Розв'язування задач про перпендикулярність прямих.

Про матеріал
Тема уроку. Розв'язування задач про перпендикулярність прямих. Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати поняття перпендику-лярності прямих до розв'язування задач.
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Розв'язування задач про перпендикулярність прямих.

Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати поняття перпендику-лярності прямих до розв'язування задач.

Обладнання: стереометричний набір.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

1. Перевірити правильність виконання задачі № 3 (3) за записами, зробленими на дошці до початку уроку.

Розв'язання задачі № 3


Нехай АСАВ, АВAD, ADAC; AB = b, BC = a,  AD = d (рис. 135).

Із ΔАВС .

Із ΔACD  .

Відповідь. .

2. Розв'язування задач, аналогічних домашнім.

1) А, В, С — точки на попарно перпендикуляр­них променях ОА, ОВ, ОС. Знайдіть кути три­кутника АВС, якщо ОА = 0В = ОС .

(Відповідь. <A = <B = <C = 60° .)


2) Промені ОА, 0В, ОС попарно перпендикулярні. Знайдіть периметр і площу трикутника АВС, якщо ОА = 0В = ОС = а .

(Відповідь. 3, .)

3. Математичний диктант.

У прямокутному паралелепіпеді:

варіант 1 — АВ = 1 см, AD = 2 см, ВС = 3 см;

варіант 2 — АВ = 1 см, AD = 3 см, ВС = 2 см (рис. 136).

Знайдіть:

а) діагональ BD грані прямокутного па­ралелепіпеда; (2 бали)

б) довжину ребра АС; (2 бали)

в) діагональ DC грані куба; (2 бали)

г) прямі, які перпендикулярні до прямої АС; (2 бали)

д) величину кута BDA; (2 бали)

е) величину кута СВА. (2 бали)

Відповідь.  Варіант 1. а) см; б) 2см; в) 2 см; г) AD, AB, CF, CM; д) arctg ; e) arccos .

Варіант 2.а)см; б)см; в) 2см; г) AD, AB, CF, CM; д) arctg; е) arccos.

II. Закріплення та осмислення знань учнів

Розв'язування задач

1. Дано пряму а і точку А, яка не належить прямій а. Провести пря­му, яка проходить через точку А і перпендикулярна до прямої а. Скільки прямих, перпендикулярних до прямої а, можна провести через точку А, яка не лежить на прямій?

2. Дано зображення куба ABCDA1B1C1D1. Укажіть пряму, яка перпен­дикулярна до прямої АА1 і проходить через точку С. (Відповідь. АС.)

3. Дано пряму а і точку А, яка лежить на прямій а. Провести пряму, яка проходить через точку А і перпендикулярна до прямої а. Скіль­ки прямих, перпендикулярних до прямої а, можна провести через точку А, яка лежить на прямій а?

4. Дано зображення куба ABCDA1B1C1D1. Укажіть прямі, які перпен­дикулярні до прямої АА1 і проходять через точку А. (Відповідь. AB, AC, AD.)

5. Задача № 4* із підручника (с. 34).

6. Діагоналі двох квадратів відповідно паралельні. Доведіть, що від­повідні сторони цих квадратів паралельні.

7. Діагоналі двох прямокутників відповідно паралельні. Чи паралель­ні відповідні сторони цих прямокутників? (Відповідь. Так.)

8. ABCD ромб, його сторони відповідно паралельні до сторін чоти­рикутника A1B1C1D1. Чи перпендикулярні діагоналі чотирикутника А1B1С1D1? (Відповідь. Не обов'язково.)

9. Сторони двох рівнобічних трапецій відповідно паралельні. Діагона­лі однієї трапеції взаємно перпендикулярні. Чи перпендикулярні діагоналі другої трапеції? (Відповідь. Не обов'язково.)

III. Домашнє завдання

§ 3, п. 14; контрольні запитання № 1, 2; задача № 2 (с. 34).

IV. Підведення підсумку уроку

Запитання до класу

1) Скільки прямих, перпендикулярних до даної прямої, можна прове­сти через дану на цій прямій точку?

2) Скільки прямих, перпендикулярних до даної прямої, можна прове­сти через дану точку, яка не лежить на даній прямій?

 

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
1545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку