному рівнянню реакції:

б)Мg2+ + СО32- = МgСО3

5.Виконайте досліди з визначення якісного складу:

 б) феррум(ІІ) сульфату

 

  1. Оформлення звіту про виконання роботи в зошитах.

 На основі дослідів та спостережень зробіть висновки, складіть молекулярні, повні йонно-молекулярні та скорочені йонно-молекулярні рівняння.

  1. Підбиття підсумків уроку

При виконанні практичної роботи Ви експериментально підтвердили властивості, склад речовин, розпізнавали сполуки, здійснювали перетворення речовин за наданою схемою.  Переконались в тому, що між класами неорганічних речовин існує генетичний зв'язок, який указує на те, що природа вічна, неосяжна, але її можна пізнати

  1. Домашнє завдання: повторити хімічні властивості неметалів §5

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\1\Desktop\21.02.17 Дмитрич\фото химия 21,02,2017\IMG_0461.JPGC:\Users\1\Desktop\21.02.17 Дмитрич\фото химия 21,02,2017\IMG_0464.JPG

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія (профільний рівень) 10 клас (Буринська Н.М. та інші)
Додано
4 червня 2020
Переглядів
1100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку