Інтегований урок з математики і природознавства.
На уроці використовується навчальна платформа Вчи.ком.юа.
Всі завдання адаптовані під тему уроку.
підручники :
Математика Рівкінг 2 клас
Природознавство Грущинська 2 клас
Інтегрований урок (Природознавство, Математика) __________________
Тема. Без труда нема плода.
Зінтегровані теми з уроків:
Природознавство
Тема. Праця людей восени.
Математика
Тема. Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового виду 45-7. Задачі із зайвими числовими даними.
Мета:
Працювати з підручником, роздатковим матеріалом, зіставляти різні позиції; висловлювати міркування; уміння аналізувати, застосовувати знання в житті, робити висновки, навички самостійної роботи.
Цілі уроку:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу
Обладнання: малюнок «Дерево рішень»; картки з прикладами, таблиці із коротким записом задач, мікрофон, роздатковий матеріал з прислів’ями про працю, презентація до уроку; vchy.com.ua .
Методи, прийоми, форми роботи:
слово вчителя; бесіда; рольова гра « Чарівна 5-ка»;
вправа «Синоптик»; « Незакінчене речення»; «Дерево рішень»; «Мікрофон»; «Градусник»; проблемне запитання, передбачування; робота в групах.
Перебіг уроку
І. Організаційна частина
Пролунав дзвінок, починається урок!
Працюватимо старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти просто молодці!
Учитель: Діти , сьогодні у нас цікава робота , працюватимемо ми в групах. У кожної групи на столі лежать слова. Вам потрібно скласти речення з поданих слів і пояснити написане.
Технологія « Незакінчене речення»
Діти висловлюють свої думки.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
Учитель: Діти, як ви гадаєте, що ми сьогодні будемо вивчати? (працю людей)
1. Вправа «Синоптична хвилинка»
- Яка зараз пора року?
- Який зараз місяць?
- Яке число?
- Тепло чи холодно на вулиці?
- Який стан неба?
- Яка температура повітря?
- Чи були сьогодні опади?
2. Рефлексія настрою. Метотод «Градусник»
- Чи сприятлива погода в нашому класі для проведення уроку?
- На термометрі олівцем червоного кольору позначте яка температура вашого настрою : +12 – хороший настрій; - 12 – поганий настрій; 0 – нейтральний.
- Прикріпіть свої термометри.
Учитель: Правильно і тема нашого уроку « Праця людей восени»
3.Технологія « Дерево рішень»
Проблема: А навіщо на вивчати цю тему?
Рішення: діти записують свої думки на кленових листочках ( Щоб знати )
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
Українська народна казка «Дві білочки» (Скорочено)
Жили собі дві білочки у густому лісі у дуплах. Однаково гарні, пухнасті, ловкі, риженькі. Тільки не однакової вроди. Одна з них цілий день трудилася: збирала горішки, гриби, жолуді і все складала у своїй хатинці. А друга була зовсім лінива. Цілими днями гралася стрибала з гілки на гілку. А схоче поїсти — не журиться, бо літом усюди їжі повно. То горіх, то жолудь, то корінці якісь. Погризе того, іншого та знову скаче весела.
Тим часом перша білочка наносила собі в дупло повно всілякої їжі. Вже заздалегідь застелила свою хатинку мохом і сухим листям, щоб взимку було тепло. Та й дверці приробила до свого дому.
Так пройшло літо, у одної білочки у праці, а у другої у іграшках. Минула вже й дощова осінь, прийшла холодна зима. У лісі стало сумно і пусто: ні листка, ні грибів, ні горішків, тільки голі дерева і сніг. Сидить собі у теплому дуплі роботяща білка і гадки про біду не має. І м’яко їй, і тепло, і їсти є що.
Не так жилося її лінивій сестрі. У її дуплі ні вікон ні дверей. І навіть жодного горішка нема. Сидить бідна, голодна, замерзла, у клубочок скотилася. Тут вона пригадала про свою сестру, та й думає собі: «Піду я до неї, хай допоможе чим-небудь, у неї гори припасів. А літом їй поверну».
Іде вона до сусідки і несміливо стукає у двері. Та глянула на нещасну напівмертву сусідку і все зрозуміла.
