МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
КРИВОРІЗЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТ.№55
Конспект уроку з
математики у 3 класі
на тему:
«Ділення на одиницю. Ділення рівних чисел. Складання й розв’язування задач за короткими записами»
Конспект підготувала Старікова Наталя Анатоліївна вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель».
2019-2020н.р.
Урок: 42 Клас: 3-А Дата проведення: 20.11.2019
Тема: Ділення на одиницю. Ділення рівних чисел. Складання й розв’язування задач за короткими записами.
Мета: Ознайомити учнів із випадками ділення числа на одиницю та ділення рівних чисел; опрацювати задачі, які включають дворазове збільшення;
формувати вміння використовувати правила при розв’язанні виразів, задач, рівнянь; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність, навички самоконтролю, розвивати пам'ять, увагу, виховувати інтерес до математики, усвідомленого ставлення до навчання.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок – мандрівка
Методико – дидактичне забезпечення уроку: презентація «Одиничка у країні Чарівних казок Андерсена», мультимедійний підручник «Математика, 3 клас»(ТМ «Нова школа»), телевізор, відеоролік «Оле-Лукоє», нарізка з мультфільмів по казкам Г.Х. Андерсена, картки для парної та групової роботи, ілюстративний матеріал, підручник для 3 класу Математика/ М.В. Богданович, Г.П. Лишенко– К.: Генеза, 2013.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Слайд 2
Всі сідайте тихо діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки -
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок вже починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Пригадайте! Ви це знаєте! Слайд 3
- Одиничка знову у нас на уроці. І разом з нею ми завітаємо до Країни Чарівних Казок. Виконуючи завдання, ми дізнаємося, до якої казки потрапили Одиничка.
1. Гра «Дешифратор» Слайд 4
- Назвіть числа від найменшого до найбільшого. Розшифруйте слово.
С Д Е А Н Р Е Н
72 36 54 18 27 63 81 100
- Хто це? (Це відомий датський казкар) Слайд 5
- Пам’ятаєте, ми читали казку цього казкаря «Ромашка». У казці і пташка , і ромашка загинули. Але ми спробуємо відновити квітку. Адже ми в казці. А у казках трапляються дива.
- Допоможемо Одиничці, мандруючи казками Андерсена, зібрати пелюстки ромашки та оживити її?
2. Каліграфічна хвилинка. Слайд 6
- Згадаємо, як пишеться цифра 5.
- Дайте характеристику числу 5. (Число 5 займає п’яту позицію натурального ряду чисел, просте, одноцифрове, має сусідів 4 і 6, ділиться на 1 і саме на себе. Позначається цифрою 5).
(Показ написання цифри 5 за мультимедійним підручником або Слайд 7)
- Запишемо цифру 5.
- Хто пригадає казку Г.Х. Андерсена, яка пов’язана з цим числом? Правильно, «П’ятеро з одного стручка». Кожна горошина мала свою мрію, деякі з них принесли користь і лише одна горошина проросла паростком та принесла радість хворій дівчинці та сприяла її одужанню. Слайд 8 (Уривок відео казки «П’ятеро з одного стручка»)
- Ось і перша наша пелюстка, на ній слова. Прочитаємо?(Приносити радість, робити добрі справи)
3. Усний рахунок. Слайд 9-10
1) Дидактична гра "Пазли".
- Розв'яжемо дізнаємося, у якій казці опинилася Одиничка тепер.
8• 1 • 4, 6 •0+3, 7• 0• 6, 8 • 4 • 0, 4 • 1• 7, 3 • 0+7, 6 • 2• 1, 0 • 9+8, 34 • 1,
8 • 0 •1, 99 • 0, 34-1.
- До якої казки потрапила Одиничка ?(Дюймовочка). Слайд 11(Уривок з мультфільму «Дюймовочка»)
- Хто вона така? Крихітна дівчинка Дюймовочку. Спочатку з рідного дому її викрала жаба, щоб видати її заміж за свого сина. Потім жук хотів взяти її за дружину, і нарешті сліпий кріт. Багато прийшлося пережити Дюймовочці, але в кінці кінців опинилася у теплих краях і там знайшла своє щастя. Вона питає; Слайд 12
- При множенні 1 на яке-небудь число, що ми дістанемо у добутку? (те саме число).
- Що ми дістанемо у добутку при множенні будь-якого числа на 1? (Те саме число).
- Що одержимо при множенні будь-якого числа на нуль? (Нуль)
- Що одержимо при множенні нуля на будь-яке число: (нуль) Отримайте пелюстку і прочитайте слова . (бути чуйними, мати бажання допомагати всім слабким)
2). Математичний диктант. Слайд 13
- Одиничка опинилася в новій казці. Здогадатися в якій казці, ви зможете тільки тоді, коли напишете математичний диктант.
1) Перший множник 4, другий - 1, знайти добуток.
2) Перший множник 0, другий - 6, знайти добуток.
3) Різницю чисел 15 і 6 помножити на 0.
4) Добуток чисел 1 і 5 збільшити у 2 рази.
5) Суму чисел 17 і 21 помножити на 1.
6) Записати найбільше число третього десятка.
Перевірка (Один учень читає, інші перевіряють)
- З героями якої казки зустрілася Одиничка?( Гидке каченя). Маленьке каченя було не схоже на решту, і тому ніхто не любив і не хотів з ним жити. Бідолазі прийшлося оселитися у печері на березі озера. І тільки час розставив все по своїх місцях, і гидке каченя перетворилося в прекрасного лебедя хоча про це навіть і не мріяв. Слайд 14 (Уривок з мультфільму «Гидке качення»)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Слайд 15
- Сьогодні нам потрібно повторити правила ділення на 1 та ділення рівних чисел, виконувати обчислювальні операції, розв’язувати задачі .
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Зрозумійте! Це просто! Слайд 16
Висновок
- Чому дорівнює частка а : а, а : 1? Слайд 17
- Ці правила формулюються словами:
« При діленні числа на 1, одержуємо те саме число».
« При діленні числа на себе, одержуємо 1».
- З ким ми зустрічаємо у бурхливому синьому морі? Слайд 18
-Русалоньку з казки «Русалонька» Вона виміняла свій голос на пару ніг, відмовилася від рідних, аби бути рядом з принцем, якого ніжно кохала. Багато страждань перенесла вона та залишилася вірною своєму коханню. Вона загинула, перетворилася на піну заради кохання.)
- Допоможемо їй відшукати перлини для свого намиста.
- Отримуйте пелюстку та читайте. (добре серце, самопожертва)
Фізхвилинка. Відео « Оле-Лукоє» Слайд 26
( Ніхто не знає стільки історій, як Оле-Лукоє. Увечері він у самих панчохах піднімається сходами, нечутно заходить до кімнати і злегка бризкає дітям солодким молоком у вічі. Повіки дітей злипаються, а Оле -Лукоє починає розповідати історії. У нього під пахвами парасольки: одна – з малюнками – її він розкриває над добрими дітьми, і тоді їм сняться чарівні сни, друга зовсім проста - її він розкриває над недобрими дітьми, і вони нічого не бачать уві сні.)
3.Первинне закріплення. Робота в парах «Приклади з пропусками»
Переконайтеся! Ви навчилися! Слайд 27
- Парасольки Оле-Лукоє потребують ремонту. Залатаємо дірки. Виконаємо завдання Оле-Лукоє та отримаємо від нього пелюстку.
Поставити такі знаки, щоб рівності були правильними.
0 5 = 5 7 7 = 1 0 9 = 0
4 1 = 4 2 0 = 0 8 0 = 8
Перевірка
- Візьміть пелюстку від Оле - Лукоє і прочитайте (Сни живуть у серцях людей, а люди живуть так, як велить їм серце.)
V. Розвиток математичних знань
1. Робота над задачею (с. 50, завдання 361) Слайд 28
- А зараз ми потрапили до іншої казки. Впізнали? Правильно, це принцеса на горошині. Скоро в неї весілля і вона шиє весільну сукню. Допоможемо їй та отримаємо пелюстку.
Слайд 29
Аналіз умови задачі. Складання короткої умови.
Шовку — 6 м
Сатину — ?, у 2 рази >
Сукна — ?, на 3 м <
— Яке головне питання задачі?
— Чи можемо відразу дати відповідь на це питання? Чому?
— Як дізнатися, скільки купили сатину?
— Якою дією дізнаємось кількість шовку і сатину разом?
Один учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки.
Розв’язання
1) 6 • 2 = 12 (м) — купили сатину
2) 12 + 6 = 18 (м) — купили шовку і сатину
3) 18 – 3 = 15 (м)
Відповідь: 15 м сукна купили.
2.Складання задачі за короткими записами. Робота групами. Задача 362 Слайд30
І група • +
ІІ група • -
Перевірка: презентація роботи.
Отримуйте пелюстку та читайте слова. (Мужність та наполегливість, віра у добро)
1 варіант - 1 стовпчик
2 варіант – 2 стовпчик
Перевірка.
VІ. Підсумок уроку