"Розв"язування задач і вправ з теми "Відношення. Пропорція""

Про матеріал
Відкритий урок з математики в 6 класі. Тема. Систематизація знань і вмінь з теми «Відношення. Пропорція». Мета: - формувати соціальні інформаційні і предметні компетентності - узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Пропорції. Пряма пропорційна залежність. Масштаб. Пропорційний поділ»; - формувати вміння учнів застосовувати набуті знання до розв’язання завдань в стандартних і нестандартних ситуаціях; - розкрити міжпредметні зв'язки математики з іншими навчальними предметами, показати прикладне і практичне значення теми; - розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, комунікативні здібності учнів; - виховувати пізнавальний інтерес до предмету, культуру математичної мови, естетичне сприйняття математичних фактів, працьовитість, наполегливість в досягненні цілей; позитивне ставлення до навчання; виховувати інтерес до предмету через вміння бачити прекрасне в пропорційності навколишнього світу. Тип уроку: урок корекції основних компетентностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Арістотель Розум полягаєне тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиці

Номер слайду 3

«Систематизація знань і вмінь з теми«Відношення. Пропорція»

Номер слайду 4

Гра «Лови помилку»

Номер слайду 5

Гра “Лови помилку”  2 год– 15 т зерна 6 год – x т зерна. X = 15· 2: 6= 5(т)-зерна. Перевірка домашнього завдання1. За 2 год млин змолов 15 т зерна. Скільки тонн зерна можна змолоти за 6 год, якщо продуктивність млина є сталою?2. Сторони трикутника відносяться як 2:3:4. Різниця найбільної та найменшої сторони дорівнює 10 см. Знайди сторони трикутника. Нехай х см – припадає на одну частину.4х-2х=102х=10 Х=5(см)- припадає на 1 частину.2) 2·5=10 (см)- найменша сторона.3) 3·5=15 (см)- друга сторона.4) 4·5=20 (см)- найбільша сторона.

Номер слайду 6

Побудова фундаменту. Бліц-опитування 1. Яку назву ми можемо дати записам 2/17 або 2 : 17? 2. Що називається відношенням двох чисел? На що вказує відношення? 3. Що називають пропорцією?4. Сформулюйте основну властивість пропорції?5. Як знайти невідомий крайній член пропорції?6. Як знайти невідомий середній член пропорції?

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Алгоритм розв’язання задач за допомогою пропорцій1. Позначити невідоме число буквою х.2. Записати умову задачі у вигляді схеми.3. Встановити вид залежності між величинами.4. Записати пропорції.5. Знайти невідомий член пропорції.

Номер слайду 9

Зведення стін. Задача 1: Для будівництва 5 м² стіни потрібно 375 л цементного розчину. Скільки потрібно цементного розчину для будівництва 12 м² стіни? Розв’язання: 5 м² – 375 л 12 м² – х л

Номер слайду 10

Зведення стін. Задача 1: Для будівництва 5 м² стіни потрібно 375 л цементного розчину. Скільки потрібно цементного розчину для будівництва 12 м² стіни? Розв’язання: 5 м² – 375 л 12 м² – х л

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Зведення даху. Задача 2: Відстань на карті, масштаб якої 1:2000000, дорівнює 8,2 см. Знайти відстань на місцевості. Розв’язання: 1 см – 2000000см=20 км8,2 см – х км

Номер слайду 13

Зведення даху Задача 2: Відстань на карті, масштаб якої 1:2000000, дорівнює 8,2 см. Знайти відстань на місцевості. Розв’язання: 1 см – 2000000см=20 км8,2 см – х км

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Три інвестори вклали гроші у проєкт зі встановлення вікон та дверей. Їхні внески були розподілені у співвідношенні 1:2:3. Загальна сума інвестицій склала 120 000 гривень. Скільки гривень вніс кожен із інвесторів? Розв'язання:1+2+3=6 частин. х; 2х; 3х – грн внесли кожен із інвесторів відповідно. Х+2х+3х=120 000 6х=120 000 х=120 000:6 х=20 000(грн)-припадає на одну частину; вклав 1 інвестор. 2·20 000=40 000(грн)-вніс 2 інвестор. 3·20 000=60 000(грн)- вніс 3 інвестор. Відповідь: 20 000 грн; 40 000 грн; 60 000 грн. Встановлення вікон та дверей

Номер слайду 16

Три інвестори вклали гроші у проєкт зі встановлення вікон та дверей. Їхні внески були розподілені у співвідношенні 1:2:3. Загальна сума інвестицій склала 120 000 гривень. Скільки гривень вніс кожен із інвесторів? Розв'язання:1) 1+2+3=6 частин.2) 120 000:6=20 000(грн)- припадає на одну частину; вклав 1 інвестор. 3) 2·20 000=40 000(грн)-вніс 2 інвестор. 4)3·20 000=60 000(грн)- вніс 3 інвестор. Відповідь: 20 000 грн; 40 000 грн; 60 000 грн. Встановлення вікон та дверей

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Пропорції і подорожіЗадача 2. Автобус з учнями та батьками, які виїхали на екскурсію з села Максимівка, рухаючись зі швидкістю 64 км/год, прибув в м. Опішня у музей-заповідник українського гончарства через 1,5 години. З якою швидкістю він рухався в зворотному напрямку, якщо відстань від м. Опішня до села Максимівка він подолав за 1,2 год?Розв’язання: 64 км/год – 1,5 годх км/год – 1,2 год

Номер слайду 19

Номер слайду 20

«Золота пропорція»

Номер слайду 21

Кришталик людського ока найкраще сприймає предмети, розміри яких перебувають у відношенні 618:1000. Таке відношення називають золотим перерізом. Суть його полягає в тому, що менша частина відноситься до більшої так само, як більша частина - до цілого. Це відношення приблизно дорівнює 0,618. 

Номер слайду 22

Вершиною світового мистецтва вважається афінський Парфенон. Ширина Парфенона дорівнює 100 грецьким футам, висота споруди 61,8; висота колони – 38,2; висота перекриття й фронтону – 23,6. Вказані розміри утворюють ряд«золотої пропорції»100 : 61,8 = 61,8 : 38,2 == 38,2 : 23,6 =1,618. Золота пропорція в архітектурі«Золотий переріз» було визнано за один з канонів краси, якого дотримувалися ще в античній архітектурі . Ним керувалися митці, які споруджували піраміду Хеопса, афінський Парфенон, славнозвісний Колізей.

Номер слайду 23

Венера Мілоська. Золота пропорція в скульптуріАполлон Бельведерський

Номер слайду 24

Допитливим!1. Виміряти свій зріст.2. Виміряти відстань від підлоги до лінії талії.3. Знайти відношення зросту до лінії талії. (1,6 – ідеальне співвідношення).

Номер слайду 25

Тест

Номер слайду 26

Райдуга яскравихмоментів уроку. Сьогодні я навчився . . . Мені було цікаво . . . Мені найбільше запам’яталося . . . Все зрозуміло. Майже все зрозуміло. Зрозуміло наполовину. Дещо зрозуміло

Номер слайду 27

Домашнє завдання

pptx
Додав(-ла)
Костюк Юлія
Додано
7 січня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку