Розв’язування задач прикладного та практичного направлення

Про матеріал
презентація до уроку геометрії 8 класу., практичне застосування прямокутних трикутників
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розв’язування задач прикладного та практичного направлення Світ, що нас оточує, - це світ геометрії. Тож давайте його пізнавати! Піфагор

Номер слайду 2

Мета: Узагальнити, систематизувати та закріпити знання учнів по темі «Розв’язування прямокутних трикутників»;продовжити формувати вміння будувати математичні моделі при розв’язуванні задач практичного змісту;розвивати пізнавальний інтерес учнів;формувати навички роботи в групі, виховувати почуття взаємодопомоги, взаємопідтримки;

Номер слайду 3

Тематичний кросворд. ПРЯМОКТНИЙУГІПОТЕНУЗАПІФАГОРІЙЦІДВАЄГИПЕТСЬКИЙПРОЕКЦІЯГРАДУСppt_cppt_cppt_cppt_cppt_cppt_cppt_c

Номер слайду 4

Номер слайду 5

«Західний експрес»

Номер слайду 6

Перша станція

Номер слайду 7

Дідорук Д. Янчук Д. Марценюк А. Сас О. Ругаєва К. Багін Д. Борейко А. Група Теоретиків

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Задача1 Визначте на якій глибині розташована лінія метро, якщо кут нахилу ескалатора становить 30°, а відстань між світильниками 5м?

Номер слайду 11

30°АСВДано: АВС прямокутний∠А=30°, AD=DB, AD=5 м,Знайти: BC-? DРозв’язання. AD=DB, AB=2 AD=2·5=10 (м) АВС прямокутний, за означенням синуса гострого кута прямокутного трикутника sin∠А=ВСАВ ⟹ ВС= АВsin∠А,ВС= 10 sin 30°=10∙12=5(м)Відповідь: глибина лінії метро 5 м  

Номер слайду 12

«Чи правильно що…»

Номер слайду 13

1. Чи правильно, що теорема в перекладі з грецької мови означає ”вистава” ? 2. Чи правильно, що катетом називали висоту прямокутного трикутника ?3. Чи правильно, що cos 40 о < sin 70 о ? 4. Чи правильно, що центр кола, описаного навколо прямокутного трикутника є серединою гіпотенузи? 5. Чи правильно, що tg 90о не існує? 6. Чи правильно, що sin 25о < cos 50 о ? 7. Чи правильно, що sin 75о < sin 50 о ? 8. Чи правильно, що sin2 В + cos2 В = 1? 9. Чи правильно що ,відношення прилеглого до кута катета до гіпотенузи в прямокутному трикутнику називають косинусом кута.10. Чи вірите ви, що будь-який прямокутний трикутник називається єгипетським;

Номер слайду 14

Відповіді{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}12345678910тактактактактактакнітактакні

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Зупинка «Історична»

Номер слайду 17

Група Істориків. Паламарчук ОКозьолок Ю. Тиран Я. Ковальчук Д. Дунець Д. Музичук О. Ровінець В. Живулін В.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Єгипетський трикутник 32+42=52

Номер слайду 20

  Частина папірусу Ахмеса

Номер слайду 21

  Папірус з Оксиринха

Номер слайду 22

Задача індійського математика. ХІІ століття Бхаскари: На березі річки росла самотня тополя. Раптом налетівші вітри зламали її стовбур. Бідна тополя впала, утворивши кут між стовбуром і поверхнею води річки. Запам'ятай тепер, що в цьому місці річка. У чотири лише фута була шириною. Верхівка зламалася, залишивши всього три фути від усього стовбура. Прошу тебе, швидше мені скажи Яка висота тополі?»

Номер слайду 23

Номер слайду 24

 Задача 2 Знайти висоту ялинки за даними на малюнку

Номер слайду 25

Дано: АЕ=1,6м; DE= 8м; ∠ВАС=52°; АЕ⊥𝐷𝐸; ВD⊥DE;Знайти: BD -?Розв’язанння: АВСDE52°81,6 ACDE прямокутник, АЕ=СD= 1,6м; АС=ED= 8м;∆ ACB прямокутний, ∠С=90°, ∠ВАС=52°, АС=8 м tg∠ВАС=ВСАС; ВС=АС· tg∠ВАС;  ВС= 8·1,279≈10,2 (м)3)ВD=DC+BC=10,2+1,6=11,8 (м)Відповідь : висота ялинки 11,8 м 

Номер слайду 26

Фізкультхвилинка для очей

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Зупинка «Юних дослідників»

Номер слайду 30

Група «Юних дослідників»Ястремська Д. Юськова А. Скримська А. Ковальський К. Карбовська А. Остапчук Д. Продан О. Слободзяний В.

Номер слайду 31

Один із методів доведення теореми Піфагора. Площа квадрата побудованого на гіпотенузі прямокутного трикутника дорівнює сумі площ квадратів побудованих на катетах.

Номер слайду 32

Задачі з використанням прямокутного трикутника 1. Драбину довжиною 13 м., приставили до стіни так, що відстань до нижнього кінця драбини до стіни 5 м. На якій висоті від землі знаходиться кінець драбини? Розв’язання: ∆АСВ прямокутний, АВ =13м, ВС= 5м, за теоремою Піфагора АС2=АВ2-ВС2, АС=132−52= 144 =12(м) 

Номер слайду 33

Задачі з використанням прямокутного трикутника 2. DABCРозв’язання:∆DCВ прямокутний, tg ∠𝐵𝐷𝐶= 𝐵𝐶𝐷𝐶;  DC=𝐵𝐶𝑡𝑔∠𝐵𝐷𝐶 = 80𝑡𝑔 30° = 8033 =138,72 (м)∆АСD прямокутний, tg ∠𝐴𝐷𝐶 = 𝐴𝐶𝐷𝐶 ; AC = DC · tg ∠𝐴𝐷𝐶 = 138,72 · tg 65° = = 138,72·2,144=297,4 5(м ) Відповідь: висота літака 297, 45 м 

Номер слайду 34

Задачі з використанням прямокутного трикутника 3. Ширина будинку 7 м, довжина крокви 4,5 м. Під яким кутом крокви нахилені до стелі ?

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Задача 3 Знайдіть кут відхилення Пізанської вежі, якщо її висота 55 м, а тінь о півдні становить 5.3 м?АСВРозв’язання:∆АВС прямокутний,∠С=90°ВС=55м, АС = 5,3мtg ∠СВА=А𝐶В𝐶 ; tg ∠СВА=5,355=0,096;∠СВА=5,5°;   Відповідь: 5,5°

Номер слайду 39

Станція «Геодезистів»

Номер слайду 40

Група «Геодезистів»Вараниця І. Берлінська Е. Гіпко К. Меркулов О. Пастушок Д. Годований П. Боднар О. Святецький А.

Номер слайду 41

Задачі з використанням прямокутного трикутника 1)Телеграфний стовп висотою 14 м знаходиться на березі річки. Верхній кінець стовпа видно з іншого берега під кутом 22 ° до горизонталі. Знайдіть ширину річки. АСВ22°14 Розв’язання:∆АСВ прямокутний,∠С=90°, ∠А=22°tg∠ A= 𝐵𝐶𝐴𝐶;AC= 𝐵𝐶𝑡𝑔∠𝐴=14𝑡𝑔 22==140,404= 34,65 (м) 

Номер слайду 42

Задачі з використанням прямокутного трикутника 2. Ви пливете в човні по озеру і хочете дізнатись його глибину. Чи можливо для цього скористатися очеретом, що виглядає із води, не вириваючи його?

Номер слайду 43

BАCDbaxx+b. Відповідь:x =4020

Номер слайду 44

3. Переріз залізничного насипу має форму рівнобічної трапеції . Нижня основа трапеції дорівнює 10 м, висота насипу - 2 м, а його укіс - 35°. Знайдіть ширину верхньої частини насипу (верхню основу трапеції).

Номер слайду 45

Дано: ABCD –рівнобічна трапеція,АD=10м, BQ= 2м -висота, ∠BAQ=35°Знайти: ВС-? АВСDQРозв’язання. ABCD –рівнобічна трапеція , AB=CD, ∠BAQ= ∠ CDA =35°, висота BQ=2 м 2) ∆AQB – прямокутний, ∠Q=90°, tg ∠A=𝑩𝑸𝑨𝑸; ⟹AQ=𝑩𝑸tg ∠A = 𝟐𝒕𝒈𝟑𝟓°=𝟐𝟎,𝟕≈ 2,9 (м)3)За властивістю рівнобічної трапеції AQ=𝑨𝑫−𝑩𝑪𝟐 ⟹BC=AD-2 AQ=10-2·2,9=10-5,8=4,2 (м) Відповідь: ВС=4,2м  35°2

Номер слайду 46

Номер слайду 47

Задача 4. На вершині гори відбувся вибух. Звук вибуху почули у підошви гори в точці К через 4 с після вибуху. Знайдіть висоту гори, якщо з точки її вершину видно під кутом 30° , а швидкість звуку 331 м / с.

Номер слайду 48

Дано: ∠АКО=30°,t=4c, 𝜐=331м/с. Знайти: h=АО-?Розв’язання: ∆AOK прямокутний, ∠О=90°,АК =S = t𝜐= 4·331=1324(м)Sin ∠𝐾= 𝐴𝑂𝐴𝐾 ⇒AO= AK · Sin ∠𝐾,h= AO = 1324 · Sin 30° =1324 · 0,5= 662(м)Відповідь: висота гори 662 м 

Номер слайду 49

Весела хвилинка. Співаю я хвалу довірі,Проте і перевірка - не обуза. В одній вершині на кутіСтрічались Катет і Гіпотенуза. У Катета вона була одна. Гіпотенузу він кохав, не вірив він пліткам. А в час оцей на куті сусіднім. З іншим Катетом стрічалася вона.І діло це закінчилося конфузом. От після цього й вір Гіпотенузам!

Номер слайду 50

Гра «Математичне лото»І варіантІІ варіант

Номер слайду 51

Домашнє завдання. Повторити § 16, 17,18№626, 628

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Геометрія, 8 клас, Презентації
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
1841
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку