Урок математики для 6-го класу
Розв'язування вправ на додавання і віднімання звичайних дробів
Узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів, навички застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях і сприяти розвиту уваги, кмітливості, логічного мислення та уяви; виховувати почуття відповідальності за колектив; любов та повагу до звичаїв українського народуУрок математики для 6-го класу
Тема: Розв’язування вправ на додавання і віднімання звичайних дробів
Мета: Узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів, навички застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях і сприяти розвиту уваги, кмітливості, логічного мислення та уяви; виховувати почуття відповідальності за колектив; любов та повагу до звичаїв українського народу.
Обладнання: Магнітна дошка, кольорові стікери, картки з дидактичним матеріалом, таблиці-презентації, квіти для віночка, плакат.
Хід уроку
(Підготовка до уроку).
.
Учні звіряють свої результати з готовими відповідями і роблять на полях позначки «+», «-».
Демонстрація творчого завдання.
Історична довідка: Результати вимірювання довжин, площ, об’ємів, мас, часу та інших величин не завжди можна виразити натуральними числами, адже слід враховувати і частини міри. Так історично виникли дроби 1 дріб, який люди почали використовувати - половина, потім виникли дроби і так далі, які називали одиничними або основними. У цих дробах чисельник – завжди одиниця.
Що показує знаменник дробу У Стародавньому Єгипті архітектура досягла високого рівня, і щоб будувати грандіозні піраміди і храми, щоб обчислювати довжини, площі та об’єми фігур, необхідно було знати не лише натуральні, але й дробові числа, вміти виконувати дії над ними.
Дані єгиптяни виражали дріб у вигляді суми основних дробів. Значно пізніше в Греції, потім в Індії та інших країнах почали використовувати дроби загального виду, у яких чисельник і знаменник – довільні натуральні числа. Їх назвали звичайними.
Без дробів не може існувати жодна сфера людської діяльності, тому важко переоцінити необхідність та важливість розуміння дробів і вміння виконувати дії над ними.
2. До нас сьогодні завітав Мудрець із Єгипту, щоб переконатись, що ми знаємо про дроби? І хоче взяти інтерв’ю. (Учень з мікрофоном бере інтерв’ю). Додаткові запитання (Метод «Мікрофон»):
Вчитель: Чи знають наші учні дроби?
Дякуємо за візит.
Але ж ми не у Єгипті, ми в Україні і сьогодні сплетемо оберіг – український віночок, який має силу, що болі знімає, волосся береже. Звичай плести віночок прийшов із давнини. Дівчата плели вінок з 7-ми квітів. А ми будемо виплітати по одній квітці – тим самим виконувати завдання з математики. Хто найкраще і правильно буде виконувати, тому й квітку вплітати.
І першу – це ЦВІТ ЯБЛУНІ, яка є символом материнської любові. То був цілий ритуал, коли батько торкався віночком голівки доньки і промовляв: «Мати – яблуня, дядино моя. Дай моїй донечці здоров’я й долі щасливої». (Вплітає той, хто читав довідку з історії).
«Відчуй себе командою» - в учнів індивідуальні картки.
«Відчуй себе командою»
Прізвище ________________________
Варіант |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Бал |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
За завданням Слайд 4 виконуємо і записуємо в перший рядок на місце прикладу.
Слайд 5 (готові відповіді).
Обмінюємось із сусідом навпроти карткою і за відповідями у другому рядку ставимо «+» - якщо відповідь правильна, «-» - якщо неправильна; «+/-» - якщо відповідь правильна на половину.
«+» - 2б.
«+/-» - 1б.
«-» - 0б.
Після уроку картки здайте для перевірки. Хто має до 6б., до 9б., 10б. і більше підніміть руки.
(Той у кого є 10б. має право вплести квітку барвінку).
- квітка КАЛИНИ – вплітаємо калину. В центрі було гроно калини символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої.
Слайд 6. Вправа: «Дріб товстун».
Записано на дошці:
(Квітку чіпляє той, хто виконає першим).
- квітка ЛЮБИСТОК – люди люблять любисток, не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Ним миють волосся, освіжають хатнє приміщення, купають маленьких дітей. Тому у вінку це символ людської відданості, уміння бути корисним.
Слайд 7. Вправа: «Засвіти свою зорю».
На плакат записати по східцях відповіді дій у виразах: 2 учні біля дошки, учні з команд можуть допомагати і підміняти гравця.
І команда ІІ команда
Хто перший той чіпляє квітку.
- квітка ВОЛОШКА – це символ людського прозріння, краса і велич неба. Де волошка росте там лоза гине.
Слайд 8. Вправа: «Відчуй свій ряд командою».
На два ряди пускаємо кубик зі стікерами на яких є вправи з завданнями.
Обираючи по кількості правильних відповідей з того ряду чіпляють квітку.
- квітка мак – у віночку, то символ боротьби українського народу за волю.
Об’єднаймось по 4 учні, у кого однакові за кольором фігури.
Слайд 9. Вправа: «Вправа відчуй свою четвірку командою».
Задача математичного рукопису XVIIст.
Учень зачитує.
Розв’язують самостійно, пояснюють, хто виконає першим.
Лев може з’їсти 1 вівцю за 2 год, вовк за 3 год, собака за 6 год. За який час вони разом можуть з’їсти 1 вівцю?
Слайд 10. Вправа: «Хто швидше».
Обчислити периметр трикутника.
Хто швидше з місця, чи біля дошки учень.
Обчисліть периметр трикутника.
Р=
Ось і сплели ми наш віночок, що є одним цілим. А яку частину становить кожна з 7 квіток? ().
Я почну речення і прошу вас доповнити.
- На початку уроку я поставила перед собою мету ….
- Цей урок мені запам’ятався тим, що …
- На уроці мені сподобалось …
- На уроці я дізнався нового…
Виставлення оцінок.
7. Домашнє завдання.