Розв'язування задач на периметр прямокутника та квадрата.

Про матеріал
Конспект складений до підручника Істер 2022. Є практичне розв'язування задач, робота з підручником, завдання для учнів, які мають підвищений інтерес до математики.
Перегляд файлу

Урок №_____                                 Математика 5 клас                           Дата_____

Розв’язування задач і вправ на обчислення периметру прямокутника та квадрата.

Мета:

Навчальна:

       Формувати уміння застосувати вивчені властивості прямокутника та квадрата до розв’язування задач.

     Домогтися засвоєння формул для обчислення периметра прямокутника та квадрата.

Розвивальна:

     Розвивати пізнавальний інтерес до геометрії;

     вміння використовувати власний досвід;

     вміння організовувати навчальну працю;

     формувати логічне, абстрактне, системне мислення.

Виховна:

     Сприяти підтримці на високому рівні загальної працездатності до навчання;

     виховувати волю і наполегливість в учнів для досягнення кінцевих результатів;

     виховувати спостережливість, кмітливість.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

Ключові компетентності :

  • Спілкування державною мовою;
  • Математична компетентність;
  • Загальнокультурна;
  • Комунікаційна;
  • Уміння вчитися впродовж життя.

 

 

Очікувані результати:

  • учні повинні володіти практичними навичками побудови прямокутників і квадратів;
  • позначати прямокутники;
  • знати й уміти застосовувати властивості сторін прямокутника;
  • уміти обчислювати периметр прямокутника і квадрата, користуватися формулами периметра.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Подивіться один на одного і подаруйте посмішку, побажайте успіхів у навчанні.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірка завдань в зошитах.
  2. Гра «Вірю – не вірю»:
  • У прямокутнику чотири сторони.
  • У прямокутнику протилежні сторони рівні.
  • У квадраті всі кути прямі.
  • У прямокутнику всі сторони рівні.
  • У прямокутнику всі кути рівні.
  • У квадраті всі сторони рівні.
  • У прямокутнику всі кути розгорнуті.
  • Периметр – це сума всіх сторін.
  • Будь-який прямокутник є чотирикутником.
  • Будь-який чотирикутник є прямокутником.

 ІІІ. Актуалізація знань учнів

Фронтальне опитування:

  1. Назвіть одиниці вимірювання довжини.
  2. Скільки міліметрів в 1 см?
  3. Скільки сантиметрів в 1 дм?
  4. Скільки сантиметрів в 1 м?
  5. Скільки метрів в 1 км?

IV.  Мотивація навчальної діяльності.

Вдома вам потрібно кругом клумби прямокутної форми  розміром 4м х 6 м посадити декоративні дерева. Відстань між деревами 2 м. Які знання нам потрібно використати, щоб полічити, скільки штук дерев потрібно купити?

Де ми ще можемо застосувати свої знання, отримані на сьогоднішньому уроці?

V. Оголошення теми і мети уроку.

VI. Розв’язування задач.

Практична робота.

  1.  Виміряйте сторони парти і обчисліть периметр.
  2. Побудуйте прямокутник ABCD зі сторонами 3 см і 8 см та обчисліть периметр.
  3. Побудуйте квадрат зі стороною 2 см та обчисліть його периметр.

Презентація "Фізкультхвилинки в початковій школі"

Робота з підручником.

  1. № 367; 368; 370; 374.

Завдання для учнів, які мають підвищений інтерес до вивчення математики.

  1. Периметр прямокутника дорівнює 36 см, а довжина однієї з його сторін – 11 см. Знайдіть довжини решти сторін прямокутника.
  2. Периметр квадрата дорівнює периметру прямокутника зі сторонами 6 см і 8 см. Чому дорівнює сторона квадрата.

VII. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

Рефлексія.

       Я добре навчився …

       Було важко…

       Сьогодні я дізнався…

       У мене вийшло…

       Тепер я можу…

 

 

«Сходинки знань»

 

 

Д

 

Високий

рівень

 

 

Достатній

рівень

     самостійно виконую всі завдання

 

Середній

рівень

     знаю правила

     надаю допомогу іншим

Початковий

рівень

     знаю правила

     застосовуюю до розв’язування задач

 

     багато помилок

     припускаюсь помилок

     у складних завданнях припускаюсь помилок

 

      потребую допомоги

      потребую допомоги

     намагаюся самостійно впоратись

 

 

VIII. Домашнє завдання.

  1. Виконати завдання з підручника: № 369;   371;   375 – додатково, с.91-92.
  2. Повторити & 2, п.15, с.89-90.

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку