Конспект - розробка уроку для 7 класу
Тема: «Методика формування геометричних та алгебраїчних уявлень в інклюзивному класі»
Час: 45 хвилин
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь.
Мета уроку:
-
Сформувати уявлення про нові предмети у шкільній програмі.
-
Ознайомити учнів інклюзивного класу з основними поняттями геометрії та алгебри.
-
Розвивати навички уяви та просторового мислення.
-
Сприяти розвитку логічного мислення та аналітичних здібностей.
-
Вчити застосовувати геометричні та алгебраїчні уявлення для розв'язування завдань.
Хід уроку:
Вступна частина (5 хвилин):
-
Привітання учнів: «Добрий день, шановні учні! Сьогодні у нас не звичайний урок, а урок повторення – порівняння - вивчення.»
-
Запитання до учнів: "У 7 класі у вас з‘явилися два предмети: алгебра і геометрія. Що ви знаєте про ці предмети? Адже певні знання у вас є з молодших класів…Які поняття вам відомі?"
Основна частина (35 хвилин):
Крок 1: Введення геометричних понять (10 хвилин):
-
«Розпочнемо з геометрії. Давайте пригадаємо основні геометричні поняття, такі як точка, пряма, відрізок, коло, трикутник, прямокутник «.
-
«Зараз я поясню кожне поняття за допомогою зображення на дошці, хто хоче мені допомогти?» .
Точка — це найпростіша геометрична фігура. Щоб її зобразити , достатньо лише доторкнутись олівцем до паперу . Точку позначають великими латинськими літерами. Наприклад: F, A, B, C, D і т.п.
Пряма — це геометрична фігура, що не має ні початку, ні кінця, ми можемо накреслити тільки частину прямої, але її можна продовжити в обидві сторони. Прямі найчастіше позначають малими латинськими буквами. Наприклад: a, b, c, d, ...,
Дві точки на прямій утворюють відрізок. Відрізок — має початок і кінець, його не можна продовжити. Відрізок позначається двома великими латинськими літерами, що відповідають кінцям відрізка. Наприклад: АВ, СD, MK.
Коло — це фігура на площині, в якій усі точки розташовані на рівній відстані від однієї точки , яка є центром кола.
Трикутник – це геометрична фігура, що складається із трьох точок, які не лежать на одній прямій, і відрізків, які з'єднують ці точки.
Прямоку́тник — це чотирикутник, усі кути якого прямі.
-
«Тепер я хотіла би задати вам питання, щоб перевірити ваше розуміння: Як би ви могли описати поняття 'пряма' або 'трикутник' своїми словами? Хто може згадати різницю між площею та об’ємом геометричної фігури?»
Крок 2: Введення алгебраїчних понять (10 хвилин):
-
«Перейдемо до алгебри. Давайте пригадаємо основні алгебраїчні поняття, такі як змінна, вираз, рівняння, координати» .
-
Пояснити кожне поняття, використовуючи приклади та конкретні ситуації.
Змінна — математична величина, значення якої може змінюватись у межах певної задачі. Позначається буквами. Наприклад , х, у, а ,b, k, d і т.п.
Алгебраїчний вираз - це набір змінних та чисел, які можна поєднувати з різними математичними операціями, включаючи додавання та віднімання. Наприклад, 2x+2y; 3a – 6ab і т.п.
Рівняння - це зв’язок двох алгебраїчних виразів через знак рівності. Наприклад: 3x = 21; 3a+a = 20 і т.п.
Кожній точці на площині можна поставити у відповідність пару чисел у відповідному порядку. Ці числа називаються координатами точки. Координату на вісі абсцис називають абсцисою точки, а на вісі ординат – ординатою точки. Наприклад: точка А з координатами 3 та 2 коротко записується А(3,2).
-
«Моє запитання до вас: Як би ви пояснили поняття «змінна», «вираз» або «рівняння» своїми словами?»
Крок 3: Застосування геометричних та алгебраїчних уявлень (15 хвилин):
-
Поділити учнів на чотири групи.
-
Задати кожній групі завдання, яке вимагає застосування геометричних та алгебраїчних уявлень. Завдання:
-
Задача 1: Знайти площу прямокутника, якщо відома його ширина і довжина.
-
Задача 2: Побудувати трикутник за трьома заданими сторонами.
-
Задача 3: Знайти значення виразу 3x + 5, якщо x = 2.
-
Задача 4: Розв'язати рівняння 2(x + 3) = 10.
-
Дати учням час на розв'язання задачі у групі.
-
Попросити представників кожної групи пояснити свої розв'язки та процес думки за допомогою геометричних та алгебраїчних уявлень.
Заключна частина (5 хвилин):
-
Підведення підсумків уроку: » Отже, ми провели цікавий і насичений урок. Наступні уроки будуть за розкладом: окремо алгебра, окремо геометрія, на яких ми більш детально будемо вивчати ті поняття, про які ви дізналися сьогодні ».
-
«Скажіть мені, будь ласка, які нові геометричні та алгебраїчні поняття ви вивчили сьогодні? Де ви можете їх побачити і як застосувати у повсякденному житті? Як ви вважаєте, який предмет буде легший для вас у процесі вивчення?»
-
«У вас буде творча домашня робота: виберіть по одному поняттю з алгебри і геометрії, про які ми говорили на уроці , складіть і виконайте завдання з ними. Бажаю вам успіхів!»
Висновок: на уроці відбулося ознайомлення учнів з новими предметами, а також з основними їхніми поняттями, повторення раніше вивченого матеріалу, крім цього, було показано їх взаємозв'язок та застосування у розв'язуванні завдань.