Мета: Узагальнити, систематизувати та закріпити знання учнів по темі «Розв’язування прямокутних трикутників»;продовжити формувати вміння будувати математичні моделі при розв’язуванні задач практичного змісту;розвивати пізнавальний інтерес учнів;формувати навички роботи в групі, виховувати почуття взаємодопомоги, взаємопідтримки;
1. Чи правильно, що теорема в перекладі з грецької мови означає ”вистава” ? 2. Чи правильно, що катетом називали висоту прямокутного трикутника ?3. Чи правильно, що cos 40 о < sin 70 о ? 4. Чи правильно, що центр кола, описаного навколо прямокутного трикутника є серединою гіпотенузи? 5. Чи правильно, що tg 90о не існує? 6. Чи правильно, що sin 25о < cos 50 о ? 7. Чи правильно, що sin 75о < sin 50 о ? 8. Чи правильно, що sin2 В + cos2 В = 1? 9. Чи правильно що ,відношення прилеглого до кута катета до гіпотенузи в прямокутному трикутнику називають косинусом кута.10. Чи вірите ви, що будь-який прямокутний трикутник називається єгипетським;
Задача індійського математика. ХІІ століття Бхаскари: На березі річки росла самотня тополя. Раптом налетівші вітри зламали її стовбур. Бідна тополя впала, утворивши кут між стовбуром і поверхнею води річки. Запам'ятай тепер, що в цьому місці річка. У чотири лише фута була шириною. Верхівка зламалася, залишивши всього три фути від усього стовбура. Прошу тебе, швидше мені скажи Яка висота тополі?»
Задачі з використанням прямокутного трикутника 1. Драбину довжиною 13 м., приставили до стіни так, що відстань до нижнього кінця драбини до стіни 5 м. На якій висоті від землі знаходиться кінець драбини? Розв’язання: ∆АСВ прямокутний, АВ =13м, ВС= 5м, за теоремою Піфагора АС2=АВ2-ВС2, АС=132−52= 144 =12(м)
Задачі з використанням прямокутного трикутника 1)Телеграфний стовп висотою 14 м знаходиться на березі річки. Верхній кінець стовпа видно з іншого берега під кутом 22 ° до горизонталі. Знайдіть ширину річки. АСВ22°14 Розв’язання:∆АСВ прямокутний,∠С=90°, ∠А=22°tg∠ A= 𝐵𝐶𝐴𝐶;AC= 𝐵𝐶𝑡𝑔∠𝐴=14𝑡𝑔 22==140,404= 34,65 (м)
Дано: ABCD –рівнобічна трапеція,АD=10м, BQ= 2м -висота, ∠BAQ=35°Знайти: ВС-? АВСDQРозв’язання. ABCD –рівнобічна трапеція , AB=CD, ∠BAQ= ∠ CDA =35°, висота BQ=2 м 2) ∆AQB – прямокутний, ∠Q=90°, tg ∠A=𝑩𝑸𝑨𝑸; ⟹AQ=𝑩𝑸tg ∠A = 𝟐𝒕𝒈𝟑𝟓°=𝟐𝟎,𝟕≈ 2,9 (м)3)За властивістю рівнобічної трапеції AQ=𝑨𝑫−𝑩𝑪𝟐 ⟹BC=AD-2 AQ=10-2·2,9=10-5,8=4,2 (м) Відповідь: ВС=4,2м 35°2
Весела хвилинка. Співаю я хвалу довірі,Проте і перевірка - не обуза. В одній вершині на кутіСтрічались Катет і Гіпотенуза. У Катета вона була одна. Гіпотенузу він кохав, не вірив він пліткам. А в час оцей на куті сусіднім. З іншим Катетом стрічалася вона.І діло це закінчилося конфузом. От після цього й вір Гіпотенузам!