Презентація до уроку "Розв'язування задач з теми: «Координатна площина»
Мета: - формувати навички і вміння будувати точки на координатній площині й знаходити координати побудованих точок;
- сприяти розвитку пізнавальної активності, творчих здібностей, уваги, графічних навиків;
- сприяти вихованню в учнів точності, охайності, наполегливості, інтересу до математики
Тип уроку: закріплення знань, вмінь та навичок.
Обладнання: картки із завданнями, мультимедійна дошка, проектор.
Розв’язування задач з теми: «Координатна площина»
Мета: - формувати навички і вміння будувати точки на координатній площині й знаходити координати побудованих точок;
- сприяти розвитку пізнавальної активності, творчих здібностей, уваги, графічних навиків;
- сприяти вихованню в учнів точності, охайності, наполегливості, інтересу до аааааааааматематики
Тип уроку: закріплення знань, вмінь та навичок
Обладнання: картки із завданнями, мультимедійна дошка, проектор
Девіз уроку:
«Недостатньо лише мати добрий розум,
головне – це раціонально застосувати його»
Рене Декарт
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сьогодні ми продовжуємо розв’язувати задачі з теми «Координатна площина». Девізом нашого уроку є вислів Рене Декарта: «Недостатньо лише мати добрий розум, головне – це раціонально застосувати його». Щоб це робити, необхідно чітко, швидко, точно, охайно будувати точки, вміти читати координати побудованих точок.
Сьогодні на уроці ми розв’язуватимемо задачі, що розширять ваш кругозір, покажуть практичне застосування методу координат.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Ми говоримо координатна площина, прямокутна система координат, декартова система. То що ж таке координатна площина?
Великий математик і механік П. Лаплас писав, що день, коли Рене Декарт усвідомив собі свій метод, можна вважати днем народження сучасної математики. Історія зберегла нам цю дату – 10 листопада 1619 р.
А зараз перевіримо, чи всі уважно повторювали теоретичний матеріал. Працюємо з кросвордами, що лежать у вас на партах.
І варіант ІІ варіант
І варіант
ІІ варіант
Ключове слово: І варіант – вісь; ІІ варіант – нуль
ІІІ. Формування умінь і навичок.
Ми згадали, що координатна площина складається з двох осей: ординат і абсцис, що перетинаються під прямим кутом у точці, що називають початком координат. Нам обов’язково треба вибрати одиничний відрізок і стрілками вказати додатній напрямок.
Попрацюємо в парах над завданнями картки
Три пари, що виконують завдання першими, отримують додаткові смайлики.
Пари, що не повністю справились з завданнями, звіряються з записами на дошці та малюнками.
1.
2.
Вчитель:
Я думаю, що ви всі читали книгу «Острів Скарбів» Роберта Льюїса Стівенсона. На одному з островів, карту якого ви отримуєте, капітан Флінт заховав свої скарби. Оскільки старий пірат Бен Ган отримав непогану освіту, він вирішив скористатися методом координат. Він взяв карту острова, накреслив на ній осі координат, вибрав одиницю виміру. Але з часом фарби вицвіли і у нас залишилися на карті лише два камені, про які відомо, що вони мають координати (2; 1) і (-8; 2)Спробуємо її відновити.
Працюємо в парах. Чого не вистачає на ваших картах? За правильно зображені осі координат та визначення точки відліку - смайлик.
Ще ми знаємо, що скарб знаходиться в точці перетину прямих, що з’єднують перше і третє, друге і четверте дерево.
То де ж знаходиться скарб?
Скарб знаходиться в точці перетину прямих (-1,5; -1,5)
Ви знайшли скарб і можете витратити його на облаштування свого острова, що зробите вдома (можна заповнити його будівлями, скульптурами, садом і записати їх)
ІV. Підведення підсумків.
Учні підраховують кількість балів, отриманих за урок (за смайликами) та висловлюють свою думку одним реченням.
V. Домашнє завдання.
Позначити 3 об'єкти на карті з назвою об’єкта та записом координат.
Творче завдання з конверта:
А - середній рівень
Б - достатній рівень
В - високий рівень