— Прошу сідай, саме на обід прийшла. Зігрійся трохи у моху, а я принесу горішків, жолудів. А як хочеш, живи разом зі мною, мені так сумно самій.
— Але я ж не заслужила на таку доброту.
— Нічого, тепер ти також будеш дбати так, як я, бо пізнала, що без праці нема добра. От будемо разом працювати і жити.
І відтоді жили дві білочки разом. А найближчого літа лінива стала роботящою і принесла великі припаси харчів до спільної хати.
2. Проблемне запитання « Чи хочеться , діти , вам так жити як ледача білочка?»
ІV. Актуалізація та коригування опорних знань з усіх інтегрованих предметів
Технологія «Незакінчене речення»
Часу восени не гай, починай збирать…(врожай)
Учитель: Так що восени роблять люди ? ( збирають врожай)
Ми також зараз будемо збирати врожай.
Учитель : На навчальній платформі vchy.com.ua (додавання і віднімання з переходом через десяток.Підготовка. Знаходимо кругле число.Збери вантажівку. Круглі числа.) діти розв’язуючи приклади,
збирають врожай. Чим більше правильних відповідей, тим більше врожаю.
Врожай забирає I група «Врожайники»
Учитель : Люди не тільки врожай збирають,
А ще й нові дерева у грунті…..( саджають)
Учитель: Правильно, восени люди починають висаджувати нові дерева.
II група «Агрономи» відповідальні за висадку молодняка восени. Давайте допоможемо їм накреслити план саду.
2.Геометричний матеріал
Завдання: Накреслити прямокутник зі сторонами 5см і 2см. Обчислити периметр ділянки.
5см 2см
V. Фізкультхвилинка
Ми берізки і кленці.
В нас маленькі стовбурці. (Встати)
Ми в стрункі стаєм рядки.
Виправляєм гілочки. (Руки поставили перед собою)
Ледь зіп’ялись з корінців,
Дістаємо промінців. (Руки підняти вгору)
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь. (Стискають кулачки)
А тепер для обігріва
Обкапаємо дерева (Нахили тулуба)
Стовбурець ми кожен рад
Форбувать вперед-назад. (Вправи для шиї)
Учитель: Діти, а для чого фарбують стовбур дерева в білий колір? ( захистити від шкідників)
VI. Повторення та аналіз основних фактів, подій, явищ
Ти відгадувати вже звик,
Ще з осені висаджують…(часник)
1.Робота над задачею (Слайд) № 347
У мішку було 22 головки часнику. Тетянка посадила 5 головок, а Сергійко – 4 головки часнику. Скільки головок часнику їм залишилося посадити?
Діти складають задачу за малюнком.
22 шт
Учитель: Молодці. За часник відповідає ІІІ група « Часникок»
У мішку було 22 головки часнику. Тетянка посадила 5 головок, а Сергійко побілив дерева. Скільки головок часнику їм залишилося посадити?
Учитель:А тепер скажіть, малята,
Що взимку їдять курочки…? (зерно)
Допоможіть дідусеві розібратися скільки кг зерна в нього залишилося?
У коморі було 33 кг пшениці і 20 кг ячменю. Викорстали 9 кг зерна. Скільки кілограмів зерна залишилося?
3.Самостійне розв’язування задачі № 346
Це завдання ІV групи « Фауни»
Учитель: Ми тварин нагодували, а самі не смакували.
Учитель: Діти, а як людина дбає про овочі та фрукти з городу. Що вона з ними робить далі? ( консервує) № 343
Це завдання V групи « Господарочки»
65 53
VІІ. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень дітей
1.Вправа « Мікрофон»
Кожна група згідно зі своєю назвою звітує про виконану роботу восени, починаючи словами:
« Наша група сумлінно …»
2.Технологія « Дерево рішень»
Проблема на початку уроку , чи вирішено цю проблему?
VІІІ. Підбиття підсумків інтегрованого уроку
1.Рефлексія
Діти від кожної групи демонструють смайлик та прикріплюють його до дерева рішень.
2.Домашнє завдання
с. 61. № 349, 350.