Розв'язування задач на відсотки у 6 класі

Про матеріал
Посібник буде корисним для вчителів, учнів 5-6 класів. У посібнику подано зразки розв’язання вправ і задач на відсотки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОВІДНИЧОК - ПОМІЧНИЧОК

 

 

 

 

 

Відсотки.

Основні задачі на відсотки

у 5 – 6 класі

 

 

 

Мельничук І.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024

 

Відсотки. Задачі на відсотки

Соту частину будь-якої величини або числа називають відсотком (процентам). Слово «відсоток» замінюють знаком %, тобто 1% =  0,01.

Наприклад: 1 копійка — один відсотоквідгривні, 1 см — один відсоток  від метра, тобто

1 коп. = 1 % грн.

1 см = 1 % м.

Розглянемо відомі соті частини величин:

1% відгривні – це 1 копійка.

 1% віддолара – це цент.

 1% від метра – це сантиметр,

 1% відкілометра – це 10 метрів;

 1% від центнера – цекілограм

 1% від 1т це 10 кг.

Цей список можна продовжувати, протео сновна думка Вам зрозуміла. Можна знайти відсоткову долю будь-чого, питання полягає чи доцільно це робити і де це використовують. Задачі на проценти починають вивчати з 5 класу і з роками завдання  урізноманітнюються та ускладнюються. Вони знаходять широке застосування в шкільних курсах з хімії, фізики, біології, а далі без них не обходиться банківська сфера, страхування, металургійна та хімічна промисловості.

Завдання 1. Записати десяткові дроби у відсотках

 a) 0,2;

 b) 0,005;

 c) 0,1;

 d) 0,95;

 e) 1,15.

Правило 1. Для перетвореннядесяткового дробу у відсотки його треба помножити на 100. Далі вкінці дописуємо знак відсотків.

Обчислення: Виконуємо перетворення

а) 0,2 = 20% (оскільки 0,2•100=20);

b) 0,005 = 0,5% (так як 0,005•100=0,5);

c) 0,1 = 10% (оскільки 0,1•100=10);

d) 0,95 = 95% (0,95•100=95);

e) 1,15=115% (1,15•100 = 115).

Щоб перетворити десятковий дріб на відсотки, треба його помножити на 100.

Наприклад: 0,3=30 % ; 0,53=53 % ; 0,0158=1,58 % .

Зворотнє правило, щоб відсотки перетворити у десятковий дріб їх потрібно поділити на 100.

Завдання 2.Записати відсотки у вигляді десяткових дробів.

a) 10%=0,1 (оскільки 10:100=0,1);

b) 35%=0,35 (оскільки 35:100=0,35);

c) 2%=0,02 (так як 2:100=0,02);

d) 0,3%=0,003 (так як 0,3:100=0,003);

e) 230%=2,3 (230:100=2,3);

f) 500%=2 (500:100=5).

Щоб перетворити відсотки на десятковийдріб, треба число відсотків розділити на 100.

Наприклад: 30 % = 0,3; 53 % = 0,53; 1,58 % = 0,0158.

 

 

 

Основні задачі на відсотки

Для того щоб знайти р відсотків від даногочисла а, треба:

1) перевести р відсотків у десятковийдріб;

2) помножити число а на одержаний десятковий дріб.

Приклад1: Знайти 20 % від числа 120.

Розв'язання. 20 % = 0,2,120 ∙ 0,2 = 24.

Відповідь: 24.

Для того щоб знайти все число за відомою частиною b і числом відповідних відсотків р. треба:

1) перевести р відсотків у десятковий дріб;

2) розділити b на одержаний десятковий дріб.

Приклад 2: Знайти число, 12 % якогоскладає 60.

Розв’язання. 60 : 0,12 = 6000 : 12 = 500.

Відповідь: 500.

Щоб знайти відсоток числа b від числа а, треба дріб помножити на 100 %.

Приклад 3:Скільки відсотків складає число 0,3 від 20?

Розв’язання.

0,3 ∙ 100% : 20% =  = 0,3 ∙ 5% = 1,5%.

Відповідь: 1,5 %.

Наприклад : а) Знайти число, якщо 8% від нього рівні 48.

 48:0,08=600.

б) Знайти число, якщо 115 відсотків рівні 161.

Перетворимо відсотки в десятковийдріб

Схвалено методичною радою Мирогощанської загальноосвітньої школи I-III ступенів ( протокол № 3 від 15.01.2018)        

 

 

Мельничук І.А. Навчальний посібник для учнів 5,6 класів – Мирогоща.-2018.- с.14.

 

 

Посібник буде корисним для вчителів, учнів 5-6 класів. У посібнику подано зразки розв’язання вправ і задач на відсотки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 листопада
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку