УРОК № 3
Тема уроку. Розв'язування вправ.
Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати вивчені формули та означення до розв'язування задач.
Тип уроку: комбінований.
Наочність і обладнання: таблиця «Співвідношення між сторонами і кутами трикутника» [13], посібник [14].
Вимоги до рівня підготовки учнів: застосовують вивчені формули до розв'язування задач.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Правильність виконання домашніх завдань учні перевіряють за записами, зробленими на дошці до початку уроку.
Завдання 2. Розв'язання
Оскільки sin2α + cos2α = 1 і sinα = , то cosα = = = = = .
Ураховуючи, що 90° < α < 180° і cosα < 0, маємо cosα = , тоді .
Відповідь. cosα = , tgα = .
Завдання 3. Розв’язання
sin4α + sin2αcos2α – sin2α + 1 = (sin4α + sin2αcos2α) – sin2α + 1 = sin2α(sin2α + + cos2α) – sin2α + 1 = sin2α · 1 – sin2α+1 = sin2α – sin2α + 1 = 1.
Відповідь. 1.
Фронтальне опитування
II. Закріплення й осмислення матеріалу
Виконання вправ
а) 1 + sin2α + cos2α = 2; б) 1 – sin2α – cos2α = 0;
в) 2sin2α + cos2α – 1 = sin2α; г) (1 – cosα)(1 + cosα) = sin2α;
д) sin4α – cos4α + 1 = 2sin2α.
а) cosα і tgα, якщо sinα = 0,6 і 90° < α < 180°;
б) sinα і tgα, якщо cosα = і 90° < α < 180°.
III. Самостійна робота
Самостійну роботу навчального характеру можна провести за посібником [14], тест 1 «Тригонометричні функції кутів від 0° до 180°».
Наприкінці уроку слід зібрати зошити для перевірки самостійної роботи.
IV. Домашнє завдання
1) Знайти sinα і tgα, якщо cosα = -0,6 і 90° < α < 180°.
2) Скоротити вираз:
а) 1 – sin2α; б) (1 – sinα)(1 + sinα);
в) 2cos2αsin2α + cos4α + sin4α.
V. Підбиття підсумків уроку
Завдання класу
а) cosα = і sinα = ; б) sinα = і cosα = – ?