Конспект- розробка уроку ознайомлення учнів 7 класу з алгеброю і геометрією

Про матеріал
Методика формування геометричних та алгебраїчних уявлень в інклюзивному класі
Перегляд файлу

Конспект - розробка уроку для 7 класу

 

Тема: «Методика формування геометричних та алгебраїчних уявлень в інклюзивному класі»

 

Час: 45 хвилин

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь.

 

 

Мета уроку:

 

  • Сформувати уявлення про нові предмети у шкільній програмі.
  • Ознайомити учнів інклюзивного класу з основними поняттями геометрії та алгебри.
  • Розвивати навички уяви та просторового мислення.
  • Сприяти розвитку логічного мислення та аналітичних здібностей.
  • Вчити застосовувати геометричні та алгебраїчні уявлення для розв'язування завдань.

 

Хід уроку:

 

Вступна частина (5 хвилин):

  1. Привітання учнів: «Добрий день, шановні учні! Сьогодні у нас не звичайний урок, а урок повторення – порівняння - вивчення.»
  2. Запитання до учнів: "У 7 класі у вас з‘явилися два предмети: алгебра і геометрія.  Що ви знаєте про ці предмети? Адже певні знання у вас є з молодших класів…Які поняття вам відомі?"

 

Основна частина (35 хвилин):

 

Крок 1: Введення геометричних понять (10 хвилин):

  1. «Розпочнемо з геометрії. Давайте пригадаємо основні геометричні поняття, такі як точка, пряма, відрізок, коло, трикутник, прямокутник «.
  2. «Зараз я поясню  кожне поняття за допомогою зображення на дошці, хто хоче мені допомогти?» .

Точка — це найпростіша геометрична фігура. Щоб її зобразити , достатньо лише доторкнутись олівцем до паперу . Точку позначають великими латинськими літерами. Наприклад: F, A, B, C, D і т.п.

Пряма — це геометрична фігура, що не має ні початку, ні кінця, ми можемо накреслити тільки частину прямої, але її можна продовжити в обидві сторони. Прямі найчастіше позначають малими латинськими буквами. Наприклад: a, b, c, d, ..., 

Дві точки на прямій утворюють відрізок. Відрізок — має початок і кінець, його не можна продовжити. Відрізок позначається двома великими латинськими літерами, що відповідають кінцям відрізка. Наприклад: АВ, СD, MK.

Коло — це фігура на площині, в якій усі точки розташовані на рівній відстані від однієї точки , яка є центром кола.

Трикутник – це геометрична фігура, що складається із трьох точок, які не лежать на одній прямій, і відрізків, які з'єднують ці точки.

Прямоку́тник — це чотирикутник, усі кути якого прямі.

 

  1. «Тепер я хотіла би задати вам питання, щоб перевірити ваше розуміння: Як би ви могли описати поняття 'пряма' або 'трикутник' своїми словами? Хто може згадати різницю між площею та об’ємом геометричної фігури?»

 

Крок 2: Введення алгебраїчних понять (10 хвилин):

  1. «Перейдемо до алгебри. Давайте пригадаємо основні алгебраїчні поняття, такі як змінна, вираз, рівняння, координати» .
  2. Пояснити кожне поняття, використовуючи приклади та конкретні ситуації.

Змінна математична величина, значення якої може змінюватись у межах певної задачі. Позначається буквами. Наприклад , х, у, а ,b, k, d  і т.п.

Алгебраїчний вираз - це набір змінних та чисел, які можна поєднувати з різними математичними операціями, включаючи додавання та віднімання. Наприклад, 2x+2y; 3a – 6ab і т.п.

Рівняння - це зв’язок двох алгебраїчних виразів через знак рівності. Наприклад: 3x = 21; 3a+a = 20 і т.п.

Кожній точці на площині можна поставити у відповідність пару чисел у відповідному порядку. Ці числа називаються координатами точки. Координату на вісі абсцис називають абсцисою точки, а на вісі ординат – ординатою точки. Наприклад: точка А з координатами 3 та 2 коротко записується А(3,2).

 

  1. «Моє запитання до вас: Як би ви пояснили поняття «змінна», «вираз» або «рівняння» своїми словами?»

 

Крок 3: Застосування геометричних та алгебраїчних уявлень (15 хвилин):

  1. Поділити учнів на чотири групи.
  2. Задати кожній групі завдання, яке вимагає застосування геометричних та алгебраїчних уявлень. Завдання:
    • Задача 1: Знайти площу прямокутника, якщо відома його ширина і довжина.
    • Задача 2: Побудувати трикутник за трьома заданими сторонами.
    • Задача 3: Знайти значення виразу 3x + 5, якщо x = 2.
    • Задача 4: Розв'язати рівняння 2(x + 3) = 10.
  3. Дати учням час на розв'язання задачі у групі.
  4. Попросити представників кожної групи пояснити свої розв'язки та процес думки за допомогою геометричних та алгебраїчних уявлень.

 

 

 

Заключна частина (5 хвилин):

  1. Підведення підсумків уроку: » Отже, ми провели цікавий і насичений урок. Наступні уроки будуть за розкладом: окремо алгебра, окремо геометрія, на яких ми більш детально будемо вивчати ті поняття, про які ви дізналися сьогодні ».
  2. «Скажіть мені, будь ласка, які нові геометричні та алгебраїчні поняття ви вивчили сьогодні? Де ви можете їх побачити і як застосувати у повсякденному житті? Як ви вважаєте, який предмет буде легший для вас у процесі вивчення?»
  3. «У вас буде творча домашня робота: виберіть по одному поняттю з алгебри і геометрії, про які ми говорили на уроці , складіть і виконайте завдання з ними. Бажаю вам успіхів!»

 

Висновок: на уроці відбулося ознайомлення учнів з новими предметами, а також з основними їхніми поняттями, повторення раніше вивченого матеріалу,  крім цього,  було показано їх взаємозв'язок та застосування у розв'язуванні завдань.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку