Розв’язування задач з теми: «Координатна площина»

Про матеріал

Презентація до уроку "Розв'язування задач з теми: «Координатна площина»

Мета: - формувати навички і вміння будувати точки на координатній площині й знаходити координати побудованих точок;

- сприяти розвитку пізнавальної активності, творчих здібностей, уваги, графічних навиків;

- сприяти вихованню в учнів точності, охайності, наполегливості, інтересу до математики

Тип уроку: закріплення знань, вмінь та навичок.

Обладнання: картки із завданнями, мультимедійна дошка, проектор.

Перегляд файлу

Розвязування задач з теми: «Координатна площина»

 

 

Мета:  -   формувати навички і вміння будувати точки на координатній   площині й знаходити координати побудованих точок;

               -   сприяти розвитку пізнавальної активності, творчих здібностей, уваги, графічних                      навиків;

               -   сприяти вихованню в учнів точності, охайності, наполегливості, інтересу до                    аааааааааматематики

Тип уроку: закріплення знань, вмінь та навичок

 

 

 

 

 

Обладнання: картки із завданнями, мультимедійна дошка, проектор

Девіз уроку:

«Недостатньо лише мати добрий розум,

головне – це раціонально застосувати його»

Рене Декарт

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Сьогодні ми продовжуємо розвязувати задачі з теми «Координатна площина». Девізом нашого уроку є вислів Рене Декарта: «Недостатньо лише мати добрий розум, головне – це раціонально застосувати його». Щоб це робити, необхідно чітко, швидко, точно, охайно будувати точки, вміти читати координати побудованих точок.

Сьогодні на уроці ми розвязуватимемо задачі, що розширять ваш кругозір, покажуть практичне застосування методу координат.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Ми говоримо координатна площина, прямокутна система координат,  декартова система. То що ж таке координатна площина?

  • Як називається горизонтальна вісь?
  • Дайте назву вертикальної осі.
  • Пара чисел, що задають положення точки на координатній площині, називаються…
  • Як називається перше число? Друге?
  • Чи можна в записі переставляти місцями координати точки?
  • Кому належить ідея заснування координат у математиці?

Великий математик і механік П. Лаплас писав, що день, коли Рене Декарт усвідомив собі свій метод, можна вважати днем народження сучасної математики. Історія зберегла нам цю дату – 10 листопада 1619 р.

А зараз перевіримо, чи всі уважно повторювали теоретичний матеріал. Працюємо з кросвордами, що лежать у вас на партах.

              

    І варіант                                                                    ІІ варіант

 

 

 

 

 

І варіант

  1. Одна з частин, на які ділять площину осі координат.
  2. Число, протилежне додатному.
  3. Перша координата точки.
  4. Пів пряма, що має початок.

ІІ варіант

  1. Друга координата точки.
  2. Одиниця вимірювання температури.
  3. Основна геометрична фігура.
  4. Число, що є ні додатнім, ні від’ємним.

Ключове слово: І варіант – вісь; ІІ варіант – нуль

ІІІ. Формування умінь і навичок.

Ми згадали, що координатна площина складається з двох осей: ординат і абсцис, що перетинаються під прямим кутом у точці, що називають початком координат. Нам обовязково треба вибрати одиничний відрізок і стрілками вказати додатній напрямок.

Попрацюємо в парах над завданнями картки

  1. Побудуйте фігуру, симетричну даній відносно осі Ох, запишіть її координати.

 

  1. На координатній площині позначте точки, задані координатами (0; 4), (2; 2),                          (0; 2),  (3,5; 0), (0; 0), (5,5; -2), (1; -2), (1; -3,5), (0; -3,5). Послідовно сполучіть їх відрізками. Побудуйте фігуру, симетричну даній відносно осі Оу, запишіть її координати.

Три пари, що виконують завдання першими, отримують додаткові смайлики.

Пари, що не повністю справились з завданнями, звіряються з записами на дошці та малюнками.

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. 

 


 

 

 

 

 

Вчитель:

Я думаю, що ви всі читали книгу «Острів Скарбів» Роберта Льюїса Стівенсона. На одному з островів, карту якого ви отримуєте, капітан Флінт заховав свої скарби. Оскільки старий пірат Бен Ган отримав непогану освіту, він вирішив скористатися методом координат. Він взяв карту острова, накреслив на ній осі координат, вибрав одиницю виміру. Але з часом фарби вицвіли і у нас залишилися на карті лише два камені, про які відомо, що вони мають координати (2; 1) і (-8; 2)Спробуємо її відновити.

Працюємо в парах. Чого не вистачає на ваших картах? За правильно зображені осі координат та визначення точки відліку - смайлик.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ще ми знаємо, що скарб знаходиться в точці перетину прямих, що з’єднують перше і третє, друге і четверте дерево.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

То де ж знаходиться скарб?

Скарб знаходиться в точці перетину прямих (-1,5; -1,5)

Ви знайшли скарб і можете витратити його на облаштування свого острова, що зробите вдома (можна заповнити його будівлями, скульптурами, садом і записати їх)

ІV. Підведення підсумків.

Учні підраховують кількість балів, отриманих за урок (за смайликами) та висловлюють  свою думку одним реченням.

  • Я навчився…
  • Було складно…
  • Я зміг…
  • Сьогодні я дізнався…
  • Тепер я можу…

 

 

V. Домашнє завдання.

Позначити 3 об'єкти на карті з назвою об’єкта та записом координат.

Творче завдання з конверта:

А - середній рівень

Б - достатній рівень

В - високий рівень

 

docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку