Тема. Розв'язування вправ на застосування перетворень виразів
Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів щодо різних видів перетворень цілих виразів; відпрацювати навички застосування набутих знань та вмінь під час розв'язування завдань на доведення подільності.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Перевіряємо готовність учнів до уроку, повідомляємо тему уроку та план роботи на уроці.
II. Перевірка домашнього завдання
Вираз |
Вира з із виділеним квадратом двочлена |
Знак виразу |
Найменше значення |
Значення змінної, що відповідає найменшому |
1) а2 – 4а + 4 |
(а – 2)2 |
+ |
0 |
а = 2 |
а) виділити повний квадрат: а2 – 6а + 10;
б) яке найменше: значення виразу, що утворився;
в) при якому значенні змінної можливе це найменше значення виразу;
г) чи має корінь рівняння а2 – 6а + 10 = 0?
III. Робота з випереджальним домашнім завданням. Повторення,
систематизація знань
Фронтальна бесіда
а) 2452 – 2362; б) 523 – 363; в) 533 – 530; г) 4а2 – 4а + 4.
Висновки. Щоб довести подільність виразу, треба розкласти його на множники.
IV. Формулювання мети й завдань уроку
Учитель формулює мету уроку, виходячи з набутих раніше знань та вмінь розкладання цілих виразів на множники та перетворення цілих виразів у многочлен, відпрацювати навички розв'язування вправ на доведення подільності.
V. Засвоєння вмінь та навичок
Виконання письмових вправ
1) (п – 2)2 + 3п2 на 4; 2) (п – 2)(2п – 7) – 2п2 – 3 на 11.
1) (п – 5)2 + (2п – 3)(2п + 8) на 5; 2) (п – 3)(п2 – 3) – (п3 – 1) на 3.
1) 4382 – 622 на 500; 2) 753 + 253 на 100; 3) 533 – 530 ділиться на 124;
4) 310 + 96 ділиться на 10; 5) 220 + 225 – 222 ділиться на. 29.
4*. Доведіть, що значення виразу 1510 – 153 + 2256 – 2113 ділиться на 226.
5*. Доведіть, що різниця квадратів двох послідовних цілих чисел ділиться
на 8.
VI. Підсумки уроку
Встановлюємо логічні зв'язки:
VII. Домашнє завдання
№ 1. Доведіть, що вираз ділиться на дане число при будь-якому цілому значенні п:
1) (п + 2)2 – п(п – 2) + 2 на 6; 2) (2п + 1)(2п – 1) – (п + 1)2 – п – 1 ділиться на 3.
№ 2. Доведіть, що значення виразу ділиться на дане число:
1) 4012 – 1992 на 600; 2) 583 + 423 на 100; 3) 853 – 483 на 37; 4) 733 + 731 на 50.
№ 3. Використовуючи матеріал підручника та записи в зошитах, випишіть, які види перетворень виразів та які види завдань ми розв'язували впродовж вивчення названої теми. («Застосування різних способів розкладання многочленів на множники», «Перетворення виразів»)