IІІ Мотивація вивченого. (1 хв.)
Предмети, які нас оточують мають форму геометричних фігур. Вікна, двері наших будинків мають форму прямокутників. Щоб споруди були стійкими і міцними, окремим їх деталям надають форму трикутника. Чому саме трикутника? Ще наші предки помітили одну цікаву його властивість, яку назвали жорсткістю.
Трикутник найбільш жорстка фігура з усіх геометричних фігур. Елементи, майже кожної будівельної конструкції виготовляють так, щоб вони мали якомога більше трикутників. Їх можна побачити у мостових формах, телевежах, кронштейнах. Отже, трикутник і його площа здавна займає в житті людини особливе місце.
V Удосконалення умінь та навичок. (15 хв.)
В сучасному житті потрібно бути компетентними у різних сферах: наприклад, порахувати кошторис для проведення ремонтних робіт в квартирі, розбити клумбу біля свого будинку тощо. Тому сьогодні ми розв’яжемо прикладні задачі з реального життя.
Задача 1
Директор школи Шомахова О.А. вирішила провести конкурс « Найкраща шкільна клумба». Учні 9-Б класу вирішили розбити клумбу, яка має форму рівностороннього трикутника. Висота трикутника дорівнює 3 метри. Яку площу займатиме клумба?
АВС- рівносторонній, <А=< В=<С; <А=60°
sin<А= AB=
AB= 3: =3* = = 2
SABC = =3√3
Відповідь: 3√3
Задача 2
Із дерев'яного бруска , що має поперечний переріз у формі трикутника зі сторонами 13 дм, 14 дм, 15 дм, потрібно витесати і обточити циліндричний вал з найбільшим діаметром. Обчислити діаметр цього валу.
Розв’язання
р= = 21 дм
S= = = 3*7*2*2=84
Відповідь: 4 дм
Задача 3
Відстань між смт Черкаський та смт Гвардійське 9 км, між с. Орлівщина та Черкаське 11 км, а між Орлівщиной та Гвардійським 16 км. На якій відстані від кожного селища треба поставити вишку мобільного зв'язку, щоб прийом сигналу був однаковий у всіх трьох селищах?
VI Підсумок уроку (10 хв.)
Повторимо формули, які закріпили на уроці.
Яке слово найчастіше зустрічалось на сьогоднішньому уроці? Кожна літера цього слова вам сьогодні бажає:
ПЛОЩА
П - позитивних емоцій
Л - любові до математики
О - оптимізму
Щ - щоденних перемог
А - активності у вирішенні проблем