Розв’язування вправ на додавання і віднімання звичайних дробів

Про матеріал

Урок математики для 6-го класу

Розв'язування вправ на додавання і віднімання звичайних дробів

Узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів, навички застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях і сприяти розвиту уваги, кмітливості, логічного мислення та уяви; виховувати почуття відповідальності за колектив; любов та повагу до звичаїв українського народу
Перегляд файлу

Урок математики для 6-го класу

Тема: Розв’язування вправ на додавання і віднімання звичайних дробів

Мета: Узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів, навички застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях і сприяти розвиту уваги, кмітливості, логічного мислення та уяви; виховувати почуття відповідальності за колектив; любов та повагу до звичаїв українського народу.

Обладнання: Магнітна дошка, кольорові стікери, картки з дидактичним матеріалом, таблиці-презентації, квіти для віночка, плакат.

Хід уроку 

  1. Організаційний момент.

(Підготовка до уроку).

  1. Повідомлення теми, мети (учні записують в зошитах).
  2.  Для початку перевіримо домашнє завдання. (Вправа «Перевір себе»).
  3.  

.

 

Учні звіряють свої результати з готовими відповідями і роблять на полях позначки «+», «-».

  • Підніміть руки у кого є мінус?

 

Демонстрація творчого завдання.

Історична довідка:  Результати вимірювання довжин, площ, об’ємів, мас, часу та інших величин не завжди можна виразити натуральними числами, адже слід враховувати і частини міри. Так історично виникли дроби 1 дріб, який люди почали використовувати  - половина, потім виникли дроби і так далі, які називали одиничними або основними. У цих дробах чисельник – завжди одиниця.

 

       

       

 

  1.                           З чого складається дріб?

Що показує знаменник дробу У Стародавньому Єгипті архітектура досягла високого рівня, і щоб будувати грандіозні піраміди і храми, щоб обчислювати довжини, площі та об’єми фігур, необхідно було знати не лише натуральні, але й дробові числа, вміти виконувати дії над ними.

Дані єгиптяни виражали дріб у вигляді суми основних дробів. Значно пізніше в Греції, потім в Індії та інших країнах почали використовувати дроби  загального виду, у яких чисельник і знаменник – довільні натуральні числа. Їх назвали звичайними.

Без дробів не може існувати жодна сфера людської діяльності, тому важко переоцінити необхідність та важливість розуміння дробів і вміння виконувати дії над ними.

2. До нас сьогодні завітав Мудрець із Єгипту, щоб переконатись, що ми знаємо про дроби? І хоче взяти інтерв’ю. (Учень з мікрофоном бере інтерв’ю).    Додаткові запитання (Метод «Мікрофон»):

 

  

 

  1.                      Що показує знаменник дробу?
  2.                      Що показує чисельник дробу?
  3.                      Що означає риска дробу?
  4.                      Який дріб називають правильним?
  5.                      Який дріб називають неправильним?
  6.                      Сформулюйте основну властивість дробу.
  7.                      Що означає скоротити дріб?
  8.                      Як додати або відняти 2 дроби з різними знаменниками?

    Вчитель: Чи знають наші учні дроби?

Дякуємо за візит.

Але ж ми не у Єгипті, ми в Україні і сьогодні сплетемо оберіг – український віночок, який має силу, що болі знімає, волосся береже. Звичай плести віночок прийшов із давнини. Дівчата плели вінок з 7-ми квітів. А ми будемо виплітати по одній квітці – тим самим виконувати завдання з математики. Хто найкраще і правильно буде виконувати, тому й квітку вплітати.

 

 І першу – це ЦВІТ ЯБЛУНІ,  яка є символом материнської любові. То був цілий ритуал, коли батько торкався віночком голівки доньки і промовляв: «Мати – яблуня, дядино моя. Дай моїй донечці здоров’я й долі щасливої». (Вплітає той, хто читав довідку з історії).

  1.       Розвязування вправ:
  •          наступна квітка – БАРВІНОК, який до людської оселі тягнеться. Взимку відвар барвінку п’ють від застуди, влітку барвінком прикрашають святковий хліб, хату, плетуть весільні віночки. Цілий рік його шанують вважаючи символом життя.

«Відчуй себе командою» - в учнів індивідуальні картки.

«Відчуй себе командою»

Прізвище ________________________ 

Варіант

1

2

3

4

5

6

Бал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За завданням Слайд 4 виконуємо і записуємо в перший рядок на місце прикладу.

Слайд 5 (готові відповіді).

 

Обмінюємось із сусідом навпроти карткою і за відповідями у другому рядку ставимо «+» - якщо відповідь правильна, «-» - якщо неправильна;  «+/-» - якщо відповідь правильна на половину.

«+» - 2б.

«+/-» - 1б.

«-» - 0б.

Після уроку картки здайте для перевірки. Хто має до 6б., до 9б., 10б. і більше підніміть руки.

(Той у кого є 10б. має право вплести квітку барвінку).

- квітка КАЛИНИ – вплітаємо калину. В центрі було гроно калини символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої.

Слайд 6. Вправа: «Дріб товстун». 

 

 

Записано на дошці:

                                                     

(Квітку чіпляє той, хто виконає першим).

- квітка ЛЮБИСТОК – люди люблять любисток, не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Ним миють волосся, освіжають хатнє приміщення, купають маленьких дітей. Тому у вінку це символ людської відданості, уміння бути корисним.

Слайд 7. Вправа: «Засвіти свою зорю».

 

 

На плакат записати по східцях відповіді дій у виразах: 2 учні біля дошки, учні  з команд можуть допомагати і підміняти гравця.

                                    
                                                 

І команда                                                  ІІ команда

 

Хто перший той чіпляє квітку.

- квітка ВОЛОШКА – це символ людського прозріння, краса і велич неба. Де волошка росте там лоза гине.

Слайд 8. Вправа: «Відчуй свій ряд командою».

На два ряди пускаємо кубик зі стікерами  на яких є вправи з завданнями.

 

Обираючи по кількості правильних відповідей з того ряду чіпляють квітку.

- квітка мак – у віночку, то символ боротьби українського народу за волю.

Об’єднаймось по 4 учні, у кого однакові за кольором фігури.

Слайд 9. Вправа: «Вправа відчуй свою четвірку командою».

Задача математичного рукопису XVIIст.

Учень зачитує.

Розв’язують самостійно, пояснюють, хто виконає першим.

Лев може з’їсти 1 вівцю за 2 год, вовк за 3 год, собака за 6 год. За який час вони разом можуть зїсти 1 вівцю?

Слайд 10. Вправа: «Хто швидше».

  • квітка безсмертник – дарує здоров’я нашому роду людському. Чи виразки чи ранки – гоїть, тому співають цьому квітові життя.

Обчислити периметр трикутника.

Хто швидше з місця, чи біля дошки учень. 

 

Обчисліть периметр   трикутника.

 

 

Р=

 

  1. Підсумок уроку.

Ось і сплели ми наш віночок, що є одним цілим. А яку частину становить        кожна з 7 квіток? ().                                  

Я почну речення і прошу вас доповнити.

- На початку уроку я поставила перед собою мету ….

- Цей урок мені запам’ятався тим, що …

- На уроці мені сподобалось …

- На уроці я дізнався нового…

Виставлення оцінок.

7. Домашнє завдання.

 

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
1109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку