Урок "Без труда нема плода"

Про матеріал

Інтегований урок з математики і природознавства.

На уроці використовується навчальна платформа Вчи.ком.юа.

Всі завдання адаптовані під тему уроку.

підручники :

Математика Рівкінг 2 клас

Природознавство Грущинська 2 клас

Перегляд файлу

Інтегрований урок (Природознавство, Математика)                    __________________

Тема. Без труда нема плода.

 

Зінтегровані теми з уроків:

 

Природознавство

Тема.  Праця людей восени.

 

Математика

Тема.  Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового виду 45-7. Задачі із зайвими числовими даними.

Мета:

  • Навчальна - закріпити спосіб віднімання одноцифрового числа від двоцифрового способом округлення; вчити розв’язувати задачі за допомогою виразу.
  • Розвивальна - розвивати  вміння розв'зувати задачі за поданим коротким записом та малюнком.
  • Пізнавальна - формувати комунікативні вміння та вміння працювати в групах;

Працювати з підручником, роздатковим матеріалом, зіставляти різні позиції; висловлювати міркування; уміння аналізувати,  застосовувати знання в житті, робити висновки, навички самостійної роботи.

  • Виховна - сприяти вихованню активної життєвої позиції, спонукати до збереження природи, прагнення до праці.

 

Цілі уроку:

Учні повинні знати:

  • взаємозв’язок між людиною і природою;
  • яку роботу потрібно виконувати людям восени;
  • як складати і розв’язувати задачу за малюнком;

 

Учні повинні вміти:

  • працювати в групах;
  • висловлювати власні міркування про працю людей восени;
  • розв’язувати приклади спосіб віднімання одноцифрового числа від двоцифрового способом округлення.

 

   Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу

   Обладнання: малюнок «Дерево рішень»; картки з прикладами, таблиці із коротким записом задач, мікрофон, роздатковий матеріал з прислів’ями про працю, презентація до уроку; vchy.com.ua .

Методи, прийоми, форми роботи:

слово вчителя; бесіда; рольова гра « Чарівна 5-ка»;

вправа «Синоптик»; « Незакінчене речення»; «Дерево рішень»; «Мікрофон»; «Градусник»; проблемне запитання, передбачування; робота в групах.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

Пролунав дзвінок, починається урок!

Працюватимо старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти просто молодці!

Учитель: Діти , сьогодні у нас цікава робота , працюватимемо ми в групах. У кожної групи на столі лежать слова. Вам потрібно скласти речення з поданих слів і пояснити написане.

Технологія « Незакінчене речення»

  1. Бджола мала, а й та працює.
  2. Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
  3. Без труда нема плода.
  4. Без діла слабіє сила.
  5. Не одежа красить людину, а добрі діла.

Діти висловлюють свої думки.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Учитель: Діти, як ви гадаєте, що ми сьогодні будемо вивчати? (працю людей)

1. Вправа «Синоптична хвилинка»

 - Яка зараз пора року?

C:\Users\User\Desktop\termometr.jpg - Який зараз місяць?

 - Яке число?

 - Тепло чи холодно на вулиці?

 - Який стан неба?

 - Яка температура повітря?

 - Чи були сьогодні опади?

2. Рефлексія настрою. Метотод «Градусник»

 - Чи сприятлива погода в нашому класі для проведення уроку?

 - На термометрі олівцем червоного кольору позначте яка температура вашого настрою : +12 – хороший настрій; - 12 – поганий настрій; 0 – нейтральний.

- Прикріпіть свої термометри.

Учитель: Правильно і тема нашого уроку « Праця людей восени»

3.Технологія « Дерево рішень»

Проблема: А навіщо на вивчати цю тему?

Рішення: діти записують свої думки на кленових листочках ( Щоб знати )

  • як приготуватися до настання зими
  • як зберігати врожай
  • як доглядати за деревами
  • як заготовляти корм для домашніх тварин
  • як віднімати одноцифрове число від двоцифрового виду 45-7
  • як розв’язувати задачі за малюнком

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

Українська народна казка «Дві білочки» (Скорочено)

 

Жили собі дві білочки у густому лісі у дуплах. Однаково гарні, пухнасті, ловкі, риженькі. Тільки не однакової вроди. Одна з них цілий день трудилася: збирала горішки, гриби, жолуді і все складала у своїй хатинці. А друга була зовсім лінива. Цілими днями гралася стрибала з гілки на гілку. А схоче поїсти — не журиться, бо літом усюди їжі повно. То горіх, то жолудь, то корінці якісь. Погризе того, іншого та знову скаче весела.

 

Тим часом перша білочка наносила собі в дупло повно всілякої їжі. Вже заздалегідь застелила свою хатинку мохом і сухим листям, щоб взимку було тепло. Та й дверці приробила до свого дому.

 

Так пройшло літо, у одної білочки у праці, а у другої у іграшках. Минула вже й дощова осінь, прийшла холодна зима. У лісі стало сумно і пусто: ні листка, ні грибів, ні горішків, тільки голі дерева і сніг. Сидить собі у теплому дуплі роботяща білка і гадки про біду не має. І м’яко їй, і тепло, і їсти є що.

 

Не так жилося її лінивій сестрі. У її дуплі ні вікон ні дверей. І навіть жодного горішка нема. Сидить бідна, голодна, замерзла, у клубочок скотилася. Тут вона пригадала про свою сестру, та й думає собі: «Піду я до неї, хай допоможе чим-небудь, у неї гори припасів. А літом їй поверну».

 

Іде вона до сусідки і несміливо стукає у двері. Та глянула на нещасну напівмертву сусідку і все зрозуміла.

 

— Прошу сідай, саме на обід прийшла. Зігрійся трохи у моху, а я принесу горішків, жолудів. А як хочеш, живи разом зі мною, мені так сумно самій.

 

— Але я ж не заслужила на таку доброту.

 

— Нічого, тепер ти також будеш дбати так, як я, бо пізнала, що без праці нема добра. От будемо разом працювати і жити.

 

І відтоді жили дві білочки разом. А найближчого літа лінива стала роботящою і принесла великі припаси харчів до спільної хати.

 

2. Проблемне запитання « Чи хочеться , діти , вам так жити як ледача білочка?»

 

ІV. Актуалізація та коригування опорних знань з усіх інтегрованих предметів

  1. Усний рахунок

Технологія «Незакінчене речення»

Часу восени не гай, починай збирать…(врожай)

Учитель: Так що восени роблять люди ? ( збирають врожай)

Ми також зараз будемо збирати врожай.

          Учитель : На навчальній  платформі vchy.com.ua (додавання і віднімання з переходом через десяток.Підготовка. Знаходимо кругле число.Збери вантажівку. Круглі числа.) діти розв’язуючи приклади,   

          збирають врожай. Чим більше правильних відповідей, тим більше врожаю.

          Врожай забирає I група «Врожайники»                             

          Учитель : Люди не тільки врожай збирають,

          А ще й нові дерева у грунті…..( саджають)

Учитель: Правильно, восени люди починають висаджувати нові дерева.

II група «Агрономи» відповідальні за висадку молодняка восени. Давайте допоможемо їм накреслити план саду.

2.Геометричний матеріал

Завдання: Накреслити прямокутник зі сторонами 5см і 2см. Обчислити периметр ділянки.

         5см   2см

 

 

 

V. Фізкультхвилинка

 

Ми берізки і кленці.

В нас маленькі стовбурці.   (Встати)

Ми в стрункі стаєм рядки.

Виправляєм гілочки.          (Руки поставили перед собою)

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаємо промінців.           (Руки підняти вгору)

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь.      (Стискають кулачки)

А тепер для обігріва

Обкапаємо дерева  (Нахили тулуба)

Стовбурець ми кожен рад

Форбувать  вперед-назад.        (Вправи для шиї)

 

Учитель: Діти, а для чого фарбують стовбур дерева в білий колір? ( захистити від шкідників)

VI. Повторення та аналіз основних фактів, подій, явищ

 

Ти відгадувати вже звик,

Ще з осені висаджують…(часник)

 

1.Робота над задачею (Слайд) № 347

У мішку було 22 головки часнику. Тетянка посадила 5 головок, а Сергійко – 4 головки часнику. Скільки головок часнику їм залишилося посадити?

Діти складають задачу за малюнком.

                                             

 

 

 

 

 

                                                          

                                                                      22 шт     

Учитель: Молодці. За часник відповідає ІІІ група « Часникок»

  1. Робота над задачею № 348

У мішку було 22 головки часнику. Тетянка посадила 5 головок, а Сергійко побілив дерева. Скільки головок часнику їм залишилося посадити?

Учитель:А тепер скажіть, малята,

Що взимку їдять курочки…? (зерно)

Допоможіть дідусеві розібратися скільки кг зерна в нього залишилося?

У коморі було 33 кг пшениці і 20 кг ячменю. Викорстали  9 кг зерна. Скільки кілограмів зерна залишилося?

    3.Самостійне розв’язування задачі № 346                            

Це завдання ІV групи « Фауни»

Учитель: Ми тварин нагодували, а самі не смакували.

Учитель: Діти, а як людина дбає про овочі та фрукти з городу. Що вона з ними робить далі? ( консервує) № 343

Це завдання V групи « Господарочки»

               65                                                                                   53                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень дітей

        1.Вправа « Мікрофон»

Кожна група згідно зі своєю назвою звітує про виконану роботу восени, починаючи словами:

« Наша група сумлінно …»

         2.Технологія « Дерево рішень»

Проблема на початку уроку , чи вирішено цю проблему?

VІІІ. Підбиття підсумків інтегрованого уроку

1.Рефлексія

Діти від кожної групи демонструють смайлик та прикріплюють його до дерева рішень.

     2.Домашнє завдання

с. 61. № 349, 350.                         

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку