Урок "Ділення на одиницю. Ділення рівних чисел. Складання й розв’язування задач за короткими записами

Про матеріал
Розробка уроку математики у формі подорожі "Одинички у країні Чаріних казок Андерсена" дозволяє ознайомити учнів із випадками ділення числа на одиницю та ділення рівних чисел; опрацювати задачі, які включають дворазове збільшення; формувати вміння використовувати правила при розв’язанні виразів, задач, рівнянь; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність, навички самоконтролю, розвивати пам'ять, увагу, виховувати інтерес до математики, усвідомленого ставлення до навчання.
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

КРИВОРІЗЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТ.№55

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з

математики у 3 класі

на тему:

«Ділення на одиницю. Ділення рівних чисел. Складання й розв’язування задач за короткими записами»

 

 

 

Конспект підготувала Старікова Наталя Анатоліївна вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель». 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   

                                                   2019-2020н.р.

 

 

 

 

Урок: 42  Клас: 3-А    Дата проведення: 20.11.2019

Тема: Ділення на одиницю. Ділення рівних чисел. Складання й розв’язування задач за короткими записами.

Мета: Ознайомити учнів із випадками ділення числа на одиницю та ділення рівних чисел; опрацювати задачі, які включають дворазове збільшення;

формувати вміння використовувати правила при  розв’язанні виразів, задач, рівнянь; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність, навички самоконтролю, розвивати пам'ять, увагу, виховувати інтерес до математики, усвідомленого ставлення до навчання.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення:   урок – мандрівка 

Методико – дидактичне забезпечення уроку:  презентація «Одиничка у країні Чарівних казок Андерсена», мультимедійний підручник «Математика, 3 клас»(ТМ «Нова школа»), телевізор,  відеоролік «Оле-Лукоє», нарізка з   мультфільмів по казкам Г.Х. Андерсена,   картки для парної та групової роботи,  ілюстративний матеріал, підручник для 3 класу Математика/ М.В. Богданович, Г.П. Лишенко– К.: Генеза, 2013.

                    Хід уроку

І. Організаційний момент. Слайд 2
Всі сідайте тихо діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки -
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок вже починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
     Пригадайте! Ви це знаєте!  Слайд 3
-   Одиничка знову у нас на уроці. І разом з нею ми завітаємо до Країни Чарівних Казок. Виконуючи завдання, ми дізнаємося, до якої казки потрапили   Одиничка.

1. Гра «Дешифратор» Слайд 4

 - Назвіть  числа від найменшого до найбільшого.  Розшифруйте слово.
С   Д   Е   А    Н   Р   Е Н
72  36  54  18  27  63  81 100
- Хто це?  (Це відомий датський казкар) Слайд 5
-  Пам’ятаєте, ми читали казку цього казкаря «Ромашка». У казці і пташка , і ромашка загинули. Але ми спробуємо відновити квітку. Адже ми в казці. А у казках трапляються дива.

-  Допоможемо Одиничці, мандруючи казками Андерсена, зібрати пелюстки ромашки та оживити її?   

2. Каліграфічна хвилинка.     Слайд 6
     -  Згадаємо, як пишеться цифра 5.  

- Дайте характеристику числу 5. (Число 5 займає  п’яту позицію натурального ряду чисел, просте, одноцифрове, має сусідів 4 і 6, ділиться на 1 і саме на себе. Позначається цифрою 5).
(Показ написання цифри 5 за мультимедійним підручником або Слайд 7)
- Запишемо цифру  5.

- Хто пригадає казку Г.Х. Андерсена, яка пов’язана з цим числом? Правильно, «П’ятеро з одного стручка». Кожна горошина мала свою мрію,  деякі з них принесли користь і лише одна  горошина проросла паростком та  принесла радість хворій дівчинці та сприяла її одужанню. Слайд 8 (Уривок відео казки «П’ятеро з одного стручка»)

- Ось і перша наша пелюстка,  на ній слова. Прочитаємо?(Приносити радість,  робити добрі справи)

3. Усний рахунок.     Слайд  9-10
1) Дидактична гра "Пазли".
-  Розв'яжемо   дізнаємося, у якій казці опинилася  Одиничка тепер. 
   8• 1 4, 60+3, 70 6, 840, 4 • 1• 7, 30+7, 62 1, 0 • 9+8, 34 1,

8 • 0 1, 99 • 0, 34-1.

        - До якої казки потрапила Одиничка ?(Дюймовочка). Слайд 11(Уривок з мультфільму «Дюймовочка»)

- Хто вона така? Крихітна дівчинка Дюймовочку.  Спочатку з рідного дому її викрала жаба, щоб видати її заміж за свого сина.  Потім жук хотів взяти  її за дружину, і нарешті сліпий кріт. Багато прийшлося пережити Дюймовочці, але в кінці кінців опинилася у теплих краях і там знайшла своє щастя. Вона питає; Слайд 12

     - При множенні 1 на яке-небудь число, що ми дістанемо у добутку? (те саме  число). 

       - Що ми дістанемо у добутку при множенні будь-якого числа на 1? (Те       саме число).

  - Що одержимо при множенні будь-якого числа на нуль? (Нуль)
-  Що одержимо при множенні нуля на будь-яке число: (нуль) Отримайте пелюстку і прочитайте слова . (бути чуйними, мати бажання допомагати всім слабким)

2). Математичний диктант.     Слайд 13
-  Одиничка опинилася  в новій казці. Здогадатися в якій казці, ви зможете тільки тоді,  коли напишете математичний диктант.
1) Перший множник 4, другий - 1, знайти добуток.
2) Перший множник 0, другий - 6, знайти добуток.
3) Різницю чисел 15 і 6 помножити на 0.
4) Добуток чисел 1 і 5 збільшити у 2 рази.
5) Суму чисел 17 і 21 помножити на 1.
6)  Записати найбільше число третього десятка.

Перевірка (Один учень читає, інші перевіряють)
- З героями якої казки зустрілася  Одиничка?( Гидке каченя). Маленьке  каченя було  не схоже на  решту,  і тому ніхто  не любив і не хотів з ним жити. Бідолазі прийшлося оселитися у печері на березі озера. І тільки час розставив все по своїх місцях, і гидке каченя перетворилося в прекрасного лебедя хоча про це навіть і не мріяв. Слайд 14 (Уривок з мультфільму «Гидке качення»)

  •                   Отримайте ще одну пелюстку та прочитайте слова. (Добре серце не знає пихи)

ІІІ.  Повідомлення теми та мети уроку.  Слайд 15
- Сьогодні нам потрібно повторити правила ділення на 1 та ділення рівних чисел, виконувати   обчислювальні операції, розв’язувати задачі  .

ІV. Вивчення нового матеріалу.

                      Зрозумійте! Це просто!  Слайд 16

  1.               Підготовчі вправи. Пояснення нового матеріалу.
    - Перед нами  бурхливе море. Як ви думаєте, що з нами може  трапитися в цьому морі?
    - Будемо посидючими, терпеливими, виконаємо завдання, щоб  Одиничка зустрілася з наступним героєм казки. Відправимося на урок до пана Кота.
    (Робота з мультимедійним  підручником)

Висновок

- Чому дорівнює частка  а  : а, а : 1? Слайд 17
- Ці правила формулюються словами:
« При діленні числа на 1, одержуємо те саме число».
« При діленні числа на себе, одержуємо 1».

- З ким ми зустрічаємо у бурхливому синьому морі? Слайд 18

-Русалоньку з казки «Русалонька» Вона виміняла свій голос на пару ніг, відмовилася від рідних, аби бути рядом з принцем, якого ніжно кохала. Багато страждань перенесла вона та залишилася вірною своєму коханню. Вона загинула, перетворилася на піну заради кохання.)

- Допоможемо їй відшукати перлини для свого намиста.

  1.               Тренувальні вправи. Робота в парах. Тренажер «Русалонька» приклади 360  Слайд 19-25

- Отримуйте пелюстку та читайте. (добре серце, самопожертва)

 Фізхвилинка. Відео « Оле-Лукоє» Слайд 26

  •                   А ось і ще одна зустріч.  Чи знаєте ви, хто це такий?

( Ніхто не знає стільки історій, як Оле-Лукоє. Увечері він у самих панчохах піднімається сходами, нечутно заходить до кімнати і злегка бризкає дітям солодким молоком у вічі. Повіки дітей злипаються, а Оле -Лукоє починає розповідати історії. У нього під пахвами парасольки: одна – з малюнками – її він розкриває над добрими дітьми, і тоді їм сняться чарівні сни, друга зовсім проста - її він розкриває над недобрими дітьми, і вони нічого не бачать уві сні.)  

3.Первинне закріплення. Робота в парах «Приклади з пропусками»

 Переконайтеся! Ви навчилися!   Слайд 27
-  Парасольки Оле-Лукоє потребують ремонту. Залатаємо дірки. Виконаємо завдання Оле-Лукоє та отримаємо від нього пелюстку.              

        Поставити такі знаки, щоб рівності були правильними.

             0         5 = 5      7          7  = 1           0         9 = 0

           

             4    1 = 4       2         0  =  0          8          0 = 8

          Перевірка 

-  Візьміть пелюстку від Оле - Лукоє і прочитайте (Сни живуть у серцях людей, а люди живуть так, як велить їм серце.)

V. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 50, завдання 361) Слайд 28

- А зараз ми потрапили до іншої казки. Впізнали? Правильно, це принцеса на горошині. Скоро в неї весілля і вона шиє весільну сукню. Допоможемо їй та отримаємо пелюстку.

Слайд 29

Аналіз умови задачі. Складання короткої умови.

Шовку — 6 м

Сатину — ?, у 2 рази >

Сукна — ?, на 3 м <

— Яке головне питання задачі?

— Чи можемо відразу дати відповідь на це питання? Чому?

— Як дізнатися, скільки купили сатину?

— Якою дією дізнаємось кількість шовку і сатину разом?

Один учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки.

Розв’язання

1) 6 • 2 = 12 (м) — купили сатину

2) 12 + 6 = 18 (м) — купили шовку і сатину

3) 18 – 3 = 15 (м)

Відповідь: 15 м сукна купили.

  •                   Принц довго шукав справжню принцесу, свою рідну, особливу, а вона покохала його ради нього самого. Отримуйте пелюстку та читайте. ( Мрійте і мрії здійсняться)

2.Складання задачі за короткими записами. Робота групами. Задача 362 Слайд30

  •                   Дивіться,  до нас потрапив  лист.  Він від дівчинки, яка шукає свого друга, якого викрала Снігова королева. Просить допомоги у тих, до кого потрапить цей лист. Розділимося на групи та складемо задачі за короткими записами. Перша група складе задачу про кристали льоду, якими грався Кай, а друга про дерева, які росли у чарівному саду чаклунки та розв’язати виразом за схемою:              

І група                     + 

 

ІІ група                     -

 

Перевірка: презентація роботи.

  •                   Герда врятувала свого названого брата Кая, якого Снігова королева хотіла зробити своїм спадкоємцем і заморозити назавжди його серце.   Мужність  та наполегливість дівчинки допомогла повернути друга додому. На довгому шляху вона здобула багато друзів. А троянди, які знову квітнуть на балконі їхніх будинків, стали символом їхньої дружби. Слайд 31 (Демонстрація уривка мультфільма «Снігова королева») 

Отримуйте пелюстку та читайте слова. (Мужність та наполегливість, віра у добро)

  1.               Розв’язування рівнянь. Рівняння 364. Самостійна робота за варіантами. Слайд 32
  •                   З героєм якої казки зустрілася   Одиничка? ( Непохитний олов’яний солдатик)
  •                   Він не може справитися з завданнями і тому не може зустрітися зі своєю балериною. Допоможемо йому? Самостійно розв’яжіть рівняння за варіантами:

1 варіант - 1 стовпчик

2 варіант – 2 стовпчик

Перевірка.

  •                   Одноногий  солдатик  покохав прекрасну балерину, але доля розлучила їх. Злий чорт з табакерки намагався  нашкодити їм. Та пройшовши багато випробувань, солдатик залишився  стійким, повернувся до своєї коханої. До останніх хвилин вони були разом і в радості, і в біді. Слайд 33
  •                   Отримайте пелюстку та читайте . (Красу породжує справжнє кохання)
  1.               Завдання геометричного характеру №363 (резервне) Слайд 34
  •                   А ось і Еліза з казки «Дикі лебеді». Допоможемо врятувати їй братів від чар злої мачухи. Для  них вона плела сорочки з кропиви при  цьому не проронивши жодного слова, хоч була у небезпеці. Їй залишилося сплести сорочки для трьох братів.

VІ.  Підсумок уроку  

  1.               Домашнє завдання Слайд 35                       №364 (3, 4 ст.), 365, А – 363
  2.               Вправа «Мікрофон»  Слайд 26
    - Розкажіть про результати власних навчальних досягнень, починаючи речення словами: «Я знаю...», «Я розумію...», «Я вмію...», «Мені вдається...», «Мені ще слід попрацювати...», «Я намагаюсь...», «Я прагну...».
  3.               Заключне слово. Оцінювання. Слайд 27
  •                   Наша ромашка квітне. Яким словом ми можемо охарактеризувати всі казки Андерсена? (Добрі) Вони нас вчать бути сильними і перемагати,  тільки маючи щире добре серце, довіру та любов до оточуючих як Дюймовочка, стійкий непохитний солдатик, каченя, яке стало прекрасним лебедем, Русалонька та Герда. Справжня сила і мужність спирається тільки на добре серце. А сьогодні працювали гарно….

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку