СТАРОБІЛЬСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I-III СТ. №3
Практична робота № 2
Розв'язування
експериментальних задач
10 клас
Учитель: Лисогор Л.П.
Старобільськ 2020
Тема уроку: Практична робота № 2. Розв'язування експериментальних задач
Девіз уроку: Від теорії до практики - такий шлях пізнання істини.
Цілі уроку:
Тип уроку: застосування вмінь і навичок; практичного використання знань, умінь і навичок.
Форми роботи: виконання практичної роботи.
Обладнання: реактиви й устаткування відповідно до інструкції до практичної роботи № 2.
ХІД УРОКУ
Експериментальний метод - основний в навчанні хімії. Великі вчені М.В.Ломоносов, Ж.Л.Гей-Люссак зробили свої відкриття: закон збереження маси речовин, закон об'ємних відношень на основі хімічного експерименту.
Сьогодні Ви, розв'язуючи експериментальні задачі, пройдете шляхами хімічних відкриттів, перевірите глибину власних знань і в подальшому будете розвивати експериментальні вміння, формувати загальну компетентність в питаннях безпечного використання речовин.
Бажаю удачі!
Варіант І
1. Експериментально установіть, чи взаємодіє ферум(ІІ) сульфат з:
а) лугом; б) міддю; в) барій хлоридом.
4. Доведіть, що виданий вам твердий натрій сульфат містить домішок магній сульфату.
6. Розпізнайте (без розчинення, а за допомогою відкритого полум'я нагрівального пристрою) тверді зразки натрій хлориду, калій хлориду и барій хлориду.
8.Установіть експериментально, яка з речовин — натрій хлорид чи амоній хлорид — взаємодіє з лугом.
Варіант 2
2. В трьох пробірках без етикеток містяться розчини амоній хлориду, барій хлориду та хлоридної кислоти. Визначте, в якій з пробірок знаходиться кожна з цих речовин.
6. Проведіть взаємодію речовин за такою схемою:
а) Fе → FеС12 → Fе(ОН)2 → FеS04
7. Підберіть речовини та проведіть реакцію, що відповідає такому скороченому йонному рівнянню реакції: г) Н+ + ОН- = Н2О
Варіант 3
3. В трьох пробірках без етикеток містяться розчини феррум(ІІ) сульфату, феррум(ІІІ) сульфату та амоній сульфату. За допомогою лише одного реагенту визначте, в якій з пробірок знаходиться кожна з цих речовин.
6. Проведіть взаємодію речовин за такою схемою:
б) Аl2(S04)3 → А1(ОН)3 → А1С13→ Аl(NО3)3
7. Підберіть речовини та проведіть реакцію, що відповідає такому скороченому йонному рівнянню реакції:
б)Мg2+ + СО32- = МgСО3
5.Виконайте досліди з визначення якісного складу:
б) феррум(ІІ) сульфату
На основі дослідів та спостережень зробіть висновки, складіть молекулярні, повні йонно-молекулярні та скорочені йонно-молекулярні рівняння.
При виконанні практичної роботи Ви експериментально підтвердили властивості, склад речовин, розпізнавали сполуки, здійснювали перетворення речовин за наданою схемою. Переконались в тому, що між класами неорганічних речовин існує генетичний зв'язок, який указує на те, що природа вічна, неосяжна, але її можна пізнати
ДОДАТОК