Тема. Розв'язування задач на обчислення площ трикутника й трапеції
Мета: узагальнити та систематизувати знання формул обчислення Площ трикутника й трапеції, наслідків. Відпрацювати навички застосування набутих знань. Провести діагностику рівня засвоєння учнями навчального матеріалу.
Тип уроку: комбінований.
Наочність та обладнання: конспект «Площа трикутника. Площа трапеції».
Хід уроку
I. Організаційний етап
II. Перевірка домашнього завдання
Учні коментують розв'язання домашніх задач за готовими рисунками, виконаними на дошці заздалегідь.
Засвоєння змісту теоретичного матеріалу та його розуміння перевіряється під час самостійного виконання учнями усних вправ.
Виконання усних вправ
а) добутку двох сусідніх його сторін;
б) половині добутку діагоналей;
в) половині добутку висоти на сторону, до якої проведена висота;
г) добутку сторони на висоту;
д) добутку висоти на сторону, до якої проведена висота;
є) добутку середньої лінії на висоту;
ж) квадрату його сторони;
з) половині добутку катетів.
Рис. 1
III. Формулювання мети і завдань уроку
Тема уроку визначає його мету — закріплення знань властивостей площ і формул площ та трикутника і трапеції їх наслідків, а також продовження роботи із формування вмінь практичного застосування цих формул.
IV. Відтворення, корекція та систематизація опорних знань
Повторення знань учнів, набутих ними під час вивчення матеріалу підручника частково відбулося в процесі виконання учнями усних вправ (див. вище).
Систематизувати знання можна шляхом розв'язування таких завдань: на дошці подано у вигляді рисунків або в словесній формі неповну умову задач (наприклад, див. рис. 2).
Рис. 2
До всіх запропонованих задач ставиться одне запитання: Які ще величини слід знати (або відшукати) для того, щоб можна було знайти площу кожної із зображених фігур? Як у такому разі знайти площу фігури? (Знайдіть різні способи.)
Таким чином, учні не просто відтворюють вивчені формули, але й формують уміння аналізувати умову задачі та тренують свій інтелект на предмет пошуку різних варіантів розв'язання задачі.
V. Формування вмінь
Застосування знань у стандартних ситуаціях
|
|
|
|
Рис. 3 |
Рис. 4 |
Рис. 5 |
Рис. 6 |
Застосування знань у нестандартних ситуаціях
VII. Підсумки уроку
Продовжуючи думку, висловлену вчителем на попередньому етапі уроку, учні мають провести самооцінку результатів своєї навчальної діяльності на уроці.
VIII. Домашнє завдання
Повторити зміст основних понять теми.
Виконати домашню самостійну роботу.
Розв'язати задачу на повторення.
У трапеції ABCD основи ВС і AD дорівнюють 2 см і 8 см відповідно. Діагоналі трапеції перетинаються в точці О . Знайдіть відношення:
а) ; б) ; в) відрізків, на які точка О ділить висоту трапеції;
г) площ трикутників ВОС і AOD. (Висловіть припущення.)